כאן נמחקה הודעה

../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

מדהים אותי עד כמה אתה תופס מעצך רק כי אתה יו"ר מועצת הנוער... ביק פאקינג דיל.. אתה מרים את האף שלך יותר מדי ע"פ ההודעה שלך דיי ברור לי שאתה עוד לא יודע כלום על החיים . זה שאתה משלם את החשבון פלאפון שלך וקורע את התחת , במקום לבקש כסף מההורים זה כבר בעיה שלך
אם אני הייתי יכול לחיות על חשבונו של מישהו.. בכיף.. למי לעזאזל אתה מנסה להוכיח משהו? וואו אתה כזה כלי .. אתה לא חיי על חשבון ההורים שלך.. wooooooooow זה שאני גם עם ההורים.. לא אומר שאני חיי על חשבונם.. החיים שלי לא עניינך אבל פור דה רקורד יש לי יחידת דיור נפרדת ואני עוזר להורים שלי בערך ב 10 אלף ש"ח בחודש.. כל הדברים שיש לי.. אני קונה בעצמי. אתה ציינת שמועצת הנוער אירגנו את הדבר הזה בלשון.. ימבה מים וקויי שירות למוניות.. זה נחמד.. לא אמרתי שלא. אבל ביחס לאפשרויות שיש לכם.. אתם ממש לא עושים שינוי. אני לבד הייתי מוציא פי 10 יותר ממה שאתם מוציאים אתם אשכנזים מדי
בקיצור יש לך עוד הרבה ללמוד בחיים.. תאמין לי אתה לא יודע מה זה העולם האמיתי עדיין. אתה חיי בבועה שלך ותמשיך לחיות שם.. אתה אגב מוזמן להתלם ממני כאוות נפשך , אני אחד שתמיד תמיד אומר מה שהוא חושב , לא משנה מה המחיר.. למעשה.. הייתי שמח עם חברי מועצת הנוער יעזבו אותי בשקט
 
עצמאות כלכלית

אני בתור הורה הייתי רוצה לתת לילד שלי את הבסיס הטוב ביותר. לממן לו את הלימודים ואם אפשר גם רכב. אבל לא הייתי רוצה שילדי ינצל זאת. את כל השאר הייתי שמחה אם היה משיג בעבודה קשה. ואתה יודע מה , אני יותר מעריכה את הכספים שיוצאים מכיסי בידיעה שהם רק שלי. אין כאן קשר לאשכנזים או מזרחיים. אני במקרה חצי חצי. ואין חלום יותר גדול מבחינתי שתהיה לי העצמאות הכלכלית להגשים את כל החלומות שלי. "אם אתה יכול לחיות על חשבונו של מישהו בכיף" ???? נו, באמת. לא בשביל זה אני בעולם הזה. ועובדה שעד היום אני מסתדרת יפה מאוד.
 
תראי..

זה שהוא עובד קשה.. אני מעריך את זה.. אני איש של עבודה קשה כל החיים שלי עבדתי קשה.. ( לא תמיד הייתי בהיי טק.. אני התחלתי מלמטה.. ממש מלמטה.. ) אבל בשביל מה אני עובד כל כך קשה? בשביל שיהיה לי כסף לעכשיו ולעתיד אני רוצה שהילדים שלי יזכו לקבל הכל.. כל מה שלא היה לי אני רוצה שיהיה להם והרבה יותר מזה.. אבל הוא מגזים לחלוטין , למה הוא מתעקש לא לקבל עזרה כלכלית מההורים שלו? זה גובל בפלצנות.. הוא רוצה להוכיח משהו , משהו חברתי בלבד , בשביל הסטטוס החברתי שלו. בשביל מה ההורים שלו עבדו כל החיים שלהם? בשביל שלו יהיה טוב יותר. וכסף זה רק נייר אם לא מבזבזים אותו בסופו של דבר.. וכמובן זה עניין של גישה.. יש אנשים שחשובה להם הדרך ויש כאלה שחשובה להם רק המטרה. לך חשובה הדרך , לכן את מעדיפה להרוויח את הכסף בעצמך, זה נותן לך יותר הערכה לכסף שלך.. וזה נחמד , אבל לי יש גישה אחרת לי יותר חשוב התוצאה , כלומר הכסף , לא משנה לי אם הייתי מרוויח אותו בלוטו , טוטו , או מישהו עשיר היה תורם לי איזה מליון דולר אבל זה לא ככה.. ואני נאלץ להרוויח את המליון דולר האלא בעצמי.
 
אבל למה אתה מזלזל ברצון שלו?

זה לא גובל בפלצנות, הרי בסך הכל הוא כן לוקח מההורים דברים כמו מקום ואוכל ולינה. אבל אם הוא יכול בבילויים , פלאפונים בגדים וכו' לשלם בעצמו אז למה לא?
 
אני מזלזל ?

בשום אופן לא. להיפך , כבר אמרתי שאני מעריך את זה. אבל אם תשימי לב , כמה הוא טרח להדגיש את העובדה שלהורים שלו יש כסף והוא עובד ומרוויח בעצמו ובדרך הוא גם החליט לרדת עליי שאני עוד גר עם ההורים ( והזאת דוגמה מאד מובהקת שאין לו מושג מה באמת הולך.. רוב האנשים גרים עם ההורים הרבה מעבר לגיל 20 ) אני עדיין טוען , שאחת הסיבות ( העיקרית אפילו ) שהוא לא לוקח כסף מההורים שלו , זה בשביל שהוא ירגיש כאילו עצמאי , בשביל המעמד החברתי ( לא להיחשב כמפונק ) ובשביל הסטטוס החברתי. אם הוא היה נולד באיזור אחר.. נגיד הרצליה פיתוח , ספק רב אם הוא היה עובד, שם יש מנטליות אחרת .
 
הממ..

אני עדיין בהתליכי שקילה. אני רוצה פילוסופיה ומתמתיקה. הבעיה היא ששתי המקצועות הנ"ל אינם מקצועות "כספיים" ובת'כלס לומדים אותם רק בשביל ההשכלה וידע הכללי ( שזה מה שמעניין אותי ) לכן אני קצת מושך את הזמן עם זה.. אם בזמן הקרוב אני ירוויח מספיק כסף בשביל להגיד.. שאני לא צריך מקצוע פרקטי שיביא לי כסף בחיים אני ילך לזה. אחרת אני ילך למקצוע פרקטי כמו עריכת דין או רפואה ( מבחינת ציונים אני יכול להתקבל לכל מקום , יש לי גם 780 בפסיכומטרי ) ואיפה? הממ לא יודע...
 
ממליצה בחום על משפטים.

זה פשוט תואר לחיים. בכל אופן מקווה שלשנינו יהיה את הזמן ללמוד גם פילוסופיה בהמשך חיינו. ובנתיים, קח את הזמן.
 
שוב אני...

אני בשום שלב לא הרמתי את האף שלי (או אפילו הזכרתי את התפקיד שלי)... אני יודע שאני כמו כל חבר מועצה. אני נבחרתי מתוך חברי המועצה רק כדי שהמועצה תפעל טוב יותר. לא כי אני יותר טוב מהם. אני כן גאה בעובדה שאני במועצה כי אני יודע את השינוי שהיא עושה בחיים של בני נוער רבים בעיר הזאת. אנו פועלים כמיטב יכולתינו על מנת למצות את האפשרויות שלנו (כפי שאמרתי). אולי אמות המידה שעל פי הם אתה קובע שאנחנו לא עושים שינוי מעוותות. ואני עדיין לא מבין את כל העניין הזה של הגזענות המגעילה שלך. רק שתדע שיש לנו מזרחיים מלאים במועצה... אתה שחצן בחושבך שלבד היית מצליח יותר גם בגלל שהמועצה לא רק מוציאה פרוייקטים היא גם מועצה מייצגת שיש בה נציגים שעל פי הם אנו מחליטים על מה לפעול ברגע נתון. נחמד שאתה חושב שרק התפוקה חשובה, אבל במועצה חשוב לנו העשייה באותה רמה, שכולם ישתתפו יתנסו וירוויחו כישורים כדי שיוכלו להשתמש בהם בעתיד. ורק לרקורד אני לא חושב שאתה בגילך הצנוע יכול לומר שאתה מכיר את העולם יותר ממני. אני עושה הרבה מאוד עבודה בעולם האמיתי, גם דרך המועצה. לא כל העבודה היא רק נוער. אנחנו משתפים פעולה עם מבוגרים ברמות רבות. רוב התקציבים שלנו הם מחסויות. בהוצאת פרוייקטים אנו שואפים לרמה דומה לזו של מחלקת ארועים בעירייה וההצלחה של הארועים מראה שאנו את פונים לקהל שלנו. ומשפט כזה: "אני אחד שתמיד תמיד אומר מה שהוא חושב , לא משנה מה המחיר.." זה משפט של ילד אטום מוח, שחושב שהוא יודע הכי טוב לכולם. אולי אתה זה שצריך להסתכל מעבר לבועה שלך ולראות מעבר לאינטרסנטיות לא מתחשב.
 
אתה מביא

לי הרצאות על מועצת הנוער ? הרצאות כאלה אני קורא ושומע כל הזמן אתה חוזר ומשבח את מועצת הנוער.. אבל אתה לא אומר שום דבר שאפילו קרוב למה שאמרתי.. הרצאת ה copy paste ממש לא מרשימה אותך. על השאלות האמיתיות אתה לא עונה. ת'שמע אין טעם להווכח פה.. אם אתה לא מסוגל לקבל ביקורת ( אמנם ביקורת קשה.. אבל ביקורת ) אז הבעיה היא אצלך.. אני את הביקורת שלי יודע לקבל. "אני אחד שתמיד תמיד אומר מה שהוא חושב , לא משנה מה המחיר.. זה משפט של ילד אטום מוח " אולי.. או שזה משפט של מישהו שמאמין בעצמו
אין סיבה שאני לא יגיד משהו שאני חושב ומאמין רק כי זה יפגע ברגשותיך העדינים ושבריריים אתה לא מסוגל להתמודד עם מה שאני אומר? אתה לא היחיד..
 
מה הם השאלות האמיתיות?

בבקשה תכתוב אותן בצורה שנבין שאתה מעוניין בתשובות ואז גם תוכל לקבל אותן.
 
יש לי הרבה..

אבל פרה פרה.. נתחיל ממשהו שבאמת בולט לעין. החינוך. בתוך מועצת הנוער , אתם צריכים לחשוב לעתיד , נכון רובכם נערים שרק מלשמוע את המילה בית ספר זה עושה רע וכמובן שהרבה יותר שווה להארגן מסיבות ולהביא 10 אלף איש לאיזה מפגן חד פעמי שהמטרה העיקרית שלו למארגנים זה להוציא אותם אנשים כלים ומגניבים ואיזה יופי לי.. אירגנתי מסיבה של 10 אלף איש. כבר הרבה שנים לא שמעתי על שום הישג משמעותי ואפילו לא משמעותי בתחום בחינוך , בת'כלס זה העתיד של הנוער , פה צריך להשקיע . כל שנה הרבה בני נוער עוזבים תיכון למשל ( אני הייתי בינהם ) תגידו לי חברי מועצת הנוער.. כמה נערים כאלה החזרתם למסלול הנכון? כמובן שזה לא מתריד אתכם.. אם אחד כזה יבוא למרכז הנוער.. ניתן לו איזה יעוץ ושיעשה מה שבא לו אחרי זה העיקר שהוא יבוא למסיבה שאיגנתם שתוכלו להשוויץ אחרי זה שהשגתם 10001 איש. כל יום נסגרות כיתות שלמות , מגמות החינוך בשפל המדרגה , ודווקא לכם יש את האפשרות לעשות את השינוי , אני לא יודע עד כמה אתם מנסים אבל גם אם אתם מנסים דיי ברור שאין לכם את ה"שיניים" למשוך כאלה מהלכים . ותאמינו לי פה בדיוק המקום שאתם יכולים לעשות את ההבדל , יש מה לעשות בנידון. בוודאות. המקסימום שהצלחתם לעשות זה לארגן איזה מפגש ללימוד לשון ע"י מורי אנקורי ( שבת'כלס גם עשו את זה בשביל הפירסום לאנקורי ) אז יצאתם ידי חובה. אתם אוהבים לעשות מה שעושה לכם טוב.. ברור שהכי כיף לאגן מסיבות אבל את הנושאים האמיתיים.. כאלה שדורשים מאמץ אמיתי.. אתם מוותרים. * ההודעה נכתבה ע"י יד אחת , יתכן ויהיה כמה שגיאות כתיב שיסלפו איזה משפט .. אז תשתמשו בהיגיון.
 
אני מסכימה עם כל מילה.

איפה מועצת הנוער בתחום החינוך? אני יודעת שקל מאוד לבקר ולא לשנות שאתה שם, אבל הביקורת הזאת היא מה שתביא לשינוי. נתחיל מנושא החינוך, למישהו מחברי המועצה יש תשובה? ובבקשה תשובות הולמות כי גם השאלה כאן הועלתה בצורה ראויה.
 
לשאלה הולמת... תשובה הולמת.

אז איפה אנחנו מבחינת מערכת החינוך. - בתחלית השנה יחולק בבתי הספר עלון זכויות תלמיד. הוא יכלול בתוכו גם הסבר על תפקיד המועצה וטלפון של המועצה שיותקן בו משיבון בקרוב והוא יהווה קו תמיכה לבני נוער. -במקביל התחיל לעבוד מטה תקנונים על תקנוני כל בתי הספר העל יסודיים ולהתאים לחוק זכויות התלמיד הקבוע בחוק. השינוי יעשה לכל ביצפר באופן יחידני. -ובנוסף לכך לאור מה שנאמר על סגירת מגמת הספרות בגלילי יועלה העניין בועדה לזכויות בני נוער, תקנון וחוקה וצעדים מתאימים יעשו על מנת להפוך את הההחלטה. לגבי הנושא הרגיש של נוער מנותק (שאינו במסגרת פורמלית מכל סוג) נעשו דיונים, וזה בעייתי כי מקומנו כנוער מייצג לפעול באופן אקטיבי לעשות שינוי בהחלטת בן הנוער, אלא שרוב בני הנוער הללו לא יקשיבו לבני גילם. אנו כן לעומת זאת רואים פרוייקטים של העירייה להחזיר בני נוער למערכת הפורמלית, כמו למשל זרעים של שינוי. בגלל הרגישות של הנושא בעירייה יש מחלקה לקידום נוער בנפרד, שפועלת כל הזמן להחזיר בני נוער מנותקים למערכות החינוך השונות. המועצה מנסה למצוא רעיונות לקידום נוער כזה ועד עתה לא עלה רעיון יישים.
 
נשמע ממש ממש טוב

ועכשיו עומדות כמה שאלות קשות , ראשית האם באמת כל התוכניות יצאו לפועל ובאיזו דרך. שנית בנוגע לנוער המנותק, דווקא לדעתי זה צריך לעמוד בין הדברים הראשונים מבחינת החינוך. עם השנים יש יותר ויותר בני נוער שנפלטים ממערכת החינוך הפורמאלית. חלקם, במידה ויש יכולת כלכלית , עוברים לבתי ספר פרטיים, והחלק השני פשוט נפלט מהמערכת ועובר לבתי ספר בעייתיים בחלקם וזה מה שמוביל לפערים חברתיים, בעיות כלכליות, אלימות וכו'. כמובן בהקצנה.. בקיצור לא תוכלו להוריד ידכם מהדבר. זה שיש מחלקה כזאת בעירייה רק יכול לתרום לכם ולא לגרוע. אני בעד שתקחו פעילים ולנטריים , נוער מנותק, ותחשבו יחד איתם מה היה יכול לעזור בנושא. זה משהו שכמובן חייבים לקחת בו חלק גם מנהלי בתי הספר.
 
דווקא נראה לי הכי הגיוני שנוער

יקשיב לנוער.. נראה לי שגם יהיה להם יותר חשק להקשיב לבני גילם מאשר למבוגרים, שיכול להיות שכבר טחנו להם את המוח בקשר לזה.
 
למעלה