יש לי שאלה לכל חברי הפורום

קוכולין

New member
יש לי שאלה לכל חברי הפורום

שלום לכולם, רציתי לשאול אתכם שאלה שמעניינת אותי. בשבילי באופן כללי, קיום של קהילה פגאנית גדולה הוא דבר די חדש. כאדם שאינו פגאני, רציתי לשאול באילו אלים אתם מאמינים? האם יש כאלו בינכם שמאמינים, למשל, בזיאוס, אפרודיטה ושאר האלים היווניים? האם יש כאלו שמאמינים בבעל ועשתורת? האם יש כאלו המאמינים במננן מק-ליר ושאר אלים איריים? אלים אפריקאיים? אלים הודיים? זה ממש מעניין אותי. במיוחד מעניין אותי לדעת אם יש אנשים שמאמינים עוד בדת הפגאנית היוונית-רומית. אם יש אנשים כאלו (או אנשים שמאמינים במיתולוגיה אחרת), האם אתם מאמינים שגם סיפורי המיתולוגיה האלו נכונים? מה גרם לכם להאמין בזה? שלכם (ומתעניין מאד), קוכולין נ.ב. אל תשימו לב לטרול הראל, שמכנה את עצמו בשם ארוך ולא מובן. הוא אוהב לעורר פרובוקציות וויכוחים, וראיתי שהוא ניסה לעשות את זה גם בפורום שלכם. הוא נכנס לפורום טולקין ביחד עם שני חברים ועורר שם מהומת אלוהים, כאשר הוא השווה אותנו לנאצים. כדאי פשוט להתעלם ממנו.
 
יש לי תשובה רק בשבילך!:)

הדעה שלי: האלוהות נמצאת בהכל והיא הכל. לדעתי זה משהו מסויים. אני לא מאמינה בזה שבאמת יש אלים כמו שמתארים אותם. השמות שלהם, התכונות והתפקידים שלהם נוצרו, לפי דעתי כדי לתת גישה קלה יותר אליהם. כדי לתת חידוד. למשל אם אתה רוצה לעשות כישוף של אהבה אתה תקרא לאלים ו\או לאלות שקשורות לאהבה... השמות והמסורות שלהם לא מעניינות אותי כל כך. זה פשוט דרך קלה יותר להסביר בעיקר לעצמך מה אתה רוצה שיצא ממה שאתה עושה. סיבכתי את עצמי שוב...
אני אשתוק...
 

Rutterkin

New member
רואים מי לימד אותך :)

אבל את טעית טעות אחת קטנה , פצפונת , אבל עם הרבה משמעות..... האלוהות אינה דבר מסויים, היא דבר מופשט, אלה בדיוק ההפכים הגמורים אחד מהשני. והגישה אינה "אליהם" , היא למשהו אבל אין לו אישיות. השימוש באלים להמחשה עצמית הוא כמו השימוש במילים או בכל כלי אחר. ד.א. אני אישית מאמין בנורדים
 

ShiVeee

New member
באותה הנימה...

לפי המסורת הסקנדינבית -- אודין לפי המסורות הגרמאניות העתיקות -- וודן אודין = וודן ? דביל
 

L e s t a t

New member
וודן

וודן הוא מעין שיבוש אנגלו-סכסוני של אודין. אין הבדל בינהם חוץ מזה.
 

Nomaed Dominus

New member
נורווגים זה קשוח!!! ../images/Emo8.gif

Hail to Oðinn! (היום ניסיתי להתחיל ללמוד נורדית-עתיקה... קשה!)
 
לפי האמונה שלי

והאמונה הוויקאנית בכלל, קיימים אל (אחד) ואלה (אחת). ניתן לקרוא להם כ"האל" ו"האלה", אך נהוג לכנותם בשמות שקשורים לטקס או לברכה אליהם הם מוזמנים. שמות אלה נובעים מכל המיתולוגיות- מיוון ועד אפריקה, מיפן ועד אמריקה, כל שם שאי פעם ניתן להם על ידי מסורת כזו או אחרת. אני מניחה שכך אני יכולה לומר שאני מאמינה בכל האלים הפאגאנים, אך אני פונה רק לצדדים החיוביים שבאישיותם של האל והאלה.
 

טלה בר

New member
פגניות ואלוהויות

הבסיס לכל הדתות הפגניות היא האלה האם הגדולה, אלת האדמה, אלת הלבנה ואלת השאול, אלת החכמה והפוריות וכל יתר הכוחות המשפיעים על חיי האדם. כל שמות האלות הפגניות שייכים לה, וכל האלים מייצגים את בן זוגה היחיד, הזכר לכל צורותיו והופעותיו.
 

טלה בר

New member
פגאניזם ופמיניזם

בלי ספק יש קשר בין סוג מסויים של פגאניזם (יש הקושרים אותו דווקא עם הדתות הגרמאניות אבל אפילו שם הואלקיריות הן שמקבלות את פני הגיבורים המתים, זאת אומרת, הן שולטות במותם ובתחייתם, כמו שעושה האלה הגדולה) - לבין פמיניזם, והדתות המונותאיסטיות הזכריות - יהדות, נצרות ואיסלם - הן המתנגדות הקשות ביותר לפמיניזם.
 

טלה בר

New member
יוון העתיקה

התקופה הקלאסית של יוון העתיקה - תקופת הדמוקרטיה של אתונה - מציינת את התנוונותה של הפגאניות הקדומה יחד עם התדרדרות מעמדה של האישה. כל מערכת האלים האולימפיים היא מערכת פאטריארכלית, שיש בה רק שרידים לגדולתן הקדומה של אלות כמו הירה, אתיני, דמטר ואפרודיטי. רוב האנשים חושבים במונחים של הסטוריה, מאז ראשית הכתיבה לפני כחמשת אלפים שנה. תקופת הפגאניזם האותנטי נחשבת לתקופה פרהיסטורית שמלפני ראשית הכתב, ולכן יודעים עליה פחות מבחינה הארכיאולוגיה המבוססת על ההיסטוריה הכתובה. חלק גדול מהתיאוריות בקשר לפגאניזם הקדום הזה תלוי בממצאים אמנותיים, ובשרידי ספרות המופיעים בכתובים כשייכים לדורות קודמים לאלה שבהם כבר היה הכתב. הרבה מזה מבוסס על מה שמכונה "מיתוסים", ונחשב בדורות המאוחרים יותר כדברי אגדה שאין להם בסיס מציאותי. הפגאנים מחשיבים את המיתוסים האלה כסיפורים סמליים על מציאות שהתקיימה, אפילו אם אין לה בסיס היסטורי כתוב.
 

Dia Leoghann

New member
שלום קוכולין,

ראשית כל אני מאמין שבשמך התכוונת לקו´הולין שומר אלסטר? יפה יפה!!
תחילה אני אתייחס לסיפורי המיתולוגיה. השאלה כאשר אתה קורא סיפורי מיתולוגיה היא אינה אם הם נכונים או לא, אלא מה ניתן ללמוד מהם ומה השפעתם עלינו ועל העולם. בוודאי שמאחורי כל סיפור מיתולוגי ישנו גרעין של אמת. קח לדוגמה את המיתולוגיה האירית: בוודאי שהמלך קונור והמלכה מייב היו דמויות אמיתיות, ובוודאי שהיתה מלחמה גדולה בין אלסטר וקונכט כמו זו המתוארת ב"טיין בו קוליין". אין לי ספק שהיה במלחמה זו גיבור גדול שהכריע אותה ושמו היה קוהולין, אך קשה לי להאמין שהוא עשה זאת לבדו ללא עזרת צבאות אלסטר, כפי שמסופר במיתולוגיה. אבל מה שחשוב במיתולוגיה הוא מה יש בין השורות ומה ניתן ללמוד ממנה. על פי המיתולוגיה ניתן ללמוד על סדרי הטבע וסדרי עולם (חמשת הפלישות), סדרים חברתיים (הוראות קורמאק, המעגל ההסטורי), אמונות שונות ועוד... המיתולוגיה משפיעה על עולמנו עד היום. למשל הגרפיטי המפורסם בבלפאסט בו מצוייר קו´הולין שומר אלסטר מראה לנו כי האנשים המדוכאים באלסטר עדיין רואים בו סמל לתקווה אחרי כל שנות הכיבוש הבריטי. מייקל קולינס, אחד מגיבוריה הלאומיים של אירלנד נרצח ב-1922 ובאחד משירי ההספד לזכרו נאמר "אם תשאר עם עם הפיות במעמקים, ואם תשוב באחד הימים עם רוחות הרפאים" דבר המראה על האמונה בפיות ובמיתולוגיה עד ימים אלו. מה שמונע מהאירים להפוך לחלק מהאימפריה הבריטית הוא עברם הקלטי, ומה שמונח בבסיס העבר הקלטי שלהם היא המיתולוגיה, וניתן לראות זאת בכל האומנויות והסמלים האירים. אני אישית הולך בדרכם של הדרואידים, ולכן אני משתדל לחיות על פי הפילוסופיה שלהם. אולם אני חושב שדרך החיים שלי לא תיהיה שלמה מבלי שאבין את המיתולוגיה שלהם ומשמעותה לגביהם (לא דווקא לגבי). אני גם מאמין במשפט "ברומא הייה רומאי". אם הייתי גר באירלנד הייתי מאמין בטואט´ה דיי דאנאן, אך אני גר בישראל, ולכן ברבים מהטקסים שלי אני מזכיר את האלים הכנעניים והפניקים שזהו ביתם. אני לא חושב שמנאנן מק-ליר יותר טוב או פחות טוב מהאל ים (אל הים הפניקי), אני חושב שזהו אותו אל, או אותו עקרון טבעי המיוצג על-ידי אותו אל עם שמות שונים - מנאנן, ים, פוסיידון וכו´. מה שאני לא מוצא לו צידוק במיתולוגיות השונות או בכתבים אחרים, או בממצאים ארכיאולוגים אינני מכניס לאמונתי, גם אם זה נראה לי משהו מאוד יפה ומודרני ומעניין. כך למשל אני לא מאמין שיש רק אלה אחת גדולה ובן זוגה האל (כמו האמונה הוויקנית). כמו כן אינני מאמין שהמקור לכל הדתות הפגאניות היא אלה אחת קדומה ועתיקה מאוד. בברכת אור ואמת, Dia Leoghann
 

sandchicken

New member
שאלה

האם התפיסה שלך את המיתולוגיות כסיפורים דידקטיים היא תפיסה מודרנית או שיש עדויות שזו הייתה גם תפיסתם של הפאגאנים הקדומים? האם אתה רואה במיתולוגיות מקור היסטורי (לא בהכרח אמין לחלוטין)? גיא
 
למעלה