../images/Emo26.gifמיקי, ביררתי קצת יותר לעומק
והנה התוצאות (בעיני זה עדיין תוצאות ביניים כי אני רוצה לברר עוד דבר אחד מבחינת האיזורים הצבאיים, אז כשאמצא את הנתונים אעדכן): עפ"י חוק רשות שדות התעופה התשל"ז 1977, תפקידי הרשות הם אלו: 1) להחזיק, להפעיל, לפתח ולנהל את שדות התעופה המפורטים בתוספת (להלן - שדות התעופה של הרשות), לבצע בהם פעולות תכנון ובניה ולתת בהם שירותים נלווים לכל הפעולות האלה; (2) לתכנן ולהקים שדה תעופה שנקבע בתכנית אב של שדות תעופה שאישר שר התחבורה; (3) לנקוט אמצעים לבטחונם של שדות התעופה של הרשות, ושל בני האדם, הטובין, כלי הטיס, המבנים, המיתקנים והציוד שבהם, בהתאם להוראות שר התחבורה; (4) לתת בשדה תעופה צבאי שאינו שדה תעופה של הרשות, שירותים שעליהם יורה שר התחבורה בצו, בהתייעצות עם מועצת הרשות ובאישור שר הבטחון; על מתן השירותים יחולו הוראות חוק זה שיפורטו בצו; צו כאמור יובא לידיעת ועדת הכלכלה של הכנסת. שום מילה על הקצאת מרחבים אווירים. גם מעיון בפמ"ת פנים ארצי (פרק א') עולה כי סמכויות הפיקוח והשליטה הן משותפות בין הגורמים האזרחיים והצבאיים, לכל אחד האיזורים שלו והם עובדים בשת"פ ובתיאום אחד עם השני, אין עליונות או שליטה של גורם אחד ספציפי. בפרק של טיסת מרחב (א-1-08) יש הפרדה ברורה בין מרחבים אווירים צבאיים לאזרחיים ויותר מזה - אף רשום כי יש מרחבים צבאיים שמותרים לשימוש אזרחי באופן קבוע! כלומר רק אם תרצה לטוס במרחב צבאי שלא הותר לשימוש אזרחי תצטרך לבקש אישור חריג. כל מה שביקשו ממך כדי שתוכל לטוס טיסה כזו (מרחב / חריגה) בשבת ובחג הוא להגיש את התכנית למודיעין טיס ביום ה' עד 13:00. (פרק א-2-11 סעיף א. 2) לפמ"ת). אני לא חושבת שבגלל זה ראוי ללכת לבג"צ...הדברים הם מאוד ברורים והגיוניים (בעיני).
והנה התוצאות (בעיני זה עדיין תוצאות ביניים כי אני רוצה לברר עוד דבר אחד מבחינת האיזורים הצבאיים, אז כשאמצא את הנתונים אעדכן): עפ"י חוק רשות שדות התעופה התשל"ז 1977, תפקידי הרשות הם אלו: 1) להחזיק, להפעיל, לפתח ולנהל את שדות התעופה המפורטים בתוספת (להלן - שדות התעופה של הרשות), לבצע בהם פעולות תכנון ובניה ולתת בהם שירותים נלווים לכל הפעולות האלה; (2) לתכנן ולהקים שדה תעופה שנקבע בתכנית אב של שדות תעופה שאישר שר התחבורה; (3) לנקוט אמצעים לבטחונם של שדות התעופה של הרשות, ושל בני האדם, הטובין, כלי הטיס, המבנים, המיתקנים והציוד שבהם, בהתאם להוראות שר התחבורה; (4) לתת בשדה תעופה צבאי שאינו שדה תעופה של הרשות, שירותים שעליהם יורה שר התחבורה בצו, בהתייעצות עם מועצת הרשות ובאישור שר הבטחון; על מתן השירותים יחולו הוראות חוק זה שיפורטו בצו; צו כאמור יובא לידיעת ועדת הכלכלה של הכנסת. שום מילה על הקצאת מרחבים אווירים. גם מעיון בפמ"ת פנים ארצי (פרק א') עולה כי סמכויות הפיקוח והשליטה הן משותפות בין הגורמים האזרחיים והצבאיים, לכל אחד האיזורים שלו והם עובדים בשת"פ ובתיאום אחד עם השני, אין עליונות או שליטה של גורם אחד ספציפי. בפרק של טיסת מרחב (א-1-08) יש הפרדה ברורה בין מרחבים אווירים צבאיים לאזרחיים ויותר מזה - אף רשום כי יש מרחבים צבאיים שמותרים לשימוש אזרחי באופן קבוע! כלומר רק אם תרצה לטוס במרחב צבאי שלא הותר לשימוש אזרחי תצטרך לבקש אישור חריג. כל מה שביקשו ממך כדי שתוכל לטוס טיסה כזו (מרחב / חריגה) בשבת ובחג הוא להגיש את התכנית למודיעין טיס ביום ה' עד 13:00. (פרק א-2-11 סעיף א. 2) לפמ"ת). אני לא חושבת שבגלל זה ראוי ללכת לבג"צ...הדברים הם מאוד ברורים והגיוניים (בעיני).