היו צריכים לנסות להסתייע במגשר מקצועי
בוקר טוב. התקשורת בישראל, האוצר, המורים והמרצים אינם מבדילים בין מתווך ובין מגשר (למרות שחלק מהמרצים אמורים לדעת מהו ההבדל שכן כיום יש לימודים לתואר שני ליישוב סכסוכים...). למתווכים הם קוראים מגשרים. אני סבורה שמגשר זה קודם כל אופי! צריך שיהיה לאדם את הנתונים הבסיסים כדי להיות מגשר ורק אח"כ יוכל הוא לקבל מומנויות מקצועיות בלימודי הגישור. הוא צריך לאהוב אנשים, לאהוב לעבוד עם אנשים, צריך להיות קשוב, צריך לדעת להקשיב ללא ביקורת, צריך להבין כי חשוב מאוד לתת מקום בגישור לצרכים, לרשות ולכאב האישי. אם לא יהיו לו הנתונים האלו, אזי, לדעתי, לא יהיה מגשר מוצלח במיוחד. אנשים רבים, גם כאלו שלא למדו גישור ניחנים בתכונות אלו. אלו הם המתווכים, אלו שתמיד מנסים לעזור לאחרים לפתור סכסוכים. אולם, במקרים האלו, של השביתות הרבות, היו צריכים הגורמים לנסות גם גישור אמיתי - מתווך שהוא מגשר מקצועי, שלמד גישור, שהינו בעל נסיון במקצוע. ייתכן והיה מצליח לקצר את ההליכים. תארו לעצמכם גישור אמיתי בהליך - שמאופיין בסודיות. לתקשורת אין דריסת רגל. העיתונאים מגיעים והמגשר והצדדים אינם יכולים למסור איפורמציה, כי ההליך הוא סודי. רק מסיבה זו, ההליך כבר היה מתקצר. כל ה"פלפל" (שהוא התקשורת) היה נעלם. מה היתרון בשביתה אם לא לא ניתן לדבר עליה בתקשורת?