כאב ודמיון מודרך

כאב ודמיון מודרך

האם אפשר לשכך כאב פיזי בעזרת דמיון מודרך? (למשל כאב ראש, או כאבי מחזור?)
 
טכניקת ידידי הטוב ירון

יש לי ידיד טוב אשר סיפר לי פעם על הדרך שלו לעשות טיפולי שיניים בלי הרדמה. הרבה לפני שנכנסתי לכל העולם הזה של התעסקות בנפש הוא מדמיין שבכל גופו יש כבלים חשמליים ובכל מפרק בגוף יש לו מפסק. והוא פשוט מנתק את המפסק ובכך מפסיק את זרימת הזרם מאותו האיבר.. וכך הוא מנתק אזורים שלמים שכואבים.. הדמיון הוא שלו.. זה עובד בשבילו. מה יכול לעבוד בשבילך?? מיק.
 
ובכן, אני מניחה..

שעליי "לראות" בעיני רוחי את הדבר שגורם לכאב. בכאב ראש למשל, אם אני מרגישה איזה גוש כבד שרובץ על הראש, אני יכולה למשל לדמיין אותו מתמסמס עד שנעלם לגמרי.
 
נהדר

עכשיו אנו נכנסים לתחום שעוד לא קיים בארץ ונקרא Grovian Metaphor Therapy .. כאשר בכאב ראש, את מרגישה גוש כבד שרובץ על הראש. א. את יכולה באמת לפי טכניקות של דמיון מודרך למוסס אותו או מה שעולה לך כדימוי טוב בשביל להעלים את הגוש. ב. מצד שני, ולפי דויד גרוב, ממציא השיטה, את יכולה לבדוק יותר לעומק מהו אותו גוש כבד, מה צבעו, מאין הוא בא, מה מטרתו, ועוד לחקור את העולם הדימויי שלך, אולי הגוש לא צריך להעלם, אולי יש משהו אחר שכדאי לעשות.. מי יודע. לפי דויד גרוב, אם לא נניח הנחות אלה נשאל שאלות נקיות (שפה נקיה = שפה שאינה מניחה הנחות כלשהן לגבי מה שצריך לקרות) שאלות כגון האם לגוש יש צבע או צורה, אם כן, מהם? מאיפה בא הגוש? מה הגוש רוצה שיקרה? אופן שאילת השאלות באנגלית הוא מאוד מאוד מקובע, השאלות הינם שאלות קבועות אשר עוזרות לאדם לחקור את העולם הדימויי שלו Metaphorical Landscape ולהכירו לעומק, וכך גם לשנות דברים בחייו. בהצלחה מיק.
 

m_katzmann

New member
כמובן שניתן

היי נטע, כמובן שניתן לשכך כאב פיזי, השאלה האם אנחנו לא נחמיר את המצב אם לא נתייחס לכאב הזה? כי הכאב שם כדי לספר לנו משהו על עצמנו, כדי להוביל אותנו בדרכנו שלנו אל הריפוי. מאיה
 

יחפנית

New member
מאיה , אני נוטה להסכים עימך

על פי רשימותיה של לואיז היי ......כאב ראש , הינו תוצאה של ביקורת פנימית . כאב הראש הינו הסימפטום , לא הבעיה או ב-בהיה ... ואכן לא מן הסתם הכאב הופיע . על פי לואיז היי .... כאב - הענשה צורך פנימי בעונש . נראה לי שלפני שנבצע הדמייה על שיכוך והעלמת אותו כאב . אולי מן הראוי הוא ליצור שיחה פנימית מקדימה להבין את המהות ואת המקור של אותו צורך של הגוף לתקשר איתנו באותו כאב . מניסיון אישי אני יודעת שכשאני נכנסת לחקירה פנימית ומגלה את מקור הב-היה . הדרך משם לשנותה היא מהירה ביותר . בברכה אני
 
למעלה