כותרת בדה מרקר: מספר מוניות השירות היום הוא 83 בלבד. ענף הולך ונעלם

Ccyclist

Well-known member
לא מבין את מי שרוצה לשמר את הענף הפרימיטיבי הזה. הוא קיים רק במדינות נכשלות

באירוויזיון 2019 כמובן שהבעתי בפורום התנגדות לכך שרון חולדאי חשב שבאי החזרות והמשדר עצמו יגיעו לגני התערוכה כולם במוניות ומוניות שירות כמערכת ציבורית בלעדית. אני מניח שהתלונות על כך השפיעו, כי תוך כחצי שנה התחילו קווי נעים בסופ"ש.

למוניות השירות היה תפקיד משלים כלשהו סביב המערכת הסדירה, גם אם הן לא היו אידאליות. הן לא התפתחו למערכת של הזנה וגישור על הפערים ברשת, וחבל שכך. גם אם לא אוהבים אותן - העובדה שהן קרסו כלכלית עלול לשמש אנשים בימין הכלכלי כתירוץ לקיצוצים במימון למערכת הסדירה.

לפני כעשור בת דודה שלי עמדה לבקר בארץ עם ילדיה ושאלה אותי: " Do they still have the Sherut at Ben Gurion Airport ?" מבחינתה "שרות" (ש בשווא, כמו סוג של סיגריות הודיות שהיו נפוצות בעבר) היתה כלי תחבורה שקיים בארץ ואין לו מקבילה בריטית. הנוחות של אמצעי שמסיע מנתב"ג לאחד מהמלונות מול גן קלור היתה בעיניה יתרון גדול.

את מערכת השבת הבינעירונית של התחנה המרכזית החדשה צריך להחליף במהירות במערכת שבת סדירה, כי בקצב הזה התחום יסגר תוך שנה-שנתיים. כשמספר המוניות יפול מ 83 ל 24 אף נוסע לא ינסה להשתמש במשהו נדיר כל כך - והסיפור יגמר.
 

EHP12

Well-known member
לפני כעשור בת דודה שלי עמדה לבקר בארץ עם ילדיה ושאלה אותי: " Do they still have the Sherut at Ben Gurion Airport ?" מבחינתה "שרות" (ש בשווא, כמו סוג של סיגריות הודיות שהיו נפוצות בעבר) היתה כלי תחבורה שקיים בארץ ואין לו מקבילה בריטית. הנוחות של אמצעי שמסיע מנתב"ג לאחד מהמלונות מול גן קלור היתה בעיניה יתרון גדול.
המילה "שרות" למוניות האלו באה מאנגלית: Share Route. ומוניות שירות מנתב"ג, לא היו לתל אביב. היה לירושלים, והיה לחיפה ולקריות.
 

Ccyclist

Well-known member
המילה "שרות" למוניות האלו באה מאנגלית: Share Route. ומוניות שירות מנתב"ג, לא היו לתל אביב. היה לירושלים, והיה לחיפה ולקריות.

אין מושג כזה באנגלית. הציטוט " Share Route " של חולדאי לא נכון דיקדוקית - Shared Route זו ההטייה הנכונה כדי לחבר בין שתי המילים. בלי ההטייה אפשר לפרש את הביטוי כ"מסלול מניות" (אפיק השקעה פיננסי כלשהו)

המושג הקרוב ביותר הוא Ride sharing בתחום האובר. לחלוק מונית זה מאד נדיר בבריטניה, זה קורה רק בשביתות תחתית ומדברים על זה במונחים של Sharing a taxi.

באיי התעלה, שיש להם מושגים רשמיים קצת שונים (ע"ע States - המילה לבתי המחוקקים והממשל העצמאי שלהם, האחד בג'רזי והשני בגרנזי) מתייחסים לאוטובוס בקו סדיר כ Service Bus בניגוד לאוטובוסי סיור לתיירים.

התרגומים האפשריים למונית שירות הם:
Service taxi / Service cab
Shared taxi / Shared cab
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אין מושג כזה באנגלית. הציטוט של חולדאי לא נכון דיקדוקית - Shared Route זו ההטייה הנכונה כדי לחבר בין שתי המילים.

המושג הקרוב סיותר הוא Ride sharing בתחום האובר. לחלוק מונית זה מאד נדיר בבריטניה, זה קורה רק בשביתות תחתית ומדברים על זה במונחים של Sharing a taxi.

באיי התעלה, שיש להם מושגים רשמיים קצת שונים (ע"ע States - המילה לבתי המחוקקים והממשל העצמאי שלהם, האחד בג'רזי והשני בגרנזי) מתייחסים לאוטובוס בקו סדיר כ Service Bus בניגוד לאוטובוסי סיור לתיירים.

התרגומים האפשריים למונית שירות הם:
Service taxi / Service cab
Shared taxi / Shared cab
אני לא זוכר איפה קראתי את זה שלכלים האלו קראו בתקופת המנדט Shared Route, ומשם התגלגלה המילה ל"שרות".
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא זוכר איפה קראתי את זה שלכלים האלו קראו בתקופת המנדט Shared Route, ומשם התגלגלה המילה ל"שרות".

חולדאי ניסה לקדם את מוניות השירות לאירוויזיון 2019 עם ההברקה העילגת הזו. זה משהו ברמת המלון ש"נקרא על שם לאה רבין" או איך שישראלים מבטאים " Sun on the beach" (באנגלית יש ee/ea ארוכה לצליל של המילה Beach ו i קצרה למילה הגסה.

לדוברי אנגלית יש בדיחות ישראל אחרות:

Who is he and he is she
מי זה הוא והוא זו היא

ראשי התיבות של אל-על El Al
Every landing Always Late

When you go to Israel they tell you you'll get a two story house. When they don't give you the house they tell you that's the second story.

כשאתם עולים לישראל מספרים לכם שתקבלו בית בן שתי קומות (A two story house). כשהם לא נותנים לכם את הבית - הם אומרים שזה הסיפור (story) השני.

ההבדל בין איך שהוגים Share ב e צרה ( כמו Les בצרפתית) לעומת איך שדוברי אנגלית הוגים את המילה שירות בשווא (פונטית ə, כמו Le בצרפתית) גדול מספיק שזה לא יכול לבוא מדוברי אנגלית.
 

oshri1987sg

Active member
קווי המוניות שירות שעדיין פעילים היום למיטב ידיעתי הם:
4 5א של מוניות 4-5
מוניות יצחק שדה ברמלה
מוניות אודליה-קו 16 ת":א
מוניות 51-לא תקף בהן הרב-קו
מוניות מטרו-קו 9,71 -לא יודע אם הן עדיין קיימות:
בעבר היו המוניות הבאות שאני חושב נסגרו:
מוניות גלים: 1,19 באר שבע,253,324 ועוד.
מוניות המרכז:קוים לרמלה,לוד,נצרת,עפולה,ירושלים ועוד.

המוניות שירות זה ענף שמאפיין מדינת תח"צ פרימיטבית כמו ישראל,לדעתי ישארו עוד שנהרק מוניות שירות 4,5 ומוניות 16 אולי.
 

EHP12

Well-known member
קווי המוניות שירות שעדיין פעילים היום למיטב ידיעתי הם:
4 5א של מוניות 4-5
מוניות יצחק שדה ברמלה
מוניות אודליה-קו 16 ת":א
מוניות 51-לא תקף בהן הרב-קו
מוניות מטרו-קו 9,71 -לא יודע אם הן עדיין קיימות:
בעבר היו המוניות הבאות שאני חושב נסגרו:
מוניות גלים: 1,19 באר שבע,253,324 ועוד.
מוניות המרכז:קוים לרמלה,לוד,נצרת,עפולה,ירושלים ועוד.

המוניות שירות זה ענף שמאפיין מדינת תח"צ פרימיטבית כמו ישראל,לדעתי ישארו עוד שנהרק מוניות שירות 4,5 ומוניות 16 אולי.
אני מסתובב המון בתל אביב, מוניות 4,5 אני בקושי רואה. גם לא בשבתות (במקרה השבוע ראיתי מונית קו 5, אבל היא מאוד נדירה).
 

Ccyclist

Well-known member
אני מסתובב המון בתל אביב, מוניות 4,5 אני בקושי רואה. גם לא בשבתות (במקרה השבוע ראיתי מונית קו 5, אבל היא מאוד נדירה).

הייתי בתל אביב פעמיים בשנה שעברה - ביקור צהריים אחד במרץ ו 5 לילות במלון. אני לא זוכר מוניות שירות.

באשר לסוף השבוע - מערכת נעים בסופ"ש החינמית תוכננה כל שלא תתחרה בקווים 4 ו 5. החזון המקורי היה למערכת לצד מוניות השירות ובהפעלה הראשונית ב 2019 ניסו להפעיל אותה במיניבוסים - אך מהר מאד גילו שהדרישה היא לאוטובוסים.

ההחלטה שלא להגיע לרחוב צמח דוד מנתקת את נעים בסופ"ש ממערך מוניות השירות הבינעירוני. לא סביר ללכת 800 מטר מרחוב העלייה לרחוב צמח דוד דרך האזור המפוקפק של רחוב לוינסקי וגינת לוינסקי, במיוחד בשעות החשיכה. זה אלמנט נוסף שמחליש אותן.
 
לא צריך להתגעגע למוצר שנתן שירות גרוע. רכבים לא מתוחזקים, נהגים שלא מפעילים מזגן כדי לחסוך, ללא לו''ז או מסלול נסיעה ידוע מראש. היו ''מייבשים'' נוסעים 10 דק' ויותר לפני שהיו יוצאים, 5 דק' לפני שאוטובוס באותו מסלול עובר בתחנה כדי לקחת את כל הנוסעים שממתינים.
הענף היה קיים רק כי נתן שירות זול יותר מהתחבורה הציבורית הסדירה, ברגע שמחירי התח''צ ירדו בזכות החוזים התקופתיים ורמת השירות של המוניות נשארה גרועה באותה מידה ועכשיו גם יקרה יותר, הנוסעים עזבו.
 

EHP12

Well-known member
לא צריך להתגעגע למוצר שנתן שירות גרוע. רכבים לא מתוחזקים, נהגים שלא מפעילים מזגן כדי לחסוך, ללא לו''ז או מסלול נסיעה ידוע מראש. היו ''מייבשים'' נוסעים 10 דק' ויותר לפני שהיו יוצאים, 5 דק' לפני שאוטובוס באותו מסלול עובר בתחנה כדי לקחת את כל הנוסעים שממתינים.
הענף היה קיים רק כי נתן שירות זול יותר מהתחבורה הציבורית הסדירה, ברגע שמחירי התח''צ ירדו בזכות החוזים התקופתיים ורמת השירות של המוניות נשארה גרועה באותה מידה ועכשיו גם יקרה יותר, הנוסעים עזבו.
באזור של חיפה והקריות נשארו מוניות שירות?
 
באזור של חיפה והקריות נשארו מוניות שירות?
לא משהו שאני יודע עליו.
פעם היו הרבה בציר חיפה-כרמיאל, מאז הכנסת הרב קו וחוזי הנסיעה התקופתיים התחילו להיעלם, כמובן שהיום כאשר יש רכבת וגם אוטובוסים שעושים פיזור בכל השכונות בעיר לאורך כל היום אין שום יתרון למונית שירות.
 

EHP12

Well-known member
לא משהו שאני יודע עליו.
פעם היו הרבה בציר חיפה-כרמיאל, מאז הכנסת הרב קו וחוזי הנסיעה התקופתיים התחילו להיעלם, כמובן שהיום כאשר יש רכבת וגם אוטובוסים שעושים פיזור בכל השכונות בעיר לאורך כל היום אין שום יתרון למונית שירות.
ממה שאני מכיר היו מוניות מחיפה לנהריה ולקריות. יכול להיות שהיו מוניות גם במסלול קו 37?
 
ממה שאני מכיר היו מוניות מחיפה לנהריה ולקריות. יכול להיות שהיו מוניות גם במסלול קו 37?
בכל המקומות שהיו מוניות שירות, לרב הן נצמדו למסלולים של קווי האוטובוס העיקריים כמו חיפה נהריה או חיפה כרמיאל והיו נוסעים קצת לפני הגעת האוטובוס....לגבי קו 37 שמעתי פעם שהיו מוניות שירות מהדר לאוניברסיטה
 

Ccyclist

Well-known member
בכל המקומות שהיו מוניות שירות, לרב הן נצמדו למסלולים של קווי האוטובוס העיקריים כמו חיפה נהריה או חיפה כרמיאל והיו נוסעים קצת לפני הגעת האוטובוס....לגבי קו 37 שמעתי פעם שהיו מוניות שירות מהדר לאוניברסיטה

מתי הן היו זולות יותר? עד כמה שאני זוכר המחיר היה דומה /זהה בשעות פעילות התח"צ ועלה לתעריף גבוה יותר בלילות ובשבתות - לפי ההגיון שלמוניות רגילות יש תעריף גבוה יותר בשעות אולו.
 
מתי הן היו זולות יותר? עד כמה שאני זוכר המחיר היה דומה /זהה בשעות פעילות התח"צ ועלה לתעריף גבוה יותר בלילות ובשבתות - לפי ההגיון שלמוניות רגילות יש תעריף גבוה יותר בשעות אולו.
האמת שיצא לי לנסוע במוניות שירות פעמים בודדות, אבל ממה שזכור לי הן היו זולות בכמה שקלים מאוטובוס באותו קו. אז אולי לנוסעים קבועים זה כן היה זול יותר. זכור לי גם שאם הנהג לא היה מצליח למלא מונית והאוטובוס כמעט מגיע הוא היה נותן הנחה של כמה שקלים כדי לשכנע עוד נוסע או שתיים לעלות.
 

oshri1987sg

Active member
ממה שאני מכיר היו מוניות מחיפה לנהריה ולקריות. יכול להיות שהיו מוניות גם במסלול קו 37?
היו 37 והיו 59 בכל הארץ היו נכון ל2004 הרוב לא חוקיות אז לפי אלו שאני יודע:
המרכז:שירות בין עירוני מתל אביב אל:עפולה,נצרת,רמלה,לוד,רחובות,אשקלון,
טבריה(לא זוכר את שם התחנה)מ2006 חוקיות אל:בית שאן,תל אביב ושירות פנימי.
מוניות העיר אשדוד:קוים 55 88 כנראה במסלול דומה ל5 ו8
מוניות עמל:חיפה-תל אביב חיפה-נתב"ג
הדר:תל אביב-נתב"ג תל אביב-לוד.
הטייסים:שירות 16
עצמון: קו 561 (לא היה חוקי)
מוניות 4-5
מוניות חי:קו 66
מוניות התחנה:קו 51
מוניות השרון:תל אביב-נתניה
מוניות שי-לי:נתניה פנימי ולרכבת בית יהושע
מוניות הגליל:חיפה-עכו-נהריה ואולי הפעילה גם את קוים 37,59 מהדר
 
נערך לאחרונה ב:

ai27

Well-known member
בחיפה היה בעבר שירות מוניות קו מאוד פופולרי בשם "תפוזית".
הוא פעל בדיוק על המסלול שהיום יש עליו את המטרונית
משמע: שירות מעולה ויעיל בדיוק במיקום הנדרש

כדי להרוג את המתחרה, איפשרו לקווי אגד לנסוע בנתיב תח"צ(שבהמשך הפך למטרונית), בזמן שאסרו על התפוזיות לנסוע שם
המפעיל תבע על איסור זה בטענה שהאיסור נוגד את חוק יסוד חופש העיסוק
הפסיד
ונאלץ להפסיק את השירות
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה