יומנה של יזמית-התחלת הרעיון

שלום נעם

הכתבות שמפורסמות כאן מתעדות את שלבי התפתחות העסק שלי לאחר שעזבתי את עבודתי והחלטתי לנצל את הידע ואת הרעיונות שלי שפיתחתי בעקבות הסתכלות מהצד היכן נשאר GAP (פער) באינטרנט. ישנה תיאוריה שפיתחתי והיא נקראת "הנגזרת הסילואטית", זאת אומרת , יש להסתכל מה קיים בשוק ומה נוצר בעקבות מה שכבר קיים. (הרי לכל סוף יש גם התחלה, אם תדע לזהות את ה"חורים" שנוצרו בעקבות המצאות של חברות חדשות, תתחיל לייצר רעיונות בין הGAP שנוצר) חשוב מאוד לזכור, לא כל המצאה מתוחכמת יכולה להתפס מיידית בעיניי הצרכן, בכדי להגיע לנפש הצרכן, אתה צריך להפנים את תהליך קבלתו של המוצר בעיניי הצרכן הפשוט..... והכוונה היא ליצור הדרגתיות נכונה, גם בשיווק, גם ברעיונות וגם במוצרים ושידרוגם בהתאם. זיהיתי נקודות כואבות אצל ספקים ואצל הגולשים כאחד, ופיתחתי רעיון ואותו אני מיישמת כעת. מקווה שגם אתה תוכל להשתמש בו ולהנות משירותיו :) אשמח לענות לתגובותיך בברכה עינת בר-און
 
שלום לך mluggy- תוכל להתעדכן ....

אני שמחה מאוד לשתף את הגולשים בחוויות הקמת העסק, לכאורה כל אחד רוצה בתוך עצמו להגשים את חלומותיו, לנצל את הפוטנציאל הטמון בו ואת זאת אני מבינה היטב. מה ששמתי לב זה, שאנשים נתקעים עם התשובה לשאלה... "אחרי שיש לך כל מה שרצית, עושר, אושר בריאות וכל מה שתרצה.... מה הלאה ? אנשים רבים לא יודעים לענות על שאלתי. חשוב מאוד להגדיר מטרות ויעדים, אך לא לשכוח את החשוב מכל החזון !!! כשהתחלתי את הקמת העסק מביתי בסלון (היום אני כבר יושבת במשרדים בת"א ומעסיקה עובדים) ועל כך תוכל להתעדכן בכתבות שיגיעו בהמשך... התחלתי מנקודת הידיעה, ולא מנקודת האמונה, אנשים מאמינים שהם יוצרים דברים בעזרת אמונה , יש דרגה אחת מעל, והיא דרגת "הידיעה", האדם חש ומשהו בוער בתוכו והוא יודע שזהו כיוונו, ואז הוא יראה מכשולים כאתגרים. בכדי ליצור התחלות, יש צורך לשלב ידיעה עם אמונה ועם עשייה. המצב של היום, שהוא לא פשוט עם המיתון, הפוליטיקה וכו´... מונע מאנשים להתחיל את חלומם. אני עזבתי עבודה בחברה בינלאומית, עם משכורת יפה מאוד, לאחר שהתנדבתי בסדנאות בהן שמעתי על ילדים שעוברים המון כאב בחייהם, ראיתי את העצבות בעיניהם וידעתי שאני אוכל לעזור להם ולהעניק להם את נקודת הזינוק שאותה הם מחפשים, והעדפתי לוותר על הכל בשביל להגשים חזון ילדות שלי ששילבתי אותו בחזון החברה. החזון קשור לעזרה לנזקקים, ואני בונה את התשתית העסקית שלי כבר עכשיו שתוכל בעתיד לשרת את נושא "תרומה לקהילה" אפילו שהמיזם הוא עסקי לחלוטין. - אל לנו לשכוח שבסופו של דבר כולנו רוצים להיות מאוחדים (גם אם מעשית קשה לבצע), אני יודעת שישנם אנשים רבים שרוצים לעזור ולא יודעים איך עושים זאת, אני מקבלת המון פניות מאנשים טובים באמצע הדרך, אך כרגע השאיפה היא למצב את המיזם כמיזם עסקי שמטרתו העתידית היא חזון החברה. אשמח לעדכנך בברכה עינת
 
יומנה של יזמית-התחלת הרעיון

לשמחתי, הצלחנו להשיג את הסכמתה של עינת בר-און, יזמית שתיעדה את צעדי פתיחת העסק שלה, לשתף אותנו בחוויותיה. יומנה של יזמית יתפרסם פה בשבועות הבאים ועינת אף תתארח בפורום לענות על שאלות. תודה לאורן בסון מפורטל השווק ALLMARKETING על הסיוע. התחלת הרעיון שלום רב שמי עינת, ועד לא מזמן כיהנתי בתפקידי ניהול כמנהלת פרוייקטים ו כ- web master בחברה בינלאומית. שנים שצעדתי כל בוקר לעבר מקום עבודתי, ושוב ושוב, היתה עולה בליבי הרגשת בזבוז הפוטנציאל הטמון בי, זאת מכיוון שאחרי שעות העבודה, היו מתקיימות בביתי ישיבות שבהן הייתי מייעצת למשקיעים ולחברות sturt up בנושאי מיזמי אינטרנט, עוזרת בבניית bussines plan לחבר´ה צעירים שלקחו יוזמה וניסו את כוחם בהקמת חברות sturt up,וכל זה ללא שום תמורה ושום כסף, ידעתי שהעזרה שלי ניתנת מכל הלב, מפני שרציתי שהם באמת יצליחו, אך ידעתי גם שלאט לאט אני בונה תשתית יציבה לעתיד הפרוייקט שהיה לי זה זמן מה בראש, פרוייקט זה שלמענו עזבתי את עבודתי וכל משאת נפשי היתה לתרום חלק מהכספים לעזרה לנזקקים, נושא שיש לו חשיבות גדולה ביותר בחיי ולא פעם אני מוצאת את עצמי מתנדבת בסדנאות של בנות שנאנסו וילדים שעברו התעללויות פיזיות שחיים בתנאי מצוקה ועוני . כיוון המחשבה שלי, היה "להשקיע בדור הצעיר, שהרי הוא זה שיעצב ויתרום בעתיד לעולם הטכנולוגי. ואכן, ההשקעה היתה שווה, לילות היינו נפגשים והייתי עוזרת להם לגבש רעיונות. מנכל"ים צעירים ומרוגשים (בערך בגילי) היו יושבים בביתי והיו מתייעצים איתי, הייתי מכינה להם את הפרזנטציה שתוצג בפני המשקיע שלהם, הייתי מוצאת מחדלים שהם לא לקחו בחשבון, ולא פעם מצאתי גם פתרונות, והייתי יוצרת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים נוספים שלהם היתה התשובה אפילו אם היה כרוך לפתוח קשרים עם אנשים מחו"ל. אם תשאלו אותי כיצד הם הגיעו אליי, התשובה לכך טמונה ביחסי אנוש טובים, השאר כבר עובר מפה לאוזן ונפתחות דלתות נוספות. לשמחתי אני יכולה להעיד שכל אלה שעזרתי להם, היום מאוד מצליחים, שני חבר´ה פתחו חברה מאוד מצליחה באוסטרליה ורשמו פטנטים לא מעטים אפילו שלהם לא היה ידע טכני כלל, חבורה אחרת שסיימה את השירות הצבאי שלהם במצ"ח פתחה בלונדון פורטל גדול ועל פרוייקטים נוספים שעלו לאוויר, כבר כתבו בעיתון כאשר השקיעו בהם חברות מאוד גדולות שמפאת הסודיות אני מנועה לכתוב את שמותיהם. ממש בימים אלה, אני מקימה עסק משלי, חשבתי רבות על הידע המצוי ברשותי ועל כך, שחבל לי להשתמש בו עבור מישהו אחר, אפילו אם זה תמורת משכורת ותנאים נילווים. שנים שאני קוראת מאמרים בנושא זה, קונה ספרים המתעדים גברים ונשים שהצליחו להקים בעזרת הרבה תושיה אימפריה משלהן, ומשהו בתוכי תמיד אמר לי, שגם אני יכולה לעשות זאת. לא, אין לי ידע בניהול, אין לי כסף וחסרים לי עוד הרבה דברים שעליי לדעת, אך אני יודעת שאני חדורת מוטיבציה והאמביציה גועשת בקרבי וגם יש לי רעיון מצוין ורווחי שטומן בתוכו סוד שאותו אספר כשהפרוייקט הזה ייושם על בוריו. לכן קבעתי לעצמי כמה מוסכמות שאיתן אלך לאורך כל הדרך. 1. להקיף את עצמי בחברה צעירים חדורי אש ומוטיבציה כמוני, אני יודעת שחברה אלה רוצים להצליח ולהתקדם ויעשו הכל בשביל זה, וכך עשיתי, מהתקשרות עם יועץ ניהולי צעיר שכבר בגילו סוחב רקורד מרשים ביותר ובעל תעודת עיתונאי שקיבל מספר אחוזים תמורת מתן ייעוץ, ועד לעו"ד הצעיר שבתחילת דרכו שלקחתי אותו בכדי לסדר את הנושאים המשפטיים בהקמת חברתי לאחר שמצאתי משקיעה שהביאה כסף ושמאמינה ברעיון שהוצג לה . 2. לאגד צוות מוחות בכל התחומים הנדרשים, תמורת ברטר עתידי 3. כל הזמן להיות מוקפת סביבי בציטוטי משפטים ומאמרים של אנשי עסקים. 4. כמה שיותר להיות יצירתית ובעלת מעוף 5. להיות קשובה ומעודכנת בכל דבר שיכול להועיל לעסק שלי 6. להתרחק מאנשים שאין להם חזון ושנוטים להיות פסימיים כל הזמן. 7. לזכור את המטרה שלמענה אני רוצה להקים את העסק הזה בפינה זו אתאר את הצעדים של בניית חברתי שלא מזמן כבר הוכרזה כחברה בע"מ, ואת כל השלבים של התפתחותה ממש בזמן אמיתי, תוכלו ללמוד ולקבל מידע ורשמים על מציאת המשקיע, מה לא כדאי לעשות ומה כן כדאי, אופן דרכים מקוריות לשיווק הרעיון, תגובות של הלקוחות הפוטנציאליים, מציאת אנשי הצוות הנכונים, חשיבה יצירתית ושיתופי אסטרטגיה עם חברות ועוד.... במאמר הבא אני אפרט לכם את הדרכים הרבות ,היזע הדמעות וההתלבטויות שעברתי עד שמצאתי את המשקיע הנכון לפרוייקט זה לאחר שנפגשתי עם מספר משקיעים שגם הם האמינו ברעיון. שלכם ע. בר-און
 

av_i_va

New member
אני בעניין דומה

כיצד אפשר ליצור קשר באופן אישי יותר?
 
יומנה של יזמת- מציאת המשקיע הנכון 1

מציאת המשקיע הנכון פרק א. – כיצד אפיינתי את המשקיע שאני מחפשת. בעודי כותבת את הרעיון שלי על הדפים , התחלתי לחפש משקיע, הצעד הראשון שעשיתי הוא כמובן להיכנס לאתרי אינטרנט שמתעסקים ביזמות, פירסמתי מודעה שאני מחפשת משקיע ושם גם מצאתי משקיעים פוטנציאלים שפרסמו את מספר הטלפון שלהם ליצירת קשר, לפני שיצרתי קשר עשיתי מחקר בסיסי ביותר ע"י חיפוש שמותיהם ברחבי האינטרנט, חיפשתי בפורומים, במודעות שהם פיזרו ברחבי האינטרנט, רציתי לחוש עד כמה הם רציניים ואמיתיים, בדקתי את איכות כתיבתם בפורומים, את איכות תשובותיהם לשואלים וכו´... אך לפני שאפרט על אפיון המשקיע, הנה כמה נקודות חשובות לתחילת פיתוח רעיון/עסק 1. יש לזהות בעיה או צורך בנושא מסוים. 2. יש לאפיין פתרון/רעיון/שרות שניתן ליישם אותו – ולא בהכרח צריך להמציא עבורו טכנולוגיה. 3. יש לאפיין קהל יעד לפתרון/רעיון. 4. יש להסביר במשפט אחד את מהות הרעיון, אם המשקיע תפס בקלות את הרעיון , כך גם קהל היעד יבינו. 5. לחפש משקיע נכון שיבין את החזון ואת מטרת הפרוייקט ולאו דווקא את הנושא שבחרת להתעסק בו, חשוב מאוד להגדיר חזון אישי שיכוון את העסק שלך למטרתו במקרה שלי החזון היה לעשות הרבה כסף ולתרום חלקו לנזקקים, לאנשים שבאמת צריכים, שאני רואה זאת בסדנאות שבהם אני מתנדבת. לפני שתמשיכו לקרא אציין, שחלק מהדברים שאכתוב במשך הזמן, יגעו בנקודות ובנושאים שונים ומקוריים שמעט מאוד נכתב או הוזכר אודותיהם,וזה שנים שאני כותבת מאמרים על כך,כמו למשל הנושא הראשון שאגע בו והוא שילוב אינטואיציה בעסקים. . אני והיועץ העסקי שלי החלטנו מראש שהמשקיע שנמצא יקבל את כל היחס הכי טוב שאפשר ושגם לו תהיה זכות דיבור בהחלטות חשובות של החברה והוא ירגיש שווה בין הצוות. לכן ניתחתי על בוריו כל משקיע פוטנציאל מבחינה עסקית, אנושית ואת תרומתו העתידית לעסק. אני אוהבת לעבוד עם אינטואיציה, וכך עשיתי, שלחתי מכתב מאוד קצר לאי מייל של אותם משקיעים שם כתבתי מאוד בקצרה, שיש לי רעיון מסוים, שמדובר במיזם אינטרנטי ולא בפיתוח טכנולוגיה מסובכת, ציינתי את סכום הכסף שדרוש לי,את מספר האחוזים שהמשקיע יקבל והכי חשוב מכל את המטרה שלמענה אני רוצה להקים עסק זה. לא מסרתי שום פרטים אודותיי ולא פרטי התקשרות, אלא רק את האי מייל שלי. וחיכיתי לתגובותיהם, ואכן תגובותיהם לא איחרו לבא, דרך התכתבות זו, הרגשתי הפעם יותר חזק, את אישיותם, את רצינותם, והאם הם בעלי אותו חזון כמו שלי. ניסיתי לאפיין את סגנונות התקשורת של אותו משקיע לפי ידע שלמדתי בסדנת דיאלוגיקה. מכתב קצר עם מעט פרטים - אופיין אצלי בתור אדם בעל סגנון חד, קצר, אוהב תכלס, אין לו זמן לדיבורים מיותרים, לא יבין את המעוף והיצירתיות של המיזם כשאני ארצה להתרחב איתם בעתיד, וכל מה שרק חשוב לו זה שהכסף שלו מושקע בדבר רווחי. מכתב ארוך עם הרבה פרטים – אופיין אצלי בתור אדם בעל סגנון שיווקי, אוהב לדבר הרבה אך תכלס במעשה לא עושה כלום, ישמע את הרעיונות שיש לי ,יהנהן בחיוב, אך בעצם זה כמו לדבר אל הקיר כי הוא יעמוד על כך שהמילה האחרונה תמיד תהיה בסופו של דבר רק שלו. מכתב בינוני מתומצת עם פרטים- אופיין אצלי בתור אחד שקיימת אפשרות תקשורת טובה, אחד שיודע לתת לתרום להעריך ולקבל. לאחר מכן בחנתי את המשך תגובותיהם למכתב ההמשך ששלחתי להם הפעם עם יותר פרטים עליי ועל הרקורד שלי ,ובו הכנסתי מילות מפתח עיקריות שרציתי לראות את תגובותיהם לנושא, המילים במקרה שלי היו "עזרה לנזקקים", כתבתי במכתב שחלק מהכנסות המיזם יתרמו לעזרה לנזקקים ,אני רציתי לדעת כיצד הם יגיבו כשמדובר בתרומה מכספם. שוב בחנתי עם האינטואיציה/רגש את תגובותיהם, ואכן היו משקיעים שמילות המפתח שלי, הפכו אצלם למילות של קסם, והתחילו לכתוב לי כמה חשוב לעזור ולתרום ואף ציינו מקרים שהם עזרו למשפחות ולמיעוטי יכולת, אלה בפירוש האנשים שאיתם קבעתי פגישות, מפני שקבעתי לעצמי עובדה לעבוד רק עם אנשי צוות שחשוב להם לתת מעצמם, אפילו אם מדובר רק בלהראות רצון בהבנה או בתשומת לב. המשכתי לקרא את תגובותיהם והתחלתי לנתח כל משקיע פוטנציאל לפי הדברים שהוא כתב והעיד על מעשיו, וניסיתי למצוא בכל משקיע פוטנציאל את סוג היזמות שבו. באחד המאמרים שאני כותבת וחוקרת את נושא האינטואיציה ציינתי שהעולם מתחלק לשניים מאנשים בעלי מסגרת ואנשים ללא מסגרת, האנשים שצריכים מסגרת ושיגידו להם כמו רובוט מה לעשות הם אנשים שמפחדים לפרוץ גבולות ותמיד צריכים את הביטחון שלהם, אנשים שמעדיפים להיות עצמאיים בראש, בחשיבה, וביצירה, אלו הם האנשים שמעצבים ומכניסים בעולם את החידושים ואת הרענון, אלו הם היזמים: המעצבים,המדענים, האומנים , המוסיקאים וכל האנשים שיוצרים יש מאין. חומר הגלם של היזצרים יש מאין עשוי מכמה סוגי אינטואיציות, וכך המשכתי לאפיין את המשקיעים שלי ולסווגם לפי פועליהם שהם סיפרו לי ישנן ארבעה סוגי אינטואיציות שמלוות אותי לאורך כל הדרך- אינטואיציה לוגית – אנשים שיודעים להפוך צורך ורעיון לפיתרון לוגי, כגון , תוכנת מחשב, יזם שהמציא תוכנת מחשב מתוך הצורך הפנימי שזיהה, סופר שהוציא לאור את ספרו וכו´... אינטואיציה רגשית – יזם שפועל עם הרגש ויכול להרגיש את כיווני היעד הנכונים ולהוביל פרוייקט אינטואיציה מגנטית – יזם שיודע למצוא ולחבר בין האנשים הנכונים ולפתוח דלתות אינטואיציה מכוונת – יזם שיודע לאגד ולכוון לדברים שיקרו בזמן הנכון כפי שציינתי , נושא האינטואיציה מאוד מורכב ורחב. ועם הידע שיש ברשותי, הרגשתי את המשקיע שיענה על צרכי הצוות שלי. הפגישות לא אחרו לבא עם המשקיעים, פגישה ראשונה נערכה בביתי, היו כאלה שאמרו לי שזה לא מכובד, אך ידעתי שכמו שכל העסק הזה נבנה מתוך הרגש הטבעי שטמון בי, כך אני לא מתכוונת לעשות רושם על אף אחד, מה גם שזו הייתה שיטה טובה נוספת בשבילי ללמוד על סוג המשקיע שלי, האם הוא משקיע עם אגו מנופח, או חם וחביב ולא קטנוני, כי אחרי הכל, היושר והאמת הם שחשובים להצלחת הרעיון, שוב אני אחזור ואדגיש, ישנם המון משקיעים שיעדיפו רק לתת את הכסף ולחכות לרווחים ולא ישמעו מהם, ישנם משקיעים שיעדיפו להיות נודניקים ולקבל כל פירוט על מה הכסף שלהם יוצא, ישנם משקיעים שיתנו ממרצם ויגבו בתמיכה אוהדת, אני למשל לא טעיתי בבחירת המשקיעה שלי, שהפגינה המון אנושיות לפעמים גם מעל ומעבר, והפכה כאמא שניה שלי בזמן כה קצר, מכיוון שאני עובדת מהבית, היא דואגת תמיד לשאול אם אני צריכה עזרה, מגיעה לפעמים ואפילו מפנקת אותי בבישוליה. כל משאת נפשה הוא להרוויח הרבה מאוד כסף מפרוייקט זה, ולאחר מכן כשתהיה לה היציבות הכלכלית הדרושה, היא הגיעה למסקנה שהיא רוצה לעסוק בהתנדבות כל שאר חייה ולתרום לאחרים. החזון שלה תאם לחזון הצוות של העסק וחברנו יחדיו.
 
יומנה של יזמת- מציאת המשקיע הנכון 2

לאנשים שמחפשים משקיע להקמת עסק, הייתי ממליצה לחפש מישהו שיש בידיו סכום מסוים של כסף, והוא מחפש עניין נוסף ומאתגר בחייו שגם בסופו של דבר תשתלם לו השקעתו, משקיע זה נקרא בשפה המקצועית בתחום היזמות "אנג´ל" חשוב מאוד לשאול את המשקיע האם הוא ירצה להיות משקיע פסיבי או אקטיבי, אני ממליצה משקיע אקטיבי, ולתת לו את ההרגשה שהוא שותף לכל דבר, כך תמלאו את הצורך האמיתי של אותו משקיע שמחפש להכניס עניין חדש לחייו, אותם משקיעים אלה נמצאים בגיל המעבר, יש מאחוריהם הרבה ניסיון בחיים, אך לא חוו עדיין את נושא הטכנולוגיה המתחדשת, רק מושפעים מדברים שהם שומעים. נכון ששומעים על המון חברות סטארט-אפ שנסגרו, אך עד עתה הבחנתי שרובן חברות שיצרו טכנולוגיה חדישה ו/או פיזרו את כספם בצורה לא מבוקרת ובלבד שרמת חייהם לא תיפגע. (על נושא ניהול נכון של הכספים ארחיב בהמשך) בנוסף, אלה שעומדים מאחורי היזמות לעסקים הללו, אינם מודעים לנוסחת "מזקק הנפש" של האדם – מקום, זמן, קיבולת וקצב, אם יופר אחד התנאים האלה, לאדם יהיה קשה לקבל מתודולגיות חדשות, והאדם ידחה את החידוש שמציעים לו. (וגם על נושא זה ארחיב בהמשך) אך יותר מכל חשוב לי להעביר לכם את המסר , התייחסו לעסק שלכם כבן אנוש, האנישו את העסק שלכם, לכו וזירמו עם מה שאתם מרגישים ראו בו כתינוק שלכם שלאחר שיעבור את חבלי הלידה ילך ויגדל, קראו לו בשם בעזרת הגדרת מטרה נעלה, הכניסו בו תכונות המאפיינות את ההוויה שאיתה נולדתם שהיא בעצם האני האמיתי שלכם בעזרת חזון שתגדירו לו, הכניסו בו חושים בעזרת תרגום הצרכים שלו לדברים מוחשיים כגון עזרי שיווק,עזרי ניהול, עזרי מיחשוב ועוד, השקיעו בו כאילו היה ילד שלכם, ואין ספק שתיווכחו לבסוף שהעסק שיצרתם והאנשתם, הוא בעצם אתם ותכונותיכם אשר יזכה לקצור את פרותיו היפים בעתיד. בפעם הבאה, אתמקד בצד הטכני לאחר שאפיינתי את המשקיע הנכון, מה להציג בפניו, שיטות ועזרי תצוגה , ואף ארחיב מעט על נוסחת מזק"ק הנפש שצויין כאן אודותיה אשר תעזור לכם מעט להבין כיצד מתקבל ומשפיע רעיון חדש על נפש האדם, ואשלב טיפים שיעזרו לרעיון שלכם להתקבל בברכה אצל קהל היעד שהגדרתם ... שלכם ע. בר-און
 
ענת שלום

ציינת שאת יושבת כיום במשרדים בתל אביב, האם ישנה אפשרות לדעת יותר פרטים על אודות החברה? צב
 
שלום לך צב - מובן שאני אחשוף.....

מובן שאני אחשוף את החברה ואת המיזם כרגע אני בשלבים של משאים ומתנים עם כמה גופים גדולים שהביעו עיניין. כשהמיזם יחשף בקרוב, אוכל לספר אודותיו קצת יותר ואני בטוחה שתשמע ותכיר אותו, כי יהיה לו פרסום נרחב, ואחרי הכל הוא נעשה עבור הגולשים. מה גם שצפויות לגולשים בפורום כתבות נוספות שנכתבו בזמן אמיתי עם שלבי התקדמות הקמת העסק ומאחורי כל מהלך שנעשה בעסק יש ראיה ותכנון שיכולים לעזור בעתיד או בהווה ליזמים מתחילים. בברכה עינת
 

myd

New member
עינת, עשי נא לי טובה גדולה....

ותכתבי שהיוזמה שלך לא קשורה לכל סוג של MLM או פירמידות לסוגיהן... ע"פ סגנון הכתיבה שלך והדברים שכתבת, זה מסתמן ככזה.... אני מאוד מקווה שזה לא זה.... בעצם, אני אולי מקווה בשבילך שזה כן זה, כי אם זה אכן מסוג הדברים שכתבתי לעיל, הרי שאת הטובה מסוגך (לפחות עד כמה שאני הספקתי לראות עד היום) ובטוחני שכל מה שתקחי ליד, תצליחי בו... אז למה לא להצליח בדברים מועילים יותר? אני מראש מתנצל אם טעיתי. מחכה לתשובה...
 
התנצלותך התקבלה :)

אתה מוזמן לקרא את התשובה שכתבתי למר "צב" ממש מתחת לתשובתך זו אני נתקלת רבות באנשים שקשה להם לפרגן, אבל מי שמכיר אותי יודע כמה דבריי נכונים ומלאי כוונות, הספקתי כבר לארגן כמה אירועי צדקה בחיי, למרות גילי הצעיר, וכיהנתי זמן קצר כמנכ"ל עמותה לצמצום הפשע והאלימות בישראל (בהתנדבות) אני בדרך כלל לא מספרת על עצמי, אישית אני מאוד צנועה, אך האמצעים כאן בעיניי מקדשים את המטרה (והחזון) תלמד להכיר אותי (אולי), ותיווכח שלכל מילה שלי ישנה אמיתות. גם אתה מוזמן להשתתף בסקר לפני שאני חושפת עוד מעט את המיזם. בברכה עינת בר-און
 
עינת עם כל הכבוד

אני עוקב אחריך עוד מהפורומים של וואלה תמיד כתבת בצורה משכנעת אך משום מה כל פעם שמישהו רצה יותר פרטים אודות החברה כגון מיקום וכו.. נתקל בסירוב - במשך שנה ויותר את מפרסמת את מאמריך כמה זמן לוקח משאים ומתנים? מתי נדע יותר פרטים? לייצר מוצר כבר לוקח פחות... האם ניתן לפגוש אותך במשרדך בתל אביב? אני מניח שגם על זה אקבל סירוב - אני מנסה להאמין לך אבל קצת קשה ולכן אני נורא סקפטי צב
 
כנראה שלא עקבת מספיק

שלום לך אם היית קורא את כתבותיי היית מבין שלהקים עסק זה לא דבר קל מאז הקמת העסק, נאלצתי לקנות את מניותיהם של שני שותפיי ולהחזיר למשקיעה שלי את כספה לאחר שראיתי שהם לא תאמו את החזון כמו שהם שידרו בהתחלה תמשיך לקרא את כתבותיי ותתעדכן מאז כבר עשיתי חיילות, חלק מתהליך הקמת העסק הוא גם שינויים מהותיים במוצר מבחינה טכנית, כשאין מספיק כסף אתה מסתפק במועט העיקר לעלות לאוויר כמה שיותר מהר. אך כשנכנס משקיע מאוד גדול והצגתי לו את התוכנית המלאה שקודם לא יכולתי לישמה, הכל קיבל תפנית חדה יותר, והפעם נוספו הדברים שעליהם ויתרתי קודם עקב זה שהמשקיעה נתקעה ללא תקציב , כפי שהיא הבטיחה. אני לא אחת שמתייאשת, קניתי את המניות אחרי מאמצים וגיוס כספים למטרה זו. אם אתה כל כך מפקפק ובאמת עקבת אחר הכתבות שלי, אתה ראוי לציון ואתה מוזמן לשלוח לי אישור ואשלח לך אפשרות להשתתף בסקר על המוצר שעוד מעט באוויר ותוכל לראותו. בברכה עינת בברכה עינת בר-און
 
עינת אני לא מפקפק בך

את בחורה אמביציונית ללא ספק אבל, אם יש לך משרדים בתל אביב מה הבעיה שאגיע לפגישה ? בתור אחד שבאמת מוכן אפילו לקבל ממך יעוץ בלי ציניות. צב
 
היי צב - אתה מוזמן

אתה אכן מוזמן אתה יכול ליצור קשר עימי לאי מייל הפרטי [email protected] אך לפני שאני מזמינה מישהו זר הייתי רוצה קצת לדעת עם מי יש לי הכבוד בברכה עינת בר-און
 
דרך אגב צב, לאור הספקות .....

לאור הספקות שלא תחשוב שאני מתחבאת :) הוספתי את תמונתי, תוכל לראות אותה בכרטיס האישי אכן, אני קיימת ! :)
 
מאמר יפה למתחילים שבחבורה

אני תוהה, מדוע לקח לך כל הרבה זמן לקבל החלטה להיות יזמת? לדעתי, ייזום הינה תכונה הטבועה באדם ולכן לא כל אחד יכול לקום בבוקר לשוטף פנים ולומר.....שלום אני יזם...ממש לא! או שיש לך את זה או שאין לך את זה....ואת זה , אני מצטער אבל אני חייב לחלוק עלייך ...אי אפשר ללמוד! בכל אופן, מאמר יפה למתחילים שבחבורה, אם כי ואני אומר זאת מהשוק, מצב היזמות בכי רע לצערי. בכל מקרה שיהיה לך בהצלחה.
 
אתה צודק רק ש......

שלום לך הולך בין הטיפות זה תמיד היה קיים אך ישנם זמנים בחיים ומצבי בשלות לעשות את מה שאני עשיתי לעזוב משרה בכירה בחברת יבמ ומשכורת נאותה, לותר על מגורים ברמת אביב ג´, לעבור לשכירות באזור המרכז ולעבוד בשלוש עבודות זמניות תוך כדי השקעת שעות מרובות בערבים עד שהעסק יתפוס תאוצה ויתבסס , בו במקביל עשיתי דברים נוספים ופניתי למנכלי חברות והשתתפתי בפורומים של שיווק. היתה תקופה גם שייעצתי ליזמים צעירים שהגיעו לביתי עם רעיונות ועזרתי להם למצוא את כיוונם, אחת מהחברות היום מכרה את הטכנולוגיה שהיא פיתחה (up 4o4) ונרכשה ע"י חברת Nec. מצב היזמות באמת בכי רע, וזאת בגלל שישנם דברים בסיסיים שהיזמים לא עושים. מידי יום פונים אליי יזמים עם רעיונות שאינם יודעים כיצד מתחילים אני רק נותנת את נקודת הזינוק, מתוך הניסיון שלי. בברכה עינת בר-און
 
למעלה