יהודים מול יוונים..כך מקובלני מבית
אבי אבא רבן גמליאל לא אומר שהוא קיבל מהיוונים רבן גמליאל אומר ...מבית אבי אבא...זאת אומרת ממשה רבינו עד ימיו של רבן גמליאל כידוע לכולם בתחילת כל חודש נראה הירח כצורת חרמש דק ההולך וגדל עד אשר נראה במילואו באמצע החודש, מאז הולך הירח ומצטמק עד אשר נעלם ושוב נולד, יום המולד הוא יום ראש החודש העברי. פרק הזמן החולף ממולד למולד, קרוי אורך חידוש הירח. ויש לציין כי מכיוון שזמני תורת ישראל נקבעים עפ``י היום בחודש כמו שמצויינים בתורה, למשל חג פסח כתוב שהוא בחמשה עשר בניסן, אז חמשה עשר בניסן ממתי זה? מראש חודש, אז אנחנו צריכים לקבוע מתי הראש חודש, וכמו שכתוב שחג הסוכות בחמשה עשר בתשרי ויום הכפורים בעשרה בתשרי, וכן הלאה, לפיכך יש חשיבות הלכתית רבה מיוחסת לקביעת יום ראש החודש ודבר זה כאמור תלוי בזמן מולד הירח, מתי נולד הירח זה ראש חודש. כמו שהקב``ה אמר למשה רבינו ``זה ראה וקדש``, הראה לו הקב``ה את הירח במולדו, ואמר לו ``זה ראה`` כשתראה כזה, ``קדש`` - החדש מקודש, ראש חודש. והנה בתלמוד במסכת ראש השנה דף כ``ה עמוד א` מסופר: פעם אחת נתקשרו השמים בעבים ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחודש, כסבורים העם לומר ראש חודש, אמר להם רבן גמליאל: כך מקובלני מבית אבי אבא, אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה, שזה 12 שעות ושני שלישי שעה ושבעים ושלשה חלקים. רבן גמליאל מעיד שקיבל בתורה שבעל פה מדורות קודמים שבשושלת נשיאי ישראל, שהם קבלו מאבותיהם, והם מאבותיהם עד מתן תורה, כי אין חידושה של הלבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה ושבעים ושלשה חלקים, ככה אמר להם רבן גמליאל. זאת אומרת מה שראיתם כרגע דמות לבנה וחושבים אתם לקדש החודש – טעות, כי עברו רק 29 יום ועדיין צריכים חצי יממה ותשצ``ג חלקי השעה. סיכום החישוב לפי התורה, כמה זה 29 וחצי יממות + שני שליש שעה +שבעים ושלשה חלקי שעה? בקיצור זה יוצא 29.53059 בדיוק. הקטע עכשיו זה מתוך ספרו של קרסגאן, המדען הראשי של מנהל החלל האמריקני, ולמרבה התדהמה הוא מסיק כי אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא 29.530588 יממות שהם למעשה 29.53059 יממות, ההפרש הוא 2 חלקיקים קטנים של שניה. זה ראש מנהל החלל אחרי שהם צפו דרך לווין, מניין לרבן גמליאל, ומניין להרמב``ם שפוסק כך, שהמולד 29 יממות וחצי היממה, בתשצ``ג חלקי השעה, איך? פלא פלאות, הרי אף אחד לא יכול לעמוד בחוץ ולהתבונן 29 ימים פלוס?! בזמנם לפני 2000 שנה לא היה טלסקופ, לא היתה אפשרות לברר ! חכמים אמרו, לך תדע אם זה נכון? אומרים לך 29.5 ותשצ``ג, 793 חלקי השעה, מה זה עד כדי כך דיוק כזה ואפשר שזה נכון? ועוד תדהמה, התדהמה הופכת למוחלטת כאשר מתגלה שמחקר מתקדם יותר אשר נערך בברלין בגרמניה הולך וסוגר את פער חלקיקי השניה שבין תורת ישראל לבין מחקרי המדע המודרני ומסיק כי אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא 29.530589 זאת אומרת חלקיק אחד נותר, המדע עוד יתקדם ויגיע גם לחלקיק הזה מן הסתם, אבל אתם רואים איזה דיוק מדהים. בואו תשמעו מסקנה: אנחנו שיודעים שהתורה ניתנה מבורא עולם ואנחנו יודעים כי לא מעט מסודות הטבע הרבים נתגלו לנו ע``י המצוות שנתן לנו הבורא, כדי ללמד אותנו לשם כך את קיום המצוות כהלכתן, היינו צריכים גם ללמוד כמה סודות של הטבע שהבורא לימד אותנו, וזאת דוגמא בשביל לקבוע את חגי ישראל חייבים לדעת מתי המולד בדיוק, זה מכריח אותנו שהתורה ניתנה מבורא עולם, אף אחד בעולם לא יכול היה להגיד את הדיוק הזה בלי מכשירים . עכשיו בואו נבין, רבן גמליאל מכריע נגד מה שרואה העם, העם עומד ואומר אנחנו רואים דמות לבנה בשמים, רבן גמליאל אומר אתם לא רואים, למה? כך מקובלני מבית אבי אבא שאין המולד אלא 29 וחצי היממה ושני שליש וכו`. נו, מה אתם אומרים אם היה יוצא עכשיו חכם כולם אומרים הנה הירח, והוא אומר זה לא הירח, זה דמיון, זה לא הירח! מאיפה אתה יודע? ככה קבלתי מאבא שלי והוא מאבא שלו עד מתן תורה, שעכשיו לא יכול להיות ירח, אבל כולם רואים כולם מצביעים הנה עב``ם, הנה עב``ם! והוא אומר שטויות והבלים, זה לא עב``ם ולא ``באטיח``, אין פה כלום, למה? אנחנו מדויקים ממתן תורה. פלא פלאות, מה אומרת התורה על זה? פסוק: ``כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו, רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה``, איזוהי חכמה ובינה שהיא לעיני העמים? הוי אומר זה חישוב בתקופות ומזלות, וכל היודע לחשב בתקופות ומזלות ואינו מחשב, עליו הכתוב אומר: ואת פועל ה` לא יביטו ומעשי ידיו לא ראו``, כך מופיע בילקוט שמעוני המדרש ואתחנן ד`. ועוד מדרש תשמעו: ``ויאמר ה` אל משה ואל אהרן החודש הזה לכם ראש חודשים הוא, ראשון לחודשי השנה. באותה שעה, אומר המדרש, מסר לו הקב``ה למשה רבנו חוקות חשבון הירח ומסורות דקדוקי משפטיו, והודיעו היאך יהיה מעבר שנים וקובע חדשים, לפי שנאמר שמור את חודש האביב ועשית פסח, חייב להיות פסח תמיד בחודש האביב ורק הלוח העברי יודע לחשבן בדיוק את השנה. אצל האיסלם הראמדאן, נופל כל פעם בחודש אחר. אצל הנוצרים אותו דבר, האפיפיור, לפני כ-15 שנה עשה עדכון ללוח הנוצרי שזייף, בתורת ישראל מנתינתה בהר סיני ועד היום החשבון מדוקדק על אלפיות השניה, ``זוהי חכמתכם ובינתכם לעיני העמים``,
אבי אבא רבן גמליאל לא אומר שהוא קיבל מהיוונים רבן גמליאל אומר ...מבית אבי אבא...זאת אומרת ממשה רבינו עד ימיו של רבן גמליאל כידוע לכולם בתחילת כל חודש נראה הירח כצורת חרמש דק ההולך וגדל עד אשר נראה במילואו באמצע החודש, מאז הולך הירח ומצטמק עד אשר נעלם ושוב נולד, יום המולד הוא יום ראש החודש העברי. פרק הזמן החולף ממולד למולד, קרוי אורך חידוש הירח. ויש לציין כי מכיוון שזמני תורת ישראל נקבעים עפ``י היום בחודש כמו שמצויינים בתורה, למשל חג פסח כתוב שהוא בחמשה עשר בניסן, אז חמשה עשר בניסן ממתי זה? מראש חודש, אז אנחנו צריכים לקבוע מתי הראש חודש, וכמו שכתוב שחג הסוכות בחמשה עשר בתשרי ויום הכפורים בעשרה בתשרי, וכן הלאה, לפיכך יש חשיבות הלכתית רבה מיוחסת לקביעת יום ראש החודש ודבר זה כאמור תלוי בזמן מולד הירח, מתי נולד הירח זה ראש חודש. כמו שהקב``ה אמר למשה רבינו ``זה ראה וקדש``, הראה לו הקב``ה את הירח במולדו, ואמר לו ``זה ראה`` כשתראה כזה, ``קדש`` - החדש מקודש, ראש חודש. והנה בתלמוד במסכת ראש השנה דף כ``ה עמוד א` מסופר: פעם אחת נתקשרו השמים בעבים ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחודש, כסבורים העם לומר ראש חודש, אמר להם רבן גמליאל: כך מקובלני מבית אבי אבא, אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה, שזה 12 שעות ושני שלישי שעה ושבעים ושלשה חלקים. רבן גמליאל מעיד שקיבל בתורה שבעל פה מדורות קודמים שבשושלת נשיאי ישראל, שהם קבלו מאבותיהם, והם מאבותיהם עד מתן תורה, כי אין חידושה של הלבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה ושבעים ושלשה חלקים, ככה אמר להם רבן גמליאל. זאת אומרת מה שראיתם כרגע דמות לבנה וחושבים אתם לקדש החודש – טעות, כי עברו רק 29 יום ועדיין צריכים חצי יממה ותשצ``ג חלקי השעה. סיכום החישוב לפי התורה, כמה זה 29 וחצי יממות + שני שליש שעה +שבעים ושלשה חלקי שעה? בקיצור זה יוצא 29.53059 בדיוק. הקטע עכשיו זה מתוך ספרו של קרסגאן, המדען הראשי של מנהל החלל האמריקני, ולמרבה התדהמה הוא מסיק כי אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא 29.530588 יממות שהם למעשה 29.53059 יממות, ההפרש הוא 2 חלקיקים קטנים של שניה. זה ראש מנהל החלל אחרי שהם צפו דרך לווין, מניין לרבן גמליאל, ומניין להרמב``ם שפוסק כך, שהמולד 29 יממות וחצי היממה, בתשצ``ג חלקי השעה, איך? פלא פלאות, הרי אף אחד לא יכול לעמוד בחוץ ולהתבונן 29 ימים פלוס?! בזמנם לפני 2000 שנה לא היה טלסקופ, לא היתה אפשרות לברר ! חכמים אמרו, לך תדע אם זה נכון? אומרים לך 29.5 ותשצ``ג, 793 חלקי השעה, מה זה עד כדי כך דיוק כזה ואפשר שזה נכון? ועוד תדהמה, התדהמה הופכת למוחלטת כאשר מתגלה שמחקר מתקדם יותר אשר נערך בברלין בגרמניה הולך וסוגר את פער חלקיקי השניה שבין תורת ישראל לבין מחקרי המדע המודרני ומסיק כי אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא 29.530589 זאת אומרת חלקיק אחד נותר, המדע עוד יתקדם ויגיע גם לחלקיק הזה מן הסתם, אבל אתם רואים איזה דיוק מדהים. בואו תשמעו מסקנה: אנחנו שיודעים שהתורה ניתנה מבורא עולם ואנחנו יודעים כי לא מעט מסודות הטבע הרבים נתגלו לנו ע``י המצוות שנתן לנו הבורא, כדי ללמד אותנו לשם כך את קיום המצוות כהלכתן, היינו צריכים גם ללמוד כמה סודות של הטבע שהבורא לימד אותנו, וזאת דוגמא בשביל לקבוע את חגי ישראל חייבים לדעת מתי המולד בדיוק, זה מכריח אותנו שהתורה ניתנה מבורא עולם, אף אחד בעולם לא יכול היה להגיד את הדיוק הזה בלי מכשירים . עכשיו בואו נבין, רבן גמליאל מכריע נגד מה שרואה העם, העם עומד ואומר אנחנו רואים דמות לבנה בשמים, רבן גמליאל אומר אתם לא רואים, למה? כך מקובלני מבית אבי אבא שאין המולד אלא 29 וחצי היממה ושני שליש וכו`. נו, מה אתם אומרים אם היה יוצא עכשיו חכם כולם אומרים הנה הירח, והוא אומר זה לא הירח, זה דמיון, זה לא הירח! מאיפה אתה יודע? ככה קבלתי מאבא שלי והוא מאבא שלו עד מתן תורה, שעכשיו לא יכול להיות ירח, אבל כולם רואים כולם מצביעים הנה עב``ם, הנה עב``ם! והוא אומר שטויות והבלים, זה לא עב``ם ולא ``באטיח``, אין פה כלום, למה? אנחנו מדויקים ממתן תורה. פלא פלאות, מה אומרת התורה על זה? פסוק: ``כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו, רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה``, איזוהי חכמה ובינה שהיא לעיני העמים? הוי אומר זה חישוב בתקופות ומזלות, וכל היודע לחשב בתקופות ומזלות ואינו מחשב, עליו הכתוב אומר: ואת פועל ה` לא יביטו ומעשי ידיו לא ראו``, כך מופיע בילקוט שמעוני המדרש ואתחנן ד`. ועוד מדרש תשמעו: ``ויאמר ה` אל משה ואל אהרן החודש הזה לכם ראש חודשים הוא, ראשון לחודשי השנה. באותה שעה, אומר המדרש, מסר לו הקב``ה למשה רבנו חוקות חשבון הירח ומסורות דקדוקי משפטיו, והודיעו היאך יהיה מעבר שנים וקובע חדשים, לפי שנאמר שמור את חודש האביב ועשית פסח, חייב להיות פסח תמיד בחודש האביב ורק הלוח העברי יודע לחשבן בדיוק את השנה. אצל האיסלם הראמדאן, נופל כל פעם בחודש אחר. אצל הנוצרים אותו דבר, האפיפיור, לפני כ-15 שנה עשה עדכון ללוח הנוצרי שזייף, בתורת ישראל מנתינתה בהר סיני ועד היום החשבון מדוקדק על אלפיות השניה, ``זוהי חכמתכם ובינתכם לעיני העמים``,