יש משהו שאני עדיין לא מבין...

snla

New member
אז מה שאתה אומר

זה שיש יותר מהסבר אחד לסיבה שגולום לא מת ללא הטבעת?! נ.ב. לארגון "הוואלר" אין שום קשר לעלפים, הוואלר זה מסדר של עלפים וקוסמים שעוזר לאנשי הארץ התיכונה (כמו שהוא שלח את האיסטרי [גנדלף,סרומן וראדגסט] להגן על הארץ התיכונה מפני סאורון). לא כל העלפים הם במסדר הוואלר, רק מעטים (גאלדריאל, אלרונד ועוד...).
 

oneman2

New member
אל תשתמש במושגים בלי לדעת מה הם

הוואלאר הם סוג של אלים, הם אלה שבראו את העולם ואת מה שבו. אלרונד וגאלאדריאל הם בהחלט לא חלק מהוואלר (אלרונד אף פעם לא היה בארצות המערב)
 

snla

New member
זה שהוא אף פעם לא היה שם זה לא

אומר שהוא לא במסדר. וגלדריאל היא כן במסדר. ואם הוולאר הם סוג של אלים (מה שאני מסכים) אז למה אתה מדבר אליהם כאילו הם עלפים ("או כמו במקרה של הוואלר לא מתים"). דבר שלישי הוואלר בהחלט לא בראה את הארץ התיכונה הוולאר הוא מסדר של "אלים" שנוצר כדי לשמור על הארץ התיכונה.
 

oneman2

New member
קראת את הסילמאריליון?

1.קראתי אותו 3 פעמים, וגם את סיפורים שלא נשלמו, אז אני חושב שאני מבין קצת בנושא הזה. 2. לא אני אמרתי שהם כמו עלפים, זה היה מישהו אחר. 3. זה לא מסדר, וגלאדריאל היא בהחלט לא אלה.
 

yatooshim inc

New member
אין שום מסדר, מלבד זה של הקוסמים

הוולאר הם לא מסדר, הם בניו של אילובטר, והם אלו שעיצבו את ארדה, לא בראו אותה. דיברתי על העלפים הוולאר והמיאר בהקשר של "אל מתים", שאתה ציינת על גולום, כדי לתת דוגמא לכך שיש לזה משמעויות נוספות בכתביו של טולקין. זה המשותף היחיד ביניהם שאותו ציינתי, ואותו משותף היה "כל היצורים שלא מתים מזקנה" "או כמו במקרה של הוואלר, לא מתים". הכוונה במשפט הזה הייתה, פשוטו כמשמעו, שהם לא מתים-בכל דרך שהיא. מה הבלבול פה עם עלפים? הוולאר הם מעצביה של הארץ התיכונה, לא בוראיה, ושוב, הם רחוקים ממסדר כרחוק העדשה מן התפוח.
 

yatooshim inc

New member
מסכים עם מגלור

אתה עושה סלט מכמה דברים שאתה כנראה לא יודע מה הם-הוולאר, העלפים, האיסטרי, המועצה הלבנה, וכו'. לטובת הסדר הטוב- 1. הוולאר הם בניו של הבורא, "אילובטר" (או ארו), והם פחות או יותר ה"אלים" בעולם של שרה"ט. (הם רחוקים מארגון כרחוק העדשה מן התפוח). 2. הקוסמים זה רק שם שבני האנוש נתנו למסדר האיסטרי-והוא מייצג חבורה של חמישה מיאר, שנשלחו לארץ התיכונה על ידי הוולאר, על מנת לסייע לעמים החופשיים להתמודד מול סאורון. 3. גאלדריאל ואלרונד חברים במה שנקרא "המועצה הלבנה", שבה חברים גם סארומן וגנדלף, בין השאר. 4. אין שום מסדר הוולאר. נ.ב. לא יותר מאחד-אחד עיקרי, ואלי כמה תת סיבות, כמו בכל דבר. ע"פ הנסיון שלי בכצתביו של טולקין, מה ששמר את גולום בחיים, הוא הנחישות להשיג את הטבעת, לא שום דבר אחר. לא היהי שם שום עניין של בן אלמוות-הדבר היחיד שקורא למי שמחזיק בטבעת כל כך הרבה זמן, הוא שהוא מתפוגג. הפרשים הם מקרה אחר. נ.ב.נ. ממליץ לך בחום לקרוא את הסילמריליון.
 

snla

New member
בסדר

טעיתי אין שום צורך לעשות עניין גדול, וקראתי מספיק מהסימרליון כדי לדעת על האיסטרי, איך הם הגיעו ומי שלח אותם נ.ב. אני קורה את הסימרליון
 

yatooshim inc

New member
עניין גדול? איפה?

1. טעית, תקנו אותך. איפה עניין גדול? 2. אם כן, זה לא היה ברור. ואני ממליץ לך לסיים את הסיל' לפחות פעם אחת, לפני שאתה כותב הערות הרות גורל על כך שגלדריאל חברה במסדר הוולאר, לדוגמא.
 
למעלה