כותרת בדה מרקר: מספר מוניות השירות היום הוא 83 בלבד. ענף הולך ונעלם

EHP12

Well-known member
בגלל שיש לי רק כותרת בלי תוכן, אני לא שולח את הקישור, רק באמת אושר לראות את החאפרים עם הטרנזיטים הצהובים נעלם לאט לאט מהנוף, שהם זכר לתת אלטרנטיבה לעומסים שהיו ל"אגד" ו"דן" בקווים מאוד ספציפיים, נהגים עם מוניטין מוצדק של מופרעים, שרק הפריעו לשירות האוטובוסים המגביל. ללא לוז ומסלולים שניתן לראות. ממה שאני רואה בתל אביב, נשארו רק מוניות 16 ו-51. בעיקר כי הם משרתים קהל גדול של עובדים זרים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה, שנוח להם התשלום במזומן.

ושלא יגידו לי שבת, מוניות שירות גם בימי השיא שלהם היה פתרון מוגבל מאוד בשבת למעט מאוד מסלולים (ב/מתל אביב אלו: 4,5,51,66,201,601,910,405,451 וזהו). ואיך אמרו פה בפורום תמיד לוז לפי "רצון הנהגים".
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל שיש לי רק כותרת בלי תוכן, אני לא שולח את הקישור, רק באמת אושר לראות את החאפרים עם הטרנזיטים הצהובים נעלם לאט לאט מהנוף, שהם זכר לתת אלטרנטיבה לעומסים שהיו ל"אגד" ו"דן" בקווים מאוד ספציפיים, נהגים עם מוניטין מוצדק של מופרעים, שרק הפריעו לשירות האוטובוסים המגביל. ללא לוז ומסלולים שניתן לראות. ממה שאני רואה בתל אביב, נשארו רק מוניות 16 ו-51. בעיקר כי הם משרתים קהל גדול של עובדים זרים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה, שנוח להם התשלום במזומן.

ושלא יגידו לי שבת, מוניות שירות גם בימי השיא שלהם היה פתרון מוגבל מאוד בשבת למעט מאוד מסלולים (ב/מתל אביב אלו: 4,5,51,66,201,601,910,405,451 וזהו). ואיך אמרו פה בפורום תמיד לוז לפי "רצון הנהגים".

איך שרה ציפי שביט? "כולם הלכו לג'מבו".

מצד אחד זה עצוב כי זו היתה צורת תחבורה ישראלית עם אלמנט מסויים של גמישות, מצד שני - שיפור מערכת התשלום בתחבורה הסדירה זה סיפור הצלחה שחיסל את מוניות השירות.

83 מוניות שירות פעילות בענף כולו נשמע כמו סוף הדרך. מנית 9 קווים פעילים בלבד, ממוצע של 9 מוניות לקו.

בנסיעות לתל אביב בשנות השמונים והתשעים היינו משתמשים במוניות שירות קו 4 בחזור אם הן הגיעו לפני האוטובוס. כירושלמים ללא כרטיסייה של דן התשלום ממילא היה במזומן אז לא היתה סיבה להיות נאמנים למערכת הסדירה. הסדרים שמכסים את כל הנסיעה לא היו אז.

בירושלים מעולם לא היו מוניות שירות עירוניות, רק בינעירוניות לתל אביב ויוצא הדופן של מוניות נשר לנתב"ג שלא נסעו על מסלול של קו ממוספר. זה חלק מטבען הטפילי של קווי מוניות השירות שהן תמיד נסעו במסלולי הקווים הרווחיים ביותר או בשירות הרווחי ביותר. ברשל"צ נסעתי פעם במונית שירות שנכנסה קרוב יותר ליעד שנוסע ביקש כחלק מהמסלול וזה דווקא מצא חן בעיניי כיכולת התגמשות.

מאד מצער שמוניות השירות לא השכילו להתפתח לכיוון התנועה לפי דרישה. נשר הירושלמית תמיד הפעילה מסלולי איסוף ופיזור על בסיס צרכי הנוסעים, לדעתי היה אפשר לשכלל את זה ב 25 השנים האחרונות שכמעט כל נוסע מחזיק פלאפון ברמת תיחכום כזו או אחרת. במקום - חברות הייטק כמו באבל ניסו להמציא מחדש את הגלגל וכשלו, אולי משום שהן פעלו באזורים עם תח"צ חזקה במקום במקומות הזקוקים לקווי הזנה.

לגבי השבת: בכל מקום אחר בעולם התח"צ הסדירה פועלת בסופי השבוע בלו"ז המותאם לצרכי הנוסעים. בישראל זה אומר תדירויות על בסיס לו"ז יום ו ומוצ"ש המותאמים לנסועת סופ"ש. הקווים יצטרכו להמנע ממקומות עם רחובות הסגורים בשבת - תופעה המחייבת רוב דתי של 80%. זה יכתיב מערכת שבת עם ביטול קווים מסויימים והתאמות באחרים. מוניות השירות היו הישראבלוף הקודם, כיום הישראבלוף הוא קווי נעים בסופ"ש החינמיים בהפעלה עירונית ב 14 הרשויות המשתתפות. לקווים אלו יש לו"ז ומידע באפליקציות, מה שלמוניות השירות מעולם לא היה, והאוטובוסים יוצאים עם מספיק מקומות ריקים שאפשר לעלות בדרך, מה שאי אפשר במונית שירות שיוצאת מלאה.

צריך לזכור שאין איסור כלשהו על הפעלת תח"צ בשבת. סעיף 386 מלא בהיתרים שונים לקווים בשבת, כולל "נחוץ לשם קיומה של תחבורה ציבורית" שמתיר בעצם כל קו, וסעיף 395 מאפשר לאשר קווים בסתירה להגבלות של סעיף 386. אין צורך להפנות את הציבור לאמצעי אלטרנטיבי כלשהו כשאפשר לתת לו תח"צ סדירה לפי צרכי הנוסעים, לא לפי צרכי האוכלוסיות שבוחרות שלא לנסוע בשבת. המדינה מפעילה את הכבישים בשבת כולל מרכזי בקרה וכוחות חירום אז אין סיבה שלא תפעיל עליהם תחבורה ציבורית.

לגבי העובדים הזרים - מוניות שירות זו תחבורה ציבורית של עולם שלישי. הן קיימות במדינות באפריקה, אסיה וברה"מ לשעבר שהרשויות הזניחו את תחום התח"צ. בניירובי שבקניה היה סיפור שמערכת האוטובוסים קרסה מזמן אבל מוניות השירות המשיכו את מספרי הקווים כבסיס למערכת שלהן. בשלב מסויים הן התחילו לפתח גירסאות שונות למספרים - למשל פיצול המספר 4 לכל מני 4x עם ספרות ואותיות על בסיס יעד, ובשלב מסויים הנוסעים הכירו רק את הקו הקרוב אליהם ולא ידעו מה יש בשאר הרשת. לפני כעשור היה פרוייקט מיפוי של הרשויות והאוניברסיטה שם, ופורסמו מפות רשת על בסיס מה שהתפתח. בדרא"פ ישנה תופעה שנקראת Taxi Queens של נערות וצעירות הנוסעות בחינם או הנחה במוניות השירות מהעיירות השחורות תמורת רמה מסויימת של יחסי פלירטוט או מין עם הנהגים.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
83 מוניות שירות פעילות בענף כולו נשמע כמו סוף הדרך. מנית 9 קווים פעילים בלבד, ממוצע של 9 מוניות לקו.
זה תשעה קווים שהיו פעילים בשבת בתל אביב (יש עוד כמה מקומות בארץ שיש בהם מוניות שירות). כיום מהקווים העירוניים נשארו מוניות 51 ו-16 בלבד. בנתניה למשל שהייתה "מלכת מוניות השירות", קווים עירוניים של מוניות שירות נסגרו ב-2022 בגלל חוסר הרווחיות.
 

Ccyclist

Well-known member
זה תשעה קווים שהיו פעילים בשבת בתל אביב (יש עוד כמה מקומות בארץ שיש בהם מוניות שירות). כיום מהקווים העירוניים נשארו מוניות 51 ו-16 בלבד. בנתניה למשל שהייתה "מלכת מוניות השירות", קווים עירוניים של מוניות שירות נסגרו ב-2022 בגלל חוסר הרווחיות.

למוניות השירות יש מילכוד תמחור ייחודי: מחיר הנסיעה בימי חול זהה למחיר נסיעה בודדת באוטובוס.

סיבסוד האוטובוסים והעובדה שהם מסיעים יותר נוסעים לנסיעה הופכים אותם לזולים יותר לתפעול לעומת מוניות השירות.

שיפור שיטת התשלום לתקופתית / גלובלית שהנוסע מבצע מספר נסיעות בלתי מוגבל בתקופה (חודש, יום, 90 דקות) הפכו את הנסיעה במונית שירות ללא משתלמת לנוסע, שכבר מזמן אינו משלם מחירי נסיעה בודדת אלא חודשי, יומי או 90 דקות מעבר.
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל שיש לי רק כותרת בלי תוכן, אני לא שולח את הקישור, רק באמת אושר לראות את החאפרים עם הטרנזיטים הצהובים נעלם לאט לאט מהנוף, שהם זכר לתת אלטרנטיבה לעומסים שהיו ל"אגד" ו"דן" בקווים מאוד ספציפיים, נהגים עם מוניטין מוצדק של מופרעים, שרק הפריעו לשירות האוטובוסים המגביל. ללא לוז ומסלולים שניתן לראות. ממה שאני רואה בתל אביב, נשארו רק מוניות 16 ו-51. בעיקר כי הם משרתים קהל גדול של עובדים זרים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה, שנוח להם התשלום במזומן.

ושלא יגידו לי שבת, מוניות שירות גם בימי השיא שלהם היה פתרון מוגבל מאוד בשבת למעט מאוד מסלולים (ב/מתל אביב אלו: 4,5,51,66,201,601,910,405,451 וזהו). ואיך אמרו פה בפורום תמיד לוז לפי "רצון הנהגים".

הנה הלינק:


הכותרת קצת צהובה כי היא משווה את המספר ב 2010 למספר כיום בלי להתחשב בנתון מ 2021.

כמו כן - בתגובות היתה התייחסות להשתלטות גורמים עברייניים על התחום, דבר שהוביל לאלימות ומהומות בתחנה המרכזית בתל אביב בינואר 2023 . עתכן שזה גרם לנהגי המוניות לחזור לתחום מוניות הספשל במקום להסתכן בקווי השירות.
 

EHP12

Well-known member
הנה הלינק:


הכותרת קצת צהובה כי היא משווה את המספר ב 2010 למספר כיום בלי להתחשב בנתון מ 2021.

כמו כן - בתגובות היתה התייחסות להשתלטות גורמים עברייניים על התחום, דבר שהוביל לאלימות ומהומות בתחנה המרכזית בתל אביב בינואר 2023 . עתכן שזה גרם לנהגי המוניות לחזור לתחום מוניות הספשל במקום להסתכן בקווי השירות.
מה עוזר הלינק אם אין גישה לכתבה?

צריך לעשות את ההשוואה ל-2010, כי רפורמת הרב קו שגרמה לכך שחלקים ניכרים מההכנסות הגיעו למדינה ולא לחברת המוניות, יחד עם הירידה בכמות הנוסעים בתקופת הקורונה, זה מה שהרג את מוניות השירות.
 

Ccyclist

Well-known member
מה עוזר הלינק אם אין גישה לכתבה?

צריך לעשות את ההשוואה ל-2010, כי רפורמת הרב קו שגרמה לכך שחלקים ניכרים מההכנסות הגיעו למדינה ולא לחברת המוניות, יחד עם הירידה בכמות הנוסעים בתקופת הקורונה, זה מה שהרג את מוניות השירות.

יש פסקה וחצי, וגם תגובות. אפשר להסיק מה הנקודה העיקרית של הכתבה.

נקודת המידע של 300 ב 2021 חשובה כי ברור שהקורונה הורידה את התחום.

83 כיום זה מספר מזעזע. גם אם מתייחסים למוניות השירות כסוג של מטרד לתח"צ הסדירה - התמוטטות "היריב" עצובה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240524-183502_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240524-183502_Samsung Internet.jpg
    KB 468.9 · צפיות: 5

EHP12

Well-known member
יש פסקה וחצי, וגם תגובות. אפשר להסיק מהי הנקודה העיקרית של הכתבה.

נקודת המידע של 300 ב 2021 חשובה כי ברור שהקורונה הורידה את התחום.

83 כיום זה מספר מזעזע. גם אם מתייחסים למוניות השירות כסוג של מטרד לתח"צ הסדירה - התמוטטות "היריב" עצובה
שום עצב על היעלמות הכלי החאפרי הזה. שבעיקר הפריע ופעל ללא לוז מוגדר.
 

מוישי67

Active member

קבצים מצורפים

  • -2,300 מוניות שירות ל-83_ המדינה ריסקה את הענף שהיה יכול להיות תשתית לתחבורה ציבורית בשבת - רכ...pdf
    KB 243.3 · צפיות: 5
  • krisat-mob.png
    krisat-mob.png
    KB 28.3 · צפיות: 6

connex

Active member
בגלל שיש לי רק כותרת בלי תוכן, אני לא שולח את הקישור, רק באמת אושר לראות את החאפרים עם הטרנזיטים הצהובים נעלם לאט לאט מהנוף, שהם זכר לתת אלטרנטיבה לעומסים שהיו ל"אגד" ו"דן" בקווים מאוד ספציפיים, נהגים עם מוניטין מוצדק של מופרעים, שרק הפריעו לשירות האוטובוסים המגביל. ללא לוז ומסלולים שניתן לראות. ממה שאני רואה בתל אביב, נשארו רק מוניות 16 ו-51. בעיקר כי הם משרתים קהל גדול של עובדים זרים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה, שנוח להם התשלום במזומן.

ושלא יגידו לי שבת, מוניות שירות גם בימי השיא שלהם היה פתרון מוגבל מאוד בשבת למעט מאוד מסלולים (ב/מתל אביב אלו: 4,5,51,66,201,601,910,405,451 וזהו). ואיך אמרו פה בפורום תמיד לוז לפי "רצון הנהגים".
הייתי משתמש בהם לחזור הביתה מהלימודים כשתדירות האוטובוסים הייתה גרועה. שנאתי כל דקה שהיתי שם אבל לא הייתה ברירה מדובר על חסכון במחיר וחסכון בזמן גם אם תנאי הנסיעה כוללים לשבת על כסא פלסטיק לבן עד שמישהו יורד, להתחיל להעביר כסף עד הנהג. בשנים מתקדמות יותר הייתי משתמש במוניות בקו רחובות אשדוד (מוניות העיר או מוניות גורדון) שהיו בכל פינה בשתי הערים הללו. גם אז המחיר היה זול משמעותית בניגוד ל212 של אגד. שקונקס (לימים ויאוליה) התחילה להפעיל את הקו ושברה מחירים (נסיעה עלתה שישה שקלים במקום 14 באגד ואצל המוניות 12 שקלים) אז התחילה הדעיכה. מידי פעם אני עוד רואה מונית או שתיים באשדוד אבל בהחלט לא המראות שהיו לפני 20 שנה
 

מיקלוש77

Well-known member
חשוב והכרחי שיהיה פיתרון תח"צי בין חיפה לתל אביב בשבת, גם אם הוא פיתרון זוועתי כמו מונית שירות. כמובן שהייתי מעדיף שחיפה תצטרף למיזם נעים בסופ"ש... אבל כל עוד זה לא קורה חייבים לשמר את מונית השירות בין שתי הערים האלו.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
חשוב והכרחי שיהיה פיתרון תח"צי בין חיפה לתל אביב בשבת, גם אם הוא פיתרון זוועתי כמו מונית שירות. כמובן שהייתי מעדיף שחיפה תצטרף למיזם נעים בסופ"ש... אבל כל עוד זה לא קורה חייבים לשמר את מונית השירות בין שתי הערים האלו.

לחיפה יש תח"צ סדירה פנימית של קווי הסטטוס קוו ולכן הנושא כנראה שלא בוער לעירייה, למעט הקישור לתל אביב.

לפי הערך הוויקיפדי, ענף מוניות השירות נמצא בקריסה:

"בשנת 2010, פעלו בישראל כ-2,290 מוניות שירות, המהוות כ-11.5% מכלל המוניות הפועלות בישראל. רפורמת הרב קו שהחלה בשנת 2018, ומגפת הקורונה שהביאה לאבדן הכנסות, הביאה לצניחה בפעילות מוניות השירות ביותר מ-80%. ב-2021 מספרן ירד לכ-300 בלבד, וב-2024 ל-83"


זה אומר שבקרוב יצטרכו לתכנן אלטרנטיבות סדירות או של השלטון המקומי.
 
לחיפה יש תח"צ סדירה פנימית של קווי הסטטוס קוו ולכן הנושא כנראה שלא בוער לעירייה, למעט הקישור לתל אביב.

לפי הערך הוויקיפדי, ענף מוניות השירות נמצא בקריסה:

"בשנת 2010, פעלו בישראל כ-2,290 מוניות שירות, המהוות כ-11.5% מכלל המוניות הפועלות בישראל. רפורמת הרב קו שהחלה בשנת 2018, ומגפת הקורונה שהביאה לאבדן הכנסות, הביאה לצניחה בפעילות מוניות השירות ביותר מ-80%. ב-2021 מספרן ירד לכ-300 בלבד, וב-2024 ל-83"


זה אומר שבקרוב יצטרכו לתכנן אלטרנטיבות סדירות או של השלטון המקומי.
אל תשכח שמי שרשום את זה אלו אנשים כמוך
 

Ccyclist

Well-known member
אל תשכח שמי שרשום את זה אלו אנשים כמוך

אנשים כמוני יכולים לשכור רכב בנתב"ג במהלך השבת ב ₪400 ליום ולתרום לפקקים.

במשך עשרות שנים מוניות השירות הפעילו מערכת בינעירונית שמרכזה בתחנה המרכזית החדשה (והישנה לפניה). על הנייר המערכת כוללת קווים לירושלים, חיפה, נתניה וערים אחרות ברחבי המדינה.

הקריסה של מערך מוניות השירות תביא לקריסת המערכת הזו, שיש מי שמשתמשים בה, במיוחד בימים ושעות שהמערכת הסדירה לא פועלת.

יהיה צורך למצוא להם פתרון.

חלק מהסיבה שנהגי מוניות השירות הפסיקו היא כניסתם של גורמים עברייניים לתחום. באחד מערבי יום שישי בינואר 2023 הגיעו עבריינים עם רכבי טרנזיט לרחוב צמח דוד באזור התחנה המרכזית ואיימו על הנהגים החוקיים. הם אפילו הוציאו נוסעים מהמוניות המורשות והכריחו אותם לנסוע עם החאפרים. נהגים מורשים נפצעו בקטטות עם העבריינים. הנהגים המורשים עברו לתחום מוניות הספשל, תחנות שנמצאות במקומות פחות מפוקפקים, לקוחות באפליקציות וכו'.
 
נערך לאחרונה ב:
חבל.הייתי לפני שנה באיסטנבול ויש שם מערכת מסועפת ומסודרת של מוניות שירות (לא השתמשנו)
 

Ccyclist

Well-known member
למוניות השירות יש מילכוד תמחור ייחודי: מחיר הנסיעה בימי חול זהה למחיר נסיעה בודדת באוטובוס.

סיבסוד האוטובוסים והעובדה שהם מסיעים יותר נוסעים לנסיעה הופכים אותם לזולים יותר לתפעול לעומת מוניות השירות.

שיפור שיטת התשלום לתקופתית / גלובלית שהנוסע מבצע מספר נסיעות בלתי מוגבל בתקופה (חודש, יום, 90 דקות) הפכו את הנסיעה במונית שירות ללא משתלמת לנוסע, שכבר מזמן אינו משלם מחירי נסיעה בודדת אלא חודשי, יומי או 90 דקות מעבר.

אגב - בשיטה הקודמת מוניות השירות הרוויחו 25% יותר מנסיעת האוטובוס הבודדת כי המחיר של האוטובוסים לא היה בשקלים חדשים אלא במטבע מקביל מנופח. בפרופיל רגיל הנוסע קיבל 25% יתרה נוספת - ₪100 = 125 "שקל רב קו". נסיעת אוטובוס במחיר 6.5 "שקל רב קו" עלתה למעשה ₪5.20. נהגי מוניות השירות גבו מחירים בשקלים חדשים ולכן הרוויחו ₪1.30 נוספים בהשוואה לנסיעת אוטובוס רגילה.
 

מוישי67

Active member
יתרון למוניות השירות היה הגמישות במסלול, אם המונית מלאה אפשר לדלג על רחובות שלמים כשאין אף אחד שרוצה לרדת באותם רחובות. כיום המסלול של הרבה קווים - פשוט יותר, וכבר יש פחות קווים שנכנסים לרחוב רק בשביל לאסוף/להוריד נוסעים ואח"כ חוזרים לאותו רחוב שהיו בו.
לדעתי פישוט המסלולים הוא אחד הסיבות לירידה בהיקף השימוש במוניות השירות (בנוסף לסיבות האחרות שנכתבו פה)
 
לפי משרד התחבורה פעילים פחות מעשר מונית שירות המניות הם 2, 4, 5, 16 של מוניות רב קווית 4-5 בתל באביב
קו 1 רמלה של חברה: מוניות מאיה יצחק שדה
קו 9 חולון של חברה: מוניות מטרו קו
קו 99 בת ים
 
קווי המוניות שירות שעדיין פעילים היום למיטב ידיעתי הם:
4 5א של מוניות 4-5
מוניות יצחק שדה ברמלה
מוניות אודליה-קו 16 ת":א
מוניות 51-לא תקף בהן הרב-קו
מוניות מטרו-קו 9,71 -לא יודע אם הן עדיין קיימות:
בעבר היו המוניות הבאות שאני חושב נסגרו:
מוניות גלים: 1,19 באר שבע,253,324 ועוד.
מוניות המרכז:קוים לרמלה,לוד,נצרת,עפולה,ירושלים ועוד.

המוניות שירות זה ענף שמאפיין מדינת תח"צ פרימיטבית כמו ישראל,לדעתי ישארו עוד שנהרק מוניות שירות 4,5 ומוניות 16 אולי.
מה שרשמתי אלו המניות הייחודית לפי המידע במשרד שלי אם תרצה הרשום קווים שהיו פעם
לפי משרד התחבורה פעילים פחות מעשר מונית שירות המניות הם 2, 4, 5, 16 של מוניות רב קווית 4-5 בתל באביב
קו 1 רמלה של חברה: מוניות מאיה יצחק שדה
קו 9 חולון של חברה: מוניות מטרו קו
קו 99 בת ים
 

luisluis

Active member
לא מבין את מי שרוצה לשמר את הענף הפרימיטיבי הזה. הוא קיים רק במדינות נכשלות
 
למעלה