צור, אתה מעודד תאונות, וחבל
עם כל הסימפטיה האישית שאני רוחש לך, טני חושב שאתה פשוט נכנס לנישה מסוכנת. לפני כשנתיים או קצת יותר, קרתה תאונה בהרצליה, שבה טסו מדריך מנוסה עם אלפי שעות, וחניכה מאילת כמדומני. לאחר המראה, היה להם קאט מנוע. המדריך, שהיה מאד מנוסה, לפחות כמוך, חשב שיוכל לחזור ולנחות בשדה. לצערי, הוא פגע בגג של האנגר, ושניהם נהרגו. אינני ממש בקי בדוח התאונה ההיא, אבל מספר טייסים ממועדון טייסים חיפה, וביניהם יוסי הומל, ניסו לבדוק מה גבול המעטפת לחזרה לנחיתה לאחר קאט מנוע בהמראה. ניסינו זאת בגובה של 500 רגל, כאשר הטייס י ו ד ע שהוא עומד לבצע כזה תרגיל, ובקושי הגיע לנחיתה, ולפי דבריו "התכווץ לו חור הישבן". לא ממליץ לאף אחד לבצע נחיתה חזרה בשדה לאחר המראה עם קאט מנוע. ברוב המקרים, ועל פי חוק, המשך המסלול חייב להיות נקי ממכשולים, בזוית של 45 מעלות לכל צד, ולכן אני ממליץ לכולם לדבוק במה שמלמדים אותנו המדריכים. לא ממליץ אפילו לבצע זאת כתרגיל, אלא לשם ההוכחה למה אין לעשות את זה בזמן אמת. נחיתות בטוחות לוקץ