כדאי לעשות מעקב אנדוקריני במצבי?

תמר כהן5

New member
כדאי לעשות מעקב אנדוקריני במצבי?

שלום, בת 26 לפני שנה וחצי התחילה לי פזילה בעין שמאל. ועוד כמה בעיות (חולשה, לח"ד גבוה, דופק מהיר). עשיתי כל מיני ברורים כי רציתי לתקן את הפזילה. בין היתר עשיתי בדיקות הורמונליות והייתי אצל רופאת אנדו' ורק הפרולקטין מעט גבוה (700 שזה מעט). תריס תקין כולל TSI. ב MRI ראו מיקרואדנומה בהיפופיזה ממש קטנה- 5 מ"מ (לא בטוחים, אבל זה בטוח משהו שפיר). כתבו לי שאני צריכה להיות במעקב אנדו כל שלושה חודשים ו mri כל שנה. בגלל שהווסת שלי לא היתה סדירה ביקרתי אצל רופא נשים ויש לי שחלות פולציסטיות עם ציסטות ורירית מעובה. אמר לי לחזור אחרי חודש ולא חזרתי. כל זה עשיתי כדי לקבל אישור שאין מניעה לעשות ניתוח פזילה. הרופאה האנדו' יצאה לחופשת לידה (לא הביאה לי אישור), הלכתי לרופא באחד ממרפאות חוץ והוא אוטומט הביא לי אישור לניתוח אבל ביקש שאעשה מבחן סינקטן 250. טרם עשיתי את הבדיקה. באפריל האחרון עברתי את הניתוח (בגלל הניתוח התחלתי את כל הבדיקות).
לא עשיתי את המעקב אצל האנדו אבל אני כן רוצה לעשות את ה mri- לראות אם הגידול השתנה.
שתיתי שלוש פעמים דוסטינקס והפסקתי- מאז, הווסת שלי מגיעה כמה פעמים בחודש (ולא פעם ב... כמו פעם).
תוכל לכתוב לי בבקשה האם נשמע שאני בכלל צריכה מעקב אנדו, בדיקות דם כל פעם, סינקטן, מעקב רופא נשים, mri. או שהכל נשמע בסדר?
לא הייתי אצל אנדו מדצמבר וחוץ מהמחשבה שאני "מזניחה" את עצמי אני מרגישה יחסית טוב חוץ מכאבי ראש שאני לא בטוחה שבכלל קשורים...
כל הבדיקות והמעקבים האלה נשמעים לי יותר מידי...
תודה :)
 
למעלה