יועץ השקעות בלתי תלוי

Morin2

New member
יועץ השקעות בלתי תלוי

שלום לכולם, האם מישהו יודע על קיומה של פונקציה של יועץ השקעות בלתי תלוי (כלומר כזה שאינו מקושר לבנק זה או אחר), אשר יכול (תמורת תשלום) לתת ייעוץ לגבי מכלול ההשקעות של הלקוח בבנקים שונים ואפיקי ההשקעה העתידיים הראויים? אם כן, האם ידוע לכם על מישהו ספציפי מומלץ? או לפחות - היכן ניתן לאתר אנשים כאלו? תודה על תשובותיכם
 

irisam

New member
איזה סוג של יעוץ ?

חלק מחובתו של היועץ לתת יעוץ בהשקעות ללא תלות במוסד בו הוא עובד, לשם כך קיבל רשיון מהרשות לניירות ערך. אך, כמו בכל סיפור היועץ הזה בדר"כ יושב במוסד ומכיר בעיקר את המוצרים שלו. מה שאתה מחפש זה אדם שיתן לך סקירה על כל המוצרים הקיימים בכל הבנקים, וזאת כמעט משימה בלתי אפשרית. אבל בהחלט מומלץ שתכנס לקבל יעוץ לגבי מבנה התיק המומלץ לפחות אצל 2 יועצים שונים ומומלץ גם בבנקים שונים, לאחר שתקבל את מבנה התיק, תוכל לעשות סקר קטן בין הבנקים מי מציע לך יותר. בכל מקרה אם בני"ע עסקינן שאז ככל שתפנה ליותר יועצים כך תקבל דעות רבות יותר (כמו כל דבר בחיים - היות ומדובר באנשים) ולוא דוקא משום שיש להם אינטרס זה או אחר.
 

Morin2

New member
כוונתי היתה לייעוץ כללי יותר

...לאו דווקא לבניית תיק ניירות ערך. למשל - האם משתלם כיום לקחת משכנתא לדירה, או שמא לא כדאי להשקיע בנדל"ן בתקופה זו ועדיף לשמור על הכסף הקיים בבנק. הרי אם אלך ליועצי משכנתאות, האינטרס הברור שלהם יהיה למכור לי משכנתא... לאור זאת - האם לידיעתך קיימים יועצים בלתי תלויים שיוכלו לתת לי ייעוץ מסוג זה?
 

irisam

New member
זה כללי מדי !

האמת... הצלחת לבלבל אותי ! רוצה יעוץ אם לקנות דירה ולקחת משכנתא או לא להשקיע בדירה.. תראה. תשמע.. תקשיב ... מה שנותר לי לאמר לך זה שזאת שאלה די מורכבת, אתה מחפש אנשים שיכולים להמליץ לך במאקרו על מצב השוק ומה כדאי לעשות ואז להחליט לפיהם אם כדאי או לא כדאי להשקיע בנדל"ן לדוגמא ואז לקחת יועץ בלתי תלוי שיציע לך משכנתא ?!! יועצי משכתנא בבנק למשכנתאות לא יגידו לך אם כדאי או לא כדאי לקנות כרגע דירה, את זה תוכל למצוא בעיתונות כלכלית בסקירות שונות על שוק ההון והנדלן הקיימת גם ברשת גם בעיתונות וכו´. אתה מחפש נראה לי יועץ כלכלי...וזאת תוכל למלא רק בעזרת התעניינות וסקרנות, למרות שישנם מספר אנשים לא מבוטל שאפשר לשכור בתשלום תמורת הערכה /דיעה שלהם, שהיא באמת לא מחייבת וגם לא תמיד נכונה! הרי בהנחות עסקינן אומנם מלומדות ומבוססות אבל בכל זאת הנחות. לדעתי, הבלתי תלויה והבלתי קובעת.. היום כדאי מאוד לקנות דירות, המחירים נמוכים, הדולר נמוך והשוק בהיצע גדול, ושוב תלוי למה ? אם אתה מחזיק דירה בשכירות, האם אתה מיעד אותה להשכרה וכאלה.. כך בחשבון שהיום גם המצב הכלכלי של הרבה אנשים קשה, אנשים רבים אינם יכולים לקנות דירות ומתספקים בהשכרת דירות ובמשך כזה שוק ההשכרה גדל, לצערנו לא בדירות היוקרה אלה בדירות "הרגילות"... אם עדין לא הצלחת להתבלבל ממני.. אז זה לדוגמא יעוץ בלתי תלוי, שכן אינני מוכרת דירה ואיני עוסקת בדירות אלא בכלכלה ובנקים ! בכל מקרה, יועץ למשכנתאות בבנק למשכנתאות אמור ליעץ על סוג המשכתנא המתאימה אורך התקופה וכאלה, יש לו גם מידע רב (מטבע עיסוקו) בדירות ובאזורים של דירות במכירה וכאלה ובכמות האנשים המתעניינים לקנות דירה ובכלל, הוא מרגיש את השוק היות והוא חיי בו. לא הייתי פוסחת עליו , הייתי גם פונה אליו לשמוע את דעתו, שוב תוך לקיחה בחשבון האינטרס הבסיסי שעליו אתה מדבר... אבל במקום לקשקש כל כך הרבה, התשובה לשאלתך ! יש יועצים כאלה שנותנים הערכת שוק והערכה לגבי דברים כאלה, הם בדרך כלל עובדים בחברות מסחריות או בחברות כלכליות ונותנות שירותי יעוץ, אתה יכול לפנות לכאלה ולשאול את דעתם ! אני שמעתי מספר אנשים (כלכלנים) מתארים את דעתם לגבי השוק ומה יקרה, אבל אל תשכח זאת דעתם והיא אינה תמיד נכונה. ואם קישקשתי יותר מדי... אז מתנצלת מראש.. מקווה שעזרתי אפילו במשהו קטן !
 

Morin2

New member
תודה רבה!

בהחלט עזרת לי. אני אגש לדבר עם יועץ משכנתאות, בתקווה להבין טוב יותר את השוק. האם את אולי יודעת באילו חברות עובדים הכלכלנים שאת מתייחסת אליהם? (האם בבתי השקעות דוגמת "אילנות בטוחה" וכד´?)
 
למעלה