עכשיו אני מבין.
בהנחה שאת לומדת תולדות האמנות במוסד חילוני ולא בישיבה חרדית, למה שלא תחפשי חומר על אדריכלות של מקדשים כנעניים ופיניקיים במאה ה-10 לפנה"ס. מן הסתם מקדש שלמה נבנה באותה מתכונת, למעט ההוראות הספציפיות שניתנו בתורה לבניית המקדש וכליו ולמעט איסורי הדת (איסור תמונה ופסל, איסור מזבח מסותת עם מדרגות). אני הייתי מניח כברירת מחדל שכל מה שלא הוגדר במפורש בתורה ואינו סותר את הדת העברית - נבנה במתכונת המקדשים של צור וצידון או הסביבה הכנענית. הרי כבר סיכמנו שצוות העובדים הגיע מצור, והאמן הראשי היה חצי יהודי וחצי צורי (ראי מלכים א',ז',י"ד + דברי הימים ב',ב', י"ג) .
בהנחה שאת לומדת תולדות האמנות במוסד חילוני ולא בישיבה חרדית, למה שלא תחפשי חומר על אדריכלות של מקדשים כנעניים ופיניקיים במאה ה-10 לפנה"ס. מן הסתם מקדש שלמה נבנה באותה מתכונת, למעט ההוראות הספציפיות שניתנו בתורה לבניית המקדש וכליו ולמעט איסורי הדת (איסור תמונה ופסל, איסור מזבח מסותת עם מדרגות). אני הייתי מניח כברירת מחדל שכל מה שלא הוגדר במפורש בתורה ואינו סותר את הדת העברית - נבנה במתכונת המקדשים של צור וצידון או הסביבה הכנענית. הרי כבר סיכמנו שצוות העובדים הגיע מצור, והאמן הראשי היה חצי יהודי וחצי צורי (ראי מלכים א',ז',י"ד + דברי הימים ב',ב', י"ג) .