יין ישמח לבבב אנוש?

איש-ילד

New member
יין ישמח לבבב אנוש?

היי קישקשתא והיי נועם. ישבנו בחג הסוכות בסוכה כמובן, ומאחר ויש הטוענים כי יין ישמח לבב אנוש -החלטנו לבחון את האמירה הזו פעם נוספת... שתינו, לגמנו, וכל מיני כאלה אלא שבמקום לצוף על אדי האלכהול החל ויכוח בעניין - האם עירוב בין סוגי משקה שונים - מגביר את השפעת האלכהול או לא? ו... האם "מותר" לערבב בין סוגים שונים? אז בסופו של דבר לא הצלחנו לבחון את נכונות האמירה הזו... וצריך לנסות שוב, אבל רק אחרי שנדע את התשובה כמובן.
 

qazqaz

New member
כיוון לתשובה מליאה...

ערבוב סוגי אלכוהול אכן מגביר את מהירות ספיגתו בדם, אך לא עקב הערבוב עצמו, אלא בשל נוכחות סוכר. סוכר מזרז ספיגתו של האלכוהול בדם, וזו הסיבה, למשל, שבקוקטיילים רבים נהוג להוסיף איזשהו מרכיב ממותק שיספק את הסוכר ועל הדרך גם יעדן את הטעם. אלכוהול, כידוע, ניתן להפיק לא רק מענבים, אלא גם מתירס ותפו"א (מקורות חלקיים אך הפופולריים ביותר). ערבוב סוגי אלכוהול ממקורות שונים סוחב איתו גם מיני סוכרים וכד´, אשר בהחלט מגבירים את מהירות ספיגתו (לדוגמה, עמילנים שונים המצויים בתפו"א, מתפרקים די מהר לסוכר). אשר לישמח לבב אנוש - ראשית, האמירה התייחסה ליין, ולא למשקאות אלכוהוליים אחרים. שנית, וזה אתם כבר צריכים לדעת: אלכוהול הוא סם אלים (מדובר בעובדה רפואית, לא בהערכה אישית שלי). הצורכים אותו מסתכנים בשינוי מצב רוחם בהתאם, וכדאי שיקפידו על סביבה נטולת ויכוחים/קונפליקטים אחרים, כדי להנות מן השכרות הקלה (אפשר להנות מזה בכלל?!). צאו ולמדו, כי מעשי אלימות ופשע רבים נגרמו גם בשל היות העבריין שתוי כדבעי. ודבר אחרון: אם חובבי אלכוהול הינכם, נסו שלא לערבב, אלא להיות מבוסמים כל פעם מסוג משקה אחר. כך תגלו ותעמדו על ההבדלים הגסים והדקים שבין המשקאות השונים, וגם תוכלו למצוא את המשקה הנכון לכל אירוע (או בעגה אחרת, להתאים את סוג הסוטול לאופי המסטול).
 
יין ואלכוהול

למרות ש qazqaz ענה לך וענו לך גם בפורום יין ואלכוהול, מצאתי משהו נוסף שיענין אותך בהודעה הזו בפורום יין ואלכוהול. אם כבר אנחנו עוסקים בערבובים, הנה כמה אתרים שמלמדים קוקטיילים כדי שתדע מה לערבב עם מה. נועם
 
אז ככה..

ככל שהבדל רמת אחוז האלכהול במשקאות השונים גבוה יותר כך ההשפעה שלו תהיה חזקה יותר אם משקה אחד ברמת אחוז של 20% אלכהול והשני ברמה של 60% והשלישי ברמה של40% זה בהחלט הבדלים גדולים ככה שהראש די נדפק.. (זאת רק דוגמה..)
 

איש-ילד

New member
חן חן , אבל...

חן חן על התשובות... מה קורה כאשר שותים סוגים שונים של משקאות? לא כאשר מערבבים אותם ממש? כלומר... שותים יין ואחריו... וויסקי או וודקה ? האם גם אז התשובה תשאר בעינה?
 
למעלה