אולי זה הטעםקידוש ה' ברבים.
אולי זה הטעםקידוש ה' ברבים.
למה מטופשת? האם כיסוי וחשיפה - ניגודים אינהרנטיים - לא מתאימים על מנת להשוות ולבסס את הפרכת הערותייך סרות הטעם?הבחנה והשואה סליחה, אבל מטופשת להשוות חבישת כיפה להצגת אברי הגוף
אגב, המוסלמים גם חובשים כיפה.מי שמאמין באלוהים מאמין עם כיפה או בלי ומי שלא מאמין לא מאמין עם כיפה או בלי (יש הרבה דתל"שים שחובשים כיפה מפני שהם תלויים בהוריהם או מפני שהם עניים מאוד ושולחים את ילדיהם למסגרות דתיות "חינמיות" ולכן נאלצים "לשחק את המשחק")
הכיפה לא מזכירה לאף אחד שום דבר, זה טיעון עלוב.
אבל אם זאת ההלכה, אז זאת ההלכה . במקרה כזה זה חסר משמעות אם לדעתך (או לדעתי) יש בזה "צורך" כלשהו. מה גם שכלל לא בטוח שזה שייך לעניין של צורך או הצורך הנטען כאן (די בטוח שלא למעשה).מסכים לחלוטין. הדת נמצאת בלב ולא חייבת לבוא לידי ביטוי באופן חיצוני.
אם כך, מומלצת כיפה מעופרת.הרעיון בהנחת כיפה על הראש הוא להזכיר לחובש הכיפה שיש מישהו מעליו
מי שמקבל מה שאומרים לו מבלי לבחון את מה שאומרים לו ולחקור כפי יכולתו בעצמו הוא מטומטם, בלי קשר לשאלה האם הביע את דעתו או לא. דיעה קיימת גם אם לא מביעים אותה והם חסרי שכל מהסיבה שהסברתי במשפט הקודם.אם הם חסרי בקרת משמע, שלא הביעו דעתם, אם כך איך י?יכולים להיות חסרי שכל, ודעתם לא נחשבת,,אם הם לא הביעו דיעה??
העניין הוא, שדווקא בגלל שקיימת אנטישמיות, מן ההיגיון שהיהודי לא ירצה שהשונאים אותו יוכלו לזהותו כיהודי. חברי קהילתו יוכלו לזהותו בכל מקרה, פשוט מפני שהם מכירים אותו.בשום מקום בתורה לא כתוב שצריך לחבוש כיפה
עם השנים בגלות הכיפה נעשתה לסממן המובהק ביותר של הזהות היהודית ובכל העולם יודעים כי מי שחובש כיפה לראשו הינו יהודי, כך שהליכה ללא כיפה עלולה לזהות אותנו חלילה עם אומות העולם
ההלכה מחייבת היבדלות מהנכרים.העניין הוא, שדווקא בגלל שקיימת אנטישמיות, מן ההיגיון שהיהודי לא ירצה שהשונאים אותו יוכלו לזהותו כיהודי. חברי קהילתו יוכלו לזהותו בכל מקרה, פשוט מפני שהם מכירים אותו.
ההלכה גם מחייבת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" וגם "פיקוח נפש דוחה הכל", לכן, כל עוד קיימת אנטישמיות בעולם, החובש כיפה עובר על איסור חמור.ההלכה מחייבת היבדלות מהנכרים.
היבדלות אינה בהכרח בסממנים ויזואלים. אני סבור שהכוונה היא בעיקר לסממנים התנהגותיים.ההלכה מחייבת היבדלות מהנכרים.
גם וגם. לא שזה בהכרח קשור לעניין הכיפה. אבל בתגובה למה שכתבת בעניין, שיהודים רצו דווקא שלא להתבלט. אין לזה שחר, לפחות לא בקרב היהדות האורטודוקסית. אחרים כמובן כן פעלו כך ואנו יודעים היכן הם היום.היבדלות אינה בהכרח בסממנים ויזואלים. אני סבור שהכוונה היא בעיקר לסממנים התנהגותיים.
זה כמו שתדע שמישהו רוצה לרצוח אותך ותעזור לו למצוא אותך.גם וגם. לא שזה בהכרח קשור לעניין הכיפה. אבל בתגובה למה שכתבת בעניין, שיהודים רצו דווקא שלא להתבלט. אין לזה שחר, לפחות לא בקרב היהדות האורטודוקסית. אחרים כמובן כן פעלו כך ואנו יודעים היכן הם היום.
ההלכה היא ההלכה. אם מדובר בשעת סכנה מובהקת זה עניין אחר כמובן. אולם גם אז פתרו את זה על-ידי חבישת כובעים ולא הפסיקו, בדרך כלל, ללכת עם כיסוי ראש (והרי ההלכה מחייבת את כיסוי הראש, לאו דווקא את הכיפה הקלאסית שמוכרת לנו היום).זה כמו שתדע שמישהו רוצה לרצוח אותך ותעזור לו למצוא אותך.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.