יצא למישהו לעבוד בסטארט אפ שמתנהל בצורה לא מסודרת?

ShadowKit

New member
איזה תיעוד בדיוק את מחפשת? אם עובדים על קוד תוכנה, הקוד עצמו צריך להיות התיעוד. הקוד צריך להיות מובן מעצמו גם למי שלא בנה אותו. אם זה לא המצב אז זו הבעיה ושום תיעוד נפרד לא יפתור אותה.
צריך לזכור שתיעוד בשפה טבעית של קוד תוכנה הוא עבודה כפולה והוא מוסיף בעיה ולא פותר בעיה. כי עכשיו צריך לשמור לא רק שהקוד עצמו יהיה מובן ושלם, אלא שגם התיעוד יהיה מסונכרן לקוד - כי אם הקוד השתנה והתיעוד לא סונכרן אז עכשיו התיעוד למעשה מטעה, וגם שהתיעוד יהיה כל הזמן יותר מובן מהקוד. אחרת מה הטעם?
אם מדובר בתיעוד של משימות שנדרשות ממך, אז במידה ודברים נאמרו בע"פ ופספסת, תבקשי שמי שאמר לך את הדברים גם יכתוב לך אותם.
מה שנוגע לכלים לא מובן לי מה זאת אומרת שכל אחד עובד עם כלים אחרים. את לא נשואה בחתונה קתולית לכלים שאת במקרה עובדת איתם. את יכולה ולמעשה חייבת להיות מסוגלת ללמוד כלים, טכניקות וטכנולוגיות חדשות כל הזמן. היכולת ללמוד היא התכונה הכי חשובה של מתכנתים. מתכנת שמסוגל להתמודד עם בעיה שמצריכה לימוד מהיר של כלים וטכנולוגיות שהוא לא מכיר, הוא איש מקצוע יותר טוב ממתכנת שמתקשה בזה ויודע להתמודד רק עם בעיות שנפתרות בכלים שהוא כבר מכיר.

אני מעולם לא תיעדתי את המערכות שלי. את הטענות של מצטרפים חדשים לארגון על כך שיצרתי בלגן וחוסר סדר אני מכיר מצויין. חטפתי בלי סוף ביקורת קטלנית ולפעמים בלשון בוטה. התשובה שלי היתה תמיד שהחבר הנכבד שחושב שהוא יודע איך צריך לעבוד מוזמן לפתח מערכת כזו בעצמו. בינתיים העובדות הן - ונראה לי שזה המצב בארגון שאת הצטרפת אליו - שהותיקים (כלומר במקרה שלי אני) בנו מערכת והמערכת עובדת. עכשיו בא "מומחה" חדש והוא לא בנה לא את המערכת הזו ולא שום דבר שאפילו מתקרב אליה, אבל הוא יודע איך הותיקים היו צריכים לעבוד. אני בספק שאם הוא היה בנקודת האפס השיטות שלו היו מביאות אותו רחוק.
תודה על התגובה
לא התכוונתי לתיעוד של קוד, התכוונתי לתיעוד של פיצ'רים חדשים שאני לא מכירה וצריכה לעבוד עליהם והאינפורמציה שניתנת לי לגביהן היא לקונית, בנוסף אין לזה דוקומנטציה, אז לנסות להבין את כוונת המשורר יכול לקחת הרבה מאוד זמן.

לגבי הכלים - אני כרגע עובדת עם כלים שנדרשים ממני לעבודתי, ולומדת כלים חדשים שנדרשים ממני לעבודתי. אתה מסכים איתי שללמוד כלים שכל אדם במקצועו עובד איתם שלא במסגרת התפקיד שלי יכול לגזול ממני הרבה זמן שאף אחד לא מקצה לי?

לגבי הביקורת שחטפת, אני יכולה להסביר לך איך זה נראה מהצד שלנו.
אנחנו מגיעים למערכת שנבנתה, וכל הכבוד לאלו שבנו אותה, באמת שאפו. אני מעריכה מאוד את העבודה שלהם, שלא תבין אותי לא נכון, אבל - אם יהיה חוסר סדר בכל הדבר הזה, יהיה נורא קשה לשפר את המערכת הזו והיא תישאר מיושנת. הטכנולוגיה, לצערנו, לא מתיישנת ודברים סביבה משתנים, לכן עד כמה שזה נוח לחבר'ה הותיקים לא לתעד כלום ולחיות בלופ העבודה שלהם, זה עלול ליצור גהנום כשבאים אנשים חדשים ויש להם אינטרס -משותף- לשפר את המוצר. אתה צודק, אני לא בניתי את המערכת ואפילו לא שום דבר שמתקרב אליה, אבל אני כן רוצה לעזור לשפר אותה ולתרום לה, אחרת לא היו שוכרים אותי לתפקיד. לא ביקשתי מאף אחד תיעוד רטרואקטיבי מהיום שהגיע לחברה ועד היום שאני דרכתי שם, וגם לא אבקש, כי זה אבסורד, אבל כן הייתי רוצה שברגע שהחברה כבר לא מורכבת מ-10 אנשים יהיה איזה הליך מסודר שעוזר גם לאנשים החדשים שמצטרפים להבין מה קורה שם.
 

קלייטון.ש

Well-known member
תודה על התגובה
לא התכוונתי לתיעוד של קוד, התכוונתי לתיעוד של פיצ'רים חדשים שאני לא מכירה וצריכה לעבוד עליהם והאינפורמציה שניתנת לי לגביהן היא לקונית, בנוסף אין לזה דוקומנטציה, אז לנסות להבין את כוונת המשורר יכול לקחת הרבה מאוד זמן.

לגבי הכלים - אני כרגע עובדת עם כלים שנדרשים ממני לעבודתי, ולומדת כלים חדשים שנדרשים ממני לעבודתי. אתה מסכים איתי שללמוד כלים שכל אדם במקצועו עובד איתם שלא במסגרת התפקיד שלי יכול לגזול ממני הרבה זמן שאף אחד לא מקצה לי?

לגבי הביקורת שחטפת, אני יכולה להסביר לך איך זה נראה מהצד שלנו.
אנחנו מגיעים למערכת שנבנתה, וכל הכבוד לאלו שבנו אותה, באמת שאפו. אני מעריכה מאוד את העבודה שלהם, שלא תבין אותי לא נכון, אבל - אם יהיה חוסר סדר בכל הדבר הזה, יהיה נורא קשה לשפר את המערכת הזו והיא תישאר מיושנת. הטכנולוגיה, לצערנו, לא מתיישנת ודברים סביבה משתנים, לכן עד כמה שזה נוח לחבר'ה הותיקים לא לתעד כלום ולחיות בלופ העבודה שלהם, זה עלול ליצור גהנום כשבאים אנשים חדשים ויש להם אינטרס -משותף- לשפר את המוצר. אתה צודק, אני לא בניתי את המערכת ואפילו לא שום דבר שמתקרב אליה, אבל אני כן רוצה לעזור לשפר אותה ולתרום לה, אחרת לא היו שוכרים אותי לתפקיד. לא ביקשתי מאף אחד תיעוד רטרואקטיבי מהיום שהגיע לחברה ועד היום שאני דרכתי שם, וגם לא אבקש, כי זה אבסורד, אבל כן הייתי רוצה שברגע שהחברה כבר לא מורכבת מ-10 אנשים יהיה איזה הליך מסודר שעוזר גם לאנשים החדשים שמצטרפים להבין מה קורה שם.
אם לא נשכרת לתפקיד ארכיטקטית ראשית בחברה אז זה לא כל כך מתאים שאת תדברי על מה לא מסודר ועל איך צריך לסדר.
לא מפתיע שאם את באה לותיקים בגישה של כזו ביקורת, הם נעשים עוינים.
אני מתאר לעצמי שהם לא היו אוהבים אפילו את התובנות של איש מקצוע בכיר שנשכר במיוחד להגיד להם איפה הם לא בסדר. לשמוע את זה מהחדשה שזה אפילו לא התפקיד שלה, בטוח לא כיף.
את מתארת את הדברים מהצד שלך וזר ששומע בטוח לא יכול לייעץ מה לעשות מבחינה מעשית בארגון בו את נמצאת, שהרי אנחנו לא שומעים את הצד של שאר השותפים לבלגן שאת מתארת.
הדבר היחיד שאני יכול להעלות בדעתי, מלבד כאמור להציע שתבקשי פירוט של המשימות שלך בכתב, הוא שתימנעי בשלב זה מלהעביר ביקורת על הותיקים, לא רק בפניהם אלא גם בינך לבין עצמך, כי בטח הדעות שלך זולגות אליהם.
העבודה ככה קשה אז היא קשה. לומדים יותר מקשיים אז אפשר לראות בזה דווקא רווח.
 

ShadowKit

New member
אם לא נשכרת לתפקיד ארכיטקטית ראשית בחברה אז זה לא כל כך מתאים שאת תדברי על מה לא מסודר ועל איך צריך לסדר.
לא מפתיע שאם את באה לותיקים בגישה של כזו ביקורת, הם נעשים עוינים.
אני מתאר לעצמי שהם לא היו אוהבים אפילו את התובנות של איש מקצוע בכיר שנשכר במיוחד להגיד להם איפה הם לא בסדר. לשמוע את זה מהחדשה שזה אפילו לא התפקיד שלה, בטוח לא כיף.
את מתארת את הדברים מהצד שלך וזר ששומע בטוח לא יכול לייעץ מה לעשות מבחינה מעשית בארגון בו את נמצאת, שהרי אנחנו לא שומעים את הצד של שאר השותפים לבלגן שאת מתארת.
הדבר היחיד שאני יכול להעלות בדעתי, מלבד כאמור להציע שתבקשי פירוט של המשימות שלך בכתב, הוא שתימנעי בשלב זה מלהעביר ביקורת על הותיקים, לא רק בפניהם אלא גם בינך לבין עצמך, כי בטח הדעות שלך זולגות אליהם.
העבודה ככה קשה אז היא קשה. לומדים יותר מקשיים אז אפשר לראות בזה דווקא רווח.
למה אתה חושב שבאתי לותיקים עם ביקורת? מעולם לא אמרתי כלום לאף אחד מלבד לראש הצוות, (וגם אז זה לא היה תלונות על הותיקים אלא פשוט הערה על כך שאין מספיק תיעוד לפיצ'רים) אני לא באה לחנך אף אחד. אני רק מנסה לתאם את הסנכרון ובנתיים אני זו שמנסה להתאים את עצמי אליהם, כפי שאתה רואה זה לא ממש עובד אם הגעתי עד לכאן. אבל כן יש לי בעיה ברגע שבאים אלי בתלונות שלא עשיתי x ו-y בזמן שהבן אדם שהיה אמור לתת לי אינפורמציה על זה לא סיפק לי אותה.

אני לא חושבת שהבעיה היא של הותיקים, שהורגלו לחוסר הסדר וזה מה שנוח להם והם מכירים אני חושבת שהבעיה היא של החברה כחברה.
לא חיפשתי כאן פתרון לאיך לחנך את כל החברה מחדש, כמו שאיך להיות מתואמת עם מצב כזה בכלל.

ועוד משהו - עם כל הכבוד לאנשים שבנו את המוצר מ-0 השמש לא זורחת להם מהתחת, למרות שחלקם בטוחים שכן. הם תלויים בנו כפי שאנחנו תלויים בהם.
 

קלייטון.ש

Well-known member
למה אתה חושב שבאתי לותיקים עם ביקורת? מעולם לא אמרתי כלום לאף אחד מלבד לראש הצוות, (וגם אז זה לא היה תלונות על הותיקים אלא פשוט הערה על כך שאין מספיק תיעוד לפיצ'רים) אני לא באה לחנך אף אחד. אני רק מנסה לתאם את הסנכרון ובנתיים אני זו שמנסה להתאים את עצמי אליהם, כפי שאתה רואה זה לא ממש עובד אם הגעתי עד לכאן. אבל כן יש לי בעיה ברגע שבאים אלי בתלונות שלא עשיתי x ו-y בזמן שהבן אדם שהיה אמור לתת לי אינפורמציה על זה לא סיפק לי אותה.

אני לא חושבת שהבעיה היא של הותיקים, שהורגלו לחוסר הסדר וזה מה שנוח להם והם מכירים אני חושבת שהבעיה היא של החברה כחברה.
לא חיפשתי כאן פתרון לאיך לחנך את כל החברה מחדש, כמו שאיך להיות מתואמת עם מצב כזה בכלל.

ועוד משהו - עם כל הכבוד לאנשים שבנו את המוצר מ-0 השמש לא זורחת להם מהתחת, למרות שחלקם בטוחים שכן. הם תלויים בנו כפי שאנחנו תלויים בהם.
כמי שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת, אני יכול לספר לך שבהתחלה, בנקודת האפס, היה מאד קשה. את אומרת שאת לא מקבלת מידע, ואני כמי שהשמש זורחת לו מהתחת יכול לספר לך שגם אני לא קיבלתי שום מידע, ולא כי היו ותיקים שלא רצו לשתף פעולה, אלא כי לא היה אף אחד שידע מה צריך לעשות. כולם ציפו שאני (ועובדת נוספת איתי) נדע מה לעשות. ואם אנחנו לא יודעים אז נכשלנו ושלום.
לשמוע תלונות זה חלק מהמקצוע. כולם באים אלייך בתלונות ולא משנה באיזו דרגה את. למעשה ככל שאת בדרגה יותר גבוהה תשמעי יותר תלונות והמשמעות שלהן תהיה יותר חמורה. לכן המנכ"ל שומעת תלונות שמשמעותן שעסקאות במליונים יבוטלו, וראש הצוות שומע תלונות שמשמעותן שבגלל הצוות הגרוע שלו המנכ"ל תיאלץ לבטל עסקאות במליונים, והמתכנת שבנה את המוצר שומע שבגלל הבאגים שלו החברה עומדת בפני סגירה. והוא גם שומע מהעובדים המצטרפים איך הקוד שהוא בנה מחורבן ומבולגן, ואיך הוא טועה כשהוא חושב שהשמש זורחת לו מהתחת.
המתלוננים ימשיכו להתלונן בכל מקרה. השאלה איך את מנווטת את חייך המקצועיים בין התלונות.
ממליצים לך פה לעזוב, ממליצים לך לנסות לשנות חברה שהוקמה ע"י אנשים אחרים.
אני ממליץ לך לא לעזוב ולא לנסות לשנות מה שאת לא יכולה לשנות. אני ממליץ לך למצוא דרך להצליח בסביבה קשה שהיא נתונה. אם תצליחי יופי וגם אם לא בכל זאת תלמדי הרבה.
 

ShadowKit

New member
כמי שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת, אני יכול לספר לך שבהתחלה, בנקודת האפס, היה מאד קשה. את אומרת שאת לא מקבלת מידע, ואני כמי שהשמש זורחת לו מהתחת יכול לספר לך שגם אני לא קיבלתי שום מידע, ולא כי היו ותיקים שלא רצו לשתף פעולה, אלא כי לא היה אף אחד שידע מה צריך לעשות. כולם ציפו שאני (ועובדת נוספת איתי) נדע מה לעשות. ואם אנחנו לא יודעים אז נכשלנו ושלום.
לשמוע תלונות זה חלק מהמקצוע. כולם באים אלייך בתלונות ולא משנה באיזו דרגה את. למעשה ככל שאת בדרגה יותר גבוהה תשמעי יותר תלונות והמשמעות שלהן תהיה יותר חמורה. לכן המנכ"ל שומעת תלונות שמשמעותן שעסקאות במליונים יבוטלו, וראש הצוות שומע תלונות שמשמעותן שבגלל הצוות הגרוע שלו המנכ"ל תיאלץ לבטל עסקאות במליונים, והמתכנת שבנה את המוצר שומע שבגלל הבאגים שלו החברה עומדת בפני סגירה. והוא גם שומע מהעובדים המצטרפים איך הקוד שהוא בנה מחורבן ומבולגן, ואיך הוא טועה כשהוא חושב שהשמש זורחת לו מהתחת.
המתלוננים ימשיכו להתלונן בכל מקרה. השאלה איך את מנווטת את חייך המקצועיים בין התלונות.
ממליצים לך פה לעזוב, ממליצים לך לנסות לשנות חברה שהוקמה ע"י אנשים אחרים.
אני ממליץ לך לא לעזוב ולא לנסות לשנות מה שאת לא יכולה לשנות. אני ממליץ לך למצוא דרך להצליח בסביבה קשה שהיא נתונה. אם תצליחי יופי וגם אם לא בכל זאת תלמדי הרבה.
תודה על ההמלצה. בגדול זה מה שעשיתי עד עכשיו, ואולי זה מה שאמשיך לעשות... אני לא יודעת.
נכון, קשה בנקודת ההתחלה, ההבדל הוא שהתלות ביצירות המופת של אנשים אחרים בחברה אצלכם, בנקודת ההתחלה, היה מינורי או לא קיים. התלות באנשים שלא מוכנים לשתף פעולה היא זו שמרגיזה פה, לא הקושי להתמודד עם אתגרים.
זה מה שאני עושה עד עכשיו - מנסה להתמודד וללמוד, אבל גם תהליך הלמידה הוא נורא איטי ומסורבל כשצריך להקדיש כל כך הרבה זמן לכוונות המשורר במקום. אני דווקא חושבת שהקושי של הסביבה הנתונה מאט את תהליך הלמידה יותר מאשר לעזור לה, למידה צריכה להעשות בצורה רגועה, אינפורמטיבית ונעימה, לא רועשת ומלחיצה.

אולי נשווה את זה לשיעור באוניברסיטה - אם המרצה מגיע ומסביר את החומר בצורה הכי עקומה שיש ומדלג על פרטים חשובים, אבל אז מצפה מהסטודנטים שלו לצטיין, יש כאן סתירה.
למקרה הזה יכול להיות פתרון, אבל לפעמים צריך לחשוב מה הדרך הכי נכונה ובמה הוא תלוי (למשל שיעור עם נוכחות חובה)
 

קלייטון.ש

Well-known member
תודה על ההמלצה. בגדול זה מה שעשיתי עד עכשיו, ואולי זה מה שאמשיך לעשות... אני לא יודעת.
נכון, קשה בנקודת ההתחלה, ההבדל הוא שהתלות ביצירות המופת של אנשים אחרים בחברה אצלכם, בנקודת ההתחלה, היה מינורי או לא קיים. התלות באנשים שלא מוכנים לשתף פעולה היא זו שמרגיזה פה, לא הקושי להתמודד עם אתגרים.
זה מה שאני עושה עד עכשיו - מנסה להתמודד וללמוד, אבל גם תהליך הלמידה הוא נורא איטי ומסורבל כשצריך להקדיש כל כך הרבה זמן לכוונות המשורר במקום. אני דווקא חושבת שהקושי של הסביבה הנתונה מאט את תהליך הלמידה יותר מאשר לעזור לה, למידה צריכה להעשות בצורה רגועה, אינפורמטיבית ונעימה, לא רועשת ומלחיצה.

אולי נשווה את זה לשיעור באוניברסיטה - אם המרצה מגיע ומסביר את החומר בצורה הכי עקומה שיש ומדלג על פרטים חשובים, אבל אז מצפה מהסטודנטים שלו לצטיין, יש כאן סתירה.
למקרה הזה יכול להיות פתרון, אבל לפעמים צריך לחשוב מה הדרך הכי נכונה ובמה הוא תלוי (למשל שיעור עם נוכחות חובה)
התלות באנשים אחרים היא חלק מהאתגר. תראי בזה מרכיב בהגדרת התפקיד. את עובדת בסביבה קשה שבה את צריכה לעבוד רק בשביל להבין מה את צריכה לעשות. זו סביבה שלא נותנת לך את המידע לעוס ומוכן. את צריכה לחפש אותו. אם היית עובדת ישירות מול לקוחות היית צריכה לעשות זאת בכל מקרה. גם מול לקוח צריך לעבוד בשביל להבין מה הוא בכלל צריך (להבדיל ממה שהוא רוצה). את יכולה לראות בעובדים האחרים בחברה, בהם את תלויה, את הלקוח שלך. ללקוח שלא יודע לעבוד מסודר, לא יודע להגדיר בדיוק את הצרכים שלו, וחלק מהפרויקט הוא לגלות את הצרכים והפרטים האלה.
 

choo

Active member
איזה תיעוד בדיוק את מחפשת? אם עובדים על קוד תוכנה, הקוד עצמו צריך להיות התיעוד. הקוד צריך להיות מובן מעצמו גם למי שלא בנה אותו. אם זה לא המצב אז זו הבעיה ושום תיעוד נפרד לא יפתור אותה.
צריך לזכור שתיעוד בשפה טבעית של קוד תוכנה הוא עבודה כפולה והוא מוסיף בעיה ולא פותר בעיה. כי עכשיו צריך לשמור לא רק שהקוד עצמו יהיה מובן ושלם, אלא שגם התיעוד יהיה מסונכרן לקוד - כי אם הקוד השתנה והתיעוד לא סונכרן אז עכשיו התיעוד למעשה מטעה, וגם שהתיעוד יהיה כל הזמן יותר מובן מהקוד. אחרת מה הטעם?
אם מדובר בתיעוד של משימות שנדרשות ממך, אז במידה ודברים נאמרו בע"פ ופספסת, תבקשי שמי שאמר לך את הדברים גם יכתוב לך אותם.
מה שנוגע לכלים לא מובן לי מה זאת אומרת שכל אחד עובד עם כלים אחרים. את לא נשואה בחתונה קתולית לכלים שאת במקרה עובדת איתם. את יכולה ולמעשה חייבת להיות מסוגלת ללמוד כלים, טכניקות וטכנולוגיות חדשות כל הזמן. היכולת ללמוד היא התכונה הכי חשובה של מתכנתים. מתכנת שמסוגל להתמודד עם בעיה שמצריכה לימוד מהיר של כלים וטכנולוגיות שהוא לא מכיר, הוא איש מקצוע יותר טוב ממתכנת שמתקשה בזה ויודע להתמודד רק עם בעיות שנפתרות בכלים שהוא כבר מכיר.

אני מעולם לא תיעדתי את המערכות שלי. את הטענות של מצטרפים חדשים לארגון על כך שיצרתי בלגן וחוסר סדר אני מכיר מצויין. חטפתי בלי סוף ביקורת קטלנית ולפעמים בלשון בוטה. התשובה שלי היתה תמיד שהחבר הנכבד שחושב שהוא יודע איך צריך לעבוד מוזמן לפתח מערכת כזו בעצמו. בינתיים העובדות הן - ונראה לי שזה המצב בארגון שאת הצטרפת אליו - שהותיקים (כלומר במקרה שלי אני) בנו מערכת והמערכת עובדת. עכשיו בא "מומחה" חדש והוא לא בנה לא את המערכת הזו ולא שום דבר שאפילו מתקרב אליה, אבל הוא יודע איך הותיקים היו צריכים לעבוד. אני בספק שאם הוא היה בנקודת האפס השיטות שלו היו מביאות אותו רחוק.
לשואלת המקורית - שימי לב שהכותב הנ"ל הוא חצי-טרול בפורום הזה, ויש לקחת את דבריו תמיד בערבון מוגבל מאוד.
 

ShadowKit

New member
לשואלת המקורית - שימי לב שהכותב הנ"ל הוא חצי-טרול בפורום הזה, ויש לקחת את דבריו תמיד בערבון מוגבל מאוד.
טרול במשרה חלקית בפורום הייטק בתפוז? לא נשמע כמו המצע הכי פורה להטרלה, אבל תודה על האזהרה
 
נערך לאחרונה ב:

קלייטון.ש

Well-known member
טרול במשרה חלקית בפורום הייטק בתפוז? לא נשמע כמו המצע הכי פורה להטרלה, אבל תודה על האזהרה
את צריכה להיזהר מכל גולש באינטרנט, באופן כללי, והפורום הזה לא יוצא מהכלל.
תיזהרי ממני, תיזהרי מהכותב הנ"ל, תיזהרי ממנהל הפורום ומכל משיב אחר.
תיזהרי החברים בפורום הזה גם כי הם הצמידו את הכינוי "טרול" לעוד גולשים מלבדי. כל מי שלא מסתדר להם בדיוק לפי ההשקפה שלהם הוא "טרול". תיזהרי גם כי הסיכוי שלך לקבל את התיוג הזה הוא לא קטן בכלל.
 

ShadowKit

New member
את צריכה להיזהר מכל גולש באינטרנט, באופן כללי, והפורום הזה לא יוצא מהכלל.
תיזהרי ממני, תיזהרי מהכותב הנ"ל, תיזהרי ממנהל הפורום ומכל משיב אחר.
תיזהרי החברים בפורום הזה גם כי הם הצמידו את הכינוי "טרול" לעוד גולשים מלבדי. כל מי שלא מסתדר להם בדיוק לפי ההשקפה שלהם הוא "טרול". תיזהרי גם כי הסיכוי שלך לקבל את התיוג הזה הוא לא קטן בכלל.
The internet is dark and full of....
|שיט|
 

קלייטון.ש

Well-known member
לשואלת המקורית - שימי לב שהכותב הנ"ל הוא חצי-טרול בפורום הזה, ויש לקחת את דבריו תמיד בערבון מוגבל מאוד.
תסביר בבקשה לקוראי הפורום מה בדיוק עושה אותי לאיזשהו חלק של טרול, ולא עושה אותך לטרול בדיוק באותו חלק.
תסביר למה צריך לקחת את דברי בערבון מוגבל אבל לא את דבריך.
אם אין לך הסבר להבא עדיף באמת שתשתוק.
 

choo

Active member
תסביר בבקשה לקוראי הפורום מה בדיוק עושה אותי לאיזשהו חלק של טרול, ולא עושה אותך לטרול בדיוק באותו חלק.
תסביר למה צריך לקחת את דברי בערבון מוגבל אבל לא את דבריך.
אם אין לך הסבר להבא עדיף באמת שתשתוק.
כי יש לך נטיה עקבית להציג את הדעות שלך בתור "זו הדרך היחידה, וכל השאר אידיוטים" ולהתעלם מכך שאין "דרך אחת אולטימטיבית" לעשות דברים ולבחור בחירות, ומנגד כשמישהו אחר כותב שאמרו לו משהו כזה במקום אחר, התגובה שלך היא כמעט תמיד בסגנון "אל תקשיב להם, הם לא מבינים מהחיים שלהם" - מבלי לחשוב על השיקולים האפשריים שעמדו בפניהם, ועל העובדה שיש לך מידע חלקי בלבד לגבי "אותם אנשים אחרים".
 

קלייטון.ש

Well-known member
כי יש לך נטיה עקבית להציג את הדעות שלך בתור "זו הדרך היחידה, וכל השאר אידיוטים" ולהתעלם מכך שאין "דרך אחת אולטימטיבית" לעשות דברים ולבחור בחירות, ומנגד כשמישהו אחר כותב שאמרו לו משהו כזה במקום אחר, התגובה שלך היא כמעט תמיד בסגנון "אל תקשיב להם, הם לא מבינים מהחיים שלהם" - מבלי לחשוב על השיקולים האפשריים שעמדו בפניהם, ועל העובדה שיש לך מידע חלקי בלבד לגבי "אותם אנשים אחרים".
תראה לי מקום אחד שאני אמרתי על מישהו שהוא אידיוט, או מקום אחד שטענתי שהגישה שלי היא הדרך היחידה לעשות דברים.
או שאתה מבלבל אותי עם מישהו אחר או - מה שיותר סביר - אתה משליך עלי את הדעות שלך.
דווקא לך ולדומיך יש בעיה עם דעות שונות משלכם. בדיונים תמיד אנשים מציגים את העמדה והדעה שלהם ומטבע הדבר הם מעדיפים אותה. גם אתה מעדיף את העמדה שלך, ועובדה שהדרך שלך להתמודד עם דעות אחרות היא לתייג אותן כ"טרוליות". דווקא ההתנהגות שלך מתאימה להאשמות שלך.
באופן כללי לבוא לפורום ציבורי ולפסול משתתפים אחרים זו התנהגות שלילית ומכוערת. זו למעשה ההתנהגות הטרולית. גם אם יש לך דעה שלילית על אנשים אחרים זו רק עוד דעה. גם אותך אפשר לתייג כטרול (או חלק מטרול) בקלות. רק מהדף הזה בפורום אפשר להראות שני מקרים בהם התייחסת בחוסר כבוד לגולש שרק בא לשאול שאלה. אבל אני בניגוד אליך לא ארד לרמה שלך.
 

Haim_Gds

Member
היכן ניתן למצוא את הספר "כל סטארטאפ צריך מרפסת"? חיפוש מהיר בגוגל מביא תוצאות של "כל בית צריך מרפסת"...
 

user32

Well-known member
מנהל
כן, יצא לעבוד בהרבה מקומות כאלה. מחברות של 3 אנשים ועד חברות של 3000 עם מחלקות מסויימות שמתנהלות כפי שתיארת.

מה שצ'ו כתב לך הוא מאוד נכון. מהצד השני (של הארגון) יצא לי לראות וגם להיות בין המתלוננים על כך שמגיע עובד חדש שלא מצליח להסתגל לסביבה, מתלונן כל הזמן על הנהלים ולא מצליח להגיע לתוצאות בכוחות עצמו.
אני מאמין שיחסי עובד-חברה זה משהו שמצריך התאמה הדדית. ראיתי עובדים שעזבו או פוטרו אחרי זמן קצר בעקבות תיאור דומה למה שכתבת. ראיתי גם ההפך. עובדים שאהבו בלגן (אבל קראו לזה "חופש") ועזבו או פוטרו אחרי שהתלוננו על הנהלים והחוקים המיותרים לדעתם.
אני חושב שבמהלך הראיונות כן אפשר להבין את רוח הדברים ולנסות לבדוק את מידת ההתאמה. במצב הנוכחי, את צריכה קודם כל להתאים את עצמך לאופן שבו הארגון רגיל לעבוד. אולי בהמשך להכניס שינויים ושיפורים.
בהצלחה
 

ShadowKit

New member
כן, יצא לעבוד בהרבה מקומות כאלה. מחברות של 3 אנשים ועד חברות של 3000 עם מחלקות מסויימות שמתנהלות כפי שתיארת.

מה שצ'ו כתב לך הוא מאוד נכון. מהצד השני (של הארגון) יצא לי לראות וגם להיות בין המתלוננים על כך שמגיע עובד חדש שלא מצליח להסתגל לסביבה, מתלונן כל הזמן על הנהלים ולא מצליח להגיע לתוצאות בכוחות עצמו.
אני מאמין שיחסי עובד-חברה זה משהו שמצריך התאמה הדדית. ראיתי עובדים שעזבו או פוטרו אחרי זמן קצר בעקבות תיאור דומה למה שכתבת. ראיתי גם ההפך. עובדים שאהבו בלגן (אבל קראו לזה "חופש") ועזבו או פוטרו אחרי שהתלוננו על הנהלים והחוקים המיותרים לדעתם.
אני חושב שבמהלך הראיונות כן אפשר להבין את רוח הדברים ולנסות לבדוק את מידת ההתאמה. במצב הנוכחי, את צריכה קודם כל להתאים את עצמך לאופן שבו הארגון רגיל לעבוד. אולי בהמשך להכניס שינויים ושיפורים.
בהצלחה
מה אתה מגדיר זמן קצר? אני נמצאת בחברה כבר שנה. זה לא שרק הגעתי והעלתי בפני אנשים מגילות תלונות (או בכללי, זה לא שאי פעם באתי למישהו ספציפי בטענות על הדרך בה הוא עובד), היה לי מספיק זמן להסתגל ולהבין איך העניינים מתנהלים ועכשיו אני מרגישה שאני קצת על הגדר. מצד אחד, הסתגלתי בעל כורחי למצב הלא מסודר, מצד שני החוסר סדר מעייף, מלחיץ ויוצר שגרת עבודה לא כל כך נעימה.
זה לא שהרמתי דגל והחלטתי לשנות את כל פני החברה שיתאימו את עצמם אלי, אני לא חושבת שזה אפשרי בכלל שאני אעשה דבר כזה, השאלה היא איך בכלל אני מגיעה למצב שאני מתואמת עם הכאוס הזה, ואם זה בכלל אפשרי...
 

user32

Well-known member
מנהל
המקרים שעלו לי בראש זה אנשים שתוך חודשיים-שלושה נפרדו מהחברה אחרי מרמור הדדי.
בכל מקרה, יש מקרים שאת יכולה להתרגל לצורת עבודה שלהם. יש מקרים שאפשר לשנות והם יתרגלו לעבוד בצורה משופרת, ויש מקרים שזה אבוד. לא יודע להגיד לך במקרה שלך, בסוף זה לפי ההרגשה שלך.
 

ShadowKit

New member
כן, יצא לעבוד בהרבה מקומות כאלה. מחברות של 3 אנשים ועד חברות של 3000 עם מחלקות מסויימות שמתנהלות כפי שתיארת.

מה שצ'ו כתב לך הוא מאוד נכון. מהצד השני (של הארגון) יצא לי לראות וגם להיות בין המתלוננים על כך שמגיע עובד חדש שלא מצליח להסתגל לסביבה, מתלונן כל הזמן על הנהלים ולא מצליח להגיע לתוצאות בכוחות עצמו.
אני מאמין שיחסי עובד-חברה זה משהו שמצריך התאמה הדדית. ראיתי עובדים שעזבו או פוטרו אחרי זמן קצר בעקבות תיאור דומה למה שכתבת. ראיתי גם ההפך. עובדים שאהבו בלגן (אבל קראו לזה "חופש") ועזבו או פוטרו אחרי שהתלוננו על הנהלים והחוקים המיותרים לדעתם.
אני חושב שבמהלך הראיונות כן אפשר להבין את רוח הדברים ולנסות לבדוק את מידת ההתאמה. במצב הנוכחי, את צריכה קודם כל להתאים את עצמך לאופן שבו הארגון רגיל לעבוד. אולי בהמשך להכניס שינויים ושיפורים.
בהצלחה
תודה על התגובה. אני מסכימה מאוד עם המשפט שיחסי עובד-חברה זה משהו שמצריך התאמה הדדית. אני תוהה אם יש כאן גם תחרותיות מסוימת שאנשים פחות משתפים בידע המקצועי שלהם כדי שהם לא יהפכו ללא רלוונטים.
 
למעלה