יונתן?? עפ"י הפרסומים אירלנד מומעמדת להעפה

אירילה

New member
יונתן?? עפ"י הפרסומים אירלנד מומעמדת להעפה

מגוש האירו? איך מגיבים על כך באירלנד??? תודה
 

jonbaum

New member
לא יודע עד כמה זה ריאלי

אבל כבר נשמעים קולות שאומרים שהכניסה ליורו היתה הטעות הכי חמורה שאירלנד אי פעם עשתה - שלא נכנסו ליורו בגלל סיבות כלכליות אמיתיות אלא בשביל להראות לכולם כמה אנחנו "אירופאים טובים" לעומת הבריטים שתמיד "מתנגדים לקידמה". מאז הכניסה ליורו אחוז הריבית היה הרבה יותר מדי נמוך בשביל אירלנד, מה שהוזיל הלוואות, מה שגרם להתפוצצות במחירי הנדל"ן. חוץ מזה, בריטניה הורידה באופן דרמטי את הערך של הליש"ט, מה שמייקר ייצוא אירי לבריטניה (ורוב הייצוא האירי הולך לבריטניה) וגם מעודד את הנהירה לצפון אירלנד לקניות (ככה שממשלת אירלנד מפסידה המון מע"מ).
 

אירילה

New member
יכול להיות שאירופה משיבה היום לאירלנד כגמולה

על כך שביוני 2008 אירלנד דחתה את אמנת ליסבון במשאל העם . אז נאמר שדחיית האמנה תעיב קשות על עתיד הגוש האירופי ,זאת למרות שאירלנד אמרה כן לאחרונה לאמנה.
 

jonbaum

New member
לא מאמין שיש קשר

עובדה שהיה משאל -עם שני בו האירים נתנו לאירופה את התשובה ה"נכונה". האמת היא שאני לא יודע עד כמה רציני הרעיון שאירלנד תעזוב (או תועף) מגוש היורו. האמת היא, אפילו אם זה נכון שזו היתה טעות להצטרף ליורו, לצאת ממנו יהיה עוד יותר אסון. אם נניח שאירלנד תחיה את הפאונד האירי, ויוריד את הערך שלו על מנת להוזיל את הייצוא האירי. זה רק ייקר את החובות העצומים של אירלנד שממילא יישארו נקובים ביורו. מילכוד 22.
 
כמו כן ישנן מדינות שלא עמדו בקרטריונים

כמו יוון וכן נכנסו, בכלל עניין עליית המחירים בשל היורו היא אגדה אורבנית נורא מוצלחת באירופה ובספרד . למען האמת הייסוף שעשו למחירים בעקבות ההמרה היו מינוריים שכן במשך תקופה ארוכה המחירים היו נקובים קודם ביורו, ורק העיגול , היחלשותם של הצרכנים נובעת מעליית מחירים מואצת בעולם ללא קשר ליורו או לא, וישנם נתונים סטטיסטים המעדים על כך, אבל טוב שיש מישהו להאשים אותו, יורו/בריסל כך שהממשלות/משרדי האוצר/החברות הגדולות -נסטלה/ברילה/קוקה קולה יוצאים נקיים ומי שאשם זה היורו. יש שעיר לעזאזל, אירלנד הייתה אות ומופת להתנהלות כלכלית נכונה עבור משק קטן, ישראל עדיין צריכה ללמוד ממנה (גם מהטעויות) המיתון העולמי שהיינו עדים לו בעקבות משבר הסאב פריים , התחיל קודם לכן באירופה בלטביה/ליטא/אירלנד/יוון אך לא ימשך לעד ויתחילו לראות תוצאות טובות יותר, לפחות למרכז דבלין נחסך בינתיים המבנה ההזוי שבונו רוצה לבנות ליד בניין מכס (אזור הטמפל בר)
 
זה עוד כלום לעומת האגדות שרצות שם

שלמעלה תהיה סירה מזכוכית, ושם U2 ישימו את אולפן ההקלטות שלהם. אבל אם תשימו לב להשתקפות הבניין בנהר יוצאת לכם סירה ויקינגית אורגינל.
 
למעלה