יש לי שאלה בקשר להיום

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ERJ PILOT

New member
Shacar read this

First, from my experience and I have some (I hope anyway) the last approach I shot to the minimums was in Indianapolis 4 weeks ago. In my case flying for a 121 carrier, we have to have the minimums for the approach before getting to the final approach fix, or in an ILS before glide slop interception. ( Minimums for 121 means ONLY VISIBILITY-CEILING DOES NOT MATTHER ) if we pass the FAF or glide slop and we get a report that visibility is less then the minimums we can proceed. If we get a report before the FAF or the glide slop that the visibility is below our minimums we have to go missed in that poin-121 regs-NOT 91. In that specific approach 4 weeks ago, we pass the glide slop interception and then we had a report of 3000 RVR and believe me :YOU DON’T EVEN WANT TO THINK ABOUT RVR 600- NOT EVEN AN OPTION-I had 3000 RVR and I was ½ from going missed. Now, in order to fly CAT II approach the pilot need to be certified, the aircraft need to be certified- my company decided not to certify their aircraft, unlike ComAir airlines they just did few months ago. By the way not too many airlines can land with 6 6 6 RVR, even for T/O you need adequate visual reference, RCL, and at least 2 spots with reported RVR not less then 600. Now FO can perform those landings-but remember some company’s might have their own rules for that. As far as captain discretion, I don’t remember in the FAR/AIM anything about that, but if you are going through instrument course maybe you can refresh my memory. References that might help you: part 61.3 (f) read very closely. 91.191(a) read very carefully. Let me know what you think
 

Shacar Shalev

New member
ERJ-תקן אותי

הכוונה בהחלטת הקברניט איננה לכופף את החוקים מעבר אלא להחליט לא לנחות מסיבה זו או אחרת. לדוגמא. אתה מגיע לנחיתה בתנאי ראות מינימליים שבמינימליים אך עם רוח צד חזקה,גסט עוד יותר חזק והשד יודע מה.(גשם,קרח שקוף שזה עתה הוסר) אז נכון שלפי החוק היבש וחוקי החברה אתה יכול, האם בכל זאת תנחת? זהו שיקול של הקברניט והקצין הראשון. ונניח אכן יגש זו בהחלט תהיה גישה מאתגרת אני מאמין, כמעט לכל טייס.
 

ERJ PILOT

New member
answer

Well, you didn’t really said that in the beginning, from what you wrote it looked like the captain is the one that will make the decision if to perform CAT III approach. Ice, Rain, and other things, well CA and FO will decide. The captain has the last authority or the final decision but he will consult with his FO.
 

Shacar Shalev

New member
My smart instructor

Jeppesen Insrument/Commercial Manual Chapter 8 Section B "...the basic ILS approach is a Category I and requiers only that you be instrument rated and current and that your aircraft be equipped appropriately. CAT II and CAT III ILS approaches typically have lower minimums and require spaecial certifications for aperators, pilots,aircraft, and air\ground equipment. "...CAT IIIa approaches require 700 ft RVR CAT IIIb approaches require 150 ft RVR and CAT IIIc approaches are authorized without an RVR minimum"
 

FIFA 2005

New member
cat III

FIRST , GOOD MORNING TO YOU JUST WOKE UP HERE AND I CANT BELIEVE THAT YOU WITH YOUR 150 HOURS TALK LIKE ONE WITH 151 HOURS AS A PERSON WITH ALITTLE MORE THEN 150 HOURS I BELIEVE THAT YOUR FLIGHT INSTRUCTOR TOUGHT YOU BS IF I WAS YOU I WOULD LEAVE HIM AND SEND HIM TO FLIGHT SCHOOL , AS FOR THE JEPPS AND ALL YOU WROTE , HOW ABOUT READ THE FAR FIRST AND MAY BE SHOW IT TO YOUR FLIGHT INSTRUCTOR, BY THE WAY , WHICH SCHOOL ARE YOU AND MAY I ASK WHO IS YOUR smart instructor???? i hope its not a secret I WOULD LIKE TO HEAR FROM YOUR INSTRUCTOR VIVA FIFA 2005
 

Shacar Shalev

New member
!

לפחות, בניגוד אליך ידידי, עברתי את הסמכתי כבן-אדם עוד לפני השעה הראשונה.
 

FIFA 2005

New member
who is your smart instructor

good afternoon:) well... true i m new here , but not in aviation from your information i can see that you have luck of knowlage, i dont blame you , cause you learn what your instructor teach you , and if he is not sharp or dont know , its to bad for you , why wont you tell me who is your instructor , where do you learn to fly what is your instructor's background VIVA FIFA
 

נועם04

New member
שחר ישנם כמה סוגי קטגוריות

למסלול CAT I יש מינימת 200 רגל מעפ"ש למסלול CATII יש מינימת 50 רגל מעפ"ש למסלול CAT III במסלול עצמו למסלול הסעה (כן יש הסעה אוטומטית לעמדת החנייה אני לא זוכר את האות CAT III/? למטוס יש CATI CATII/III אשר משיגים אותם עם שילוב של כמה מערכות וקצרה היריעה לרשום (אלא עם תתעקשו
) וכל כמה זמן לפי החוק על המטוס לבצע נחיתה אוטומטית. לטייס יש גם CATI ו CATII/III ואני בטוח ש ERJ ירחיב בנושא תמיד יבצעו גישה לפי הקטגוריה הנמוכה מבין כולם
 

yossidalal

New member
המראה ונחיתה ILS CAT III

שני לינקים לשני סרטונים המתארים נחיתה והמראה (ILS CAT III) ב"מרק" ערפל. האתר אליו מפנים הלינקים (ATC BOX) מחייב הרשמה (האתר חינמי ומאפשר הורדת סרטים והאזנה ל-LIVE ATC). לינק לסרטון הראשון (נחיתה) http://www.atcbox.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=556 לינק לסרטון השני (המראה) http://www.atcbox.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=557
 
למעלה