יש לי שאלה בנושא גמילה ממוצץ

סמדוש

New member
יש לי שאלה בנושא גמילה ממוצץ

תומר בןשנתיים ועשרה חודשים. בכל הזדמנות הוא עם מוצץ בפה וחיתול טטרה ביד. במשך היום בגן הגננת לא מסכימה והם שמים אותם בצד, אך איך שאני מגיעה הוא מיד מבקש ומקבל את המוצץ והחיתול. כנ"ל באוטו. יש לציין שבלילה זה דווקא מצויין. אם הוא מתעורר הוא מחפש את המוצץ וממשיך לישון. אנחנו מעונינים לגמול אותו מהמראה התינוקי הזה והסיבה היחידה שאני נותנת לו היא שהוא כבר ילד בוגר ואנחנו לא מבינים מה הוא אומר עם המוצץ בפה. האם יש דרך מהירה ונעימה ? האם להגיד לו שהוא תינוק (עם כל מה שמשתמע מזה: מיטת תינוק, טיטולים וכו´ - מכולם הוא כבר נגמל) ? האם זה מוקדם מידי ולעזוב אותו לנפשו ?
 

linet1

New member
הצעה

אצלנו לא היתה בעיית מוצץ - מעולם לא הסכימה.... אבל היה חיתול בד, ששימש אותה בעיקר כאשר היתה עייפה או עצבנית. חברה שלי לעומת זאת הכינה את ביתה לקראת גיל 3. הם דיברו על בגרות ועל "להיות גדול" והסכימו שבגיל 3 יפתרו מהמוצץ. בגיל 3 אכן היה טקס זריקת המוצץ לפח וזה הלך יפה מאוד. לעומת זאת הקטנה שלה (שהיום היא בת 7) לא הסכימה להיפרד ממנו עד גיל 5 לערך. אבל - לאחר גיל 4 היא פשוט התביישה בו - ומצצה אותו בסתר. אז...תנסי את שיטת טקס גיל 3. ואם לא...חכי - הוא יגמל לבד. את יכולה גם את שיטת הפרסים. הוא מוותר על המוצץ ומקבל פרס במקום זה. כל ילד הוא אינדיבידואל בפניי עצמו. רק תהיי בטוחה שהוא מוכן לכך.
 

מכשפה

New member
אני בעד לתת לו להגמל לבד, ../images/Emo8.gif

לדעתי הוא קטן עדיין, ואין לכם מה ללחוץ או להלחץ מזה. במיוחד שהוא לוקח מוצץ וסמרטוטי בעיקר כשהוא עייף וזה עוזר לו להרדם. אם המוצץ אנטומי, אז אין לך מה לדאוג. בשנה הבאה- גן חדש, והגננת לבד תעביר את המסרים שהם גדולים, ותראי שזה יבוא לבד. אף ילד לא מגיע לחתונה עם סמרטוט ומוצץ! ולדעתי אם לוחצים עליהם- אז מקבלים רגרסיה במקום אחר. אז בשביל מה? וזה שהוא נראה לך תינוקי- הוא עדיין תינוק!למרות הגיל! (.....יש לי חבר , בן 40 +...וגם הוא עדיין תינוק, אז מה?)
 
לא כדאי לגמול בגיל הזה

אבל כן כדאי להגביל שימוש. תבחרו מגירה בבית, רצוי בחדר שלו, ותעשי איתו הסכם שכאשר הוא קם בבוקר, הוא שם את המוצץ והחיתול במגירה, והם נשארים שם עד שהולכים לישון. הוא באמת כבר ילד בוגר, והוא יהיה מסוגל לקבל הסדר כזה. כמובן שבימים שהוא יהיה חולה, עצבני וכו´ הוא ישתמש יותר במוצץ. את הגמילה הסופית משינה עם מוצץ תני לו לעשות לבד, אפילו אם זה יקרה רק בגיל חמש. המעבר לשינה בלי מוצץ גורם לקשיים בשינה, וככל שהוא נעשה בגיל יותר מבוגר, ההתגברות על הקשיים קלה יותר.
 

גרא.

New member
כל ילד מתנהג אחרת,ואי אפשר להכליל.

העובדה שתומר מצליח לתפקד שעות רבות בגן ללא המוצץ,מעידה על כך שהוא מסוגל,כשהוא רוצה,לשחק,ולהעביר את זמנו בגן גם ללא המוצץ.ואולם,כאשר הוא רואה אותך מגיעה לגן,התנהגותו משתנה,נסוגה,הוא מיד מבקש ומקבל את המוצץ. החיתול,שאינו אלא חפץ מעבר,לא קשור בדרך כלל לשמוש במוצץ.אם זה כפי שתארתי,אזי כמובן כדאי לך לשוחח עם הגננת,עלמנת שתדריך אותך כיצד לגמול את תומר.בכל מקרה.לא הייתי הופך את נושא השמוש במוצץ בבית,לקונפליקט בינו לביניכם.אין לומר לו שהוא תינוק.. כי אם הוא תינוק,לתינוק מותר להיות עם מוצץ בפה..בשלב זה,תני לו לעשות כחפצו..כי ברור לפי התנהגותו בגן שהוא מסוגל להגמל.תומר זקוק עדיין למוצץ,והוא,הוא שיחליט בזמן זה או אחר,כי די לו בכך.הוא ילד בוגר,ולא זקוק יותר למוצץ.
 

Iris-1

New member
הוא בהחלט לא תינוק

הילד שלך יגמל לבד כשיגיע הזמן לכך גם מהמוצץ וגם מהחיתול. אשר לעניין הדיבור את יכולה להסביר לו שהוא יכול להחזיק את המוצץ ביד ולהגיד מה שהוא רוצה וכשהוא מסיים להחזיר חזרה לפה. אצלנו זה עבד והילדה נגמלה לבדה בערך בגיל 3. אז אל תלחיצי אותו ואל תנסי לגמול עכשיו. אני חושבת שמספיק קשה לו בגן שלוקחים לו את הדברים האלה ושמים בצד. עובדה היא כאשר את מגיעה את תיכף נותנת לו את זה רק מראה כמה זה חסר לו. אז תני לו את הזמן שלו והכל יירגע.
 
למעלה