אתה מזכיר לי עידנים רחוקים. אישית, מעולם לא התלהבתי
מקלטות, אבל כן היה לי טייפ סלילים מסוג טוב, ותחזקתי אותו בעצמי.
[ולי לא היו סרטי טסט, למרות שידעתי שיש כאלה].
אבל כשהחלפתי ראש (שבאמת כבר נשחק ובאמת כבר לא נשמע חד), בדקתי את ההיענות של
המכשיר ללא סרט בדיקה וללא אוסצילוסקופ כפי שמר לנג מציע ובצדק.
אז מה כן עשיתי?
כיילתי עפ"י סרט ההקלטה הישן והטוב ביותר שהיו לי וזה בהחלט נשמע כתוצאה
הטובה ביותר, גם לאחר ששיחקתי מעט עם האזימוט מול כל סרט הקלטה אחר
שהיה ברשותי מעידן אחר שהקלטתי לאורך חיי המכשיר.
במהלך התקופה גם תיקנתי מכשירים, ופה ושם יצא לי להחליף ראשים גם בנגני
קלטות.
שוב.. מעולם לא הייתה בידי קלטת לבדיקה, אבל כן היו לי קלטות קנויות באיכות טובה.
ובהנחה שקלטת קנויה הוקלטה בעזרת מכשיר מיטבי, שמכוייל היטב, הנחתי, שאם
היא תישמע באיכות הטובה ביותר שאוכל להגיע אליה בעזרת המברג, הרי שהכיול
שלי יהיה "כמעט" אופטימאלי.
טוב נו. לא התעסקתי עם מכשירי איכות מהליגה הראשונה של נגני הקלטות, אבל
כן התעסקתי עם דגמים סבירים.
מאידך גיסא, מעולם לא צפיתי, שלקוח כלשהו יחפש אותי בכוח, האם כן או לא
פעלתי באופן המעבדתי האופטימאלי. בנאדם שבא אלי, ואמר ששומעים מעורפל, זכה
לקבל מכשיר תקין שנשמע סביר, והוא היה מרוצה.אז מה'כפת לי הלאה?
ובכלל... לאיזו איכות על אפשר לצפות מקלטת?
אז נכון. היו קלטות Fe רגילות, היו Fe/Cr, שנחשבו משובחות יותר והיו גם CrO2,
שהיו היקרות והטובות ביותר. אבל את אלה, איש בד"כ לא הרשה לעצמו לרכוש...
כעת, אני רואה, שהקלטת לבדיקה שאתה מציג היא קלטת מסוג תחמוצת כרום.
לעניות דעתי, אין בעצם כל סיבה שקלטת כזו תדרוש כיול שונה מכל קלטת אחרת,
אבל יתרונה הוא באיכותה ובאורך חייה. אז למה לא? זה נראה בסדר גמור.
וכעת, שאל את עצמך כמה שאלות נוספות...
א. האם ולמה שהראש ישנה כיול של אזימוט? הברגים בד"כ מצופים בלקה, כדי שלא
יזוזו מעצמם, ואם לא השתעשעת בהם [ואם כן השתעשעת, אבל חתמת אותם שוב בלקה],
למה שישנו את כיוונונם?
ב. מה עם נושא שחיקת הראש? הלוא עם הזמן, הראש נשחק, ואז הוא מאבד משמעותית
את יכולתו האיכותית.
ל-AKAI היה פטנט. הייתה להם סידרת ראשים שכונתה GX. חזית הראש הייתה
מצופה בזכוכית קריסטאלית (גלאס קריסטל) כפי שהם כינו את הסידרה.
ראשים אלה הצליחו לשמור על אורך חיים משמעותי טוב יותר מכל ראש רגיל,
אם כי, קראתי שזכוכית הקריסטל הייתה מתפצחת לעתים, או שההדבקה שלה למתכת
הייתה מתפרקת. לא ראיתי שזה קרה, אבל גם לא יצא לי להתעסק עם מכשירים רבים
מסדרות אלה (ולא אתייחס כאן גם לנושא אי אהדתי למכשירים אלה, שלא ממש
הוכיחו את עצמם מול דרישות אוזניי הצעירות והרגישות).
לטעמי, אקאי השקיעו המון בטכנולוגיה שכזו לא נראתה במכשירים אחרים, אבל בשורה
התחתונה, הם לא היו ממש..... מה שכן, הם שרדו יפה.
טוב. חרגתי ממה שהייתי אמור לכתוב. אבל הנה סעיף ג.
גם אם תיקח קלטת קנויה של חברה טובה ותסתמך על אוזניך, תוכל לבצע בדיקה
"חינמית", שתיתן לך אינדיקציה טובה על מיקומו האזימוטי הנכון של הראש.
ומה שיישמע לך רע לאחר מכן, אולי הוקלט על ראש שלא היה נקי, או על ראש שחוק.
האפשרות הראשונה נראית לי נכונה יותר, אלא אם שחטת את הראש בשימוש רב מאד. אל תשכח, שראש של נגן קלטות סובל פחות שחיקה מראש של סלילים, כי
הסליל רץ במהירות כפולה (או אפילו מכופלת) מקלטת.
וכן. חשוב מאד מאד, שהציר המרכזי וגלגל הגומי יהיו נקיים והגומי ישמור על גמישותו.
הזמן מקשה את הגומי, ומאד יתכן, שכעת הוא התקשה כאבן.
וכן. איני יודע, מהיכן תוכל להשיג היום ראש חדש, גלגל גומי או גלגלי תמסורת שעשויים מגומי (וגם הם לבטח התקשו או שמאיימים להתפורר).
אז אולי יש לך הנעה ישירה ויש במכשיר 3 מנועים, ללא רצועות גומי וללא גלגלי
תמסורת (עדיף כמובן).
אבל איני מכיר את המכשיר ואיני יודע במה מדובר.
מקווה שקצת עזרתי... ואם לא, שכח מזה.