טרנספר לחתולים- לבכות או לצחוק?

MayFebruar

New member
טרנספר לחתולים- לבכות או לצחוק?


לפני כמה ימים הציע שר החקלאות אריאל לעשות טרספר לחתולים שצריכים לעבור סירוס מכיוון שסירוס נוגד את ההלכה (או התורה?)...
מאז הוא חזר על עצמו, אבל עדין ממשיך לבדר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4720836,00.html

מה דעתכם?
 

een ogenblik

New member
לצחוק זה תמיד טוב, אבל מה עומד מאחורי זה?

אין הלכה האוסרת על עיקור וסירוס חתולים. יש הוראה על צער בעלי חיים, שבמילא חלק גדול מהציבור הדתי מתעלם ממנה, ויש מצוות פרו ורבו, אך ככל הידוע לי מצווה מחייבת אנשים בכלל ויהודים בפרט, אך לא חתולים. אז מהיכן הגיעה המחשבה לנסות למצוא פתרון אחר "מחוץ לקופסא" עבור בעיית חתולי הרחוב?

ובכן, יש תקציב גדול המשמש עבור מה שתוקצב אליו. מליוני שקלים שמגיעים אל מי שפועל עבור מי שצריך אותו. נס קטן במדינת ישראל. הקריאה לטרנספר חתולים וכלבים (גם כלבים הרי נכנסים לכאן, לא רק חתולים) מטופשת, והשר ידע זאת מראש. למה להציע הצעה שאין טעם להציע אותה? יכול להיות שהמטרה היא להצניע את הסעיף השני, שיראה הרבה יותר סביר לאור הסעיף הראשון? סעיף שאפשר יהיה להפנות אליו כספים במקום למטרה הראשונית? ואם כבר יפנו אליו כספים, אולי אפשר יהיה להגניב חלק מאותם כספים למקורבים? או מראש, להפנות תקציבים אלו רק למי שמקורב גם אם כישוריו המחקריים לוקים בחסר?

פתרונות "מחוץ לקופסא" מחפשים כאשר הפתרונות הקיימים אינם עובדים. הפתרון הנוכחי יעבוד כאשר מסה קריטית של חתולי רחוב יסורסו ויעוקרו. כדי למנוע סבל מחתולי רחוב בינתיים אפשר להוסיף תקציבים כדי לממן עבורם מזון וטיפולים. לא להפנות את התקציבים הקיימים אל מחוץ לקופסא.

לצחוק או לבכות? תחשבו על חתולי הרחוב בישראל, ותחליטו לבד.
(מצורפת תמונה מאוקטובר האחרון של שלושה חתולים מבין מעל לשלושים חתולים בני מזל, המקבלים אוכל, שתיה וטיפולים מאנשים פרטיים. על פי כמות החתולים הצעירים והגורים, התקציב הנוכחי לא הגיע אליהם במילא, אז מה אכפת להם ממנו.)

 

republik

New member
פרו ורבו נתפש כציווי לבני אדם

זה ציווי שניתן לחיות, ואמנם זו מן הסתם לא מצווה עבור חיות, אבל מבחינת הדת הייחום הוא זה שגורם להם לבצע את הציווי, ולבני אדם אסור למנוע מהם את היכולת לקיים את הציווי.
יש הרבה וטרינרים דתיים שלא מוכנים לסרס/לעקר.
 

een ogenblik

New member
קראת את הסעיף השני שלו?

הוא רוצה למצוא דרכים למנוע מזכרים (חתולים ו/או כלבים) להריח את ריחות היחום. אם זה יצא לפועל, זה יוביל למניעת "פרו ורבו" בדיוק כמו עיקור/סירוס, כך ש"פרו ורבו" אינו יכול להוות בסיס להפסקת עיקור/סירוס, כאשר באותה נשימה מחפשים פתרון אחר שמוביל בדיוק לאותה פעולה.

אין שום בעיה לרבנים, מכל זרמי היהדות, לתת היתר להשתמש בגלולות למניעת הריון מסיבות בריאותיות, או אפילו לסתם זוגות שמלאו את מצוות פרו ורבו. אלו המהדרים במצווה שמתעקשים שנשותיהן תהיינה בהריון שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב.
חתולה שהמליטה שגר אחד כבר מלאה את הציווי האלוהי לפרו ורבו. האם גם לה יש צורך להדר במצווה? או שאולי אלו בני האדם שרוצים שהיא תהדר במצווה כדי להרגיש טוב עם עצמם? כמו הטענה של השר שסימון חתול מסורס על ידי קטימת אוזנו היא התעללות בחתול, כאשר אי-קטימה עלולה להוביל להתעללות גדולה יותר (ציד חתולים משוטטים כדי לסרס אותם, לאחר שכבר סורסו), או אי-סירוס עלול להוביל לצער בעלי חיים גדול יותר (גוויעה מרעב וצמא של חתולי רחוב רבים). טענות המתרכזות בעץ בודד במקום לראות את כלל היער.
 

republik

New member
לא ניסיתי להצדיק אותו

אני האחרון שיטען שאורי אריאל (או היהדות) הם דברים הגיוניים, אבל רק הסברתי את הטיעון נגד סירוס ועיקור.
אני לא שמעתי על זה שמותר לקחת גלולות, אולי יש נסיבות מסויימות שכן אבל באופן עקרוני אני לא חושב שזה מותר.
&nbsp
בכל אופן אין ספק שזה הזוי, זה יחד עם ההחלטה הפסיכית להפסיק לחסן חיות בר נגד כלבת רק מראות עד כמה החשיבה בישראל גוררת אותה להפוך למדינה עוד יותר פרימיטיבית ולא מפותחת ממה שהיא גם כיום.
 

een ogenblik

New member
לרגע לא פיקפקתי בך

לגבי גלולות ושאר התקנים למניעת הריון, תלוי באיזו קהילה דתית נמצאים.
לדתיים "רגילים" (כיפות סרוגות? מזרחי? ציונות דתית?) ממש אין בעיה. הם בדרך כלל לא מפסיקים מייד אחרי שני ילדים, אך בדרך כלל לא ממש ממשיכים לעשות ילדים למספרים דו-ספרתיים.
לזרמים חרדיים יש כל מיני חישובים מחישובים שונים, אבל סיבות בריאותיות יענו במתן היתר. חלק גדול מהאנשים לא פונים לקבל היתר, וזה משהו אחר, אך הם יקבלו אותו אם יבקשו.
אם אנשים יהודים שפרו ורבו זו מצווה עבורם יכולים לקבל היתר, די ברור שצער בעלי חיים של מוות גורים מול עיני אמם אמור לספק את התשתית המוסרי עבור סירוס/עיקור ללא שום בעיה. התירוץ להפסקת עיקורים בגלל ציווי פרו ורבו הוא תירוץ של חסיד שוטה, ותו לא.
 

MayFebruar

New member


מצב חתולי הרחוב בישראל ממש מחפיר ועצוב. בעיני חובה לסרס ולו רק בשביל טובת החתולים.
 
למעלה