ההבחנה בין תורת סוד עיונית מול
קבלה מעשית היא יפה, אבל לענ"ד היא מתמסמסת בהרבה מאד מקומות והופכל לעמומה ביותר, עד שאינך יודע מה לפניך. תפילה עם כוונות, ייחוד ייחודים, תפילה על חולה או על פרנסה או על זיווג מתן צדקה בסכום מסויים בהקשר ידוע - כמו צדקה להצלחה או לרפואה, ועוד הרבה דוגמאות , עוברות לדעתי לתחום הקבלה המעשית. כתיבת קמיע באמצע הלילה לאחר טבילה במקווה ולצרף אליו שן של שועל, זו בפירוש קבלה מעשית. אבל מה עם כל שאר הגינונים והמנהגים שנשענים על פולחן מעשי נסתר, שלא תמיד ברור מקורו? אגב, מעניין שר' יוסף קארו, גדול הפוסקים ועורך השולחן ערוך, שנמנע במוצהר מלערבב את תורת הסוד בה עסק - בחיבורי הפסיקה שכתב, שירבב פה ושם פסיקות שמושתתות בעליל על קבלה, ואף על קבלה מעשית.
קבלה מעשית היא יפה, אבל לענ"ד היא מתמסמסת בהרבה מאד מקומות והופכל לעמומה ביותר, עד שאינך יודע מה לפניך. תפילה עם כוונות, ייחוד ייחודים, תפילה על חולה או על פרנסה או על זיווג מתן צדקה בסכום מסויים בהקשר ידוע - כמו צדקה להצלחה או לרפואה, ועוד הרבה דוגמאות , עוברות לדעתי לתחום הקבלה המעשית. כתיבת קמיע באמצע הלילה לאחר טבילה במקווה ולצרף אליו שן של שועל, זו בפירוש קבלה מעשית. אבל מה עם כל שאר הגינונים והמנהגים שנשענים על פולחן מעשי נסתר, שלא תמיד ברור מקורו? אגב, מעניין שר' יוסף קארו, גדול הפוסקים ועורך השולחן ערוך, שנמנע במוצהר מלערבב את תורת הסוד בה עסק - בחיבורי הפסיקה שכתב, שירבב פה ושם פסיקות שמושתתות בעליל על קבלה, ואף על קבלה מעשית.