עם כל הכבוד לחייל,ויש לי כבוד אליו
מה לעשות, שאצלי בסדר העדיפויות עומדים הילדים, לפני ההורים. החייל שלפני צאתו לקרב, נתקף חרדות, ובצדק רב, ובשעה כזו, של חרדות ההגיון לא תמיד במקום הנכון, ראוי לא לעשות החלטות כאלו בשעה של חוסר ראציונלית, הבאת ילדים לעולם צריכה להיעשות בחישוב דעת מפוכח, ולא בשעת מצוקה, כי אחרי שזה נעשה אין דרך חזרה, שימי לב, כשאנו שומעים על אב שנהרג והשאיר אחריו ילדים, מיד אנו מרחמים על הילדים שנותרו ללא אב, גם כשאנו שומעים על תאונה שהיו מעורבים בה הורים לילדים, ישר אנו חושבים על גורל הילדים, מה זה אומר? שהילדים הם הראשונים לסבול מאובדן הורה, הילדים הם המשלמים העיקריים למחיר אובדן הורה, הילדים הם הנפגעים באופן הכי ישיר מחסרון הורה. "נצר" למשפחה, והמשך שושלת, אלה הם סיבות של ההורה לא של הילד, ולכן, בעיני יש בכך אנוכיות, כי, שוב, אלה סיבות שנובעות מתוך רצון ההורה ולא מתוך טובת הילד, על עניין הזכות אין ויכוח, לכל אחד יש זכות בלעדית על זרעו, אך האם זה נכון לעשות, זה עניין אחר, קשה להבין כיצד זוהי תקוותו, האם תקוותו היא שילדו יגדל בלעדיו? ואני לתומי חשבתי שכל הורה רוצה להעניק לילדיו חיים שלמים ולא חיי חסר. נכון שיש ילדים במשפחות שלמות שאינם מאושרים, אך אלו מתוך התפתחות לא טובה של המשפחה, ואין לצפות מראש כיצד תתפתח המשפחה, אך נתוני הפתיחה של ילד למשפחה עם 2 הורים, הם טובים יותר מאשר למשפחה שמראש חסר בה הורה. קשה להבין כיצד אשה שאך זה התאלמנה, שכל עולמה חרב, יכולה להעניק את מלוא האושר לילד, היא צריכה לשם כך להיות שחקנית, כדי לשחק מאושרת, או שהיא אינה כה אומללה, כי אשה שכואבת באמת את מות אהובה, בדר"כ כה אבלה, וכה כואבת, שקשה להאמין שהיא יכולה לתפקד באופן הטוב ביותר לילד, וזה לא הוגן כלפיו, כל יתום יספר לך עד כמה קשות היו שנות ילדותו, בעיקר משום שאמו היתה עצובה, ככל שהאם תנסה להסוות את עצבונה, למען הילד לא יגדל באוירה עצובה, הילד חש ומרגיש טוב מאד שאמו עצובה, וזה עובר לילד, אין טעם מראש לעשות ילד כדי שיולד למצב זה, זהו חוסר התחשבות בו. אם היה עומד בפני אותו צעיר, שאת מתארת, אני דווקא הייתי פונה להגיון שלו, ובעיקר לאחריות שלו, כדי לא לגרום לנצר שלו צער.