ירושלים: מרכזית הארזים צפויה להיפתח ב 1.7.24; קו 1 עובר לאקסטרה

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
מיום שישי, 28.6.2024 (כ"ב בסיוון, תשפ"ד), אקסטרה תחל להפעיל את קו 1 בירושלים. קו 1 יופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת ויורחבו בו שעות הפעילות, עד השעה 2:00 לפנות בוקר.

בנוסף, לקראת הפתיחה הצפויה של מרכזית הארזים, ב-1.7.2024, יוארך מסלול קווי השירות 54 ו-89 מהר החוצבים למסוף הארזים. בעקבות שינוי זה, יבוטלו תחנות 1089, המרפא; 9944, קריית המדע/המרפא ו-664, ישיבת חורב/שד' גולדה, בקו 89. כחלופה קבועה עבור הנוסעים במקטע זה, תושמש תחנת 1932, גולדה מאיר/הרטום.
 
אילו קווים אמורייםי לעבור למרכזית הארזים?
ייש פה את הפרסום של אקסטרה על 54+89, וראיתי גם אצל סופרבוס שקו 859 יעבור.
מה עוד? הקווים לאשדוד והנגב המערבי?
 

מנכל אחד

Active member
אילו קווים אמורייםי לעבור למרכזית הארזים?
ייש פה את הפרסום של אקסטרה על 54+89, וראיתי גם אצל סופרבוס שקו 859 יעבור.
מה עוד? הקווים לאשדוד והנגב המערבי?
כל הקוים שיוצאים כיום מהר חוצבים יעברו למסוף הארזים, מלבד קווי אשדוד שאין תאריך מתי יעברו למסוף החדש.
ההעברה היא הדרגתית, ואני מקווה שהפיקו לקחים מההפעלה בפורים ובמוצאי שבועות, כי היו הרבה עומסים בדרך, ואנשים לא הצליחו להגיע למסוף בזמן.
משרד התחבורה כמובן לא טרח לשחרר פרסומים רשמיים אם כי נאמר לי שמחר יהיו פרסומים בעיתונות, נראה גם שבהמשך גם קווי בית שמש יתחילו במסוף הזה.

זה מה שכתוב בפורום שכן,
בנתיים כבר מעודכן ל 1.7:
כל קווי צפון - צפת מירון חצור חיפה נוף הגליל מגדל העמק, רכסים קרית אתא, נתניה, טבריה (859)
קווי מרכז - פתח תקווה (426), קוממיות, רחובות, וקו אחד לבני ברק - 404
פעימה שניה ב 21.7:
קווי אלעד 277-577
קווי דימונה 457-458
קווי דרום - גלים: 492, 494, 496, 499
קו 357 לכפר חבד נוסף לפעימה השניה



אשמח למידע על מספר הרציפים שיש במסוף הזה ומספר הרציפים שיש המרכזית ירושלים.
 
נערך לאחרונה ב:
כל הקוים שיוצאים כיום מהר חוצבים יעברו למסוף הארזים, מלבד קווי אשדוד שאין תאריך מתי יעברו למסוף החדש.
ההעברה היא הדרגתית, ואני מקווה שהפיקו לקחים מההפעלה בפורים ובמוצאי שבועות, כי היו הרבה עומסים בדרך, ואנשים לא הצליחו להגיע למסוף בזמן.
משרד התחבורה כמובן לא טרח לשחרר פרסומים רשמיים אם כי נאמר לי שמחר יהיו פרסומים בעיתונות, נראה גם שבהמשך גם קווי בית שמש יתחילו במסוף הזה.

אשמח למידע על מספר הרציפים שיש במסוף הזה ומספר הרציפים שיש המרכזית ירושלים.
מרכזית הארזים: 11 בין-עירוניים + 2 עירוניים
מרכזית ירושלים: 22 רציפים "רגילים" ועוד 3-4 רציפים בזרוע שיוצאת מאחורי הרציף האחרון (נדמה לי שיש יותר מעמדה אחת לרציף) + עירוניים ברחובות הסמוכים
 

מנכל אחד

Active member
מרכזית הארזים: 11 בין-עירוניים + 2 עירוניים
מרכזית ירושלים: 22 רציפים "רגילים" ועוד 3-4 רציפים בזרוע שיוצאת מאחורי הרציף האחרון (נדמה לי שיש יותר מעמדה אחת לרציף) + עירוניים ברחובות הסמוכים
מעניין איך הם חושבים שיצא ממסוף בגודל כזה כל הרבה קווים בו זמנית.
אמורים לצאת בשעה אחת פחות או יותר 19 קווים
ובשעה הראשונה במוצאי שבת לפחות 100 אוטובוסים, נראה לי שזה כמעט פי שתיים ממה שהשיא של מרכזית ירושלים, והתחבורה העירונית היא בהיקף נמוך יותר משמעותית.
בלי רק"ל לא ברור לי איך זה אמור לעבוד.
 
מעניין איך הם חושבים שיצא ממסוף בגודל כזה כל הרבה קווים בו זמנית.
אמורים לצאת בשעה אחת פחות או יותר 19 קווים
ובשעה הראשונה במוצאי שבת לפחות 100 אוטובוסים, נראה לי שזה כמעט פי שתיים ממה שהשיא של מרכזית ירושלים, והתחבורה העירונית היא בהיקף נמוך יותר משמעותית.
בלי רק"ל לא ברור לי איך זה אמור לעבוד.
אני חושד/חושש שלפחות בשלב הראשון הקוום יצאו מהמסוף לאיסוף בעיר, כמו היום.
ואז במה הועילו חכמים בתקנתם?
 

מנכל אחד

Active member
אני חושד/חושש שלפחות בשלב הראשון הקוום יצאו מהמסוף לאיסוף בעיר, כמו היום.
ואז במה הועילו חכמים בתקנתם?
נכון, אין שינוי במדיניות האיסוף
חלק מהקווים הם ישירים, למרות שלא בנו יציאה ישירה אלא יש צורך בסיבוב די משמעותי במסוף כדי לצאת ממנו.
וחלק הקווים ימשיכו את מסלול האיסוף שכולל עוד תחנה או שתיים בעיר.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, אין שינוי במדיניות האיסוף
חלק מהקווים הם ישירים, למרות שלא בנו יציאה ישירה אלא יש צורך בסיבוב די משמעותי במסוף כדי לצאת ממנו.
וחלק הקווים ימשיכו את מסלול האיסוף שכולל עוד תחנה או שתיים בעיר.

האם לא בנו מעברי הולכי רגל מתחנות המת"צ (קווי ה 7X) בגולדה מאיר ? זו הליכה של כ 200 מטר.
 

Ccyclist

Well-known member
אין מת"צ במקטע הכביש הזה, ואין מעבר להולכי רגל מתחת לכביש

בירושלים 7X זו קידומת ייחודית לקווי המת"צ המקדים לקו הכחול. זה מסלול שאמנם אין לו אקסקלוסיביות לכל אורך המסלול, אך חלקים ניכרים ממנו הם זכות דרך בלעדית.

בתחנת צומת רמות על כביש גולדה מאיר עוברים שני קווי המת"צ 71 ו 72.

התחנה באוריינטציית הצפון - דרום נמצאת 250 מטר מלב המיקום של מרכזית הארזים.

אם פתחו את התחנה ללא תשתית הולכי רגל שתאפשר החלפה בין 63 הקווים שמופיעים שם בתחנה (כ 20 הם קווי תלמידים, אז 40 ) זו בעיה. גם אם יכניסו חלק מהם למסוף - בקווים כמו קווי ה 7X זה נטל על השירות וממילא בעתיד כשיהיה שם הקו הכחול הוא לא יוכל לעשות סיבובים כאלו.

מה שצריך שם זה מעבר הולכי רגל מוצל ומופרד מפלסית מהצד המערבי של גולדה מאיר ועד למבנה העיקרי של המסוף (בהנחה שיש מבנה פתוח לציבור עם שירותים ומזון כלשהו).
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-201911_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-201911_Maps.jpg
    KB 554.2 · צפיות: 5
  • Screenshot_20240625-201740_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240625-201740_Samsung Internet.jpg
    KB 639.6 · צפיות: 5
  • Screenshot_20240625-201550_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-201550_Maps.jpg
    KB 574 · צפיות: 5

מנכל אחד

Active member
בירושלים 7X זו קידומת ייחודית לקווי המת"צ המקדים לקו הכחול. זה מסלול שאמנם אין לו אקסקלוסיביות לכל אורך המסלול, אך חלקים ניכרים ממנו הם זכות דרך בלעדית.

בתחנת צומת רמות על כביש גולדה מאיר עוברים שני קווי המת"צ 71 ו 72.

התחנה באוריינטציית הצפון - דרום נמצאת 250 מטר מלב המיקום של מרכזית הארזים.

אם פתחו את התחנה ללא תשתית הולכי רגל שתאפשר החלפה בין 63 הקווים שמופיעים שם בתחנה (כ 20 הם קווי תלמידים, אז 40 ) זו בעיה. גם אם יכניסו חלק מהם למסוף - בקווים כמו קווי ה 7X זה נטל על השירות וממילא בעתיד כשיהיה שם הקו הכחול הוא לא יוכל לעשות סיבובים כאלו.

מה שצריך שם זה מעבר הולכי רגל מוצל ומופרד מפלסית מהצד המערבי של גולדה מאיר ועד למבנה העיקרי של המסוף (בהנחה שיש מבנה פתוח לציבור עם שירותים ומזון כלשהו).
גם לדעתי מדובר בבעיה משמעותית.
ביחוד שהביקושים בשיא במסוף הזה צפויות להיות פי 2 מאשר בתחנה המרכזית.
כבר בפתיחה נפח הרציפים מנוצל כמעט במלואו בזמני השיא
 

ניוטראל

Active member
כל הקוים שיוצאים כיום מהר חוצבים יעברו למסוף הארזים, מלבד קווי אשדוד שאין תאריך מתי יעברו למסוף החדש.
ההעברה היא הדרגתית, ואני מקווה שהפיקו לקחים מההפעלה בפורים ובמוצאי שבועות, כי היו הרבה עומסים בדרך, ואנשים לא הצליחו להגיע למסוף בזמן.
משרד התחבורה כמובן לא טרח לשחרר פרסומים רשמיים אם כי נאמר לי שמחר יהיו פרסומים בעיתונות, נראה גם שבהמשך גם קווי בית שמש יתחילו במסוף הזה.

זה מה שכתוב בפורום שכן,
בנתיים כבר מעודכן ל 1.7:
כל קווי צפון - צפת מירון חצור חיפה נוף הגליל מגדל העמק, רכסים קרית אתא, נתניה, טבריה (859)
קווי מרכז - פתח תקווה (426), קוממיות, רחובות, וקו אחד לבני ברק - 404
פעימה שניה ב 21.7:
קווי אלעד 277-577
קווי דימונה 457-458
קווי דרום - גלים: 492, 494, 496, 499
קו 357 לכפר חבד נוסף לפעימה השניה



אשמח למידע על מספר הרציפים שיש במסוף הזה ומספר הרציפים שיש המרכזית ירושלים.
מהסיבה הזאת!
בפורים.
נסעתי ברכבת.
אך אז, בחזור.
עשו שירות מיוחד של קו 53 מפרקי לבני ברק...
שבוע שעבר.
בהלוך ברכבת!
בחזור ב416.
שהתמלא, בתחנת גשר המיתרים!
 

חעחעחע11

Active member
עד עכשיו, מאז פתיחת הקווים בירושלים למכרזים היה ״ייצוג״ לכל חברה בכותל, קו 1 אגד, 3 אקסטרה, 2+38+882 סופרבוס.
עכשיו אגד היחידה שלא תפעיל קו לשם.
זה כמו סוג של חותמת שתקופת ה״פאר״ של אגד נגמרה.
 

כשלוגי

Active member

בהשקעה של 500 מיליון שקל: תחנה מרכזית נפרדת לחרדים בירושלים​

מחר יתחיל לפעול בצפון הבירה מסוף הארזים, ששימש בעיקר קווים בין שכונות וישובים חרדיים, למרות שיכול היה לחסוך גם לתושבים החילונים של רמות, הגבעה הצרפתית ופסגת זאב נסיעה ארוכה לתחנה המרכזית​

 

מנכל אחד

Active member

בהשקעה של 500 מיליון שקל: תחנה מרכזית נפרדת לחרדים בירושלים​

מחר יתחיל לפעול בצפון הבירה מסוף הארזים, ששימש בעיקר קווים בין שכונות וישובים חרדיים, למרות שיכול היה לחסוך גם לתושבים החילונים של רמות, הגבעה הצרפתית ופסגת זאב נסיעה ארוכה לתחנה המרכזית​


קו 54 נותן חיבור בין אזור התעשיה של הר חוצבים לבין מרכזית הארזים.
ממרכזית הארזים יש את קו 404 לבני ברק ולרק"ל, ואת קו 426 לפתח תקווה
כמדומני שבעבר פעל קו שחלף בשדרות גולדה לחניון המהיר בשפירים והוא נחל כישלון חרוץ, מה הסיכוי שקו מהמרכזית הזאת יצליח?
 
למעלה