יש לי שאלה ??????

יש לי שאלה ??????

שלום לכם אם יש אלוהים למה הוא לוקח את האהובים מאיתנו ? אני אדם ישר פשוט וצנוע לא עשיתי בחיי שום דבר רע ותאמינו פשפשתי היטב היטב בזכרוני ולא מצאתי אני אדם אפור כמו שאומרים אז למה אלוהים לא שמע לתחינותי ולקח ממני אוצר קטן שלא הספיק כלום בחייו תגידו לי למה ? ולזה אתם קוראים אלוה חנון ורחום ????? נהפוך הוא אין רע ואכזר ממנו כבר חלפו 3 שנים ודעתי לא השתנתה אני איתו גמרתי
 
../images/Emo201.gifאני משתתף בצערך. ../images/Emo7.gif

אני לא יכול לענות לך על השאלה שלך. אצלנו קרו דברים נוראים ואני יודע שלא עשיתי רע לאף אדם.
אני חילוני ואין לי תנחומים אבל הדתיים יענו לך.
 

msch

New member
מהכאבב נתחזק האומנם...

יש משפט חזק ששמעתי מחבר שלי שאיבד אישה וארבע בנות .... הוא אמר לנו במהלך ימי האבל - יש מי שרוכב על אסונו ויש מי שאסונו רוכב עליו. משפט שגרם לי להרבה תובנות וגם חיזק אותי מאוד מאוד .להתחזק מהאסון פרושו לרכב עליו וממנו לצמוח ולהתגדל .נכון קשה אבל אפשרי. משתתף בכאבך חיזקי ואימצי תתחברי לאנשים שנותנים כוחות והם יעזרו לך לצמוח מכאבך ....מנסיון...
 
משפט ששמעתי מאשתו של הרב אריה דרעי

בס"ד כשבעלה ישב בכלא היא אמרה בראיון בטלויזיה:'לעולם יהא אדם מברך על הרעה,כשם שמברך על הטובה'. המון כח אמוני טמון במשפט כזה.
 

arriy80

New member
יפה דרעי חיה אלפי שנים? ? ../images/Emo8.gif

המשפט הזה - כמובן - לקוח מדברי חז"ל בכמה מקומות. "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה". אך זוהי דרגה גבוהה של הבנה.
 

arriy80

New member
מזדהים עם כאבך, ושלא תדע עוד צער.

אתה מדבר מתוך כאב, כאב איום. לכאב - אי אפשר לענות בשכל. הכאב ישאר כואב. עצתי לך, שתפגוש אנשים שעברו מקרה דומה לשלך, ונשארו באמונתם למרות כאבם הגדול.
 

msch

New member
זה לא מה שאמרתי\התכוונתי..

דברי הגב' דרעי רחוקים מאוד ממה שאני אמרתי .אני מביא ציטוט שאומר שאפשר להבנות מהאסון ,אין קשר לברכה על טוב ורע יש כאן לימוד חדש,וחיזוק לכוחות הנפש של כול אחד מאיתנו
 
שאלה אמונית עתיקה , צדיק ורע לו

ספר איוב מנסה לענות על השאלה הזאת וספר איוב מיוחס ע"י חוקרי מקרא לתרבות השומרית, כלומר הסוגיה עתיקה כימי הציוילזציה והדת עצמה, ומה התשובה של ספר איוב? 2 תשובות בעצם, אל לו לאדם לנסות להבין חישובי שמיים, ואל לו להיות לאלוהים לפה.
 
יהיה לך יותר ברור

אם תביני שאנחנו בראנו את אלוהים ולא להיפך. בראנו אותו בכדי שנוכל להסביר לעצמנו תופעות שלא היו מובנות לנו. ככל שעובר הזמן אנחנו יודעים יותר ויותר על תופעות שיחסנו לאלים \ אלוהים. עכשיו נשארה רק הסוגיה המוסרית - פילוסופית: למה אנשים טובים סובלים וכדומה. ואחרי שהמצאנו את אלוהים אנחנו מתקשים להבין אותו. כשניקח אחריות מלאה על חיינו אולי לא יהיה קל להבין הכל אבל לפחות לא נחפש כוח עליון מאחורי כל דבר. שבת שלום.
 

masorti

New member
התכוונת לומר...

שבראנו את אי קיומו של האל כדי שנוכל להתהולל כאוות נפשנו ללא שום ייסורי מצפון או פחד מהשוטר.
 
התכוונתי לומר

שבעבר הרחוק קבענו את קיומו של כוח עליון , כן , כמו שוטר , לאחר ששוטרים אנושיים לא הרתיעו מספיק את העבריין הממוצע והיה צורך בשוטר עלום, נסתר, מיסתורי, מפחיד. מסתבר שזה עבד. אלפי שנים תרבויות שלמות שמרו כך על צלם אנוש ( במידת האפשר בימי שלום). היום החוק האנושי , החילוני, הולך ותופס מקום אבל הדת ממשיכה להתקיים במקביל או אפילו בחפיפה אליו. ולדעתי זה יפה. שבוע טוב
 

arriy80

New member
לדעתך זה יפה...

אם במשך אלפי שנים התרבויות בקושי הצליחו לשמור על צלם אנוש גם כשידעו שיש מעליהם "שוטר", תראה מה קרה לעולם שהשליך מעליו את עולו של ה"שוטר"... שוטרים אנושיים מרתיעים אנשים היום? החוק מרתיע מישהו? התרבות של "אני עושה מה שבא לי" גידלה את כל פגעי האנשות! לא "למרות" התרבות, אלא דוקא בגללה! אז גם לפי ההשקפה שלך שהאלוהים שאתה מכיר הוא "המצאה" של אנשים, זה עובד יותר מכל חוק אנושי. אך היהדות לא "המציאה" את האלוקים. להיפך! היהדות היא בעצמה המצאה של אלוקים. יותר נכון, מתנה שאלוקים נתן לבני האדם, כדי שיוכלו לדעת איך לחיות בעולם הזה, ולא יפעלו רק לפי נטיותיהם הבהמיות. ואכן, הדרך של היהדות הוכיחה את עצמה, וממשיכה להוכיח, כי "רק אין יראת אלוקים במקום הזה - והרגוני". עם ישראל, שלאורך אלפי שנים, דבק בהוראות יוצר העולם - נשאר בעל צלם אנושי. כשעם ישראל עזב את ההוראות האלו - נהיה למשל ולשנינה כגרוע בהתנהגות, וכחממה לשחיתות.
 

ליבליך

New member
היהדות היא מערכת חוקים

שכוללת בתוכה הרבה חוקים הכרחיים לחיים בחברה, ביחד עם הרבה חוקים שכל קשר בינם ובין שמירה על צלם אנוש הוא מקרי. לאכול חמץ בפסח זה לאבד צלם אנוש? לנסוע בשבת זה לאבד צלם אנוש? לרצוח ולגנוב זה כן, במידה לא מבוטלת, לאבד צלם אנוש - אבל זה משהו שגם החילונים מסכימים שהוא אסור. זה יפה שיש מנגנון בקרה או בחינה כלשהו, שמאפשר לבדוק כל פעם מחדש אילו חוקים מתאימים ואילו לא. כשאין מנגנון כזה, כמו בדת למשל, זה יביא רק למצב שבו החוקים מצטברים ומצטברים, עד שבסוף האדם לא רשאי לבחור כלום בעצמו, כי לכל דבר יש חוק שמכריח אותו להתנהג באופן מסויים. אין צורך להחליט בעצמך, הכל כבר הוחלט. החוקים נועדו לקבוע איך אנשים יתנהגו בחברה האנושית. היות והחברה משתנה כל הזמן, גם החוקים חייבים להשתנות בהתאם - ובוודאי שהם חייבים לגעת רק בהתנהגות בחברה, ולא במעשיו של אדם בד' אמותיו. חוקים שאין בהם מנגנון בקרה כזה, ושמתיימרים להיות מוחלטים ונצחיים, יש בהם יותר נזק מתועלת.
 

arriy80

New member
אתה לא הראשון שחושב ככה.

נכון, במבט שטחי לא רואים את תוצאות הפעולות שאינן קשורות לחוקי החברה. אך מי שמבין שבעולם שלנו קיימים שני מימדים, הגשמי בצד הרוחני, והם מפעילים אחד את השני, יכול להבין שפעולה גשמית לא נכונה תשפיע על המימד הרוחני - ותגרור השפעה שלילית חוזרת על העולם הגשמי. כך בנוי העולם! כך יוצר העולם לימד אותנו! אפשר לקרוא את ההסטוריה של עם ישראל מאז היותו לעם. הדרך שעם ישראל הוזהר לא לסור ממנה, כללה גם חוקים חברתיים, וגם חוקים הנוגעים למימד הנסתר של העולם. המהלך שהתורה חזתה - שעם ישראל יעזוב את חוקי התורה, כלל גם חוקים חברתיים, וגם חוקים רוחניים. התוצאות הנוראות שמהם התורה הזהירה, היו על כל החוקים שעם ישראל הוצרך לשמור לפי התוכנית. מאד "הגיוני" שבני האדם ממציאים "מנגנון בקרה" לחוקים שאת רובם הם כלל לא מבינים. מאד "הגיוני" לשנות חוקים שקבע יוצר העולם, והאדם בקושי רואה את תחילת הדרך לגלות את עומק חכמתו. מאד "חכם" לקבוע: שהחוקים שקבע יוצר הזמן, ומתוקף המחוקק - הם נצחיים, שיש בהם יותר נזק מתועלת.
 

ליבליך

New member
הרעיון הוא אחר:

החברה האנושית משתנה מזמן לזמן. היא לא נשארת אותו דבר. לפיכך, היא זקוקה לשינויים בחוקים שיתאימו לשינויים שעוברים עליה. החוקים שדרושים היום, לא היו דרושים פעם - ולהפך. זה בכלל לא קשור לשאלה מי חיבר את החוקים. אם מערכת החוקים של היום זהה למערכת החוקים של פעם - אז בהכרח לאחת מהתקופות המערכת לא מתאימה ב-100%, ולא משנה מי חיבר את החוקים - אלוהים או אדם. לדוגמה: יש כל מיני חוקים בתנ"ך שאוסרים על לקיחת ריבית, וקובעים שמיטת חובות. היה צורך לשנות אותם, והלל תיקן את תקנת הפרוזבול. למה? כי חוקים של תקופה אחת לא מתאימים בהכרח לתקופה אחרת. אם הדבר הזה לא נעשה בקביעות, ומידת השינויים בחוקים לא תואמת את מידת השינויים בחברה, המערכת הופכת לאט לאט לבלתי מתאימה - וזה לדעתי מה שקרה לחוקי היהדות, בגלל מחסור באנשים כמו הלל.
 

arriy80

New member
כך זה נראה למתבונן בשטחיות.

מי שמכיר את החוקים ש"שונו" מבין שאין בהם כל שינוי. אלא התורה בעצמה נתנה אפשרות ל"פתח" במצווה, וחכמים קובעים אם להשתמש בזה, ומלמדים אותנו מתי ואיך להשתמש בזה. נתחיל מהדוגמא שהזכרת: פרוזבול. התורה מצווה אותנו שבהגיע שנת השבע -שנת השמיטה, ישמטו החובות, והמלווים לא יוכלו לגבותם מהלווים. התורה דיברה על הלוואות של אדם פרטי, ולא על הלוואות של בי"ד - שהם כן יכולים לגבות את חובם (אולי מפני שהם כמו מוסד ציבורי). כמו שכותב הרמב"ם [שמיטה ויובל ט] "המוסר שטרותיו לבית דין, ואמר להם אתם גבו לי חובי זה--אינו נשמט: שנאמר "ואשר יהיה לך את אחיך" (דברים טו,ג), וזה בית דין תובעין אותו" וממשיך הרמב"ם: "כשראה הילל הזקן שנמנעו העם מלהלוות זה את זה, ועוברין על הכתוב בתורה "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-יִהְיֶה דָבָר עִם-לְבָבְךָ בְלִיַּעַל לֵאמֹר, קָרְבָה שְׁנַת-הַשֶּׁבַע שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה, וְרָעָה עֵינְךָ בְּאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן, וְלֹא תִתֵּן לוֹ; וְקָרָא עָלֶיךָ אֶל ה' וְהָיָה בְךָ חֵטְא" - התקין פרוזבול" הלל, שהיה חכם, וידע לעשות את חשבון המצווה לעומת האיסור - איפשר את השימוש ב"פתח" שהתורה איפשרה. כן הדבר בתחומים רבים. למשל, איך מותר להפעיל מכשיר חשמלי עם "שעון שבת", מה? אתה "עובד" על השבת? החכמים, שיודעים את פרטי המצווה, דיניה וגדריה, הם המוסמכים ללמד אותנו איך לספק את צרכינו וגם לא לעבור על דיני המצווה - פשוט "ללכת בין הטיפות". זה לא "עבודה בעינים" וגם לא "שינוי" זו הדרך! ולענין הראשון, החברה אכן משתנה מזמן לזמן, וזקוקה לשינוי החוקים. נכון הדבר לגבי חוקים שהחברה בעצמה חקקה, כי הרי בני האדם מוגבלים הם, ואינם יכולים לדעת איך תתפתח החברה בעתיד. אך כשמדובר בחוקים שיוצר האדם קבע, אין מקום לשינויים! מפני שיוצר האדם מכיר את הפוטנציאל הטמון בו, ויודע כיצד הוא יתפתח. למרות זאת - ואולי בגלל זאת - קבע לו דרך שבה הוא צריך ללכת.
 
תמיד יהיו אנשים רעים

שהחוק לא מרתיע אותם. אבל תראה מדינה חילונית מתוקנת כמו ישראל - עם כל בעיותיה - החוק גורם לרוב רובם של האנשים להיות שומרי חוק. ולעניין השני: אתה מוריד מערכם , יכולתם וחוכמתם של מייסדי היהדות. הם הבינו שרוב העם- האנשים החלשים מוסרית- ידרדרו ,אכן, לבהמיות ללוא אותה המצאה גאונית ששמה השגחה עליונה! מתחת לכותרת "אנכי ה' אלהיך..." "לא תשא את שם ה' אלהיך..." הנותנים את הגושפנקא שאין למעלה ממנה, מופיעים חוקים ארציים לחלוטין: לא תרצח , לא תנאף , לא תגנוב וכו' וסליחה על ההשוואה אבל תראה את הקוראן של המוסלמים להבדיל: ספר שכמעט כולו מסע הפחדה אחד גדול על כוחו הבלתי ניתן לערעור של האל שאם תחיה על פי תורתו תגיע לגן עדן ואם לא ישר למים הרותחים של הגהנום. ואת זה בטח לא כתב אלוהים.
 

arriy80

New member
זוהי השיטה ולא רק האנשים

אני יראה מדינה חילונית מתוקנת כמו ישראל? אנחנו מדברים על אותה מדינה? מדינת ישראל במזרח התיכון? "מתוקנת"??? האמת, שאני לא תמיד מתמצא בחדשות האחרונות, אבל נראה לי שאתה עוד פחות ממני... בשבילך, היהדות "נוסדה" ע"י חכמים וגאונים. אמנם היהדות המקורית נוסדה ע"י האלוקים. לא כ"כ הבנתי מה כוונתך "מתחת לכותרת "אנכי ה' אליקך... מופיעים חוקים ארציים לחלוטין". מישהו התכחש לחשיבותם של החוקים החברתיים? להיפך! חשיבותם רבה לעין שיעור! וזאת יודע כל מי שלומד ספרי מוסר וחסידות! אתה מתיחס לספר חוקים לפי גודל ההפחדה? בכל ספר חוקים יש הפחדה! יש עונשים! רק שבספר שהזכרת, אינך מבין את גודל העונש, לכן זה נראה יותר "מפחיד". צריך לבדוק את אמיתות הספר, וכך לקבוע את היחס אליו. אם יתברר שהוא אמיתי ומקורי, גם אם יעורר פחד, נצטרך להתיחס אליו ברצינות מירבית.
 
טוב

ישראל לא מספיק טובה בשביל להיות דוגמה למדינת חוק מתוקנת וחילונית? אז קח מדינות כמו :שוודיה, דנמרק, פינלנד. נכון ששום מקום לא מושלם אבל הנה דוגמא לעמים שהדת כבר לא שולטת בהם והשוטר הוא כבר לא אלוהי אלא אנושי ולא מתדרדרים שם לתהומות של בהמיות. לפחות רוב רובם. אתה יודע מה אני בטוח שהמצב שם טוב יותר מאשר לפני אלף שנים כאשר חוקי הדת שלטו. ו--- שלא תחשוב שאני אנטי דתי. אני פשוט מנתח את ההיסטוריה.
 
למעלה