יש הנאה מיוחדת בשברת זכוכית בחלון של מישהוא אחר .

ינוקא1

New member
אתה נכנס למיים עמוקים.

התנ"ך הוא ספר שלמען האמת מעורר שאלות יותר מאשר עונה תשובות.
הוא נכתב בתקופה מסוימת , עבור אנשים ברמת התפתחות מסוימת , ולמטרה מסוימת.

אני יכול לענות לך את התשובות שלי למה ששאלת , השאלה היא האם אתה פתוח לשמוע ?

(אתה יכול גם לקרוא בכתביו ה"איזוטריים" של ניוטון , שגם הוא עסק בכך).
 
איך ולמה בורא העולם דואג דווקא לבני ישראל ?

לשאלה זו אין תשובה בתנך .
אבל
אם יש לך תשובה , אז בבקשה -
שם הספר , פרק , פסוק .
בלי ניוטון .
 

ינוקא1

New member
טוב

בראשית יח' ז' :
וַיהֹוָה אָמָר הַמְכַסֶּה אֲנִי מֵאַבְרָהָם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה ?
וְאַבְרָהָם הָיוֹ יִהְיֶה לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם וְנִבְרְכוּ בוֹ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ.
כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ יְהוָה לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט לְמַעַן הָבִיא יְהוָה עַל אַבְרָהָם אֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלָיו
 
למה ?

למה בחר יהוה את אברהם את בניו ואת ביתו אחריו ?
התשובה לשאלת למה מתחילה במילה "כי........."
בפסוק שהבאת כתוב - "כִּי יְדַעְתִּיו" .
כלומר יהוה הכיר את אברהם ולכן בחר בו ובצאצאיו .
אז אילו הכיר יהוה את אטאהואלפה מלך האינקה היה בוחר בו .
לא כן ?
או את וינטו משבט האפצ'ים ..................
אבל אתה טענת שאלוהים הוא ההוויה .
אז ההוויה בחרה באברהם , כי ההוויה הכירה את אברהם .
זה לא נראה לך מוזר שההוויה לא בחרה באטאהואלפה ?
 

ינוקא1

New member
הבנת הנקרא בבקשה


"כי ידעתיו למען אשר יצווה ....."

בעברית המקראית הפירוש של ביטוי זה הוא כמו "ידעתי ש...."

אברהם נבחר כי לא רק כי ה' הכיר אותו , אלא כי ה' ידע שהוא יצווה את בניו ואת ביתו אחריו , לשמור את דרך ה' ולעשות צדקה ומשפט.
 

pynokyo

New member
הכתוב נכתב בידי בני אדם על מנת לשלוט בעם

המחשבות הן תוצר של מנגנון אנושי, שהוא תוצר שמקורו בלתי ידוע/נשגב מבינתנו, ואין הבדל בין עם כזה לעם אחר - האנושות כולה היא תוצר של אותו מקור והמחשבות הן תוצר אוטומטי אנושי שמתפרש בהתאם לתרבות בו גדלו בני אדם.
 

pynokyo

New member
אלהים (הבלתי מושג) לא שייך לעם היהודי

העם היהודי שונה משאר העמים בדיוק באותה מידה שכל עם שונה מהאחר - בשל תרבות, מסורת ומנהגים.
העם היהודי לא ייחודי יותר מאשר ייחודם של שאר העמים.
אף עם לא נבחר - אלא בתוך אמונתם של אנשים שנובעת מאיזשהם כתובים שנכתבו ע"י בני אדם אחרים, גם לזה היתה מטרה - שליטה בעם.
קיבעון האמונה קובר את הנאורות/התפתחות -
הגיע הזמן (או שאולי לא הגיע עדיין) שבני אדם יבינו שכולם (ללא הבדל דת, מין גזע, לאום וכו') הם מאותו מקור נסתר/בלתי יודע ומאחר והמקור הוא נסתר כל מסקנה של העדפה כזו או אחרת של עם אחד על פני משנהו - זו הטעייה מכוונת.
 

ינוקא1

New member
שבוע טוב !

אני לא חושב שיש באנושות שיוויון.
בדיוק כפי שבגוף הפיזי יש איברים שונים , והם שונים זה מזה במידת חשיבותם , ובאופן פעולתם.

אני חושב שהעם היהודי הוא עם מיוחד , במיוחד בהקשר הרוחני.
מאז ומעולם היינו עם קטן , וההשפעה של היהדות על העולם חורגת בהרבה מהפרופורציות המספריות.

הדוגמה הבולטת ביותר : למרות שהיו בעולם ובאיזורינו מסורות רוחניות מפוארות , עדיין מקורה של הרוחניות בחצי עולם לפחות הוא מכאן



כמו כן יש לעם הזה אנרגיה מיוחדת -
הוא שרד בגלות של אלפיים שנה , ואינני מכיר אף עם אחר שהצליח לשרוד בתנאים כאלו.
שלא לדבר על החזרה לארץ וכו'.

למען האמת , כיהודי , אני מבין את האנטישמיים.
בארצות הברית , אחוז ניכר מעמדות המפתח (במדע , ברפואה , בכלכלה , בתקשורת , בפוליטיקה) - בידי יהודים.
ברית המועצות מתמוטטת , מי נהיו אולגרכים ? יהודים.
אחוז ניכר מזוכי הנובל - יהודים.
בכל העולם יש מלחמות ורעב וכו' , אבל במה כל העולם מתעניין ? ביחסי ישראל והפלסטינים.

העם הזה מיוחד , יותר מעמים אחרים , יש לו תפקיד יחודי לקדם את האנושות , והעם הזה לא יגיע לשקט ולמנוחה עד שהוא לא יקיים את תפקידו.

זה שאנחנו עם סגולה , זה לא אומר שיש לנו רק "פרבילגיות" , זה אומר שיש לנו בעיקר חובות ואחריות - חוב להיות טובים ומוסריים יותר מאחרים , ואחריות כלפי כלל האנושות.

וזה בדיוק מה שכתוב בפסוקים שהבאתי , שה' אמר שהוא בחר באברהם כי אברהם יצווה את בניו לשמור את דרך ה' שהיא "לעשות צדקה ומשפט".
 

pynokyo

New member
נתחיל מזה שאברהם לא היה יהודי, גם יעקב לא היה יהודי

יעקב נקרא גם ישראל, וכל צאצאיו הם בני ישראל - עשרת השבטים הם חלק מעם ישראל והם מפוזרים בעולם, לא ידוע בדיוק איפה אבל צאצאיהם קיימים ברחבי העולם.
החכמה והטיפשות מחולקת בעולם בין בני אדם אולי לא באופן שווה אבל קיימת בכל עם, לא חסר טיפשים בקירבנו (היהודים) ולא חסר חכמים בעמים השונים.
זה שבגוף יש חלקים שונים, לא אומר שהגוף בשלמותו יכול להיות שלם ללא אחד מחלקיו.
נכון שיש תחליפים מלאכותיים ויש חלקים שהגוף יכול לשרוד בלעדיהם אבל כשהגוף נוצר הוא נוצר כיחידה אחת המכילה את חלקיו בשלמותם.
יכול להיות שלעם היהודי יש כח שרידות חזק, אבל לא בזכות חכמתו, ולא בזכות רוחניותו.
עובדה שהעם היהודי, יותר מכל עם אחר מוצא את עצמו כל כמה דורות מוגלה מארצו (אותה הוא כבש בעברו ההיסטורי - יהושע, לפניו אברהם וכו'), כל הזמן נמצא במצב מלחמה, ולא מסוגל לשמור על יציבות מינימלית כעם מאוחד - עוד בימי ישראל העם היה מפולג (10 השבטים ושבט יהודה) - הסגולה בעם הזה הוא הצורך שלו לתקן את עצמו ללא הצלחה מרובה.
ברור שהעם היהודי צריך להחזיק בעמדתו המקובעת - כי רוב העולם מחזיק בעמדה זו, ורוב העולם מייחס חשיבות וקדושה לאותם מקומות - מתוך קיבעון מחשבתי וחוסר יכולת להתקדם מעבר לתפיסה מיושנת שנכתבה לפני כמה אלפי שנים.
העם היהודי לאורך הדורות כל הזמן צריך להילחם על קיומו על מקום הולדתו - כי הוא קוץ בתחת של העולם, בגלל התבדלותו וההתנשאות שלו.
היהודים בעולם הם לא גזע טהור ונקי - וזה שקיימים הרבה יהודים בעמדות מפתח לא מוכיח את עליונותו הרוחנית של העם, לכל היותר מוכיח את כישרונותיו המסחריים (צריך לקחת בחשבון שאותם יהודים בעמדות מפתח והדגש בעולם ולא בארץ - קרוב לוודאי שהדם היהודי אותו הם נושאים מעורבב בתערובת רבת שנים של התבוללות לפחות מצד האב, הוא גיורים למיניהם).
בזמנו של משה רבנו בהר סיני - היו בני ישראל כולם (לא יהודים) ומספר בני האדם בעמים מסביב היה מועט - בטח יחסית למה שקיים היום.
לדעתי, במעמד הר סיני היו נוכחים כמעט כל האנושות שקיימת היום (האנושות כיום היא גלגולם של אותם אנשים - בני ישראל כולם).
במגדל בבל - לא היה הבדל בין אנשים - העונש שהוטל על האנושות היה הפילוג לשפות ועמים - בני האדם כולם הגיעו מאותו מקור ראשוני והתפלגו (אם תרצה באופן אבולוציוני על פי הסביבה בה הם גדלו בשל התפלצות היבשות שהיתה פעם יבשת אחת).
משה קיבל את התובנה שקיים אל אחד מהמצרים הקדמונים, לפחות אחד או שניים מהם שהבינו את גדולת הסוד והפלאיות של היקום (אל בשפה שבה השתמשו פעם - בשפה של היום אפשר לוותר על המילה אל - ולהשתמש במילה "הלא ידוע" "הנסתר").
 

ינוקא1

New member
כתבת הרבה

ואין לי את היכולת להתייחס להכל.

1. עשרת השבטים - הם הוגלו מהארץ בימי מלך אשור , וכיום הם אינם קיימים.
יש כל מיני שטוענים שהיהודים האתיופים הם שבט דן , ויש בני מנשה מהודו , ואפילו על הטליבאן באפגניסטן (ששיכים לעם הנקרא "פשטונים") יש הטוענים שהם מעשרת השבטים.
בכל אופן , גם אם זה נכון , חוץ מאשר היהודים האתיופים ובני שבט מנשה מהודו , עשרת השבטים כבר לא שייכים לעם היהודי , ואיבדו כל קשר אלינו.
אנחנו אומנם נקראים "יהודים" על שם שבט יהודה , אבל יש בתוכינו גם שרידים מעשרת השבטים , ויש גם כהנים ולווים השייכים לשבט לוי.

2. התורה כותבת בפירוש כי העם היהודי לא יעשה את רצון ה' , ויוגלה מארצו ויחזור לארצו.
זה לא סותר את היותו עם נבחר.
היותינו עם נבחר זוהי בעיקר מחויבות - מחויבות להיות יותר טובים מאחרים , מבחינה מוסרית ומבחינה רוחנית.
להפיץ בעולם משפט צדק ואמת.

3. העם היהודי הוא קוץ בתחת של העולם , כל עוד הוא לא מגשים את יעודו.
יעודו הוא פשוט מאוד - להיות "חולית חיבור" בין העולם לאלהים.
כל עוד הוא לא מגשים את יעודו , הוא יסבול.

4. גם אם במעמד הר סיני היו נוכחים "כל האנושות" , העם היהודי הוא בסופו של דבר מי ששומר את השרשרת ההיסטורית למעמד הזה ומחויב אליו.
לא האירים , ולא הכושים , ולא הסינים.

5. גם לא יהודים רבים מכירים בכך שלעם היהודי יש יעוד ותפקיד , יותר מלעמים אחרים.
ויש לנו בעולם ידידי אמת רבים , המוכנים לעזור לנו בכך.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4416289,00.html
https://he.wikipedia.org/wiki/מקויה

https://he.wikipedia.org/wiki/יונתן_ורמולן

https://he.wikipedia.org/wiki/ציונות_נוצרית


https://he.wikipedia.org/wiki/אהבת_ישראל_בטאיוואן
 

pynokyo

New member
עד כמה שאני יודעת אין עם יהודי בתורה-יש עם ישראל, בני ישראל

צאצאי עשרת השבטים קיימים - גם אם אנחנו והם אינם יודעים זאת - וגם הם חלק "מהעם הנבחר" (גם השומרונים הם חלק מעם ישראל) העם נבחר ע"י מנהיגיו ולא ע"י משהו או מישהו נשגב.
מנהיגי העם בחרו בעם לשתף אותו בחוכמת הנסתר - רוב העם לא הבין אז וגם לא מבין היום ולכן חוזרים כמו תוכים על מה שכתוב.
זה לא ייחודי לעם שלנו, רוב האנשים בעמים השונים מאמינים בלי להבין לעומק וחוזרים כמו תוכים על דברי חוכמה של אנשים יחודיים שקיבלו תובנות נשגבות.
אנשים מאמינים במה שהם מאמינים כי ככה חינכו אותם ולימדו אותם - האמונה התקבעה והשתרשה כל כך עמוק שהפכה להיות אמיתית בעיני המאמינים.
פעם האמינו שכדור הארץ שטוח - ושהשמש סובבת סביב כדור הארץ.
ייקח זמן - ואמונות ישתנו, מה שיישאר זו התובנה שהיקום פלאי ונסתר כמו החיים עצמם (חוכמת הנסתר - השפעה ויחסי גומלין הדדיים בין הקיים ביקום, גלוי כנסתר).
כמובן שיישאר גם החוק והמשפט שהם חלק בלתי נפרד מהתורה.
 

ינוקא1

New member
כתבתי לך -

אנחנו נקראים "יהודים" על שם שבט יהודה , כי עשרת השבטים נעלמו ברובם , ואין להם יותר קשר לעם ישראל.
נשארו רק שבט יהודה , חלקים משבט בנימין , וכהנים ולווים ששיכים לשבט לוי , ואלו מרכיבים את עם ישראל היום.
&nbsp
השם "יהודי" נזכר לראשונה כמדומני במגילת אסתר , על מרדכי : "איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני".
("איש ימיני" זה אומר שהוא היה שייך לשבט בנימין , אך כבר אז קראו לו "יהודי" , כי כבר אז קראו לעם "יהודים" בלי קשר לשבט ממנו באו).
&nbsp
&nbsp
בתורה אין שום חוכמת נסתר , ואין שום מיסטיקה - לפחות בתורה שבכתב.
יש סיפורים , חוקים ומשפטים , וגם דברי מוסר.
&nbsp
זה נכון שכנראה שהיא בנויה על איזושהיא "חוכמת נסתר" , אך אותה "חוכמת נסתר" לא כתובה בשום מקום.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

pynokyo

New member
הבריאה=מושג אלהים=חכמת הנסתר (הנשגב והלא ידוע)

מתן תכונות אנושיות למושג אלהים נועדה להפחדה ושליטה.
החכמה הקדומה של אותם ימים קלטה שקיימים יחסי גומלין הדדיים בין כל הגורמים ביקום ולכן כל מעשה, מחשבה וכו' משפיעה על הכל ובחזרה (בומרנג)- אין ואקום ואין יחידניות.
אלהים חסר תכונות אנושיות מאחר וזה מושג מופשט המתאר את הנסתר והנשגב
למעט ההתובנה שמעשים, מחשבות וכו' ישפיעו עלינו בשיטת הבומרנג.
רוחניות יש גם בסין וגם בהודו - ויותר אנשים מגיעים לשם למטרות רוחניות מאשר למדינת ישראל.
גם אם חוכמת החוק, המשפט והמוסר התפשטו בעולם דרך התורה הכתובה שנכתבה ע"י בני ישראל בעבר, לא מעידה על העם כולו או על איזשהן תכונות קולקטיביות - התורה נפוצה בעולם בעזרת אנשים כריזמטיים ולא בעזרת העם (יהודים או בני ישראל).
בני העם היהודי שמרו לעצמם את התורה ועד היום עושים כל מאמץ להרחיק גרים מלהיות חלק מהעם הזה.
דווקא ישוע - שתפס את התורה בדרך קצת שונה מהרוב היהודי הצליח בעזרת כמה תלמידים שלו להפיץ את התורה בעולם - ומסעי הצלב היו ותפוצת התורה בעולם הגיעה לעמים השונים דרך הנצרות ולא דרך היהדות.
הדיון כאן הוא לא על חכמת התורה - אלא על תפיסת המושג אלהים ומושגים נוספים שמתפרשים באופן שגוי - התורה כתובה בסמלים מתומצתים ולכן יש המון פרשנויות בשל חוסר הבנה שורשי.
תכונות אנושיות שניתנו לאלהים נועדו לשליטה ודאגה לסדר וארגון והקניית ערכים.
יש הבדל בין אמונה אוטומטית - קיבעון קולקטיבי מחשבתי - לבין תובנות פשוטות של החיים, ושמירה על מסורת ומנהגים.
אין עם נבחר - ישנם אנשים "נבחרים" כאלה שיש להם כישרון וכריזמטיות, תובנות גבוהות ויכולות רוחניות וכישרונות שונים יוצאי דופן ביחס לרוב.
 

ה כ ל

New member
איך זה ש״אלוהים חסר תכונות אנושיות״ אם הוא גם האנשים?...


 

pynokyo

New member
הוא לא גם האנשים - הוא לא גם שום דבר - הוא מושג

המושג מתאר שהחיים, הבריאה, היקום הם נסתרים, נשגבים ובלתי ידועים -
בני האדם הם חלק מהחיים ומתוך שכך הם חלק מהנסתר.
נבראו בצלמו - מושג תיאולוגי - על פיו האדם נתן לעצמו ציון - חייו מקודשים יותר מחיי ברואים אחרים, מבהמה למשל, לכן אסור לרצוח בני אדם אחרים, כי בכל בני האדם קיים חלקיק אלוהי (נשגב) ואם פוגעים/רוצחים אדם - פוגעים למעשה באלהים (במעשה אלהים - הבריאה).
זה הכל עניין של הקניית חוקים וערכים בינאישיים וחברתיים.
אם אלהים ברא את הבריאה דהיינו הכל - אז הכל בצלמו, אבל בני אדם החליטו שרק הם בצלמו וכל השאר מותר לחילול.
בקיצור, כל הקיים הוא חלק מהבריאה ובני אדם בוחרים על פי מה שנוח להם להתנהג כלפי שאר חלקי הבריאה - בהתאם לנסיבות והתנאים והידע שהם רוכשים במהלך הדורות.
 

pynokyo

New member
שטויות מי שחושב שאלהים זה איזושהי ישות רצונית

אלהים זה מושג שאומר היה הוה יהיה -
לבני אדם אין שליטה על הבריאה, הבריאה נסתרת,
וכל מה שניתן לאנשים לעשות לטובתם זה להתנהל בעולם הזה בחוכמה ומתוך הבנה שלמעשיהם ומחשבותיהם יש השפעה על שאר חלקי הבריאה - השפעה הדדית שעלולה לפגוע בהם בחזרה.
&nbsp
&nbsp
 

חנוך25

New member
סתם אתם מתווכחים. מי שמגדיר

את אלוהים זה הדתות.
תמצית הגדרתן: סבא על ענן עם פאוור-אפס
 
למעלה