כשאמרתי
ש"אינך פתוח" , התכוונתי לתגובות מעין אלו.
אני מרגיש דרך הכתיבה עם מי יש לי עסק , ואני דווקא מעריך אותך מאוד - כאדם חכם.
לא אענה לך על שאלתך זו , אך אכתוב לך "סיפור" קטן - סיפור שאני מאמין שהוא אמיתי.
אינני יכול להוכיח לך את אמיתותו , אך לפחות תראה את הדברים מנקודת מבטי :
בוא ונניח ואכן יש "מקור קיום" כזה.
ובוא ונניח ודרך תודעתינו , יש לנו גישה אליו ואל השפע הנמשך ממנו.
(ויותר מזה , אולי "שפע הקיום" עליו אנו מדברים כאן הוא המודעות עצמה
אפילו המשפט "אני חושב משמע אני קיים" רומז כי "קיום = מודעות לקיום").
מה שאומר שיכול להתפתח כאן מדע שלם - סוג של "פיזיקה".
מדע העוסק בשאלות כמו : כיצד להגביר את להפחית את השפע הזה , וכדומה. מהם הממשקים בהם הוא יכול לעבור ? מהם שימושיו ? ועוד.
ואם קיים מדע כזה , אז זהו מדע שנוגע במבנים הכי בסיסיים של המציאות.
בקיום ובתודעה - אבני היסוד של הכל.
זאת אומרת שהכח האדיר הטמון בו , יכול להצעיד אותנו קדימה או להביא לחורבן הכי גדול.
ונניח ובעבר היו אנשים שידעו כיצד להשתמש במדע הזה , והביאו לתוצאות הרסניות (מבול ? בני האלהים ?)
והעצה שחשבו עליה , כדי שמצד אחד המדע הזה לא יאבד , ומצד שני לא יביא שוב חורבן , היתה להכניס את הידע הזה לתוך דת.
דת מסוימת.
הדת הזו תכסה את הידע הזה מספיק כדי שהוא לא יהיה גלוי למי שלא ראוי לו , ומצד שני הדת תעביר בתוך ה"תורשה" שלה , כמה גרעינים של ידע אמיתי.
(וכמו כן , גם כשהידע הזה מכוסה , מכיוון שזה ידע "תודעתי" והשפע נמשך דרך התודעה , אז גם בצורה המכוסה שלו נמשכת ממנו הארה מסוימת).
ובכן , הידע הזה הוכנס לתוך הדתות , מאחר ורוב האנשים לא היו ברמות להבין אותו , אז הדתות התמלאו בשטויות.
ואז קמים אנשים חכמים כמוך , ומחליטים שהכל שטויות.
ראשית - בגלל השטויות שחסרי הבנה הכניסו.
שנית - בגלל שמראש הידע בא בצורה "מכוסה" , זה נותן פתח לטעות כאשר מבלבלים את ה"כיסוי" עם המהות.
מבחינתי , כרגע , העולם הגיע לשלב בו המהות צריכה להיחשף.
ולעניננו : אם תראה את הדברים פחות במשקפיים של "למצוא פאקים" , ויותר במשקפיים של מישהו שמחפש יהלומים בתוך החול , אתה תמצא אותם.
אך אם אינך מחפש שם יהלומים , אתה תראה רק חול וחול - כי יש טונות של חול , על כל יהלום שאתה מוצא.
אני בא ליהדות בגישה של מחפש יהלומים.
ואני פתוח למצוא אותם , ולנער מהם את החול.
אך מבחינתך הכל שם חול , וממילא אין מה לחפש.
לזו כוונתי באומרי ש"אינך פתוח".