כדור הארץ. כל האמת!כל החדשות.

התולעת 1

New member
כדור הארץ. כל האמת!כל החדשות.

כידוע, העמים הקדמונים היו סבורים שהעולם הוא משטח רחב הניצב על זנבות שלשה לוייתני ענק. והיו שהאמינו שהארץ מוחזקת על ידי ארבעה פילים אדירי מימדים העומדים על גבי צב ענק השט באוקינוס אין סופי. כך או כך לכולם היה ברור שרעידות האדמה נגרמות כתוצאה מתזוזה כל שהיא של מחזיקי העולם... תיאוריית המשערים שהעולם כדורי היתה נחשבת בלתי סבירה ובלתי הגיונית לחלוטין. רק בתקופה מאוחרת יותר החלו לטעון חלק מחכמי יון, שהעולם כדורי. אך הדיעה הרווחת עוד מאות רבות של שנים בקרב כמעט כל האנושות היתה כי הארץ היא שטוחה, או לכל היותר - בצורת כיפה. אולם, מאז התגלתה יבשת אמריקה לפני כחמש מאות שנה (בשנת ה`רנ``ב1492-), בעקבות מסעו של קולומבוס אשר ביקש להגיע להודו שבמזרח על ידי מסע לצד מערב, ובכך עורר רבים לצאת להפלגות דומות, החלו אנשים רבים להבין כי אכן צורת העולם כדורית. וזאת, יש להדגיש, בניגוד גמור לדיעה אשר עדין היתה רווחת בקרב ההמון באותה תקופה, כי הארץ היא שטוחה. גישה זו שהארץ כדורית הלכה והתחזקה, ובדורות האחרונים קיבלה חותמת מדעית מוחלטת וברורה - בפרט לאור תצלומי העולם מן החלל, עד אשר תאוריית המשטח הניצב על גבי לוויתנים ופילים מעלה חיוך על פנינו. ובכל זאת, אם נזכור שהנתון היחיד אשר היה לפני אנשי העולם באותה תקופה היה רק משטח של שדות והרים למלא העין, הרי שלא היתה להם שום סיבה להניח שהעולם כדורי. ובפרט שלפני שגילה ניוטון את כח המשיכה, לא היה שום הגיון לומר שהעולם המאוכלס בבני אדם ובעלי חיים (וחפצים שונים) הוא כדורי, והבריות שבצידו השני עומדות כשראשיהן למטה ורגליהן למעלה, ואינן נופלות ממנו... והנה בזוהר הקדוש (ויקרא דף י, א) אשר נכתב לפני כאלפיים שנה נכתבו הדברים הבאים, כאשר הזוהר אומר שהדברים מצוטטים מספר אשר נכתב עוד קודם לכן(!) על ידי רב המנונא סבא: ``כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו`, - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו`. דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט) ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה) וכו`.`` בקטע קצר וקולע זה של הזוהר הקדוש נכללות מספר ידיעות נכבדות: א. העולם בצורת כדור. ולא כהבנת האנושות אז שהעולם בצורת משטח ב. ובכל זאת, לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון. ג. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה. ד. על אף הדמיון והשויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות פניהם, צבעם, וכדו` שונים ממקום למקום (כושים, אדומי העור, צהובי העור וכו`). ה. השוני שבחזות בני האדם במקומות השונים נובע כתוצאה מהבדלי מזג האויר שבין המקומות. ו. בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום. ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר. חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ``ל חז``ל מגדירים מידע זה בשם סוד. חכמינו ז``ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר להם, לבעלי חכמת התורה. (``ורזא`` דא ``איתמסר`` למאריהון דחכמתא). כלומר מקור המידע אינו טבעי, אלא תורני. האין די בכך בכדי להווכח שהתורה, מן השמים היא
 

G o v er n o r

New member
כדור הארץ. כל האמת?? כל החדשות??

הזוהר חובר ע"י ר´ משה דה-לאון מאוילה, ספרד, ב- 1286 (לפני 700 ומשהו שנים. לא לפני אלפיים שנה) המידע בזוהר, אף שנכתב ב- 1286 היה כבר נחלת הצבור. יש דווחים כי כדוריות הארץ הוסקה עוד לפני ארתוסתנס, ע"י פיתגורס, בן המאה ה-5 לפנה"ס, על סמך נתוח צל כדה"א על הירח בזמן לקויי ירח. "ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר" בכל מקום המצוי צפונית למעלת רוחב צפוני 67, ודרומית למעלת רוחב דרומי 67, והקטבים בכלל זה, שורר יום ארוך של ששה חדשים ולילה ארוך של ששה חדשים, חליפות. בכל מקום המצוי דרומית למעלת רוחב צפוני 67, וצפונית למעלת רוחב דרומי 67, אכן מתרחש, כתלות בעונות השנה, יום ארוך ולילה קצר, ולילה ארוך ויום קצר. משמע, אין בדברי הזוהר רבותא, ששכן במקומות בהם התגוררו יהודים במאה ה-13 בצפון אירופה, אכן שרר יום ארוך ולילה קצר, וחבר המתגורר בצפון אירופה, יכול היה לדווח לר´ משה דה-לאון, באמצעות חליפת מכתבים, על תופעה זו. שימו לב כי הזוהר אינו מדווח על לילה ארוך ויום קצר. לסכום: במקרה זה, חז"ל _אינם_ מותקפים, כיוון שאיש אינו מחזיק אותם אחראים לשטויות של ר´ משה דה-לאון. הזוהר, בכל מקרה, _עמוס_ שגיאות גאוגרפיות, חרף היותו חבור מאוחר (המאה ה-13). "מופת" זה רוסק. הצג אחר, ילדון...
 

דוד1000

New member
קדמות הזוהר

לדוד שלום! תודה לשאלתך. קדמות הזוהר נידונה בספרים רבים ונערכו מחקרים מקיפים המוכיחים שאמנם הזוהר הקדוש נכתב ע"י התנא שמעון בר יוחאי, כפי שמובא בזוהר עצמו. אין באפשרות מכתב להקיף מחקר זה. אציין 2 מקרות מקוצרים לעיון (אם כי, כאמור, נכתבו ספרים נרחבים אודות תחום זה ספציפית). תולדות האמונה היהודית / קויפמן. דעת סופרים / רבינוביץ. המחקרים האמורים מקיפים, כאמור, את השאלות שהוזכרו במכתבך. בהצלחה! צוות "ערכים" -----Original Message----- From: דוד [mailto:[email protected]] Sent: Tuesday, December 17, 2002 9:55 PM To: מאתר ערכים Subject: על הזהר Importance: High בכבוד רב דוד
 

דוד1000

New member
קדמות הזוהר

לדוד שלום! תודה לשאלתך. קדמות הזוהר נידונה בספרים רבים ונערכו מחקרים מקיפים המוכיחים שאמנם הזוהר הקדוש נכתב ע"י התנא שמעון בר יוחאי, כפי שמובא בזוהר עצמו. אין באפשרות מכתב להקיף מחקר זה. אציין 2 מקרות מקוצרים לעיון (אם כי, כאמור, נכתבו ספרים נרחבים אודות תחום זה ספציפית). תולדות האמונה היהודית / קויפמן. דעת סופרים / רבינוביץ. המחקרים האמורים מקיפים, כאמור, את השאלות שהוזכרו במכתבך. בהצלחה! צוות "ערכים" -----Original Message----- From: דוד [mailto:[email protected]] Sent: Tuesday, December 17, 2002 9:55 PM To: מאתר ערכים Subject: על הזהר Importance: High בכבוד רב דוד
 

amirjak

New member
סלח לי אבל דעת החוקרים

נוטה לכיוון שאומר שהזוהר כן חובר ע"י רשב"י הכנס הנה בבקשה
 

amirjak

New member
קראתי היטב

ולא מצאתי הפרכה.. כל שאתה כותב הוא שחכמים יוונים גילו כי כדוה"א הוא כדור, כל הכבוד להם, באמת חכמים.. אולם כדי לדעת האם הזוהר והתורה מגיעים מן השמיים יש לבדוק את אמיתותם ואת התקופה בהם נכתבו. והזוהר בלי כל ספק נכתב ע"י רשב"י לפני יותר מאלפיים שנה. כפי שמבואר פה, אני רוצה לציין בנוסף כי בזוהר מצויות נבואות המתארות במילים פשוטות את המצב שקיים כרגע בארץ, בנוסף הזוהר גם נותן תאריכים המראים בברור כי הזוהר אף מתכוון לתקופתנו. כך שגם אם ר. משה די ליאון כתב את הזוהר אי אפשר להסביר את הידיעה שלו במצב שלנו כרגע בארץ.
 

G o v er n o r

New member
לא. לא קראת. שוב...

וקרא, ואם אינך חפץ - יקראו אחרים. נבואות? כל נבואה מספיק מעורפלת קל לראותה כמי שהתקימה...
 

G o v er n o r

New member
אני יכול להובילך לנהר. איני יכול

להכריחך לשתות. הפנתיך אל מאמר הפרכה ובו הצבעה פנימית אל דיון פרטני בנמוקים מוחצים (1) עד (4), פלוס עדות חוקר, ר' יצחק דמן עכו, המפריכים את אוטנטיות הזוהר. אתה יכול להתבונן בהוכחות בעיניים עצומות. יקראו אחרים. הכל רואים שהפנים אליהם נופצה הבועה הם פניכם, פאגאנים, עכו"מים. כל "מופת" שהצגתם - רוסק. עכשיו נתבלעה לה דעתכם מרוב תסכול ומפח-נפש...
 

amirjak

New member
הפסול במומו פוסל

הצגתי לפנייך מאמר המראה בברור את קדמותו של הזוהר וכיצד נמצאים התיחסויות אליו עוד מלפני תקופת חייו של רבי משה דה-ליאון. אתה בחרת להתעלם! קרא והשכל
 

G o v er n o r

New member
מדוע מתוארים מנהגי ימי הביניים

בזוהר? מדוע לא נזכר הזוהר כחבור או כספר בכתבי מי מגדולי ישראל שלפני 1286? מדוע לא מעיד מי מגדולי ישראל שאחרי 1286 כי ראה אי פעם את כתב-היד? מדוע ניתן לזהות בזוהר תחביר ספרדי ומלים ספרדיות והארמית שלו משובשת? מדוע ניכר בזוהר כי תאור ארץ-ישראל נשאב ממקורות תלמודיים ולא כעדות של תושב? מדוע הודתה אלמנת ר' משה דה-לאון כי לא היה חבור של רשב"י מעולם בידי בעלה? הרי נכבדי ספרד היו משלמים כל סכום בו היתה מואילה לנקוב, וכך היתה מבטיחה את זקנותה ונדוניה נאה לבתה. המשך לחלום חלומות פז, חמודי...
 

amirjak

New member
כבר

אומת, מדוע לא נזכר הזוהר כחבור או כספר בכתבי מי מגדולי ישראל שלפני 1286? הוא כן מוזכר, כפי שמתואר כאן. מדוע לא מעיד מי מגדולי ישראל שאחרי 1286 כי ראה אי פעם את כתב-היד? הכתב נגנז וייחשף בעתיד לבוא מדוע ניתן לזהות בזוהר תחביר ספרדי ומלים ספרדיות והארמית שלו משובשת? אין שום הגות ספרדית בזוהר, אולם אני מסכים שבזוהר קיימות טעויות דקדוקיות של ארמית, אולם מספרם מועט מאד כפי שמתואר כאן. מדוע ניכר בזוהר כי תאור ארץ-ישראל נשאב ממקורות תלמודיים ולא כעדות של תושב? הזוהר ירד מפי השכינה ע"י רשב"י ונכתב ע"י בנו (לכן גם קיימות שגיאות כתיב, אם רשב"י היה כותב את הספר ישר מפי השכינה לא הייתה ולא שגיאה אחת) מדוע הודתה אלמנת ר' משה דה-לאון כי לא היה חבור של רשב"י מעולם בידי בעלה? בדיה אחת גדולה שאין לי מושג מאיפה המצאת אותה!
 

G o v er n o r

New member
לא, לא, לא. על כל שאלה שלי אתה

מצביע על _כל_ המאמר ואומר "הנה התשובה". הצבע במדויק על הפסקה במאמר אשר לדעתך מתיחסת לשאלה ספציפית שלי. הנה, ננסה שוב: מדוע מתוארים מנהגי ימי הביניים בזוהר? חלק א' חלק ב' מדוע לא נזכר הזוהר כחבור או כספר בכתבי מי מגדולי ישראל שלפני 1286? מי מגדולי ישראל שאחרי 1286 מעיד כי ראה אי פעם את כתב-היד? מדוע ניתן לזהות בזוהר תחביר ספרדי ומלים ספרדיות והארמית שלו משובשת? מדוע ניכר בזוהר כי תאור ארץ-ישראל נשאב ממקורות תלמודיים ולא כעדות של תושב? מדוע הודתה אלמנת ר' משה דה-לאון כי לא היה חבור של רשב"י מעולם בידי בעלה? הרי נכבדי ספרד היו משלמים כל סכום בו היתה מואילה לנקוב, וכך היתה מבטיחה את זקנותה ונדוניה נאה לבתה (זו חקירתו של ר' יצחק דמן עכו, כפי המובא בספרו "ספר היוחסין" של ר' אברהם זכותו, הוצאת פיליפובסקי, עמ' 88. קטע זה מצונזר ברוב ההוצאות לאור של ספר היחסין)...
 

G o v er n o r

New member
הנה הקשורים למנהגי ימי הביניים

המתוארים בזוהר, אשר נשמטו: חלק א' חלק ב' נא להסביר כיצד מתרץ מאמרך את קיומם בזוהר...
 
למעלה