יכול להיות שישוע הוא מי שהוא אומר שהוא?

מה קשור לזה ולשאול שאלות כדי לדעת? אתה לא

אמור לענות אם אינך יודע וזה לא בושה אם יש לך תשובה תענה אם לא אז תעשה בינתיים משהו אחר עד שיענו לי... אתה לא אמור להקרין החוצה את הדת שלך? לפחות לנסות להסביר אותה?
 

sha na na revol

New member
תשאל.

בינתיים אתה מזלזל בכפרה של ישוע, שהיא אחת מעיקרי האמונה, ובהליכה ברוח הקודש. אתה מבין כיצד זה מתפרש
... בכ"א, אני קצת לא מסכים עם המחלוקות שעלו, כי ישוע לא בא כדי לבטל אף מילה מהתורה, כמו שכתוב בברית החדשה. לדעתי קיום מצוות יכול לקרב, וגם הקתולים עושים את זה בצורה מסוימת. כך שתהיה לי בעיה אישית לענות לך באותו קו שאחרים ענו. אני לא יודע כיצד לשכנע אותך, אבל אני חושב שיש להכיר את ישוע כדי לדבר עליו. אתה עשית פעם איזשהו מחקר עצמאי בנושא, בלי כל תיווך
תענה בכנות.
 
מהצד הדתי שלי כן...מהגמרא ומהסביבה...אתה לע

מהצד הדתי שלי כן...מהגמרא ומהסביבה...אתה לעומת זאת למדת גמרא כמו שצריך? הרי בכול אופן אני בא מהברית הקודמת עם הקב"ה...אני עדיין שם ב"ה כך ששאלתך לא במקומה
 

sha na na revol

New member
לא, כי לא היה לי זמן.

מעבר לכך, אני לא שולל לימודי גמרא. התשובה היא שעוד לא עשיתי את זה.
 

sha na na revol

New member
ומצטער לגבי

החלק בשאלה שלי שנשמע לך אולי מעליב... אני התכוונתי סה"כ לידע שלך גבי ישוע, לא התכוונתי לזלזל בברית הישנה.
 
לא משנה אני רק מנסה להבין את הצד שלך...אמ

אמרתי לך כבר..את הכיוון שלי מצאתי ב"ה כרגע אין לי שאלות על הצד שלי אלא על הצד שכאן...
 

sha na na revol

New member
זה לא עניין של שאלות

אתה יכול להיות בטוח בצדקתך ועדיין לקרוא את הברית החדשה, שנחשבת מבחינתך ספרות "חיצונית", או לקרוא חומר שקשור בכך. כמו שאמרת, אם אתה בטוח בצדקתך אתה מסוגל לקרוא טקסט חיצוני בלי שזה יכשיל אותך באמונתך.
 

sha na na revol

New member
לפחות תדע,

שבגלל זה אתה מפרש את הדברים שלנו, ואת האמונה בכללותה, לא נכון לפעמים. אילו היה לך את ההקשר להסברים ולעקרונות האמונה, היית מגיע לעומקם של דברים ואפילו היית מנסח טיעוני-נגד מרשימים בהרבה מתוך הבנה במה מדובר. זה לימוד רציני ובעל רבדים, בדיוק כמו לימוד תורה. לכן אי אפשר לתת לך מושגים כלליים בצורה שטחית, לטעמי - בכל אופן, זה לא רצוי.
 
אכן שמים וארץ

הברית החדשה, מיועדת לאזרחי השמים, ועניינה ענייני השמים בעוד ברית סיני נתנה לאזרחי הארץ, ועניינה ענייני הארץ. האם ניתן להבין את הברית החדשה בלי ברית סיני? הדבר בלתי אפשרי בעליל. האם ניתן להבין את ברית סיני, ללא האור של הברית החדשה? ספק גדול מאד, תאלץ להמציא סדרה של ספרים בכדי לתרץ כל מיני דברים שכתובים בתורה.
 
בגלל החטא

ישוע הלך לצליבה ומת על הצלב, בגלל החטא שנמצא בך, בי ובכל אדם אחר בעולם. ישוע בא לעולם בכדי למות על חטאינו להיות שה הנושא חטאת העולם. סיפור הצליבה היה יכול להיות אחרת לגמריי, אם ראשי העם היהודי, הפרושים וראשי הכוהנים(שהיו מושחתים מהיסוד), היו מקבלים אותו. ישוע היה מראה להם שעליו למות, והם היו מבינים זאת, למרות שהדבר היה להם קשה, כי אם הם היו מקבלים אותו הם היו אוהבים אותו, ומכירים בו כמשיח). ואז הם היו מוסרים אותו לצליבה באהבה, הם היו מתחבקים ומתנשקים לפני שהוא היה הולך למשפט של פנטיוס פילטוס, כמו שקרה בזמן של ההתנתקות מעזה, כשהחיילים והתושבים שפונו התחבקו והתנשקו. בכל מקרה היה עליו למות בכדי לכפר על החטאים, אך הדרך הברוטלית שהם עשו זאת, עם השנאת חינם שהביאה לחורבן בית המקדש, היה צורך לבקש את סליחתו של הקב"ה עבורם.
 
הנה דבר הנביא הושע על תקומת המשיח לאחר 3 ימים

בס"ד ב יְחַיֵּנוּ, מִיֹּמָיִם; בַּיּוֹם, הַשְּׁלִישִׁי, יְקִמֵנוּ, וְנִחְיֶה לְפָנָיו.(הושע,פרק ו,פסוק ב')
 
למעלה