ירושלים, הנה אני בא? Think Again

dimiorr

New member
אפשרות אחת היא

לבחון את השיפור בהתנהגות המועמדים על פני טווח זמן גדול יותר וביותר מצבים, ולהעריך את יכולות הלמידה שלהם בהקשר קונקרטי של החומר הלימודי האמיתי - כלומר שצוואר הבקבוק של לימודי הרפואה יהיה בין שנים א ל-ב. כך גם אפשר לבחון את התחושה של כל אחד עם התחום כולו. כמובן שזה שינוי גישה רציני ומצריך קבלה ראשונית של הרבה יותר מועמדים לשנה ראשונה, נושא שנדון פה כבר בעבר.
 

moran f

New member
שנה א' זה החומר הלימודי האמיתי?

שנה א' זה מבוא למבוא. אני לא חושבת שזה הגיוני לשפוט לפי שנה א'.
 

dimiorr

New member
נכון, אבל

בואי נסכים שהמבוא למבוא זה יותר אמיתי מפסיכומטרי ובגרות ב...תנ"ך למשל (מבלי להמעיט בערכם של הפסיכומטרי והבגרויות כאמת מידה ראשונית ליכולת למידה במגוון תחומים).
 

moran f

New member
למה שנסכים?

מצטערת, אבל אני לא מסכימה. אני באמת לא חושבת שפיזיקה היא מדד כל כך הרבה יותר טוב מבגרות בתנ"כ. ובכלל, מדד למה? אני זוכרת שרוב הפורום בדעה די נחרצת שצריך לבחור רופאים לפי אופי (ולא לפי ציונים או מה שזה לא יהיה שלטענתכם מודדים במו"ר ובמרק"מ). אז שנה א' תיתן איזשהו מדד לגבי האופי? איך בדיוק?
 

dimiorr

New member
פיזיקה? חס וחלילה

הבנתי מהסתכלות בתכנית הלימודים (אולי לא הבנתי נכון, וזה המקום לתקן אותי) שיש גם קורסים במדעי ההתנהגות, פיזיקה דווקא אין (מסיימים עם זה בקיץ) ויש קורסים שאפשר לשייך אותם ל"מדעי הרפואה". אז מה שאני חושב, זה שאפשר להעריך אנשים לפי ביצועים אקדמיים בקורסים המסויימים הללו, ולפי תכונות אופי וגישה לאנשים בסימולציות דמויות מו"ר / סדנאות במסגרת התחום הזה של מדעי ההתנהגות. ואני באמת לא יודע אם קיימים דברים כאלה או לא, זה חלק מהשינוי שנדרש בשביל ליישם משהו כמו הרעיון שהעליתי. וכנראה שזה בכל מקרה לא הולך לקרות.
 

moran f

New member
אני לא זוכרת קורס שבאמת רלוונטי

בשנה א', אבל אולי אני סנילית. זה שבשנתון כתוב "מדעי ההתנהגות" לא אומר שלא פשוט מדברים איתך על פרויד 4 שעות.
 

in god we trust

New member
ונראה איך תגיב אחרי שקרעת את התחת

שנה שלמה בתחרות מטורפת מול 600 סטודנטים בשנה א' ובסוף מודיעים לך שלא עברת לשנה ב' כי חסר לך 0.02 נק' לממוצע.... די- זו השיטה הכללים ידועים וברורים לכולם אז שיהיה בהצלחה!
 

natalysh

New member
אבל קישורים חברתיים זה חלק מהאישיות

וקישורים חברתיים חשובים ללימודי רפואה ולמקצוע.
 
והדרך עודנה נפקחת...

לדעתי אחרי שזומנת לראיון, הסכם ההתחלתי שלך כן צריך לקבוע ( וולמען ההגינות זה צריך להיות 50%-50%) ולו רק בגלל סיבה אחת פשוטה- לא משנה על איזו אונ' מדובר ( בין אם מדובר בב"ש שמתפארת ביכולתה, המוכחות או לא, לאתר את הרופאים הכי הומניים ואפכתיים ובין אם מדובר למשל בי-ם שעד לפני שנה הראיונות שלה היו "ראיונות פסילה") אף אוניברסיטה עוד לא מצאה את הנוסחא המושלמת לראיונות הקבלה. והאמת היא שאני מאמינה שזה גם לא יקרה- אני לא רואה בעתיד ראיון שייערך פרק זמן מסויים, בין אם זה 20 דקות או שעתיים, שיוכל להראות למראיינים את האופי/כישורים חברתיים האמיתיים של האדם שהראיונות עכשיו, בכל האונ', מתיימרים להציג. אז לדעתי האישית עד שירושלים לא יצליחו להוכיח שהשיטה שלהם באמת "טובה" (לפחות להם, ובמידה מסויימת להוכיח את זה גם למועמדים) אין להם שום סיבה לתת לה משקל כה רב. בנוגע לממורמרים- אני דווקא אהבתי את רוב המראיינים שלי בירושלים (והרגשתי הרבה יותר נינוחה מאשר במו"ר) אבל חלקם, כפי שציינתי, היו באמת ממורמרים. אולי זאת לא המילה הנכונה, אבל בלי ספק היו שם 2-3 מראיינים שממש לא ששו לעשות את הראיון ולשתף פעולה עם המועמד כדי שהוא יוכל להתבטא בצורה הטובה ביותר. כי הרי אם משעמם לך ואתה עסוק בחצי מזמן התחנה בשאלה "האם את תתחתני או לא תתחני עם בחור שלא ייתן לך לעזור לפצועים בתאונת דרכים בדרכך לחופשה באילת", ברור שמקומך לא שם, בין את אתה "ממורמר" או סתם לא במצב רוח. *בקשר לנושא האחרון של המראיינים- במו"ר אפילו יצא לי להיתקל באחת מהסימולציות, במראיין שחקר אותי על התחנה ושאל למה לא עשיתי "ככה וככה" כשהנושא שהוא דיבר עליו הועלה על ידי יותר מפעם אחת עם השחקנית. אז מה בעצם הוא עשה שם מאחורי המראה החד כיוונית?
 

Maias

New member
יש לך ביקרות עכשיו על הדסה?

אוי אוי חכה שתתחיל ללמוד תהיה לך פי 1000 אגב מה הקטע הזה של לא לענות על שום שאלה בבחינה ? זה ממש דבילי ולמי שאמר שיש צד חיובי שלא התקבל... נו בחיאת , כולנו רצינו להתקבל לשם , זה קל להגיד את זה כשאתה כבר בשנה שניה שלישית . בסה"כ זה אחלה מוסד לימודי , שנותן הרבה מאוד כלים , הבעיה שהם אוהבים לשחוק אותך אבל אני ממש מרוצה שם וממליץ לכולם במידה והתקבלו לעוד מקומות
 

guyavhuji

New member
אל תיעלב,

אבל יכול להיות שאתה ממליץ כי אתה רק בשנה ראשונה?
 

Maias

New member
אא באמת ?

מה יכול להיות כלכך גרוע בשנה שניה או שלישית שיגרום לזה שהיית עובר אוניברסיטה עכשיו? אם אתה מדבר על עומס בלימודים ודרישות מאוד גבוהות אז זאת בעיה שלך , ידעת שתתמודד עם משהו כזה . אילו דברים אחרים יכולים להיות ? אמרתי כבר שתהיה לו הרבה ביקורת , אבל רק בקשר ללימודים , יש דברים אחרים שמטרידים אותך? אשמח לדעת כי אני בשנה הבאה כנראה אצטרך להתמודד איתם :(
 

guyavhuji

New member
אתה באמת חושב שזאת הבעיה?

הבעיה היא לא בעומס או בקושי. הבעיה היא בצורת ורמת הלימוד (לא בכל הקורסים) ובגישה של הפקולטה כלפי הסטודנטים (שלפי מה ששמעתי קיבלתם טעימה ממנה בעניין המבחן שלכם בפיסיקה). ולא, לא הייתי עובר אוניברסיטה עכשיו, אבל גם לא הייתי ממליץ למישהו ללמוד בירושלים.
 

Maias

New member
תוכל לפרט בבקשה?

למה אתה מתכוון ברמת הקורסים ? גבוהה מדי או נמוכה מדיי? ואיך בכלל אתה יודע למדת במקומות אחרים ?
 

lernery

New member
הרמה נמוכה מאוד

מספיק לדעת את לנינג'ר וסטרייר בעל פה ואתה מקבל 100 בביוכימיה ככה בלי להתאמץ
 

guyavhuji

New member
נאמר את זה אחרת:

יש בהרבה מקרים פער משמעותי בין רמת ההוראה לרמה הנדרשת במבחן.
 
למעלה