יום שלישי פעמיים "כי אחלה"

רֶשֶף

New member
יום שלישי פעמיים "כי אחלה"

פנוי ביום שלישי לרכיבה, אפילו יום שלם (עם אופציה לפיקניק מוצל בשעות החום והמשך אחה"צ). מחפש אתגר, ריגוש, אטרקציות, חברה טובה וחוש הומור. העדפה לכיוון צפון עם נטיה ברורה לירוק. יכול לשאת עד שני טרמפיסטים. הצעות פרודוקטיביות, נא להשאיר במסרים. (הצעות מגונות, נא להשאיר בבית) טפי! נהיה פה ממש פורום פו"פ. (פייטנות ופואטיקה. לא מה שאתם חושבים)
 

רֶשֶף

New member
כרגע מסתמן המסלול שתכננתי לפני חודש

בשינויים קלים (חלקם כנראה יתרחשו בזמן אמיתי בהתאם לתנאי השטח והאקלים). מי שלא זוכר או "לא היה כשלימדו את החומר" יכול לעיין בקישור הזה
. שימו
נוכח האטרף המשפטי האופף את הפורום בעת האחרונה, ברצוני להגיש כי אני לא מזמין אף אחד להצטרף (על אף שאשמח מאד לגלות רוכבים מנוסים ונווטים מוכשרים מגיעים במקרה לנקודת היציאה ובאקראי באותה שעה בדיוק [בשאיפה לפני 7:00]). אין לי כל כוונה להוביל את הרכיבה (על אף שאשמח מאד לגלות פנים ידידותיות, מוכרות יותר ומוכרות פחות, מלפני ומצדדי). לא עולה על דעתי לקחת אחריות משפטית וביטוחית על אף אחד מלבדי (על אף שכל מי שרכב איתי יודע שאני תמיד מצוייד היטב, לא סומך על המזל וחרד לשלומו של כל רוכב בחברתי). חלילה לי מלהחתים מישהו על משהו, לא כל שכן על איזה כתב ויתור (אבל אם לא אכפת לכם, תחתמו לי כאן וכאן וכאן... מה זה? אה, זה שום דבר... סתם ערבות בנקאית...
) "אנשי האיזור" (כן כן, אתם שם למעלה בצפון, מי שאני מתכוון אליו יודע שאני מתכוון אליו, אבל גם תקבלו מסר אישי, מה אתם חושבים לכם
) אשמח במיוחד לראותכם מצטרפים. מצו"ב קטע מפה הכולל את המסלול המתוכנן (קו כחול) עם אופציות באיזור מעלול, יער הסוללים, יער ציפורי וגיחה לעין יבקע. בעצת שחר שטייף סימנתי מסלול אלטרנטיבי המבצע לולאה (לא חובה) עם טיפוס להר צמרת, ירידה לכפר החרש, סיבוב דרך החורש ממזרח לעין מעלול ואז חוזר ועוקף את עילוט דרך גבעת אלה. כל מי שיש לו משהו חשוב להוסיף מוזמן להעיר ולהאיר. מי שיש לו משהו דיסקרטי לספר לי - תיבת המסרים שלי תיבדק עד חצות. כאמור - מחר, יום שלישי, ה-19 לאוגוסט. יאללה ביי. נ.ב. האוטו שלי כבר מלא טרמפיסטים. Sorry
 

רֶשֶף

New member
אני לא אובייקטיבי, אבל אכן היה אחלה

הטיול תוכנן מלכתחילה להיות איטי ו"מרוח" מתוך כוונה "לשרוף" את הקטע, שבין תמרת לציפורי עד סביבות 10:30-11:00, את השלושה וחצי קילומטר של קטע ש"י/שחור מקבר יהודה נשיא ועד צומת המוביל לכלות בשעות החום הקשות שבין 11:30-15:30 בשילוב של רכיבה רגועה בחורש הצפוף ובפיקניק צהריים בצל העצים, לקראת שעות אחה"צ "לקפוץ" לעין יבקע להתרעננות ואת הטיפוס המייגע חזרה לתמרת לבצע בשעות אחה"צ המאוחרות וה"קרירות" יותר. על אף התברברויות קלות, שנבעו בעיקר מהעובדה שאף אחד לא עשה את המסלול קודם לכן וש"הבטחות" המפה לא תאמו ב-100% למציאות בשטח (וליכולות הדיווש הורטיקליות של החברים), למעשה רוב מטרות הטיול הושגו בהצלחה - קטעי הטיפוס הארוכים והחשופים בין תמרת לציפורי הסתיימו עד 10:30, בכדי להגיע ליער ציפורי (הסוללים) בדיוק במידת הרעב והעייפות הרצויות העברנו כשעה על הדשא בציפורי, מנשנשים פירות יבשים ומתבדחים אחד על חשבון השני, ליער נכנסנו בסביבות 11:45 וגילינו שהוא ברובו סינגל טכני ומגניב למדי, רכבנו ביער עד 13:00, פרשנו פיקניק כיד המלך (אוקיי, מלך צנוע) באמצע היער מתחת עץ עבות עד 14:00, הרבצנו סשן של צילומי דרִיפָּה בתנוחות מגרות עד 14:30, המשכנו עד צומת המוביל ונחתנו באלון הגליל בסביבות 15:15, נפשנו כחצי שעה בבריכת השחיה של הישוב, תוך שאנחנו מכרסמים ארטיקים וצופים בקנאה בילדי הישוב המשכשכים במים (לא נתנו לנו אפילו לטבול רגליים
), בסביבות 16:00 יצאנו לכיוון כפר זרזיר וחזרה לתמרת ובסביבות 17:45 נחתנו על הרכבים. היה חם שם באיזור. חם מאד אפילו. התנהלנו לאט, אבל נהנינו מכל רגע. רכיבה ברוח טובה (לקראת אחה"צ אפילו תרתי משמע), נוף מדהים, עליות אתגריות, ירידות מהירות, סינגלים נחמדים ולא מאד טכניים (מלבד בולדרים לרוב וקוליסים בוגדניים פה ושם) והרבה קטעי צל. אמנם לא יצא לנו להגיע לעין יבקע, אבל נוכח אורכו של המסלול התחושה היתה שבהחלט ניתן לפסוח עליו הפעם. סך כל אורך המסלול - 40 ק"מ. בסה"כ מומלץ ומהנה ואני משוכנע שאבצע אותו שוב בעונה צוננת יותר. (למי שמעוניין אוכל למסור קובץ GPS, אשר יחסוך את ההתברברויות עקב חיפוש אחר פתחים בגדרות בקר וסינגלים עם צבעים שלא מחוברים למפות). מחר אולי אתפנה לצרף כמה תמונות. ברצוני להודות לדן, איתי, מאריוס, ניר, טל ורונן על האמון, על החברה הטובה, על הבדיחות והעקיצות ועל כך ש(עדיין) לא תבעתם אותי על אי עמידה בהבטחות לטבילה במעיינות ומקורות מיים צוננים
ובלי שמץ פייטנות - קובץ התובנות היומי: 1. GPS הוא מחשב. 2. מחשבים לעולם אינם טועים. 3. הפרשנות שהמשתמשים בהם מייחסים לנתונים, היא אשר עשויה לעיתים ללקות
4. עם זאת, המכשיר הזערורי הוכיח פעם נוספת איזה כלי נפלא, מדוייק וחסר פשרות הוא לצרכי ניווט בשטח לא מוכר. מצו"ב מפה עם המסלול שבוצע בפועל, מסומן בירוק. לילה טוב.
 

IlanShacham

New member
בעניין ה GPS...

אני לא רוצה להתחיל ויכוח בעניין, אבל... יכולת ניווט לפי מפה עדיפה על שימוש ב GPS. השימוש ב GPS יכול לעזור להתאפס במקרה שמתברברים, אבל כל עוד לא מתברברים הרבה יותר מדויק ומהיר לנווט לפי המפה. בטיול ליל ירח שערכנו בחודש שעבר (מים לים) ניווטתי לפי המפה, בעוד ירון שגיא מאחורה עקב עם הGPS לבדוק שאנחנו בדרך הנכונה. בהתחלה הוא העיר לי שלפי הGPS אנחנו כ 100-200 מטר דרומית מהשביל הנכון. אם לא הייתי בטוח שאנחנו כן בשביל הנכון היינו מבזבזים הרבה זמן על חיפושים עקרים. בהמשך ה GPS עדיין חשב שאני טועה קצת (ירון כבר לא סיפר לי על זה...), אבל איכשהו היינו בדיוק איפה שהתכוונו להיות כל הזמן.
 

רֶשֶף

New member
אז אל תתחיל ויכוח בעניין ../images/Emo123.gif

כי אם אתה מתעקש כן להתחיל, אני אפנה אותך לתובנה מס' 3 לעיל ולנגזרת של - "GPS יציג באופן מדוייק להפליא נתונים שהוכנסו אליו באופן שגוי"
החלק החשוב ביותר ב"מלאכת ה-GPSing" הוא הזנה טובה של הנתונים: 1. זיהוי השבילים הנכונים במפה. 2. "דקירה" של נ"צים בדיוק במרכז השביל/צומת. 3. הקפדה על סימון נ"צ בכל צומת שבילים, הסתעפות או פניה. 4. פיזור כמות נדיבה של נ"צים. ו... (לקח חשוב שלמדתי על בשרי) 5. לא לשכוח להביא צילום מפה הכולל את הנ"צים שהוזנו לצורך אימות-מיקום. בל נשכח שב-GPSים האזרחיים עדיין יש מרווח-טעות של בין 3-30 מטר (תלוי באיכות הקליטה ברגע נתון. לא תשכנע אותי שלהציץ במפה, למקם את עצמך עליה כל פעם מחדש, להשוות את תוואי השטח לטופוגרפיית המפה, לחפש נקודות ייחוס (וכל זה מחייב עצירה מלאה ותאורה עם פנס בלילה) יותר מדוייק ומהיר מאשר להציץ מדי פעם לעבר הכידון תוך כדי רכיבה ולהקפיד שאיזה חץ קטנטן יהיה בדיוק על הקו. אני מניח שתוכל לטעון כי "Follow the line" שכזה הוא בספק "ניווט" במובן המקצועי של המילה. בקטע הזה אני לא אתווכח איתך. "ניווט" באמצעות GPS הוא אכן תחביב הדוניסטי, שעושה לעצמו חיים קלים. יחד עם זאת, אני לא בא לבטל את חשיבותה של המפה לצרכי ניווט. חילוקי הדעות ביננו מתבססים על כך ש... לשיטתי - רק שילוב מוצלח בין מפה, אמצעי מיקום/כיוון ו"תפיסה מרחבית של השטח" יפיקו ניווט יעיל ומדוייק. מאידך, נטייתן המופלאה של הרשויות להעלים שבילים ו/או לשנות את ציבעם ביחס למצויין במפות, מערערת באופן משמעותי את מעמדן של המפות ב"שילוש הקדוש" שציינתי לעיל. כל האמור אינו מוריד במאומה מהכבוד שאני רוכש לך כאדם, כרוכב וכנווט מעולה. שָאפּוֹ!
 

IlanShacham

New member
אני מתעקש לא להתחיל ויכוח

ולכן אני אענה לך
"רק שילוב מוצלח בין מפה, אמצעי מיקום/כיוון ו"תפיסה מרחבית של השטח" יפיקו ניווט יעיל ומדוייק" - את הראשון והשלישי הGPS לא יתן לך. אם אתה משלב אותם באופן מוצלח עם ה GPS זה בהחלט שילוב מנצח. אם אתה רק הולך לפי הGPS, בלי להתייחס לשטח, אתה תבזבז המון זמן - אולי לא תתרחק בהרבה מהמסלול שלך, אבל תבזבז זמן על מציאת השבילים הנכונים (או רכיבה בר בשטח עשרה מטרים מהם...). מפה אפשר לקרוא גם תוך כדי רכיבה (לא בדאונהיל טכני) ואין צורך לבזבז הרבה זמן על ניווט. בלילה אפשר ללמוד קודם את הציר בע"פ ואז אין צורך לעיין במפה כל הזמן (חזרה לימי הצבא... אני נהניתי מזה, אבל כל אחד והשריטות שלו).
 

רֶשֶף

New member
ואכן, אין ויכוח ../images/Emo13.gif

מעולם לא טענתי שיש לצאת לשטח עם GPS בלבד ולהשאיר את המפה בבית. אולם בעידן ה-GPS, המפה ממלאת תפקיד חשוב ביותר בבית, לפני הטיול, בלימוד הציר (עדיף באמת בע"פ) ובהזנתו ל-GPS. במהלך הטיול אני מעדיף להשאיר את המפה בתיק ולשלוף אותה רק בעת הצורך, כאשר יש ספקות או כאשר נדרש אימות וודאי. ושוב, כפי שאמרתי, בהנחה שהמסלול נבנה כמו שצריך ושום שבילים לא "הוזזו" מהמקום או "נצבעו" מחדש (מה שלא יעזור לך גם עם מפה) אין תענוג גדול יותר מ"להקריא מרחקים" כמו חללית אנטרפרייז העומדת להתנגש באסטרואיד ("עוד 750 מטר... עוד 380 מטר... עוד 100 מטר... 45... 32... 12...") ולגלות, שהנקודה שסימנת נופלת "על המטר" בצומת שבילים או בפניה או ב"יעד מבוצר"
מספר פעמים במהלך הטיול הזה (ובטיולים אחרים) החברים הביעו אי-אמון במכשיר נוכח ממצאים סותרים בשטח והתעקשו "אבל הסימון הוא כחול... ופה השביל אדום" ואני מתעקש "חברים, אני עוור צבעים. ה-GPS אומר ימינה? יש לנו שביל ימינה? אין שום שביל אחר בקרבת מקום? אז לא מעניין אותי הצבע שלו". אגב, נקודת הבהרה בעניין בניית מסלול ב-GPS: יש הבדל משמעותי מאד בין ביטוי מסלול של 40 ק"מ באמצעות Route של 8 נקודות לבין ביטוי אותו מסלול ב-50 נקודות ולבין ביטוי המסלול באמצעות Track של 250 נקודות, שנאספו ע"י מכשיר של מישהו אחר שעשה את המסלול בפועל (ובהצלחה) יום קודם לכן. אתה יכול לתאר לעצמך, שבאפשרות הראשונה ה-GPS יהיה הכי פחות אפקטיבי וישמש לצרכי אימות המפה בלבד ואילו באפשרות האחרונה הייתי מנווט ב"עיניים עצומות" מבלי להציץ במפה אפילו פעם אחת. זהו. עכשיו מספיק עם ה"דו-קרב" הוירטואלי הזה. שנפגש בשבילים?
 

IlanShacham

New member
טוב, אז אנחנו מסכימים ../images/Emo46.gif

כבר אי אפשר להתווכח כמו בן אדם במדינה הזאת...
 

רֶשֶף

New member
אילן, אתה יודע מה...

בוא נעשה תרגיל בניווט. בחר מסלול שלא רכבת מעולם (אני בוטח בך שלא תנסה לתחמן
) בחר מסלול הידוע בריבוי צמתי השבילים שבו, צבעים שונים, פיצולים, Whatever... מסלול הידוע כקשה ביותר לניווט. שנינו נכין שיעורי בית. חצי מסלול אתה תנווט. חצי שני, אני "אנווט". הולך? (או יותר נכון - רוכב?)
 

IlanShacham

New member
לא ברור לי מה יוצא לנו מזה...

(חוץ מטיול טוב, שזו מטרה חשובה בפני עצמה). הטיעון שלי היה נגד שימוש בGPS בלבד, וזה לא מה שאתה עושה. כמו כן החצי הראשון קל יותר/קשה יותר לניווט, המפה עצמה מדוייקת למדי/לא מדוייקת כל כך, וכו'. מסלול בודד אינו מהווה מדגם סטטיסטי. בקיצור, בא לך לטייל, אז תגיד
 

רונן כץ

New member
והמחיר...

בדיוק חזרתי מקניית מפת גליל עליון (גם כן שחיטה במחיר...) וראיתי מספר מכשירי GPS... המחירים בסביבות 3000 ש"ח. האם השימוש במכשיר כזה אפקטיבי כך שהוא אכן מצדיק את המחיר ? או שזה חלק מהכיף של להחזיק Gadget מגניב... ? רונן.
 

רֶשֶף

New member
מה???? ../images/Emo12.gif הגזמת!

המכשיר שלי (eTrex Venture) עולה היום כ-1,700 שקל. יש לך את ה-SporTrak החדשים של מגלן בפחות מ-1,400 שקל. אם לא חשוב לך הגודל הפיזי תוכל לקנות את ה-315 של מגלן ב1,260 שקל. ואם אתה לא זקוק לתכונות סופר משוכללות תוכל ללכת על ה-Geko101 של גרמין ב-999 שקל בלבד.
 

IlanShacham

New member
תן לי לבדוק ביומן...

איך ה 27 בספטמבר 2005 בשבילך?
טוב, נו, אני מקווה שזה יצא לפועל לפני זה
 

imeilik

New member
ה GPS מקבע אותך למסלול ../images/Emo132.gif

אמנם לא יצא לי לנווט עם GPS באזרחות, אבל אחת הבעיות הקשות לדעתי היא שה GPS מקבע אותך למסלול ולשבילים שמסומנים במפה בלבד לעומת זאת מי שלומד שטח כללי מגיע לשטח עם מפה ופתאום מגלה לא רק שהשבילים שהוא בנה עליהם הם "לא משהו", אלא שגם בשינוי קל עד בינוני של המסלול אפשר לשפר ולהנות יותר כי יש שביל אחר, יותר אתגרי / כיפי / עם נוף מהמם
 

רֶשֶף

New member
ושוב - זה לא חייב להיות כך

הכל פונקציה של השימוש שעושים ב-GPS. יש לזכור שוב ש-GPS הוא לא נווט. זהו כלי איכון/כיוון ויש להתייחס אליו ככזה ולא לפתח בו תלות עוורת. לא חובה להגדיר בו מסלול דוקא. אפשר לסמן סט של נקודות ציון - צמתים, נקודות גובה, מסילת רכבת ולהשתמש בו לצורך אימות בלבד. כבר יצא לי, אגב, לנווט איתו יחד עם מפה תוך הזנת מידע בזמן אמיתי, לדוגמא: אתה חושב שאתה יודע פחות או יותר איפה אתה נמצא, אבל לא מצליח להתאפס על השטח ביחס למפה. הזנת 3-4 נקודות ממפגש הצירים של קווי האורך והרוחב הקרובים ואתה מקבל תחום גיזרה הממקם אותך בתוכו. יעיל גם לסימון "גבולות גזרה" גאשר אתה מעוניין לנווט בשטח מסויים ורוצה התראה ויזואלית ברגע שאתה חורג מגבולות הגזרה. ולסיכום - לא טענתי ועדיין אינני טוען שה-GPS בא להחליף את המפה. זהו כלי עזר לניווט והדבר היחיד שהוא מחליף זה אולי את המצפן.
 
GPS אזרחי ?

ככל שאני יודע, האמריקאים ביטלו את הרעש שהוכנס בעבר לרשת ה GPS, ושגרם להבדל בין דיוק המכשירים הצבאיים (עם הצפנה שמאפשרת ביטול השגיאה) לאזרחיים.
 

IlanShacham

New member
הטעות ב GPS אזרחי לפני ביטול הרעש

יכלה להגיע גם ל 100 מטר.. בכל מקרה, שים לב גם כי הרוחב במפה של דרך ג'יפים הוא כ 50 מ', מה שאומר שאיפה שלא תדקור אותו אתה עדיין בקלות יכול לפספס ב 10-20 מ', מה גם שהדיוק של סימון השבילים על המפה לא משהו. זה בהחלט מספיק כדי לבלבל אותך ולגרום לך לעבוד קשה לחפש את השביל הנכון, או למשל לשים אותך על הגדה הלא נכונה של הנחל. אם לא תדע לקרוא מפה כדי להשלים את ה GPS תבזבז הרבה זמן.
 
למעלה