אתה שוב יורד לפסים אישיים בלי לקרוא
זה קרה גם בויכוח הקודם שלנו... וחבל. לא הכפשתי אותך, אלא ציינתי שאתה מזלזל באינטליגנציה של אנשים אחרים בפורום, כולל כאלה שאתה לא מכיר (לא נראה לי שניתן להבין אחרת את הפוסט שמפנה את הקוראים למילון). ביקשתי פשוט שלא תעשה זאת. באשר לתחום העיסוק של הפורום, הוא אכן עסק בעיקר בתשתיות פיזיות לפני שינוי השם וכבישים/תחבורה היה הנושא החם ביותר, תראה בארכיון--כאשר היה נקרא "פורום תשתיות ופיתוח סביבתי". לא הבאתי עמדה אם זה טוב או רע, רק ציינתי את זה בהקשר של השאלה, שהיא שאלה בתחום ה"חדש" של הפורום.
 
לגבי השאלה: לצערי לא הבנתי מה לא ברור אז קשה לי להסביר (ואני מניח שלא תאהב את זה אם אפנה אותך לערך "משמעות" במילון
), אבל נתתי דוגמא ספציפית למשמעות אחת שאכן קיימת לחלוקה למחוזות: שיש ועדות תכנון מחוזיות, ותפקודן יכול להוות שיקול לגבי קניית קרקע במחוז מסוים. אבל אני מניח שיש עוד משמעויות לחלוקה הזו. האם יש גופים נוספים מלבד משרד הפנים שמשתמשים בחלוקה הזו? ואם לא אז למה באופן רשמי מחוזות ישראל הם דווקא מה שקבע משרד הפנים ולא למשל המשרד לבטחון פנים? למה צריך 6 מחוזות + איו"ש ולא 3, למשל? האם יש הבדלים נוספים שיכולים להיות בין המחוזות מעבר להרכב ועדות התכנון? בקיצור, משמעות של מחוז במדינת ישראל. כנ"ל לגפי נפות.
 
ד"א ברוב המדינות המצב אינו זהה לישראל, ויש משמעות מאוד ברורה למחוזות, במיוחד באירופה. נעזוב שניה את המדינות הפדרטיביות (גרמניה, רוסיה, שווייץ). גם במדינות שאינן פדרטיביות קיימת משמעות פוליטית למחוזות. בעניין האדמיניסטרטיבי איני בקיא בדקויות, אבל הבדל משמעותי הוא שכמעט בכל העולם מחוזות נקבעים באופן חד משמעי, ואין סמכות לכל משרד ממשלתי לקבוע את המחוזות שלו. בקיצור, ברוב המדינות (במיוחד בגדולות שביניהן) מחוז זה כמו מיני-מדינה עם כל היוצא בכך. בישראל המצב כמובן שונה.