יוצא בריה"מ דתי מבוגר הותקף ע"י חבורת יוצאי בריה"מ בחיפה

beatman

Member
יוצא בריה"מ דתי מבוגר הותקף ע"י חבורת יוצאי בריה"מ בחיפה

יהודי חרדי בן 74, הותקף ע”י שלושה בריונים בעלי מבטא רוסי, אחד מהם גלוח ראש. המקרה הקשה והמזעזע שמתפרסם רק עתה, התרחש אתמול (שבת) בשעות הצהרים, כאשר האיש אליהו שפירו, תושב שכונת חליסה הסמוכה לשכונת הדר, חזר מבית הכנסת בשעות הצהרים, לאחר התפילה והתוועדות שנערכה בבית הכנסת ברחוב הרצל בו מתפלל.

שפירו שבעצמו עלה מברית המועצות במסירות נפש לפני שנים רבות, עושה את הדרך מידי שבת למרות גילו המבוגר, לא חלם שכך יקרה לו בעת שיחזור לבית הכנסת, ובוודאי לא בעיר חיפה.

אחד ממכריו סיפר לאתר לדעת, כי הוא עשה את דרכו חזרה לביתו, כשלפתע ניגשו אליו שלושה ודרשו ממנו שיביא להם סיגריות. הוא הסביר להם ברוסית כי היום שבת, ואלו בתגובה החלו להכותו מכות נמרצות, שהביאו אותו ליפול על המדרכה, ודם החל לרדת מראשו. השלושה המשיכו להכותו ואף שברו חלק משיניו.

שפירו הכאוב הצליח להתאושש ולהמשיך לצעוד לביתו, שם המתינה לו המשפחה בקוצר רוח, ואף החלה לסעוד את סעודת השבת, מתוך מחשבה שהוא נותר להתוועדות וסעודת שבת בבית הכנסת.

בנו, שהינו שליח באירופה, נדהם כאשר אביו נכנס לבית כשהוא פצוע כולו. זמן קצר לאחר מכן הוזמן אמבולנס לביתו והוא פונה לבית החולים.

במשטרה קיבלו את תלונת המשפחה על האירוע ומנסים לחפש קצה חוט באמצעות מצלמות אבטחה שיש באזור.


-------------------------------------------
https://ladaat.co/archives/39099
 

157cm

New member
האיש הזה טיפש שהתגרה בהם

הוא ידע היטב שהניגשים אליו לא קשורים לדת. לא כתוב באיזו שפה הם פנו אליו, כנראה בעברית אם מדובר במבטא רוסי, במקום להגיד: "מצטער, אין לי סיגריות" או "אני לא מעשן", הוא השפיל אותם על ידי פנייה ברוסית, שזה רמז גס שהם בעיניו עילגים ועוד הוסיף שהיום שבת, כאילו שזה מעניין אותם ועל כך חטף.
 

beatman

Member
את יודעת מה הלך שם ?

אם נצמד למה שכתוב בכתבה: הוא ענה שהיום שבת והוא לא מעשן בשבת ולכן לא יכול להביא סיגריות בשבת.
כיצד זו בדיוק השפלה ?
וגם אם אדון מבוגר בן 74 נכנס לויכוח עם 3 צעירים, ממתי זה לגיטימי להכותו ?
&nbsp
מקווה שהמשטרה תעלה על זהותם ותעצור אותם.
 

157cm

New member
אתה יודע את שיטת דבר בשפה של השומעים או הפונים?

אתה צריך לענות על השאלה בפשטות, באקטואליות מרבית למי שעומד מולך. לא אקטואלי עבורם השבת שהוא שומר, לא מעניין, לא קשור ובשביל מי שלא שומר שבת, זה נשמע כניסיון התעלות, גיחוך וכניסיון ללמד אנשים אחרים לחיות. לא אמרתי שלהכות זה הפתרון, אמרתי שהוא טיפש, כי הוא התגרה בהם. שאלו בעברית - תענה בעברית, אלא אם כן השואל מבקש בעצמו לעבור שפה. שאלו יש סיגריות - תענה לגופו של עניין. אני בטוחה שהזקן הזה עשה זאת מתוך כוונות של לתת להם שיעור. אתה לא יכול לדעת מי עומד מולך ומה הפתיל שלו, אז אדם חכם לא מחפש להתגרות על 3 אנשים צעירים.
 

beatman

Member
לא כולם יודעים את קוד הדיבור של שאר האנשים

כל אאדם עונה לפי מה שהוא רגיל.
וגם אם הוא טעה ולא ענה להם, אז המענה צריך להגיע דרך הכאה נמרצת ?
&nbsp
גם אותו לא מעניין שהם מעשנים בשבת, לפי ההגיון שלך אם הם ראו אדם עם כיפה, לא היו צריכים בכלל לבקש ממנו.
&nbsp
אם באמת התגרה בהם, זה היה מעשה לא חכם.
אבל הם מסוכנים ויש להענישם במעצר.
 

157cm

New member
זה לא מעניין

להבדיל ממי שבוחר לפנות למישהו, זה שנבחר לא בוחר מי יפנה אליו, אבל הוא בוחר את המילים שיצאו לו מהפה. בחיים חשוב להיות חכם, ואחת החוכמות, אם טרם לימדו אותך, זה להימנע מהתגרויות ככל האפשר, אלא אם כן יש לך בעיות אישיות ואתה לא יודע להתנהג אחרת. תלמד.
 

beatman

Member
להתגרות זה בהחלט לא חוכמה, אבל גם לא תמיד יודעים איך לדבר עם

יצורים מסויימים, למשל בריונים.
אז עדיף להתרחק מהם במידת האפשר.
 

TaL53

New member
אהבתי

מגיע לו! בכלל צריך להרביץ לכל הזקנים וילדים מעצבנים. צריך גם לדקור אנשים שמעירים על רעש. מה הם דוחפים את הפרצוף שלהם?!
 

157cm

New member
בעיות בהבנת הנקרא?


לא כתבתי שצריך להרביץ, כתבתי שהוא התגרה בהם והיה צריך לקחת בחשבון כל תגובה אפשרית. מי שמחפש צרות על התחת שלו, מוצא. תשאל כל פסיכולוג קליני עם ניסיון, והוא יגיד לך אותו הדבר - אם אתה לא בטוח בתגובה של מי שעומד מולך, תנסה לא להתגרות בו ואם יש אפשרות לפנות אליו דרך צד ג', כמו משטרה, זה תמיד עדיף. בסיפור הזה הזקן התחכם וחטף. בעיות שלו, כי הוא טיפש ולא חשב פעמיים.
 

Astroo

New member
אין כזה דבר "בעיות שלו"

אולי יש לו התחלת דמנציה, אוטיזם קל או פשוט IQ נמוך. הגופניקים האלה תקפו בעצם בעל מוגבלות חסר ישע. זה כמו לתקוף ילד קטן. מקווה שרשויות החוק יוציאו מהם את החשק לפעולות נוספות מהסוג הזה, וגם ישלמו פיצויים לנפגע.
 

157cm

New member
הסיכוי לזה הוא אפסי

אם היה אוטיסט, מוגבל שכלית או סובל משטיון, לא היה מנחש לענות להם ברוסית, להיזכר שאין לו סיגריות ולהדגיש שהיום שבת. אני בטוחה שהמקרה הזה הוא נטו מקרה של: "בוא צוציק אני אלמד אותך איך לחיות". דתיים אוהבים את זה. קח לדוגמה את הניסיונות המעצבנים לעצור אנשים שלא קשורים לדת להניח תפילין.
 
זו המנטליות שלהם

דתיים לא מבדילים בין דתיים לאתאיסטים, אלא בין יהודים לגויים (כפי שהם רואים את ההבדל לפי תפישתם), הם גם לא מקבלים את זה שמקטלגים אותם כדתיים ומתעבים את המושג הזה, מבחינתם הם פשוט יהודים.
 
אני בכלל לא הבנתי את הקטע הזה שלך

"התגרה", "טיפש" ו"בעיות שלו"? זה בדיוק כמו להגיד שמי שנכנס ליישוב ערבי והותקף אשםם בעצמו כי התגרה בהם בעצם כניסתו. זה אומר שלבריונים אלימים יש זכויות יתר והאחרים צריכים להתאים את עצמם לגחמותיהם משל היו אדונים פאודליים. ומה זה אומר טיפש? לא לכולם יש "כוחמת רחוב", לא כולם יודעים להתנהל עם בריונים עם כבוד דלקתי (מנופח ורגיש). במצב של חברה מתוקנת בריונות צריכה להיענש בנוקשות כדי שאזרחים רגילים לא יצטרכו ללכת על ביצים מרוב פחד פן ירגיזו איזו מפלצת.
 

157cm

New member
מה הקשר לכוחות רחוב?

מי שנכנס ביודעין לכפרים ערביים ומקבל מכות בהחלט טיפש ולא רק, אלא אפילו פרובוקטור. לא צריך לדעת להתנהל עם בריונים, התפקיד שלך זה לזהות מי עומד לפניך ולהתאים את עצמך למצב. לא צריך ללמד 3 בריונים איך לחיות, לא צריך ללמד אף אחד אפילו לא בריון אחד או אפילו לא אדם רגיל. אתה לא יודע מה התגובות שלו, מה עובר לו בראש ומה היו המטרות שלו כשהוא פנה אליך. זה לא חבר שלך, לא אבא שלך, לא עמית לעבודה. בריונות צריכה להיענש, אבל זה לא קשור לנושא.
 
לא כוחות רחוב, אלא חוכמת רחוב

את מדברת בתבוסתנות ישראלית טיפוסית, לא מציק לך החוסר איזון הזה, שאם יהודי רק נכנס ליישוב ערבי הוא ישר פרובוקטור, אבל ערבים יכולים להסתובב חופשי ביישובים יהודיים? אז הבא למען הצדק נטפל בכל ערבי הנכנס ליישוב יהודי באותה דרך בה היו מטפלים בכפרו ביהודי תועה?

ברור שלא צריך ללמד בריונים לחיות, הדאגה המרכזית בכל אינטראקציה איתם אמורה להיות איך לצאת ממנה בכמה שפחות נזק. אבל לא נראה לי שהסבא ההוא הבין בכלל לאיזו סיטואציה נקלע. דובר רוסית מהדור המבוגר שסביר ביותר שעזב את העולם הרוסי עוד לפני שבריונות נהייתה בו דבר של מה בכך (כשנות ה-80 המאוחרות) וחי חיי חרדי.
 

157cm

New member
לא קשור

הבאת דוגמה על ערבים - עניתי. כל אדם שנכנס לטריטוריה לא שלו ביודעין הוא טיפש. זה כמו שבחורה, או אפילו בחור, תתחיל להתווכח עם 5 שיכורים ששותים לא רחוק מהבית שלה. אדם נורמלי לא יעשה זאת, אלא אם כן הוא רוצה למות או שיכור בעצמו.
 

TaL53

New member
אז איפה "הבנת הנקרא"?!

זה בדיוק מה שכתבתי - "מגיע לו".
 
למעלה