ותודה על התגובה המהירה, בן. ובהזדמנות זו, מה פירוש ´א פוילישער דריפקע´? זו מסוג המלים שהסתובבו תדיר בחלל ויורטו על ידי מבלי שאדע את פירושן נמדויק (את האווירה קלטתי, זה כן). עכשו הגיע זמנה.
לא ידעתי אף פעם את הפירוש. הלא בגיל ששמעתי יידיש לא הייתי מבין את הפירוש גם אילו הסבירו לי... ובעניין האימרה-האם לכך התכוון לאונרד בשירו היידי המפורסם: טאנץ מיר צו דעם עק אויף ליעבע? אפרורפו ´בחוצה´, וואהין האט דער יידישיסט נעלם געווארן?
על דרך ההלצה. אתה נתת את הפשט ואני - את הדרש (המושבעים מתבקשים להתעלם מן השורש פ.ש.ט. שפשה בהודעה... כל קשר הוא מקרי בלבד). אגב, באשר לסעיף 2) של ידידי המלומד, אינני בטוח שכך הוא, אבל צריך לשאול מומחים לעניין.
מה אין בית יהודי שאין בו מזוזה, כך אין ארץ שאין בה קדשות. שמא יגבר עליו ייצרו של נושק המזוזות, וילבש שחורים ויתקין עצמו לֵילֵך לעיר זרה. ובמחשבה שלישית, מה מזוזה זו, שבשעת התקנתה אתה ודופק לה בפטיש... וד"ל. מוטב שאסיים כאן...