א. המספר שכתבת מופרך ב. קצת סבלנות
150,000 אנשים עומדים בפקק ובחצי שעה עובר
אוטובוס בודד בנת"צ...
באותו זמן בדיוק עשרות אוטובוסים אחרים, בצירי תנועה אחרים, תקועים בפקקים עם רכבים רגילים משום ששם אין נת"צ.
לתפארת מדינת ישראל...
א. המספר שכתבת מופרך ב. קצת סבלנות
אין סיכוי שמדובר על 150,000 איש (בקטע המרכזי של נתיבי איילון עוברים 700,000 רכבים ביום, כלומר 350,000 "הלוך"
זה גם מצפון וגם מדרום, כלומר 175,000 מדרום.
ההגעה מהדרום לקטע המרכזי מפוצלת לשניים כביש 1 וכביש 20, (גם הצפון מפוצל ל-2, כביש 5 וכביש 2).
להערכתי מכביש 1 מגיע יותר תנועה (כי הוא כולל גם את כל התנועה מכביש 4) כך שזה מפוצל שני-שליש לכביש 1 ושליש לכביש 20,
נשארנו עם 60,000 רכבים המפוצלים לאורך כל היום (24 שעות פעילות) עם שונות גדולה בינהם. ממוצע של 2,500 בשעה וניתן להניח שבשיא בוקר עוברים הרבה מעל הממוצע.
כמה מעל הממוצע? נתיב ללא בעיות פקקים בקצהו יכול להעביר עד 6,000 רכבים בשעה, כלומר במקסימום שני נתיבים יכולים להעביר 12,000 רכבים בשעה. לאורך שלוש שעות שיא מדובר על 36,000 רכבים. בשל בעיות הפקקים בקצה הכביש מדובר על פחות רכבים בפועל אך קשה לדעת כמה בלי ספירות תנועה. לשם ההערכה האופטימית אעריך 25,000 רכבים שהם 30,000 בני אדם (ממוצע של 1.2 נוסעים לרכב, הרוב נוהגים לבד).
ואותם 30,000 היו ממשיכים לעמוד בפקק גם אם היה נפתח הנתיב השלישי כי הפקק לא נגרם בגלל מחסור בנתיבים אלא בגלל הבלגן התחבורתי בקצהו (צומת הולץ או החיבור התחבורתי לקטע המרכזי של נתיבי איילון).
עכשיו לפחות כל מי שנוסע באוטובוס עוקף אותם. ואני מסכים איתך שבינתיים זה מעט אוטובוסים, אך יש לזכור שזו פעם ראשונה שנפתח נת"צ במקום בו לא היו בכלל אוטובוסים לפני ולכן צריך ליצור אותם או לשנות מסלולים. אני מאמין שתוך כמה חודשים מספר האוטובוסים יגיע ל-12 בשעה (כפול שלוש שעות שיא) והם גם יתמלאו מהר מאד וכך 1,500 איש יחלפו על פני אותם 30,000 שתקועים בפקק (ואז ייתקעו בפקק בהולץ... עד שגם שם ישדרגו את הנת"צ.
בפרק זמן ארוך יותר של מספר שנים (חשוב גם לראות קדימה) מספר האוטובוסים המשתמשים בנת"צ אף יכול לגדול ל-60 בשעה, וחלקם אולי יהיו מפרקיות עם 100 נוסעים ואז הנת"צ ימלא את ייעודו כמעביר יותר משליש ממספר האנשים (יותר מ-10,000) תוך שימוש בשליש מהדרך.וכך יגדיל את הניצולת של הדרך הרבה מעבר ל"סתם פתיחת נתיב שלישי. שלא לדבר על החסכון לאותם אלה שישתמשו בתח"צ לעומת רכב פרטי.