טקס שמאני עם איהווסקה

mor40951

New member
טקס שמאני עם איהווסקה

מתארגנת קבוצה לטקס שמאני עם איהווסקה. לפרטים : http://www.a-keys.nl/ayahuasca/indexheb.html.html
 

Justin Angel

New member
נשמע מפוקפק מאוד.

אפשר בבקשה עוד פרטים על "צמח הידע" הזה שאתה מעודד אנשים לשאוף בכדי להבין יותר טוב את היקום? הסבר ברור בבקשה, ולא מתחמק פילוסופי שמנסה למכור לי את גן-עדן (בדומה להסבר באתר הנ"ל).
 

RainBird

New member
זה לא משנה ג'סטין. הרי ציפורים- לא זקוקות לקביים. ובהחלט לא דגם או סידרת יצור שלהם נכון? תראו אנשים- אני לא מנסה לפסול או לאשר נטילה של צמח נרקוטי, חוקי או לא חוקי. אני רק אומר שצריך להרגיש עם הנסיבות נכונות. פשוט תחזיקו את הכלי עם הצמח, ותשאלו את עצמכם. "מה אני עושה פה? למה אני נוטל את הצמח הזה?" ואם התשובות הן: אני רוצה לראות את העולם הרוחני כמה דרגות ממה שאני עכשיו, אני מרגיש צורך עז בלי שיש לי הסבר הגיוני, או אפילו אם יש לי- תתנסו. החוויה עצמה תלמד אתכם משהו לטוב או לרע. אם החוויה חיובית ולמדתם ממנה משהו, אשרכם. אם היא שלילית (במקרה הרע) אז למדתם שלא להשתמש בצמחים להתפתחות הרוחנית שלכם. זהו. לעומת זאת אם התשובות הן: כי החברים שלי עושים את זה, או כי השאמן פה מחכה שאני אשתה ואפילו כדי לקבל סוטול- תוותרו. למה? כי הצמחים לא פועלים כמו כימיקל. מה שאתה מצפה מן הצמח לעשות יהיה תואם למה שהצמח יעשה. אם אתם מצפים למפלצות, זה מה שתקבלו. לחץ חברתי לא צריך להיות מה שקובע למה שנכנס לכם לגוף, ובהחלט לא לחץ "רוחני" במרכאות כפולות. ואם אתם רוצים סוטול לא חסרות דרכים לקבל אחד מבלי ללכת בדרך רוחנית- אז תוציאו את זה מרשימת התירוצים. אני אישית התפתחתי לדרגה רוחנית גבוהה יחסית מבלי להשתמש בצמחים נרקוטיים. להפך אני מאוד רגיש להם עד לרמה שאני לא צורך קפאין. אני יכול להכנס לרמות שונות של מדיטציה, לטראנס וכדומה רק מרצון. ועושה כך לא פעם. הצמח באמת לא הכרחי להתפתחות שלכם, מצד שני זו טעימה של כוח ממה שאתם עשויים לקבל אם תעבדו קשה ותגדלו רוחנית (שוב, אני לא מכיר על בשרי, אבל המידע האמין שברשותי מצביע על כך). תרבויות רוחניות מסביב לעולם אינן חפות משימוש בצמחים כאלו: האינדיאנים עם הטבק, הקוקה וכדומה. אפילו למכשפות הקדומות הייתה "משחת תעופה" שעשויה מחשיש בלדונה ופרג. שימוש לא מבוקר יכול להיות קטלני, אבל בעבר ידעו את המינונים ואת הכמויות, ומשחה נעשתה על ידי מכשפות שרקחו והשתמשו בה דורות שלמים. המשחה הביאה הטלה אסטרלית "אינסטנט" כביכול. שוב, איני מאשר אם אוסר שימוש בצמחים נרקוטיים, אבל אנא השתמשו בשביל המטרות הנכונות בדרך הנכונה ותנו לאינטאיציה ולשיקול הדעת להנחות אתכם. נ.ב. ישנם סימנים שאפילו הדרואידים השתמשו בחומרים נרקוטיים. אז זה רק הציפורים המודרניות לא צריכות כנפיים ג'סטין? ארדן.
 

Justin Angel

New member
מה עניין שמיטה להר סיני?

אני לא מדבר על הצורך בצמחים פסיכוטרופיים, אלא על הסכנות הברורות מאליו בלקחת צמח לא מוכר מאדם זר בטענה שהכל יהיה יותר טוב אחר כך. אם אתה לא רואה בזה את הסכנה, אין לי מה להגיד.
 

wierdi

New member
נקודה טובה

הציעו לי פעם אקסטזי כחלק מ'התנסות רוחנית' ולא אמרו לי שזה אקסטזי- וכיוון שיש לי בעיות לב אקסטזי היה גורם לי כמעט בבטחון להתקף לב כלשהו. חומרים 'ממסטלים' חוקיים דרך כלל מיוצרים מצמח הגת בישראל (שדרך אגב, כבר לא חוקי) והגת כבר גרם לכמה מקרים קשים בעקבות החגיגית...
 
למה

צריך צמחים כשאפשר להגיע למצבים האלה בלי צמחים? נראה לי כמו הדרך הקלה.. לא משהו שאנשים שעוסקים ברוחניות יבחרו.. לדעתי. אגב, גראס עושה אותו דבר LOL
 

mor40951

New member
איהווסקה ורוחנית

שלום , תודה על התגובה , בכל אופן יהיה לי מאוד קשה להסביר את החוויה של איהווסקה , כמו שיהיה לי קשה להסביר חוויה כמו מדיטציה. בתרבויות שונות משקה איהווסקה נחשב לדבר קדוש , העבודה עם "מורה" זה היא בד"כ במיסגרת רוחנית - זרמים בדתות שונות משתמשים באיהווסקה כמרכיב עיקרי בטקסים. מהחוויה האישית שלי - האיהווסקה הפך אותי לבן-אדם מועיל יותר לעצמי ולחברה. שוב , אי אפשר לתאר במילים את כל ההבנות והתובנות - כל שיעור איהווסקה הוא שונה מקודמו - אבל רוב האנשים שבחרו באיהווסקה כמורה , עוסקים במטרות נאצלות כגון :רפואה אלטרנטיבית , עזרה לזולת , קידום שלום וכ"ו..... איני מנסה למכור גן-עדן - נהפוך הוא -העבודה עם האיהווסקה יכולה להיות מלווה בסבל רב , התמודדות מול הפחדים שלנו ללא יכולת בריחה היא קשה מנשוא.האיהווסקה מכונה גם "מוות קטן" - כי זה שבחר לעבוד עם האיהווסקה בשלב מסויים יחווה את המוות של עצמו. מהחוויה האישית שלי רק אחרי חוויה של מוות האני - אפשר באמת להבין רוחניות מהיא . יש מידה רב באינטרנט,אך אשמח לענות על עוד שאלות ...... הדרך היחידה להבין באמת מזה איהווסקה היא ע"י השתתפות בטקס. מור
 

mor40951

New member
איוהווסקה ומדיטציה

שלום מים כחולים, בתור בן-אדם שמודט מספר שנים , אני מסכים שאפשר שלהגיע למצבי תודעה אלה בלי צמחים ואף גבוה יותר- אך זה דורש זמן רב. המדיטציה היא מאוד רכה וההבנה היא הדרגתית - לי לקח שנה עד שממש יכולתי לחוות מצב מדיטטיבי ועוד מספר שנים עד שממש הבנתי עד כמה מדיטציה חשובה בחיים. כשהתחלתי לעבוד עם האיוהווסקה הרגשתי קפיצת מדרגה במדיטציה ובחיי הרוחניים - וממש התחלתי לפעול בעזרה לקהילה. לא פגשתי אף אחד שבעזרת עישון גראס הבין חמלה מהיא , אך פגשתי רבים שע"י ההבנה שרחשו עם האיוהווסקה התחילו לפעול למען הזולת. מור
 
תשמע

אני פשוט חושבת, שלהשתמש בצמח כדי לקפוץ מעל כמה מדרגות זו לא המטרה שלי (ושל רבים אחרים העוסקים בתחום). נכון, לוקח הרבה זמן להגיע לרמה מסויימת, אבל בזמן הזה עוברים תהליכים, עוברים שינוי שהוא חשוב. נראה לי לא בסדר לדלג על כמה תהליכים ולקפוץ לשלב הבא לפני שמיציתי את המצב שבו אני נמצאת עכשיו. אז יפה מאוד שהצמח הזה יגרום לי ל"הארה" או כל מה שאמרת שהוא גורם.. אבל האם אני מוכנה ל"הארה" הזו? אני אגיע לרמה מסויימת כשאני אהיה מוכנה להגיע אליה, כשאני יעבור את התהליך שיביא אותי אליה.. לא כך?
 

TheBlueOne

New member
מי מתנדב? ../images/Emo6.gif

ללכת למפגש , לנסות ולדווח לנו על התוצאות?
 

Justin Angel

New member
בבקשה, זה עוד נשמע סביר.

מי פה זוכר את תקרית השמאנים הכנענים שהלכנו כצוות חוקר והזדעזנו עד עמקי נשמתנו? את סה"כ צריכה לאכול פרח, אנחנו היינו צריכים להפסיק לצחוק שאיזה "שמאנית" כנענית מדברת על המלאכים היהודי ומקומו של האדם לפי הקבלה. אגב, מילת עצה מראש - שאת נכנסת לאזור הטקס תמיד תראי בראש דרך מילוט.
 

killip

New member
ניסויים בבני אדם, ותפילה לשלומך

בדרך כלל אנשים שהולכים לתהליך כדי לבדוק אם הוא פועל ולא כדי לקדם את יכולתם ולהשתפר, מקבלים תשובה מאכזבת. זו אחת הסיבות שעיתונאים הם קהל רע (בדיוק כמו שהפציינטים הכי קשים הם רופאים אחרים). אם את הולכת (ומסכנת את בריאותך ושפיותך) לפחות לכי בכוונה טהורה. ואני מקווה שהכל יסתיים בשלום.
 

killip

New member
חוקיות איהווסקה

לגבי חוקיות האיהווסקה: תרגום חופשי מהקטע הרצ"ב: "הצמח עצמו חוקי , אבל הכימיקלים המופקים ממנו מוגדרים כסם לא חוקי בארצות הברית כרגע. באירופה הוגשו מספר כתבי אישום עקב השימוש בצמח במסגרות פולחניות. ראו הוזהרתם. Legality The plants that are used to make Ayahuasca are legal. However, some of the compounds contained within are not. So while Ayahuasca is not a scheduled substance in the United States, the chemical N,N-dimethyltryptamine is a Schedule 1 substance as defined by the DEA. This means that N,N-dimethyltryptamine is a controlled substance and is illegal. While it is not illegal to possess or sell plants containing N,N-dimethyltryptamine processing, preparing, or having the intent to prepare for consumption would be considered illegal. Although the DEA appears to have no interest in prosecuting the use of ayahuasca in the United States at this time, that could change any time. However, in many European countries recently there has been major persecution of the syncretic churches using ayahuasca. What this will mean for the future of ayahuasca use is unkown and will have to be watched closely. For a statement on ayahuasca persecution in Europe please read: The OGD Annual Report, specifically their report on Europe: "Ayahuasca: From the Amazon to the Urban Jungles".
 

mor40951

New member
חוקיות איהוווסקה בעולם

ישנם מדינות שבהם האיהוווסקה אינה חוקית ומדינות שבהם היא כן חוקית . כמו שאי אפשר לשלול גת מממגזר שלם של עולי תימן , כך גם אי אפשר לשלול איהווסקה ממספר גדול של קבוצות אתניות שמשתמשות באיהווסקה לצרכים דתיים - הבנה זאת מחלחלת לאט ממדינה למדינה ( לפני שבוע צרפת הפכה למדינה שכן מתירה שימוש באיהווסקה לצרכים דתיים ) . מידע בנושא : http://www.erowid.org/chemicals/ayahuasca/ayahuasca_law.shtml איני יודע מה קורה בישראל - אך סביר להניח שהחוקיות בישראל היא כמו בארצות הברית , לכן כל בן-אדם שבוחר לעבוד עם איהוווסקה צריך להיות בוגר מספיק כדי לקחת אחריות על עצמו בנושא זה .
 

killip

New member
גת, יין, ושאר עשבים

והסיבה העיקרית שגת עדיין חוקי היא שאיסור היה הופך אותו ללהיט מידי. חוץ מזה הגת אינו משמש לצרכים דתיים. שאלה רלוונטית יכולה להיות: מישהו יודע איך עשו קידוש של יום שישי, ו4 כוסות בליל הסדר בארצות הברית בתקופת היובש?
 

Dia Leoghann

New member
נקודות למחשבה - א'

ראשית כל עלי לציין שאינני מתנגד לשום טקס שמאני (או טקס אחר) הכולל שימוש בצמחי הזיה שונים ומשונים. מי שרוצה להתנסות, שיהיה לו בהצלחה, ואשמח גם לשמוע חוויות. אבל, תמיד כדאי לחשוב היטב, לבדוק מול מי אתם עומדים (לדבר גם עם מר מור ואם אפשר אז גם עם אותו דון שהוזכר באתר, לברר מה בדיוק הוא אותו צמח, מה תכונותיו, וכל הדברים שאתם בטח יודעים לבד. כמה נקודות למחשבה למי שבכל זאת בוחר להשתתף בטקס הנ"ל: צמח האיהווסקה (השם הוא בשפת הקוואצ'ואה ופירושו "עשב הנשמות") מכונה בפי הילידים של דרום אמריקה גם "עשב החזיונות" ו"עשב המוות" (המילה עשב היא תרגום שלי ל-vain). שמו הלטיני הוא Banisteriopsis Caapi (דובקין דה ריוס, 1972). בברזיל הוא מכונה ייג', וזה השם שבדרך כלל נתקלים בו במחקרים אתנוגרפים הנוגעים לצמח זה. בטקסים בדרום אמריקה מעורב הייג' עם צמחים נוספים כמו טבק, פסיכוטיה וירדיס וקקאו. החומרים האקטיביים בצמח נקראים הרמיין והרמלין (Harmine, harmalin) עליהם אפשר למצוא חומר רב באינטרנט. בעקרון התערובת עצמה אינה גורמת להזיות, אלא אם מוסיפים אליה צמח נוסף בן אותה משפחה המכיל DMT (ווילודו, 1990). יש לברר עם מארגני הטקס אילו צמחים מוסיפים הם לייג', ומי עושה זאת. הייג' משמש בטקסים שמאניים בכל אגן האמאזונס, בעיקר בברזיל, קולומביה ופרו. השמאנים של דרום אמריקה עוסקים בעיקר (אם כי לא רק) ברפואה (מקצוע המכונה קוראנדריזמו), ורוב הטקסים שלהם (אם כי לא כולם) עושים שימוש בייג'. לפי מחקרים אנתרופולוגיים רוב הפעמים הצמח משמש לזיהוי וטיפול במחלות תלויות-תרבות (פסיכוסומטיות אם תרצו), אולם הוא ידוע גם בשימוש לגרימת מחלות (מאגיה שחורה...), הגדת העתיד, מציאת אנשים וחפצים אבודים, יצירת קשר עם רוחות ושליטה בהן, יציאה למסעות שמאניים, ולחיזוק קשרים חברתיים (כל החברה יושבים ביחד ושותים ייג'). ילידים באמאזונס שעשו שימוש בייג' מדווחים בעיקר על חוויות חוץ גופניות, מפגשים עם היגואר, הנחש, חיות טורפות אחרות, אבות שדים או אלים, ראייה של נופים וכפרים מרוחקים, וחזרה על ארועים שקרו בעבר (ווילודו, 1990). יש לציין כאן שאלו הם חוויותיהם של בני תרבות האמאזונס, ואולי החוויות שלהם הן תלויות תרבות, מה שאומר שאולי אתם לא תפגשו לא יגואר, לא אבות, ולא תצאו למסעות חוץ גופניים. באמאזונס, למרות שרבים מאוד מכירים את השימוש בייג', הכנת התערובת שמורה למומחים לדבר המכונים "ווג'טליסטאס". מומחים אלו הם שמאנים הידועים בידע הבוטני הרב שלהם (לונה, 1986) שוב, יש לשאול את מור מי מכין בטקס שלו את התערובת ומהיכן רכש את הידע. לאמב מדווח (לאמב, 1985) שהתערובת גורמת לעיתים להאטת הדופק, צמרמורות, שיתוק, וירידה בחישת גירויים חיצוניים - במילים אחרות תחושת גסיסה (NDE). במערב נוהגים בדרך כלל למצות את החומרים האקטיביים (הרמלין והרמיין) מהצמח כדי למנוע חוויות שכאלו, אך אם מטרתכם היא חוויה שמאנית אמיתית, חשוב להבין שתחושת המוות היא חלק בלתי נפרד מן הטקס השמאני, ולכן שימוש בגירסאות המערביות של הצמח אינן יכולות להעניק חוויה שכזו, והטקס עלול להיות מיותר. בכל מקרה, כיוון שאינני יודע אם מור משתמש בחומר ממוצה שהוכן במערב, או בצמח עצמו (כדאי לבדוק זאת), יש להיות מוכנים גם לתחושות מוות כאלו, ואכן למלא אחר ההוראות המפורטות שפירסם מור באתרו.
 

Dia Leoghann

New member
נקודות למחשבה - ב'

אם נחזור רגע לחומר הממוצה - אנשים בצ'ילה שנטלו את התערובת עם המיצוי של ההרמלין דיווחו על חזיונות שונים במקצת - הפיכה לכדורי אור הטסים באוויר, הפיכה ליצורים מכונפים היכולים לעוף, מפגש עם אנשים שחורי עור, מפגש עם גמדים זדוניים, ומפגשים עם היגואר, הנחש ושאר דיווחים זהים לדיווחי הילידים (נראניו, 1974). כמובן, שלפני החזיונות ישנה חוויה קבועה של פוספנים (כמו בלקיחת כל צמח הלוציוגני.) מכאן נראה שלכאורה לייג' יש השפעה שאינה תלוית תרבות - הרגשה של מעוף וחוויות מפגש חוץ גופניות. אולם, ראשית יש לזכור שהאנשים שנטלו את החומר הממוצה היו צ'יליאנים ואולי היתה להם הכרות עם תרבות הייג' שהשפיעה על החזיונות שלהם. ---------------על זה אפשר לדלג, זה סתם לידע כללי--------- בנוסף, מור (או האתר שלו) כבר הזכיר את הדמיון בין ההרמלין לסרוטונין. הסרוטונין הוא חומר שנוצר בגוף ומעביר תחושות למוח. ההרמלין ממלא את אותו תפקיד, אך בנוסף להרמלין בייג' יש חומרים נוספים הנמצאים בצמחים הלוציוגנים (כמו LSD) המוסיפים על פעולת ההרמלין ומעבירים למוח תחושות נוספות. מחקרים (שלא הוכחו לגמרי) הראו שמוח האדם נבנה בצורה אבולוציונית לקבל חומרים שכאלו באותה דרך שבה הוא מקבל את הסרוטונין. שינויים אבולוציונים אלו הם תוצאה של שימוש בצמחים הלוציוגנים עוד מן הפרהיסטוריה - לפחות ב-100,000 שנה האחרונות (וואסון, 1989). אם אכן מחקרים אלו נכונים, התחושות שאנו מקבלים מהצמחים ההלוציוגנים טבועים באבולוציה שלנו ולא תלויי תרבות. ----------------------------------------------------------- אולם, נראה שהילידים בדרום אמריקה אינם מדווחים על אותם מסעות חוץ גופניים עליהם מדווחים הצ'יליאנים העירוניים שנטלו חומר ממוצה. הילידים מדווחים על מסעות למקומות מוכרים ועל ניווט לפי תוואי קרקע מוכר - זה מראה שהשימוש בצמח, והחוויה השמאנית ממנו, אינה רק תלוית תרבות, אלא יתכן מאוד שהיא גם תלוית מקום!
 

Dia Leoghann

New member
נקודות למחשבה ג'

מרלן דובקין דה רואיז מדווחת שבמהלך הטקס עושה השמאן שימוש בכלים מוזיקליים כמו רעשן או שריקות כדי לסמן נקודות חשובות בטקס, לעזור למשתתפים להתגבר על טריפים רעים ולחזק את החוויה מהייג'. ונחזור למסעות השמאניים המנווטים על פי תוואי קרקע מוכר- פול דוורו חקר את מערכת ה-lay lines של בריטניה (מערכת קווים המחברת את המקומות הקדושים בבריטניה), ובעקבות הסיפורים על המסעות השמאניים של הדרואידים שמנווטים לפי קווים אלו, הוא חקר גם את קווי הנזקא והצ'קווה של פרו. קווים אלו הם מערכת של מסילות אבן צרות המתחילות במרכזים פולחניים של הנזקא, חוצים ציורי קרקע ענקיים של דמויות בעלי חיים או אתרים פולחניים הנקראים הואקה, ומסתיימים בפסגות הרים. קווים אלו עוקבים פחות או יותר אחרי אפיקי נחלים, ומסתיימים בנקודת הנביעה של הנחל. האתנוגרף אווני מציע שהקווים הללו הם חלק מטקס של זימון מיים מהעולם התת-קרקעי של המתים. פול דוורו כותב במחקרו שגם בפרו, כמו בסיפורי בריטניה, השמאנים מנווטים את המסעות שלהם על פי הקווים הללו שעל פני הקרקע. שני שימושים שעושה השמאן הפרואני בייג' הם למצוא מיים ולתקשר עם המתים. יתכן ותוואי הקרקע המוכר על פיו מנווטים משתמשי הייג' במסעות שלהם הוא קווי הנזקה והצ'קווה, איתם מגיע השמאן אל מקורות המיים עליהם שומרים על פי המסורת המתים. טוני מוריסון גם חקר את קווי הנזקא והצ'קווה, ומצא שחלקם מכוונים למאורעות אסטרונומיים (כמו החגים הפגאניים שלנו), כך שיתכן ומסעות שמאניים שונים נועדו להערך בתאריכים שונים, כאשר כל מסע עושה שימוש בקווים המתאימים לו מבחינת התאריך. לסיכום החלק הזה והחלקים הקודמים, טקס המסע השמאני בעזרת הייג' אם כן, הוא ככל הנראה טקס תלוי תרבות, תלוי מקום, ותלוי זמן (תאריך אסטרונומי).
 
למעלה