יש לבZק מחשב חדש

יש לבZק מחשב חדש

מתוך הדיילי מיילי: "... צוות של בזק, בסיוע מומחים של יבמ, השלים באחרונה מעבר של מערך המיחשוב המרכזי של קבוצת התקשורת למחשב מרכזי חדיש של יבמ, ממשפחת z, בתצורה מקבילית בסביבת הפעלה z/OS. עלות המחשב לא נמסרה, אולם גורמים בשוק העריכו את היקף הפרויקט ביותר מארבעה מיליון שקלים.... "
 

MFan

New member
יש לבZק מחשב חדש

הם אכן בתהליך ירידה מה-MF. לפני יותר מעשור הכריזו על כך שתוך 3 שנים ישלימו את התהליך של מעבר למערכות הפתוחות ה"מודרניות". ועדיין בכל נק' זמן טוענים שהתהליך יסתיים תוך 3 שנים. בינתיים כמו שמצויין בכתבה, ה-MF "מריץ את יישומי הליבה העסקית של החברה" ו-"מערך המיחשוב בבזק מצוי בעיצומו של תהליך של הורדת יישומים ומשימות מהמיינפריים, תוך מעבר לחלופה של מערכות מודרניות, "אבל עדיין - שרשרת אספקת השירות שלנו מבוססת מחשב מרכזי" ועושה זאת ביעילות רבה. רק חברה עשירה כמו בזק יכולה להרשות לעצמה לבזבז כ"כ הרבה על תהליך שכזה שהתועלת והכדאיות שבו מוטלים בספק ולאיש אין אומץ לקחת אחריות ולהודות בכך. כמות המשאבים שהושקעו במערכות ה"מודרניות", ה"פתוחות", לא עומדת בשום פרופורציה לתפוקה המתקבלת מהן ביחס לזו המתקבלת מה-MF. לו היו משקיעים אך מעט מהמשאבים שהושקעו במערכות הפתוחות ה"זולות", בשיפור המערכות שב-MF הרי שהיו מקבלים תמורה שעולה עשרות מונים על זו המתקבלת מה"פתוחות". המחשב שמופיע בתמונה שבכתבה הוא z10 אך הם שדרגו ל-z9 (אין להם אפשרות ל-z10 כי בשל עצירת ההשקעות ב-MF הם כבר מזמן לא שדרגו את גרסת מעה"פ וכו'). השדרוג נעשה ע"מ לחסוך כסף בהוצאות התחזוקה היקרות של המחשב הישן לעומת עלויות השדרוג והתחזוקה של החדש ובמקביל תוך ירידה בעצמת המחשוב של המחשב החדש לעומת הקודם לו. (על כל MIPS שיורד מה-MF מתווספים כמה וכמה במערכות הפתוחות).
 
תודה.

על הסקירה המקיפה. לגבי עלויות MF מול מערכות פתוחות קצרה היריעה. מצד אחד MF אחד סוחב ( בהיבטים של ניהול IO מקבילי בהיקף גדול ) כמו חוות שרתים שלמה, מצד שני הוא יקר פחד ( רק ב MF מעיזים לקחת על כמה תוכניות אסמבלר עם USEREXIT ןממשק משתמש מיושן עשרות אלפי דולרים ן MIPS אחד של MF כולה כמו אותה חוות שרתים), מצד שלישי לפחות ה MF מנוצל 99% מהזמן ב80-100% אחוזי תפוקה. הבעיה היא שברגע שארגון או מנמ"ר סיים כיעד ירידה מ MF זו נבואה שמגשימה את עצמה . ראיתי את זה קורה יותר מפעם אחת.
 

רונןMF

New member
גם

רשות הדואר לא שדרגו מ"ה, בסיסי נתונים, מחשב... בסוף - שדרגו מחשב, מ"ה, בסיסי נתונים...
 
למעלה