כביש 9 לא יפתח בחודש הקרוב

דןמור

New member
צריך לתבוע את חברת מוריה

אפשר לחשוב שהיא לא מכירה את העובדה שאסור לפתוח את הכביש לפני השיקום הנופי ופתאום היא הופתעה מכך. אם החברה לא יכולה לעמוד בהבטחות שלה לתאריכים, שלא תבטיח.
 

smoshes

New member
מדינת חלם. שיפתחו את הכביש ובמקביל יטפלו בנוף

למה לגרום סבל בפקקים לנוסעים לירושלים? הכביש כבר גמור. ולמה הדיון הבא בעוד חודש?? לא יכולים להקדים אותו?
 

amit1270

New member
העניין הוא...

שלא סומכים על מוריה שיטפלו בשיקום הנוף אחרי פתיחת הכביש, וזה אמצעי הלחץ הכי יעיל. (גם אני סובל מהפקקים.)
 

דןמור

New member
ובצדק לא סומכים עליהם

יש סיבה למה חוקקו את החוק הזה (נראה לי שזה חוק). ברגע שהיו פותחים את הכביש - כולם היו שוכחים מכל השאר והשטח היה נשאר מוזנח בניגוד להסכמים, או שהטיפול הנופי לקח שנים במקום חודשים. הרעיון היה לתת אינטרס (בן השאר כלכלי) בטיפול הנופי.
 

אלכסיי03

New member
פתיחה לחוד ושיקום לחוד

איבדו את שאריות השכל והשפיות בבית המשפט הזה. הכביש מוכן ומי שמונע את פתיחתו הוא מחבל נבזי ושפל. רק תחשבו איזה אבסורד קורה פה: בית המשפט חלש כל כך שלא מסוגל להבטיח שחברת מוריה תשלים את השיקום הנופי אם תחוייב לעשות זאת, אז החכמים בלילה האלה לוקחים מאות אלפי אנשים כבני ערובה. טירוף...
 

fireman

New member
לא מסכים איתך

שיקום הנוף הוא חלק מהפרוייקט שצריכה לבצע חברת מוריה. לא מדובר בשני פרוייקטים שונים שצריכים להתבצע ע"י אותה חברה. באותה הצורה שכשאני בונה בית ואני לא מפנה את הפסולת מהאתר בניה אני לא מקבל טופס 4 (חיבור למים וחשמל) אין שום סיבה שחברת מוריה תקבל אישור לפתוח את הכביש לפני שהיא סיימה את כל החייבויותיה. מה שחברת מוריה ניסתה לעשות זה לפתוח את הכביש, להתקפל משם ושיחפשו מי שישקם את הנזקים שם וטוב מאוד שהעמידו אותם במקום. בן ערובה או לא.....הפקקים האלו היו לא מאתמול ולא מהיום, זה כבר שנים ככה. אז תסבול עוד חודש\ים לא יקרה כלום.
 

אלכסיי03

New member
הכל פונקציה של תועלת ונזק

הדוגמה עם חיבור הבית למים לא תופסת פה כי מאכלוס הבית רק משפחה אחת מרוויחה לעומת רבים הסובלים מהנזק הסביבתי שבית לא גמור גורם. מאידך, פתיחת המחלף המוכן היתה מועילה למאות אלפים בעוד שאת פגעי הנוף הזמניים ניתן לסבול בקלות בניגוד מוחלט לפקקים. והכי חשוב, מדובר פה בתקדים, בשבירת הכללים ההגיוניים והמקובלים. קח לדוגמה את הרמפה במחלף גלילות. פתחו אותה בו ביום שסיימו לבנותה ובכך היטיבו עם למעלה ממליון בני אדם. ואת עבודות הגימור מבצעים כבר אחרי פתיחת צוואר הבקבוק. אותו דבר קורה כמעט בכל פרויקט תחבורתי וזה רק הגיוני וטבעי.
 

amit1270

New member
אתה משווה את הרגישות הנופית של עמק הארזים

למחלף גלילות??
 

אלכסיי03

New member
אני מדבר על העקרון

כל פרויקט שיכול לשרת את הציבור צריכים לפתוח מייד עם סיום הבניה ואת העבודות המשלימות אפשר בקלות לדחות לשלבים מאוחרים יותר. הרי כך או כך ייקח זמן עד שיתבצע השיקום הנופי, אז למה לעזאזל לא נוכל בזמן הזה לנסוע בכביש החדש??? למה איזה קבלן משנה ערבי של אשטרום ממשיך לבצע עבודות משלימות במחלף גלילות שלושה חודשים אחרי שהרמפה נפתחה ובאותה שעה לא סומכים על חברת מוריה הגדולה והמכובדת שלא תבריז ולא תברח? ואם כבר יש סיבה לא לסמוך עליהם, שייקחו את המנהלים שלהם כבני ערובה ולא אותנו, המוני הנהגים. שיעקלו את החשבונות שלהם, שיאיימו בקנסות, לא משנה, אבל שיסבול רק מי שצריך. אני בכלל לא מבין את היחס הסלחני של הציבור בארץ לטירוריסטים שלוקחים את הציבור הרחב כבני ערובה, בין אם מדובר בהסתדרות או בבתי משפט או לא משנה מי. בלי שום קשר לצדקת המטרה, אני לא מוכן שימנו אותי להיות האחראי והסובל. מי שלוקח אותי כבן ארובה הוא אוטומטית הופך לאויב שלי.
 

XrayCharlie

New member
אתה שוכח שזה לא רק שיקום נופי.

בכביש 9 מדובר גם על גדרות שימנעו מבעלי חיים להכנס לכביש. זה אולי לא מזיז לך אבל זה יכול לגרום לתאונות בכלל ותאונות קשות ביותר בפרט אם מדובר באופנועים למשל. בסופו של דבר יש פה סוף כל סוף תהליך בו המדינה מחייבת חברה לעמוד בתנאים שהיא התחיבה לבצע. במדינה שלנו זה רק דבר חיובי.
 

אלכסיי03

New member
לא יכול לקבל את הטיונים שלך לצערי

אני לא מכיר אף כביש במדינה הזאת שמופרד הרמטית מהסביבה ושבעלי חיים לא יכולים לחדור אליו בחופשיות מוחלטת. איפה ראית דבר כזה? ואם לא ראית אז מא פתאום אתה רוצה למנוע פתיחה של כביש שמהבחינה הזאת הוא בדיוק כמו כל כביש אחר במדינה ומבחינות רבות אחרות טוב יותר? ולגבי התנאים, אין לי שום בעיה, כמובן, שיחייבו את הקבלנים לעמוד בסטנדרטים סביבתיים מסוימים. אבל מי אמר שפתיחת הכביש צריכה להשלמה של כל חלק שולי בפרויקט שלא קשור לכביש עצמו אלה לדברים מסביב שבשום אופן לא משפיעים על התנועה בכביש? זהו בזבוז כספי ציבור נטו.
 

amit1270

New member
"חלק שולי בפרויקט שלא קשור לכביש עצמו"?

זו דעתך, אבל לא דעתו של בית המשפט.
 

XrayCharlie

New member
רואים שאתה לא אופנוען

אני לא מכיר ב-100% את הכביש הזה (עדיין) אבל אם בנו בו 2 מנהרות (בכסף רב מאוד מן הסתם) רק כדי שיתאפשר לבעלי חיים (ואני לא מתכוון לעכברים) מעבר בין שני חלקיו, הרי שיש כאן משהו שלא קיים בכבישים אחרים בכלל והגשר החדש במחלף גלילות (שהזכרת מקודם) בפרט. אם יש כאן בעיה בטיחותית (ואני מניח שיש הרי לא בכל כביש קיים מעבר לבעלי חיים ואמורים להיות גדרות על מנת למנוע מעבר במקומות אחרים), אז חייב להיות פתרון לפני שפותחים את הכביש.
 

shlomolol

New member
המנהרות והגשרים בגלל הלחץ של הגופים הירוקים

במקור הירוקים התנגדו לסלילת הכביש הזה בכלל. טענתם היתה שעמק הארזים צריך להשאר כמו שהוא. בסוף למנוע את הסלילה הם לא הצליחו, אבל הם הגיעו לכמה השגים- המנהרות והגשרים ועוד [אגב גם המנוף הארוך ההוא הובא בלחץ הירוקים כדי לא להרוס את הקרקע שמתחתיו; בניית הגשר היתה 'באוויר']. לא היתה מניעה מבחינה הנדסית לסלול כביש רגיל ללא מנהרות וגשרים. לעניין בעלי החיים: בעמק ישנם מספר צבאים. צבי הוא חיה קטנה, יותר מכלב אפילו. זה לא סוס או גמל. ולכן אין ממנה סכנה למכוניות. גם בדרום סכנת הגמלים והחמורים של הערבים גדולה בהרבה ולא ראיתי גדרות בכבישים שם. כאן הסיבה היא הפוכה: לשמור עליהם. גם אין הרבה צבאים. פה זה לא אמריקה עם המוסים ולא אוסטרליה עם הקנגרואים. מאות מליונים על 10 צבאים... נו. כל אחד וסדר העדיפויות שלו. ובסופו של דבר הכביש מוכן, נוצץ, משחרר פקקים- וסגור. ועשרות הנהגים שחורקים שיניים כל יום בעוברם ליד הכביש הזה יודעים למה הוא סגור: בגלל הירוקים. אז שהירוקים יחשבו עם זה היה שווה את זה.
 

yairp4

Active member
זה די ברור ומובן שלא סומכים על מוריה

אבל אם בית המשפט יכול להורות על דחיית הפתיחה, הוא לא יכול לחייב את מוריה באמצעות קנסות או כל דרך אחרת לבצע את עבודות השיקום לאחר פתיחת הכביש (בהנחה שבאמת אפשר לבצע את עבודות השיקום לאחר הפתיחה)? אין ספק שעבודות השיקום חשובות מאוד בפרוייקט הזה, אבל אני חושש שהחברה להגנת הטבע קנתה לעצמה היום הרבה מאוד שונאים חדשים למרות המטרה המוצדקת...
 
הפעם באמת הגזמת...

מה זה לא סומכים? מי לא סומך? מה זה מאפייה? בית משפט יכול לתת צו למילוי כל התחייבות מוריה נניח בחודש ועדיין לאפשר פתיחת הכביש, ואם לא אז כך וכך צעדים ינקטו, אבל למנוע פתיחה של כביש מוכן בגלל שלא סומכים על חברה ועוד חברה ציבורית שתקיים החלטות בתי משפט זה ממש שלטון אפריקאי, אז בית השופטי צדק עלק האלה משתמשים באזרחים כמנוף ללחץ וכספי ציבור לביזיון , כי הרי כל עיכוב גורם עלויות ישירות ועקיפות, אני כבר לא מבין אפילו התגובות שלך, נראה כאילו כבר איבדנו במדינה הזאת כל שכל ישר והכל נראה לגיטימי ואנחנו עוד נחשבים לאור גויים עלק... האם בית המשפט לא סומך על יכולתו לכפות החלטות הגיוניות? לכן הוא משתמש בצורת שפיטה של עולם שביעי? השתגעתי כבר מהמדינה הזאת באמת אין דין ואין דיין.
 
למעלה