יש לי שאלה :)

noati

New member
יש לי שאלה :)

למרות שיודעת שטיפול הומאופטי הוא אינדבידואלי... הולכת לשאול שאלה קצת כללית. ילדים עם הפרעות קשב וריכוז היפר אקטיביים וליקויי למידה למינהם... כמה הצלחה יש לרפואה ההומאופטית בפרט ולאלטרנטיבית בכלל,איתם? השאלה באה ממקום של ניסיון אישי עם הילד שלי שבער כמה וכמה רמדיס וכמה וכמה הומאופטים ועדיין לא נמצאה לו אפילו לא הרמדי הקרובה לצערי הרב :( וכמה הייתי רוצה לעזור לו דווקא בדרך הזו ולא בדרך הרגילה ... וכיוון שיש לי את הילד המקסים הזה על בעיותיו אני מכירה לא מעט ילדים עם בעיות דומות וכמה מהם טופלו ברפואה האלטרנטיבית: סינית, הומאופטיה ,פרחי...שיטת אלבוים וכו...עוד לא יצא לי להכיר ילד שהרפואה המשלימה עזרה לו עד כדי שימת הרטלין בפח. ואני שמטפלת בילדי כמעט אך ורק בדרך ההומאופטיה מתקשה להשלים שדווקא לעניין הזה אין לי פיתרון בתחום. אשמח לשמוע מדוע הבעיה כלכך קשה לפיתרון ומה עוד עלי לעשות כדי למצוא מוצא. ושיהיה לנו חג מחייך
 

nati red

New member
שלום לך,כאן אסף של נתי

אני קצת מתעניין בענייני למידה, אם אפשר לשאול איזה אופי יש למה שאת קוראת הפרעות קשב וכו.. אצל בנך,בן כמה ? אני לא אוהב את השמות האלו כל כך. הפרעה ליקוי היפר אולי למישהו יש הצעה חלופית לפעמים לשם של דבר יש השפעה על איך ניגשים אליו,תשאלי את פרשננו אלישוע (אהלן אלישוע)
 
אהלן אהוב. ברוך הבא.

אני מסכים איתך ובטוח שכמעט כולם יסכימו איתך. גם אני לא אוהב את ההגדרות האלה והגדרות בכלל. הן תוקעות את הבן אדם בנישה וכאילו מעכשיו הכל כבר ברור יותר. עם זאת הגדרה לעיתים הכרחית משום שהיא מעין כותרת שעוזרת להבין משהו מבלי לקרוא מסה שלמה של מילים. הבעיה היא הדיעות הקדומות והשפיטה. אנו נשמור על עצמנו מכך. הגדרה חלופית ? כזו שתהיה אכילה יותר ? כמו לומר לאדם סוכרתי "מתוק" או שהוא חולה "במתקת"? בהתחלה זה נחמד, אחר כך כשההרגל משתלט גם זה יהפוך להגדרה כמו היפר אקטיביות. אבל אם תרצה אפשר לחשוב על "תפעלת" או "פעלת" משהו שקשור לפעילות "תפעולן"
. הפרעת קשב = "רעשת", הפרעת ריכוז = "פזרת".
 

noati

New member
גרמת לי לחייך...מאוד אפילו

כי אני קוראת לכך בשמות האלו רק במקומות שמשתמשים בשמות הללו. בשבילי הוא ילד נבון..חכם מלא חוש הומור <כשהוא רואה שאני על סף ההתפרצות עליו הוא מיד מצחיק אותי:)> האמת מלאןת'לפים מעלות טובות באמת. מפוז הוא לא..הוא עוד יותר מסודר מאחותו! ולהיפר שלו אני תמיד קוראת אנרגיה..הוא ילד מלא אנרגיות..בעיקר טובות,לא תמיד הן מתבטאות נכון... האמת לא מצליחה להבין מהם בדיוק הקשיים אבל הם קיימים ודי בצורה ברורה... הוא אוטוטו בן 11 מתקשה בכתיבה ובעיקר באיות נכון כותב לפי שמיעה ולא לפי דיקדוק :) כן יש בו משהו אנרכיסטי באופי <אבל גם הרמדי הזו לא כלכך עבדה :(> לגבי המשפט האחרון שלך..אין לך מושג כמה זה נכון. השנה עברנו בית וכמובן בית ספר שכל הגישה לילדים עם קשיים שונה בתכלית השינוי מהבי"ס הקודם וראה איזה "פלא" הילד פורח!! לומד...פיתום ההתנהגות היא לא המרכז אלא הידע והלמידה והוא לומד מכל מה שזז. תודה נתי :)
 

גלי ר

New member
ובעינין שמות

אני מכירה את הנושא הזה טוב - מאחי. "הפרעת קשב" היא יותר "קצוניות קשב". הרבה פעמים אופיני לתופעה בעיות בריכוז ממושך מצד אחד, אבל מצד שני - קשב עצום, יכולת ריכוז מדהימה. דבר נוסף מעניין. קראתי את הספר על הפרעות קשב. (ספר מצויין, אם לא קראת תגידי לי ואתקשר לאחי לברר את השם המדוייק וההוצאה) אחד הדברים שנעשים ברורים כשקוראים את הספר זה - באיזו מידה אנחנו חברה שיש לה הפרעות קשב. דבר נוסף שנזכרתי בו - שמומלץ בספר כטיפול - זה מאמן. יש מאמנים שהתמחו בהפרעת קשב, זה לא פסיכולוג, למרות שהרבה פעמים המאמן יכול להיות משהו שלמד פסיכולוגיה.
 
נעה שלום. אני בטוח שבנך מקסים

אין לנו סטטיסטיקה כזו משום שכפי שאמרת ההתייחסות היא אישית. לצערי גם לא תמיד אפשר לשנות מצבים, לעיתים אפשר רק לשפר, ואולי גם הרמדי המתאימה לא ניתנה או שעדין לא התגלתה, מי יודע. שתי רמות הן עקשניות לשינוי - הרמה הכרונית והעמוקה המשלבת שינויים מתקדמים ברקמות, וכן ברמת ההתנהגות, האופי והנטיה. מאחר ואת מנסה הומיאופתיה הרבה זמן אולי שווה לשלב משהו נוסף דוגמת ביופידבק או מוח אחד (אם טרם ניסית ). אני חושב שעשית ועושה מספיק ואין לך שום סיבה להרגיש לא טוב עם עצמך. בכל מקרה אם תרצי שאראה אותו אני כאן. אליש.
 
רוצה להוסיף ולומר, נעה

שבאופן כללי מצאתי שכל מצב טומן בחובו פוטנציאל גדילה עצום. תלוי איך מסתכלים על זה. גם מצבים מעין אלה. היו אצלי לא מעט מבוגרים שבילדותם הוגדרו ככאלה והנה אחד ד"ר, השני עובד עם בעלי חיים ומאושר עד הגג ואחר איש עסקים מצליח, ואחד קצין בצבא. מצב פתולוגי לעיתים זה בית ספר ענק לחיים. זו התמחות. זה גם מקור העוצמה העתידי שלו. בגדול מצב של תנועתיות מאפיין ילדים יותר מאשר מבוגרים. ואם את רוצה להסתכל על כך בעיניים של הומיאופתית אז חשבי מה קורה לחומר בתוך המבחנה כאשר הוא עובר את תהליך ההרטטה, האניטלגנציה הטמונה בתוכו משתחררת החוצה ומעלה אותו בדרגת ההתפתחות. וגם אתם יחד איתו. ילדים קופצים כמו הרמדי בעת הכנתה. כך הם מכינים את עצמם. עם זאת ברור שהאנרגיה רוטטת ונעה ולא תמיד אלה שסמוכים אליה מסוגלים לעמוד בכך, גם המורים. מתי כדאי להתייחס אל זה כדבר שדורש טיפול? - כאשר זה גורם למצוקה אצל האדם עצמו, ואני מניח שזהו המצב.
 

noati

New member
כן זה בהחלט המצב....

כי היום יותר מפעם ברור לו שיש לו קשיים הוא מתמודד איתם הרבה יותר טוב מאשר פעם בזכות המקום החדש והמורה המקסימה שלו אבל עדיין כל פעם כשהוא מתאמת להיות כמו כולם...להיות "בסדר" מתחילות תופעות פיזיות למינהן..מה שברור שהוא לא נרפא אט אט אלא מדחיק. התחושה הלא טובה מגיע מכך שאני עושה ועושה אבל עדיין לא רואה את האור... כלכך הייתי רוצה שיהיה לו קצת יותר קל..זהו...חס ושלום לא לשנות אותו..האנרגיה הזו שלו נותנת לו כלכך הרבה חן ויכולת למידה שהוא אפילו לא מודע לה. וסלח לי שאני מוציאה את זה כאן :) תודה
 
העולם שבו אנו חיים לא תמיד מאפשר

ביטויים. החברה כולה התפתחה ממצבים כאלה. ממיוחדות של פרטים ש"ג'וק" כלשהו הביא אותם לנוע אחרת מאחרים. כך המציא את הקרדום הראשון וכך המציא את רכב החלל שהגיע למאדים. הכל בא ממקום שאחרים מכנים "פתולוגיה", על פי התפיסה הזו עלינו להפסיק לאלתר מכל מאמצנו. והסיפור כולו הוא השרדות אבל לא כדי לחיות אלא כדי להנות להתענג ושיהיה נוח ובכל מחיר. יש מצבים שלא ישתנו חרף כל המאמצים כי הם לא אמורים להשתנות. כל טיפול יכול לשנות את הדינמיקה בכיוונו, ריטלין, דיקור, שיאצו, כל אחד על פי רמתו ואיכותו. יש שינוי ברמה של דיכוי, הדחקה, הקלה, הטבה, החרפה, ריפוי, כל אחד לחוד. וכאן את עומדת באמצע כל ההמולה ושואלת את עצמך מה הלאה. אומר לך שגם אם רמדי לא תשנה את הנטיה והעוצמה, היא עשויה לעזור לאנרגיה לתעל את עצמה נכון יותר. הבעיה אינה האנרגיה אלא האופן שבו היא מתועלת. לילדים האלה יש המון המון שאלות בלי סוף. הם סקרנים, חקרנים, החושים שלהם חדים, ההבנה שלהם מהירה. הם יכולים לראות תמונה רחבה, האינטואיציות שלהם גבוהות ולרבים מהם ישנה רגישות ואהבה רבה. הם כמו אלקטרונים שנעים סביב הגרעין, הם קורבים אליו יותר מהרבה הרבה אחרים. קחי את הכוכבים הרחוקים מהשמש לעומת אלה הכי קרובים אליה, תנועתם שונה, הם מסיימים את המעגל הרבה לפני כולם. ואלה עם בעיות הקשב, זה לא שהם לא קשובים הם קשובים מאוד אלא שלרחשים אחרים. הם יכולים פעמים רבות להתמקד עד כדי מדיטציה. רבים מהם דרך אגב לוקים בבעיות אוזניים שונות. ואלה שסובלים מדיסלקציה אין זאת אלא בגלל שהם נועדו לראות את הדברים מזוית אחרת. וכו' וכו'. הרעיון אינו לשנות אלא לתעל נכון. זו אינטלגנציה ששואפת לממש את עצמה. אלא שלא מניחים לה. כמו בגוף האדם המורכב מתאים שונים ואיברים תפקודיים שונים, כך גם בני אדם שהם וראציות וגוונים ותפקודים בתוך גוף.( וזה תופס לגבי הקוסמוס כולו ). יש בני אדם שהם משמשים כעצבים, שליחים, ספקים, מובילים, צחליטים, חיילים, עובדי יצור......עולם ומלואו. והנה אנחנו חיים בעידן שבו רוצים שכולם יהיו כמו כולם. יצור חד תאי, סופרמן שיכול לעשות הכל, קולבוייניק. לא יודע אולי זוהי האחדות שכולם מדברים עליה. לא בטוח שזה נכון בעיקר כאשר מנופפים במושגים עכשוויים כמו, הפרדות והתנתקות. אני מסכים שחלק נכבד מהבעיה טמונה, כמו שנתי אמרה, במסגרות. עם כל הצביעות שבהן לעידוד האינדיבידואל הן מעדיפות לייצר מוצרים חד גוניים שיעמדו ברמת הציונים וסדרי העדיפויות שנקבעו מראש. קרסינוזיניים. הילד מקסים רגיש ואהוב. צריך רק לתעל אותו נכון. כי הוא לא יודע מה נכון ומה לא. בדיוק כמוך, לא? גם את נעה ונעה, נכון ? ואם הגעת לאן שהגעת ואת חשה שהמקום נכון, למה שלא תעצרי לנוח בו, לאן תלכי. לכשעצמי הסתובבתי והסתובבתי וכל מה שראיתי זה אורגיות של דיעות וגישות וידע מכל מיני סוגים... וזה אומר כך וכל אחד אומר אחרת. נעה תשארו.
 

noati

New member
אני נחה עכשיו :)

בהחלט בתקופת המנוחה שלי...אבל בשבילי... אל המנוחה שלו עוד לא היגענו..הרבה יותר רגוע לו עכשיו אבל היד כל הזמן על הדופק. הילד הזה שלי עוד כחודשיים יהיה בן 11. הוא ילד סקרן וחקרן אבל בדרכו דלו הוא שואל ומתעניין ,אבל בעיקר לומד לבד משמע מראייה,עושה הקשות יפות מדבר לדבר. ילד בעל יכולת אסטרטיגית נפלאה וכאן הוא מבטא,לדעתי, את יכולת ההשרדות שלו. הוא מצליח יפה מאוד ל"הסוות" את קשייו כשהוא רוצה. ילד בעל דמיון מ-ד-ה-י-ם ואסביר. כבר מזה שנים מצאנו שהוא משחק עם עצמו<לא עם גופו>מוצאל עצמו פינה,מתנתק מהעולם ועכשיו זה הוא והמשחק. לפני כשמונה חודשים נסענו במכונית ואיתנו חבר חדש שלו <שמאוחר יותר הסתבר שגם הוא בעל קשיים כאלה ואחרים> וילדי התכווץ בפינה שלו והחל לשחק,תוך שהוא משמיע קולות ורעשים שהם חלק מתמיד מהמשחק הזה. החבר שאל אותו מה הוא עושה והוא ענה...משחק. במה? המשיך הילד לשאול ובני ענה לו אני והדמיון שלי ומה יש לך שם כל פעם סיפור אחר.. אני יכול להצטרף הפעם. בני חשב ואז ענה טוב יאללה תהיה כך וכך.. :) וכך הוא מאזד ומתמיד לפתע הוא מתנתק נמצא כאן אבל לא ממש איתנו נכנס לתוך עצמו וכולו שקוע בעולם הזה. זו יכולת מדהימה לדעתי כי היא מקנה לו את הרוגע והשלווה שהוא זקוק לה ולא אכפת לו מאף אחד באותם רגעים. עם הדמיון הזה יש לו יכולת ראייה יפה של הרבה דברים ולמרחקים. כך הוא מנתח וזוכר את סיפורי התנ"ך ואפילו היסטוריה. כל מה שהוא ציורי ותיאטרלי זורת אצלו הרבה יותר בקלות. הוא יושב מהופנט במופעים והצגות..עוד לא היינו בהופעה שיעממה אותו. ילד יצירתי בתגובות ובתשובות. משחק מישחקי אסטרטגיה למבוגרים מגיל שמונה\תשע <מחשב בעיקר> אוהב שח..דמקה..ששבש אבל כשמגיעה התפרצות......חבל על הזמן,גם כאן הוא לא רואה אפ'חד מטר... הוא לא ילד אלים ולוקח לו הרבה זמן להחזיר לילד מתגרה בו אבל כשהוא מחזיר לא מציעה לאפ'חד לחטוף את המכה.הוא חזק יש לו כפות ידיים רציניות :) ועם זאת הוא נשמה טובה וטהורה תמיד מוכן לתת ולעזור. היום אחרי עבודת גבולות לא פשוטה..כי כמו שאמרת גמני אדם בתנועה ולא אוהבת גדירות :) הוא יותר בקלות נענה ונשמע לנו.אבל כשהוא מחליט שאננחנו טועים או שהוא לא רוצה לעשות את המתבקש ממנו זו יכולה להיות מלחמת גוג ומגוג...הוא מתעקש מסוגל לנבל את הפה.לעמוד על שלו ולא לזוז משם.אני כבר למדתי וכמעט לא נכנסת לפינות האלה קובעת עובדה ונותנת לו להגיע לבד למסקנה שזה מה שהוא צריך לעשות. כשהוא יוצא מחוץ לבית אני רק מקבלת פידבקים על ילד מקסים שאומר תודה ונותן יד...האמת כייף לשמוע...ולדעת שהמאמץ משתלם ולו רק בשבילו. וכן אין לי ספק שהוא בא ללמד אותי להיות הורה יותר ברור ובעל גבולות...ללמד אותי סידרי עדיפויות יותר נכונים בחיים. אוקיי זה אותי אבל למה לו זה צריך להיות בדרך חתחתים? ביקשת אז כתבתי בלי הרבה מחשבה:)
 

noati

New member
ודרך אגב

בתור תינוק סבל מאוד מאוזניים :) וברונכיות והיום : מידי פעם אוזניים ויותר בטן. הוא פאזל שי מורכב ואני חוש\בבת פאזלים הפאזל האחרון שלי היה בעל 200 חלקים
 
ומה רע בכך ?

הוא מכניס לעולמו את מי שמבקש או את מי שהוא מוצא כראוי. והתפרצויות הזעם הן בגלל שהאנרגיה אינה מתועלת נכון. בגלל שהוא עושה מאמץ להיות בסדר וכמו כולם. ולמה צריך לתת לו ריטלין? אני חש אותו כילד נבון רגיש ובעל יכולת שכלית ויצירתית מפותחים. מה המורה מספרת ? אולי כתבת ולא שמתי לב.
 

noati

New member
אין בזה שום רע......

להיפך אני רואה בזה יופי. תראה מעולם לא הצלחתי להבין בדיוק מהם הקשיים אבל קשה לו... הוא מבין אלפי מונים כשהוא שומע..הקריאה קשה לו ביותר. גם הכתיבה היא סיפור לא קל... יש בו גם מהעצלות :) הוא לא מסוגל לשבת ולהקשיב לדברים שנאמרים יותר מדקות ספורות ולעיתים גם שניות..כשאני מנסה להסביר לו משהו והארכתי בשניה הוא מיד אומר ולעיתים זועק טובבבב הבנתי :) אז תאר לך שיעור של 45 ד"E ללא עזרה כלשהיא ללא הרטלין הוא בילה את רוב זמן השיעור בחוץ ולא בכיתה. אין ספק שיש לו יכולת קליטה מהירה. המורה למתמטיקה ,למשל, אחרי תחילת שנה צולעת היום לא מוותרת לו,ואומרת לו כל הזמן שהוא כלכך נבון שהיא לא מוכנה לוותר לו ושהוא חייב ללמוד :) הוא נהנה מזה. לימודי האנגלית קשים לו מאוד למרות שהוא מבין כשקוראים לו ומדברים אליו <אנחנו מדברים מעט אנגלית בבית> כשהוא היה ללא הכדור הביטחון העצמי שלו שאף לאפס...והיום כשהוא מסוגל לשבת וללמוד ולממש את היכולות שהוא יודע ומודע שיש לו הרבה יותר טוב לו,רואים את זה עליו. איך הוא ואני אומרים : יש שם איזה נתק בין יכולות ההבנה והידע שלו לבין היד והפה שמראים אותם. הוא לא ילד דברן וגם לא כזה שיגיד למורה שמציקים לו,הוא פותר בעיות לבד ואם הוא לא מצליח אז או התפרצות..או בריחה. כמו שאמרת יש בו כנראה רגישויות יתר..אין ספק שהוא סוג של ססמוגרף. :)
 

enatti

New member
היי נועתי

אני ראיתי ילדים עם ההגדרה הכוללנית של "הפרעות קשב וריכוז" שהופכים כבמגע קסם לילדים "רגילים". יש כל מיני דרכים שאפשר לעזור בעזרתן לילדים- בשטח הרפואי- הומיאופתיה, רפואה סינית ושינויי תזונה. בנוסף יש שיטות נוספות- האם ניסיתם העשרה אינסטרומנטלית לפי שיטת פוירשטיין? מנסיוני זו דרך מצוינת כדי להבין את הגורם לבעיה בעזרת אבחון ואחר כך טיפול. אין כאן ניסים אלא עבודה קשה שמניבה תוצאות נפלאות. מבינים מה הבעיה ומלמדים את הילד אסטרטגיות עבודה. לדוגמא ילד שמגיב באימפולסיביות על כל דבר- אכילה, למידה, קריאה, התנהגות- לומד טכניקות כיצד אפשר לעשות זאת אחרת. כמו כן יש לבדוק בהחלט את מערכות הגוף אצל אנשים המבינים בתחום- אלבאום, ורדי ושות' מכיוון שאם לדוגמא מערכת ההצלבה אינה פועלת כשורה יש לכך השפעה רצינית על היכולות והתפקוד. אם תרצי אשמח לעזור בהכוונה למטפלים טובים. חג שמח ענת
 
i am recomending too

to try the instrumental enreachment method of feuerstein i know this method from close and for years i have seen children change their aspects, behaviour and learning amazingly it is a wellknown method throughout the world, and there is the center in Jerusalem. you could write them a letter with all the details. and if you wish i could see that it is getting the attention because they have tuns of work. tuns. thank you anati for raising it ! by the way there is this book i didnt read yet "the indigo children" it is in hebrew too i heard it enables to see the "problem" or the situation from a different and important angle anyhow if you need more assistance please fell free to contact !!! i know that proffesor feuerstein which is the man behind the method, an incredibble person and a healer (although he does not see himself this way ) saved the lives of lots of children with much worse problems that the goverment wanted to put in special institutions etc so have a great pesach c u all soon i am back on may 3rd Daniel
 
oh my goodness

i just went into my private card and saw that i choose the widow family status.... so i am happy to announce that i am married !!! happy life everyone daniel
 
למעלה