יש לי תאוריה על איך נוצרו הדתות בעולם.

האמת היא שפרנקלין רק הראה בניסוי הזה שברק הוא התפרקות חשמלית

את האלקטרון כמודל הציע פיזיקאי אנגלי בשם ג'וזף ג'ון תומסון ב 1897.
 

BravoMan

Active member
אויש, תן כבר לעקוץ את הבן אדם


הרי הוא מבין בפיזיקה, פחות ממה שאני מבין בדקויות המהברטה...
(Mahabharata)
&nbsp
 

dude101

New member
אוקי, נראה לי שאני מתחיל להבין. שאלה:

בכיכר העיר בה אני חי עומד אדם וצועק שלטאות-אדם חיות בינינו ושולטות באנושות מאז שנת 1939. לטענתו, רק מי שכייל את החושים שלו וגילה את הקשר בין פנימיותו לתפיסת המציאות וכו' יכול לזהות אותן.
יש לי, כרגע, דרך להפריד בינך לאותו אדם?
 

יותם73

New member
או, סוף כל סוף

שאלה מתבקשת והגיונית.
תשמע - אתה צודק!
מצד שני - אני לא הולך ומשכנע אנשים בצדקת הדרך שלי.
אני מציג את חכמת הקבלה.
נראה לך (לא לך אישית) הזוי? ידבר אליך יותר יוגה? ימימה? ויפסנה? - לך לשם.
לך לאן שהלב שלך הולך.
אבל פעם שהחלטת שזה המקום הנכון? תשקיע שם את כל מרצך.
 
נו, אז אתה מודע לבעייתיות שבעניין, אם ככה.

אם אין לך שום דרך להראות שהדרך שבה אתה הולך (קרי: "חכמת הקבלה") שונה מהותית מכל הזיה בלתי מתקבלת על הדעת של כל משוגע אחר - מדוע החלטת ש "זה המקום הנכון" עבורך?
 

יותם73

New member
לגמריי

עדיין, חוסר היכולת להוכיח בכלים הנוכחיים שלך את האמת שבשיטה זו אינו הופך אותה ללא נכונה או ככזו שאינה ניתפסת בכלים.
 
לא ענית על השאלה שלי.

אתה טוען כל מיני טענות לגבי "העולם הנסתר" ו "חכמת הקבלה".
&nbsp
במקביל אליך, נמצא כאן בפורום אדם שמשוכנע שאנחנו חיים במציאות מדומה ושהעולם האמיתי נשלט ע"י מכונות (כן, כמו בסרט "המטריקס").
&nbsp
כמוך, גם הוא לא מסוגל לאשש ולו במקצת את הטענות שלו, אם כי בניגוד אליך הוא בטוח שהוא מסוגל לא רק לאשש אותן אלא אפילו להוכיח אותן (ע"י שימוש שגוי בסטטיסטיקה, בין היתר).
&nbsp
מה לדעתך אמור לגרום לאדם רציונאלי להעדיף את הטענות שלך על הטענות שלו?
&nbsp
בניגוד למדעים כמו פיזיקה, למשל, שם ניתן לאשש תיאוריות (גם אם האישושים והתיאוריות עצמן דורשים התמחות ארוכת שנים כדי להבין אותם) - אתה חוזר ואומר שאת הטענות שלך לא ניתן באופן עקרוני להוכיח - אלא בהתנסות אישית. הבעיה היא שהתנסות אישית אינה הוכחה לכלום - היא לכל היותר ראיה אנקדוטלית ולאלו אין יותר מדי משקל.
&nbsp
 
אוקיי,אין גלאים שמזהים התערבויות ממציאות אחרת,אז בתור אחד ש-

יש לו חיבור למציאות ההיא,וטוען שהיא שולטת על כל דבר קטן שקורה בעולם הזה.
אתה מודע לזה שזה אומר שזה התערבויות בתהליכים חומריים?
האם היא משפיעה על תנועת ה-אטומים?פרוטונים?אלקטרונים?
ובאיזה נסיבות במיוחד?
כי בטבע הנחקר, אנו לא זיהינו עד עכשיו,התערבויות כאלה בתצפיות.יש חוקים של התנהלות בעולם החומרי, ולא ראינו משהו שחורג מהם,בגדול,כל מה שאנו עדים לו כמעט, נכנס תחת התופעות של כוחות משיכה ודחיה בין חלקיקים
ומסות.
תגיד לנו בתור מיודע דבר,איפה אנחנו אמורים לצפות לראות התערבות מהעולמות העליונים,בעולם החומר?
אנחנו לא עדים לחריגות,מהפרדיגמות הדטרמניסטיות הרבות שזיהינו.

והאם כשאתה אומר סדר השתלשלות מחשבה כוח,זה אומר שכל השליטה שלהם,יוצאת מהשפעה על מחשבות נפש אנושיות,וכך יוצא לפועל עפ כוח,של מעשים אנושיים,השפעה בעולם הזה?

אם אינך יכול להשיב גם על שאלה זו,לפחות,ובכל מקרה,תן לבחון את מה שאומרת הקבלה על המצוי בעולם התודעות,כי אולי למרות שלא תשכנע,משוכנע,שקבלת מסר מעולם אחר,ואיננו במציאות מדומה,אולי יש מה ללמוד ממך על מאפיינים בעולם התודעות.

נתחיל בזה שתנסה לענות,על השאלה,האם ספירה, היא סבסטנציה תודעתית?
האם היא איכות תודעתית כמו כלי,ובמה היא נבדלת מכלי,והאם היא אור-מילוי?
ותאר יותר על ספירה מעבר להיותה מורכבת מחיבור של עשר ספירות,לפי סידורם.
ממה שאני יכול להבין מדבריך,מדובר באיכות בסיסית מעולם התודעות,
בדומה לאבחנה של חלקיק,בעולמינו,האם אני טועה?
 

יותם73

New member
ספירה

נתחיל בזה שתנסה לענות,על השאלה,האם ספירה, היא סבסטנציה תודעתית?
האם היא איכות תודעתית כמו כלי,ובמה היא נבדלת מכלי,והאם היא אור-מילוי?
ותאר יותר על ספירה מעבר להיותה מורכבת מחיבור של עשר ספירות,לפי סידורם.
ממה שאני יכול להבין מדבריך,מדובר באיכות בסיסית מעולם התודעות,
בדומה לאבחנה של חלקיק,בעולמינו,האם אני טועה?

תשובה:
ראשית ארשום את ההגדרה הקבלית לספירה
ספירה: עשר ספירות של אור ישר המלובשות בעשר ספירות של אור חוזר, היוצאות על זיווג אחד הנקרא "ספירה אחת" על שם הספירה העליונה שבקומה, אף על פי שכוללת עשר ספירות באורך ובעובי.
ספירה זה מה שמאיר, נוצץ. הכול פשוט מאוד. האגו שרוצה רק לבלוע הכול לתוכו, מהווה גוף שחור לחלוטין ולא יכול להאיר, אבל אם הוא "סוגר" את עצמו ומתחיל לעבוד בכיוון הפוך, בכוונה על מנת להשפיע, אז הוא מחזיר אור וכל מה שמגיע אליו. למשל, גוף שחור שבולע, אינו מחזיר קרני אור, לכן אנחנו יכולים גם לא לראות אותו. אבל אם הוא נוצץ הוא אינו בולע קרני אור, אלא מחזיר אותן לאחור ואז הוא נראה לעיני כל.

ספירה, זה אגו מתוקן בחלק מסוים שלו, באיזו צורה שלו, לכן הוא נוצץ ומאיר ונקרא "ספירות" מהשורש ספיר, מאיר. אנחנו בנויים בכזאת צורה, שקיימים בנו עשרה חלקים, ועלינו לעשות כך שהם יאירו במלוא העוצמה. מצב כזה נקרא "גמר תיקון שלם של האדם", כאשר הוא הופך לאדם של אור.

לכל אחת מהבחינות (בחינות דאור ישר שהשתלשלו ממחשבת הבריאה) יש שם. שמותיהן של הבחינות נקראות "ספירות" – "ספיר" מלשון מאיר, שכן רצון שבתוכו יש אור, מאיר בשל האור הממלא אותו. הספירות נקראות "כתר", "חוכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות"

כתר מלשון כותרת. כתר הוא תחילת הכול – מחשבת הבריאה המכתירה, הפועלת והשולטת על כל המציאות, מתחילתה ועד סופה.
חוכמה נקראת כן משום שבבחינה א' רואים את כל האור והכלי שהקדיש הבורא לבריאה. בחינה א' מכילה בתוכה את כל הכלי והאור הבאים מבחינת שורש בצורתם הגולמית. כל שאר הבחינות הן רק ההתפתחות שלה. אמנם, בבחינות ב' ג' וד' הנברא רוכש הבנות, תכונות ומצבים חדשים, אך למעשה כל אלה קיימים בכוח כבר בבחינה א', ולכן היא נקראת חוכמה: "כוח-מה".
"בינה" היא מלשון "הבנה". בבחינה ב' הנברא מתחיל להבין במידת מה מיהו שעשה את כל זה, מה טבעו ומה רצונו. מחשבת הבריאה מתגלה לראשונה בבינה. כתוצאה מהכרת הבורא והבנתו מתעורר בבינה רצון להשפיע. גם האדם, אם ברצונו להגיע לתכונת ההשפעה, עליו להבין תחילה מהי: עד כמה היא גדולה ביחס לרצון שלו, המקביל לרצון לקבל שבחוכמה.
"זעיר אנפין" (ז"א) פירושו פנים קטנות. "פנים" היינו: הארת חוכמה, מה שהבורא מציג כלפי הנברא, ההטבה שלו. זעיר אנפין נקרא "פנים קטנוֹת" משום שהשתדלות הנברא להידמות לבורא דומה לילד הרוצה להידמות לאביו ומחקה את פעולותיו.
מלכות נקראת כן משום שהיא מולכת על רצונותיה. הרצון של מלכות הוא הרצון העצמאי הראשון. מלכות עצמה היא אשר ממלאת את רצונה, מרגישה בו כמקבלת ונהנית מהמתנה ומנותן המתנה.
 
למעלה