ירידה בכמות הקניות שלי של הוצאות מקומויות

AsafA55

New member
אני חייב להודות שזה קצת מפליא אותי

אמנם כאמור עיקר הצפייה שלך היא בעיקר בסרטי דרמה,ועדיין,היתה לי תחושה שדווקא אצלך האיכות תשחק תפקיד גדול יותר.

לא מצליח להבין איך אתה לא מרגיש בהבדלים,תכניס הוצאה מקומית חדשה למחשב ותראה את גודל הקובץ ותכניס הוצאה לא מקומית ותראה את ההבדל.
לגבי הסאונד,זה אפילו עוד יותר קל,ההבדל בין סראונד 5.1 לבין סטריאו הוא ברור ואמורה להיות לך אפילו אינדיקציה על כך ברסיבר.

לי אישית זה חשוב מאוד,והזלזול ניכר מאוד.
כפי שאמרתי,אם היה לי על מה,הייתי שמח להמשיך ולשלם על מוצרים מקוריים איכותיים,,אבל אין הרבה כאלה בארץ כיום.
 
אני לא בודק הבדלים וגם לא רואה הבדלים

הוצאות מקומיות עם תרגום אני מעדיף לקנות כאן מאשר כותר מחו"ל ללא תרגום. ברוב המקרים הכותרים בארץ יוצאים באותו פרומט סאונד כמו בחו"ל כך שאני לא חושב שיש הבדל וגם אם יש הבדל לא יקרה כלום אם מספר כותרים מצוצמם שנמכר בארץ הסאונד, במידה ובאמת הוא שונה, יהיה בעל איכות טובה פחות במיוחד שבסרטי דרמה לרוב זה דיבורים מהסנטר ומעט מאוד הולך לאחוריים אם בכלל. לדוגמא סרטי הוצאות קריטריון יוצאים בפורמט סאונד מונו - ערוץ אחד בלבד או סטראיו רגיל ללא סואנד הקפי. רק מעטים יוצאים עם סאומד 5.1. לגבי סרטי אקשן לא ראיתי סרט אקשן שקניתי בארץ בעבר שאין לו סאונד של 5.1. אני לא יודע איפה מצאת כותרים שיוצאים בארץ שאיכות הסאונד שלהם פחות טוב מאשר בחו"ל. אני לא נתקלתי בזלזול גורף ממפיצי הסרטים הארץ בקניות שלי ואם יש כזה אז אני מאמין שזה קרה או קורה רק במקרים בודדים.
 

Soak

New member
האמת שפה אני מסכים איתך

סרטים של וורנר, סוני, פוקס המאה ה-20, פארמונט, דרימוורקס, דיסני ואפילו יוניברסל יוצאים במאסטרים טובים, שווים באיכותם לאלו שנמכרים בחו"ל, וברוב המקרים גם עם אותן תוספות. רוב ה-DVD's שיוצאים בארץ הם של האולפנים האלה, אז לא ברור לי למה אסף רשם שרוב ההוצאות המקומיות לא באיכות גבוהה.
סרטים בהוצאות מקומיות של SUMMIT, פוקוס, מילניום, סרטי שפירא, לב וכל אלה - עשויים להיות באיכות נמוכה יותר, אך ממה שראיתי בשנים האחרונות גם הם כבר התיישרו לפי איזשהו סטנדרט משביע רצון. בכל מקרה לא היה לי מספיק ניסיון עם אלו מהשנים האחרונות - מה שלא יצא מתורגם בבלו ריי אני קונה לא מתורגם, ובבלו ריי בלבד. שם כבר ההבדלים ניכרים.
 

AsafA55

New member
אתם לא מבינים משהו

מקומי = המאסטר נעשה בארץ.
כל אלו,כמעט בלי יוצא מהכלל,אולי למעט סרטי לב שחלקם מגיעים באיכות טובה למדי,מגיעים ללא סראונד היקפי ובאיכות תמונה בינונית במקרה הטוב.

שנית,אני מודה שבדומה למה שכתב Mits Petel,נהייתי מפונק.
וכאחד שיותר חשוב לו התוכן הנראה על המסך,קצת קשה לי להתפשר על DVD כאשר אני יכול לצפות באותו הסרט באיכות טובה יותר.

נכון,יתכן וזה נשמע כאילו זה מעט סותר את תחום האספנות,אבל לא ממש...
נכנסתי לתחום הזה קודם כל ולפני הכל בגלל התוכן ובגלל אהבת סרטים,אח"כ התחיל עניין האספנות,וגם לא אמרתי שאני מפסיק לאסוף.
אבל בכנות,אני מעדיף להוריד סרט באיכות מעולה,לוותר על ה-DVD שלו ולקנות סטילבוק/דיגי'בוק/קופסה כלשהי מרחבי העולם בשביל לספק את יצר האספנות.
 

Soak

New member
אז בעצם

אם מסתכלים על 100% הסרטים שיוצאים בארץ, מורידים 20% בלו ריי ונשארים עם 80% DVD, עוד 60% בערך הם הוצאות אזוריות של האולפנים הגדולים, נשארנו עם 20% הוצאות מקומיות, מתוכן 7% בערך שייכות ללב שהמאסטרים שלהם טובים. אז בקירוב 13% מכל מה שיוצא בארץ הוא הוצאה מקומית "גרועה" לפי הגדרתך, וזה - זה מה שגורם לך להפסיק לאסוף?


כפי שאמרתי, הייתי מבין אם הטענה הכללית היתה ש-DVD מבאס לעומת בלו ריי, תמיד ובכל מצב (בלי קשר להוצאות מקומיות או לא). גם אני חושב כך, ולכן אני קונה אך ורק בלו ריי - מלבד כאשר אין ברירה. אבל את הפוסט הקדשת להוצאות מקומיות, ולכן אני אחזור על המשפט הראשון שרשמתי כאן בשרשור - לא הבנתי.
 

AsafA55

New member
זה שילוב של השניים

ראשית,20% בלו ריי זה מעט מופרך,אבל שיהיה.
גם 20%עם לטובת ההוצאות המקומיות אתה אופטימי...

בכל אופן,אני מניח שהניסוח הראשוני שלי לא היה מוצלח במיוחד.
כוונתי הגדולה היתה שקצת "ירד לי" מה-DVD ואיכות חלק מההוצאות לא תרמה לכך.
 

Mits Petel

New member
אני לא מצליח להבין אותך...

מישהו טען שאיכות תמונה טובה יותר תעשה סרט לאיכותי יותר? העניין בסה"כ מסתכם בהחלטה רציונלית וברורה מאליה (לדעתי) לבחור לראות את התכנים שמעוניינים בהם בפורמט הטוב ביותר שניתן להשיג.
וזה כפוף כמובן לשיקולים של עלות-תועלת. לא צריך לעשות מזה אידיאולוגיה. אפשר להסתדר בלי המון "פינוקים" שיש לנו בחיים. לדוגמה, בדירה השכורה הראשונה שלי אחרי שעזבתי את בית-ההורים לא היו לי
מזגן, מדיח כלים, מכונת כביסה ומייבש. רחצתי כלים ביד, כשהיה לי חם פתחתי מאוורר, וכשהייתי צריך חולצה נקיה, שטפתי אותה ביד ותליתי אותה לייבוש בשמש. היום, כשאחד ממכשירי החשמל האלה מתקלקל,
אז זה ממש בלתי נסבל מבחינתי. האם אני מפונק יותר ממה שהייתי בגיל 21? בטח. יש בזה משהו רע? לא!
 
אין פה אידיאולוגיה. היום , בעידן שכל חודש יש

חידוש מסוים הסביר תאורטית הוא שתקנה את החידוש האחרון שיצא כדי שתקבל את הטוב ביותר. אבל הדבר תלוי בשיקול שלך האם החידוש האחרון, כמה טוב שיהיה מביא לך תועלת גבוהה מעבר לסף מסוים השווה את ההחלפה. אצלי הסף כנראה לא הגיע לדבר השווה קניה והחלפה של כותרי BD על DVD. המצב דומה לדברים שאתה עושה כל יום הגם שיש חידוש אשר יעשה את המעשה ליותר נוח ואכותי יותר. ברוב המקרים תשאר עם מה שיש ותחליף רק מתי שיבואו כמה דורות של חידושים. לדוגמא ברור שלא תחליף עכשיו מזגן פועל למזגן אינוונטור הגם שהוא נותן יתרונות רבים גם בהרגשה טובה יותר וגם בצריכת האנרגיה והגם שמזגני אינווטר יצאו כבר לפני כמה שנים. סביר גם שלא תחליף את המכונית שלך למכונית אכותית יותר רק בגלל חידוש כלשהוא שיצא השנה באיכות הנסיעה כאשר אתה מרוצה מהמכונית העכשווית שלך שקנית לפני כשנה או שנתיים. אני עושה את השיקול שלי וכמה מהם הם זמינות הכותרים, מחירם, היתרון היחסי למעבר לשיטת ה BD ונסיונות האחרים שטוענים שיותר הם לא מסוגלים להסתכל על פורמט הDVD לאחר שעברו ל BD כי הם כבר התרגלו לאיכות הגבוהה יותר. בנוסף, אם תבדוק תראה שיותר מ80 אחוז מהכותרים אצלי באוסף,בהערכה, לא יצאו כלל ב BD אז האם את ה20 הנותרים אני לא יכול לראות גם בפורמט הישן ? האם אני חייב לקנות ולהחליף או לקנות מעתה כל כותר אחר ה BD כי אכותו טובה יותר? גם פינוק זה עיניין יחסי כמו הדרישה לאיכות . יחד עם השיקולים שציינתי מעלה ויחד עם הרצון לתוספת פינוק, שבראש ובראשונה צריכה לבוא ממך, כנראה נקודת הסף שלי למעבר עדין לא נראת לי כדאית.
 

Mits Petel

New member
בעיני השדרוג מ-dvd לבלו-ריי משמעותי

לפחות באותה המידה כמו השדרוג מקסטות וידיאו ל-dvd. כמו שלא החלפתי כל קסטת וידיאו שהייתה לי ל-dvd (ומתישהו, את אלה שלא החלפתי זרקתי לפח כשהמכשיר התקלקל ולא הרגשתי צורך לקנות חדש),
אני גם לא מחליף כל dvd שיש לי לבלו-ריי. אני בהחלט משתדל להחליף את הסרטים באוסף שאני הכי אוהב, ובכל מקרה אני לא קונה dvd-אים חדשים מלבד במקרים של חומר שצולם במקור במצלמת וידיאו
ברזולוציה נמוכה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיניי השדרוג לא משמעותי, אך גם אני מתנהגת כך

זה לא שאני לא מרגישה בהבדל בתמונה; אבל זה כל ההבדל (אין לי מערכת רמקולים, אז מבחינת הסאונד זה לא משנה לי).

השדרוג מקלטות לתקליטור היה שונה מהותית, כי זה פורמט שונה (אנלוגי לדיגיטלי). הגודל, המשקל, כמות המידע, היכולת להכניס מספר ערוצי קול ותרגום, התוספות, הנגישות המהירה לכל נקודה, בעיית השחיקה בסרט מגנטי ועוד – כל אלה ועוד השתנו במעבר ל-DVD אבל לא במעבר לבלו ריי (למעט כמות המידע והרזולוציה, כמובן). בפרט, בבלו ריי יש תאימות לאחור ומכשירי בלו ריי מכילים גם קרן לייזר שיכולה לקרוא DVD. אז המעבר שונה לגמרי, אובייקטיבית.

כל עוד ה-DVD נראה בסדר ולא כמו קלטת וידאו (והיו לי כאלה, בעיקר ישנים) נשארתי איתו, למעט כמה סרטים שרציתי לשדרג (ו/או הם יצאו גם במהדורה חדשה עם תוספות שוות
). כמו כן יש מקרים רבים שבהם המקור לא איכותי או לא עבר רסטורציה מיוחדת וההבדל בין ה-DVD לבלו ריי מורגש אך לא משמעותי (לא ברמה שתצדיק הוצאה כספית נוספת).

בסופו של דבר אוסף הבלו ריי שלי מצומצם מאוד, מכיוון שאת רוב מה שיש לי אין לי כוונה להחליף בעתיד הנראה לעין, סרטים וסדרות רבים שאני אוהבת לא יצאו עד היום בבלו ריי ורובם גם לא צפויים לצאת. ככה זה כשלא קונים שוברי קופות...
 

עטלפוני

New member
אין סיבה לקנות הוצאה מקומית

לי ולזוגתי אין צורך בתרגום, אז אפילו זה לא פרמטר - ניצלנו :)

הורדות מבחינתי זה קו אדום, אני לא מוריד כלום, עברתי את הגיל.
מקור הסרטים שלנו 70% אמזון ארה"ב ו 30% אמזון בריטניה - המחירים זולים, המשלוח מהיר, האיכות גבוהה - אף מקום בישראל לא יכול להתחרות בזה.

לא הבנתי את השאלה על איכות או כמות - אני שואף להחזיק את הסרטים שאני מעוניין בהם באיכות הכי טובה, מספר הסרטים לא משנה לי - ההפך, אני מצמצם כאלו שכבר יש לי ואני לא צריך. בעבר הייתי קונה יותר "על עיוור", והפסקתי לחלוטין עם השיטה הזו למעט מקרים מאוד ספציפים.
 
למעלה