יחס הרשות למרשה חריג
ראשית: אנשים אומרים מרשה "חריג" ומתכוונים ל"טיסה מרחבית" ראו בפמת. כמה דברים שאם האגודה (או סתם חמישים טייסים נחושים) היתה באמת רוצה, היה קל לעשות: 1. להגיש בג"צ - מדוע לא יוגש מרשה חריג גם בסוף השבוע בכלל, ופחות מ 24 שעות בפרט. אני רוצה לראות את רש"ת מסבירה לשופט ש"אנחנו צריכים לתאם עם ח"א, אבל בגלל שהם ממש ממש לא טסים ואפילו אין אחראי ... אז אי אפשר" 2. להגיש מרשים. כבר הצעתי את זה הרבה פעמים. פעילות של כל 50 אנשי האגודה - הגשת מרשה כל יום (כל יום!!!) וביטולו למחרת, ואני רוצה לראות את מודיעין טייס מטפל בזה, או לחילופין את רש"ת מסבירה לשופט מדוע למרות ההוראות הם לא מטפלים במרשים (כי חסר כ"א בשביל לעשות משהו שבעצם לא צריך לעשות כלל) בפועל, כולנו יודעים שח"א לא יכול בכלל להיות פקטור. מה זה החרטא הזה? ח"א הוא משתמש בשמים שאין לא שום זכויות - רש"ת היא בעלת הבית. ח"א, כאשר הוא זקוק לאזור, יודע יפה מאד לבקש אישור ונוטאם (כל יום כמעט יש יותר מסגירה אחת, רש"ת מקבלת את הבקשות מח"א - מאשרת אותן (אני מנחש, 99% מהן) ומפרסמת לכל מי שמנוי אצלה בהפצה). אז מדוע בכלל לבקש אישור טיסה חריגה מח"א? הסיבה היחידה עשויה להיות טיסה ב"שטח אש". אז ככה: א. אפשר להבדיל בין טיסות חריגות באופן כללי לבין טיסות חריגות בשטח אש. ב. שטח אש זה טוב ויפה, אבל גם לצהל אין זכות על השמיים, בדיוק כמו שלמי שברשותו טיסן אסור להטיסו בגובה המסכן מטוסים, אסור לצהל לירות בגובה המסכן מטוסים. הם זקוקים לגובה מיוחד - שהם יבקשו את האישור מרש"ת (כמו שח"א כבר עושה יום יום) - ולא להיפך.
ראשית: אנשים אומרים מרשה "חריג" ומתכוונים ל"טיסה מרחבית" ראו בפמת. כמה דברים שאם האגודה (או סתם חמישים טייסים נחושים) היתה באמת רוצה, היה קל לעשות: 1. להגיש בג"צ - מדוע לא יוגש מרשה חריג גם בסוף השבוע בכלל, ופחות מ 24 שעות בפרט. אני רוצה לראות את רש"ת מסבירה לשופט ש"אנחנו צריכים לתאם עם ח"א, אבל בגלל שהם ממש ממש לא טסים ואפילו אין אחראי ... אז אי אפשר" 2. להגיש מרשים. כבר הצעתי את זה הרבה פעמים. פעילות של כל 50 אנשי האגודה - הגשת מרשה כל יום (כל יום!!!) וביטולו למחרת, ואני רוצה לראות את מודיעין טייס מטפל בזה, או לחילופין את רש"ת מסבירה לשופט מדוע למרות ההוראות הם לא מטפלים במרשים (כי חסר כ"א בשביל לעשות משהו שבעצם לא צריך לעשות כלל) בפועל, כולנו יודעים שח"א לא יכול בכלל להיות פקטור. מה זה החרטא הזה? ח"א הוא משתמש בשמים שאין לא שום זכויות - רש"ת היא בעלת הבית. ח"א, כאשר הוא זקוק לאזור, יודע יפה מאד לבקש אישור ונוטאם (כל יום כמעט יש יותר מסגירה אחת, רש"ת מקבלת את הבקשות מח"א - מאשרת אותן (אני מנחש, 99% מהן) ומפרסמת לכל מי שמנוי אצלה בהפצה). אז מדוע בכלל לבקש אישור טיסה חריגה מח"א? הסיבה היחידה עשויה להיות טיסה ב"שטח אש". אז ככה: א. אפשר להבדיל בין טיסות חריגות באופן כללי לבין טיסות חריגות בשטח אש. ב. שטח אש זה טוב ויפה, אבל גם לצהל אין זכות על השמיים, בדיוק כמו שלמי שברשותו טיסן אסור להטיסו בגובה המסכן מטוסים, אסור לצהל לירות בגובה המסכן מטוסים. הם זקוקים לגובה מיוחד - שהם יבקשו את האישור מרש"ת (כמו שח"א כבר עושה יום יום) - ולא להיפך.