כישלון מכרזי חניוני "חנה וסע" בת"א

ש מים

New member
כישלון מכרזי חניוני "חנה וסע" בת"א

אני לא מכיר את התכניות והמכרז, אבל קשה שלא להסיק שהבעיה היתה בתכנון, ובעיקר בנושא השילוביות שבין ההגעה (ברכב כל שהוא) אל החניונים. הנחתי היא שהתכנון התייחס רק לחיבור שבין החניונים אל העיר ת"א, אבל לא לקח בחשבון את הראיה הרחבה יותר: ההגעה מנקודות המוצא המרכזיות אל החניונים... כנראה ("כנראה", בהסתמך על מה שאני רואה בכל הארץ, וביתר שאת בשנים האחרונות) שיש צורך דחוף בקידום תכנית המתאר המשולבת לתחבורה (בדגש על המעבר לתח"צ)!
 

משה12333

New member
איזה מצחיק היה החניון הזה בפ"ת. החניון הזה של אצטדיון המושבה

היה חניון עצום שעמד שומם לחלוטין עם 0 מכוניות בתוכו ועם המיניבוסים שעומדים מובטלים בכניסה אליו. אפילו מיניבוס אחד לא נסע לת"א משם.

זה היה מחזה כזה מצחיק לראות מתחם ענק של חניה שנתחם עם בטונאדות ועם מחסומי תשלום אוטומטיים בכניסה/יציאה אליו והוא עומד ריק לחלוטין.

מתכנני החניון בפ"ת לא לקחו בחשבון שבכל רחוב ובכל סימטה בעיר עובר אוטובוס שמגיע לת"א.

כמות האוטובוסים שעוברים בפ"ת ומגיעים לת"א היא עצומה והם לא נוסעים רק בצירים ראשיים אלא ממש נכנסים לתוך השכונות ועוברים בכל רחובות השכונה (כמו למשל קו 82 מבית רבקה).

גם מס' האפשרויות להגיע לת"א ע"י קווי האוטובוס של פ"ת שמתחברים זה לזה בתחנות הוא עצום ומאד נוח (כמו למשל קו 92 מעמישב/הדר גנים לקניון איילון או בכלל כל קווי חברת אפיקים בעיר).

משרד התחבורה היה צריך לצפות מראש שהחניון הזה לא יעבוד בפ"ת וכך היה נחסך כסף רב מתקציב המשרד.

כל תושבי פ"ת ידעו, ביום שהחניון נפתח, שמהר מאד הוא ייסגר מחוסר שימוש בו.





 

ש מים

New member
אחת הבעיות הגדולות של התח"צ היא שיווק!

מנסיון, ללא שיווק נכון ובעיקר - פרסום טוב (של הלו"ז, המסלולים וכד') אין סיכוי גדול שהפרוייקטים (הטובים והנכונים!) הללו יצליחו.
לפעמים המתכננים דווקא עושים עבודה טובה, אבל מזמיני העבודה לא מבינים את חשיבות יידוע הציבור. הם לא מבינים שהפרוייקטים מוקמים עבור הציבור...!

(וללא קשר: מדהים לגלות שיש עולם מחוץ לרחוב בר-כוכבא ושטמפפר? לא?? כדאי לך לנסות!)
 

משה12333

New member
זה לא קשור לשיווק או פרסום. כל תושב בפ"ת הכיר היטב את החניון

הזה בזכות מיקומו ליד האצטדיון ותחנת הרכבת.

הבעיה היא שתושבי פ"ת לא צריכים את הקווים שיצאו מהחניון הזה כי כבר יש להם ליד הבית קו שמגיע לת"א. בפ"ת באמת בכל רחוב עובר קו שנוסע לת"א או שמתחבר לקו אחר שנוסע לת"א.

יש עוד דבר מצחיק בחניון הזה: לפני שהוא נפתח עם קווי השאטל שלו לת"א, משרד התחבורה יצר את קו מס' 1 (הקו האדום המקדים) בהשקעה של מיליוני שקלים ובתדירות חלומית.

קו מס' 1 הוא הגורם המרכזי לכישלון של קווי השאטל מהחניון הזה בפ"ת כי הוא כל כך מוצלח וכל כך משרת באופן מעולה את תושבי העיר, עד שכל הנוסעים מחליפים קווים בכוונה בתחנות בציר ז'בוטינסקי רק כדי לעלות עליו בדרכם לת"א.

ועדיין לא סיפרתי כלום על קווי מוניות השירות המוצלחים מפ"ת לת"א.

באמת שלא היה צורך להקים את החניון הזה בפ"ת.

 

ש מים

New member
משה, בפ"ת מחלקים גם גראס בחינם?

כי מישהו כאן מסטול לגמרי!
אתה לא התושב היחיד בפ"ת (אולי "לצערנו"?) ו-"כמה מטובי חברי" מתגוררים משום-מה בעיר הזו. וכולם מתלוננים על חוסר הנוחות שבקווי התח"צ, ועל כך שמי מתגורר בדרום העיר צריך לחצות את כל העיר (בשעות הבוקר העמוסות מדובר לדבריהם על לא פחות מחצי שעה) כדי להגיע לקווי האוטובוס, ברח' ז'בוטינסקי, או לתחנת הרכבת בקרית-אריה).
אז אולי העירייה תתחיל לחלק גם למקורבים שמחוץ לעיר??
 
בנובמבר השנה יינתן פתרון לבעיית דרום פתח תקוה

במסגרת יישום מכרז פתח תקוה - ראש העין החדש, ייפתח קו חדש 64, בין דרום פתח תקוה לבין תל אביב דרך אלוף שדה.
 

משה12333

New member
יש כבר הרבה פתרונות לתושבי דרום העיר ע"י האוטובוסים שעוקפים

את מרכז העיר מדרום וממערב ע"י שימוש ברחוב העצמאות ואז בדרך רבין אל עבר ציר ז'בוטינסקי ומשם אל מסוף החרש בקריית אריה.

יש אפילו אוטובוסים שעוקפים את מרכז העיר ע"י שימוש בדרך 471 ואז בדרך רבין לעבר מסוף החרש.

 
להציג קו שיש לו נסיעה אחת בבוקר בכיוון אחד ושלוש נסיעות

אחה"צ בכיוון שני יחד עם "הרבה פתרונות" זו ממש גניבת דעת.
בא תספר כיצד תושבי דרום העיר מגיעים בדיוק לקו 471?

בא תפרט מהם ה"הרבה פתרונות".
כמה קווי אוטובוס נוסעים ברחוב פינס? כמה ברחוב העצמאות? כמה קווים נוסעים גם בפינס וגם בעצמאות?
בא נראה אותך מסביר כיצד נוסעים בתח"צ מצומת סירקין לקניון גנים ולאחר מכן ממשיכים לתל אביב אחרי שמונה בבוקר.
 

משה12333

New member
מחלף שערייה נבנה במיוחד עם כניסות נפרדות לאוטובוסים ועם

רמזורים נפרדים רק לאוטובוסים בשביל תושבי דרום פ"ת.

בכל כניסה נפרדת שכזאת יש תחנת אוטובוסים לתושבי פ"ת שיכולים לעלות/לרדת בה. בכל תחנה כזאת יש יותר מ-10 קווים שמשתמשים בה, לכל יעד.

כל האוטובוסים שנוסעים במחלף, מכל כיוון ולכל כיוון, נכנסים לנתיב הנפרד שיש להם כדי להוריד ולהעלות נוסעים מפ"ת. ביציאה מהנתיב יש להם רמזור שמשמש רק אותם.

ברחוב העצמאות וברחוב רבין הוצבו הרבה תחנות אוטובוסים והרבה קווים עוברים דרכם.

ברחוב העצמאות עוברים קווים 53,187,287,350 .

בדרך רבין עוברים קווים 53,87,137,379,599,145,471 .

ברחוב פינס עוברים קווים 21,78,96,192,22 וכמובן קו 82 ועוד קווים בין-עירוניים 872,882,892.

המטרה היא לא להגיע לת"א אלא להגיע לציר ז'בוטינסקי מדרום העיר. בציר ז'בוטינסקי כבר יש לך מיליון אפשרויות להגיע במהירות לת"א.

אי אפשר לקחת קו עירוני ולהאריך לו את הדרך עד לת"א. אם אתה תעשה זאת, אתה תפגע גם בחלק העירוני שלו וגם בחלק הבין-עירוני.
בשביל להגיע לת"א יש לך קווים בין-עירוניים בציר ז'בוטינסקי שהתחנות שלהם בו משותפות גם לקווים העירוניים שמגיעים אליהם.

יש לך הרבה אפשרויות. אתה רק צריך להכיר את המסלולים של כל קו וקו כדי לדלג ביניהם במהירות כמו שכל החיילים עושים.

 
בא ספר לי כמה נסיעות יומיות יחד יש לקווים 187, 287 ו 350?

כמה נסיעות יש לקווים 137, 379, 471?
כמה נסיעות יש לקווים 96 ו 192?
בכמה מנסיעותיו קו 78 נוסע דרך פינס?
באילו שעות נוסע קו 599?
כמה ימים בשבוע נוסעים קווים 872, 882, 892 ולאן?

ולמה כדי להגיע מדרום פתח תקוה לעזריאלי או לקריה למשל צריך לנסוע דרך ז'בוטינסקי? כי כך אתה החלטת עבור הנוסעים?

אם אני צריך להגיע מרחוב העצמאות לעזריאלי ב 10 בבוקר, כיצד אני אסע? עם 53 לז'בוטינסקי?
לא, אני אכנס לרכב ואסע איתו לעזריאלי דרך אלוף שדה.
לעומת זאת, כשיהיה קו 64, אני אשאיר את הרכב בחניה ליד הבית ואסע עם 64.

יותר גרוע, אם אני צריך להגיע בעשר בבוקר מרחוב פינס פינת קלישר לאוניברסיטת בר אילן, אתה באמת חושב שאני אסע עד ז'בוטינסקי?

את סיפורי המעשיות שלך, לי אתה לא יכול לספר.
 
אתה אוהב תמונות, אז הכנתי תמונה במיוחד בשבילך:

שים לב למגוון ה"הרבה אפשרויות" להגעה למשל מכפר גנים ב' (החלק המזרחי של רחוב העצמאות) לאוניברסיטת בר אילן.
מגוון של נסיעות בשעות שונות וכלל לא צמודות...
בא תראה לסטודנט שגר בדרום פתח תקוה ולומד באוניברסיטת בר אילן (ולא מתחיל ללמוד לפני שמונה בבוקר) את ה"הרבה פתרונות" שיש לו.
(המקור: אתר כל-קו הרשמי של משרד התחבורה www.bus.gov.il)

 

משה12333

New member
הנה, תראה כמה אפשרויות יש לך להגיע לת"א. סתם מתלוננים שאין

תחבורה ציבורית טובה.

פשוט צריך להכיר את כל הקווים.



 
מה שבטוח זה שאתה לא מכיר את התחבורה הציבורית בפ"ת

אתה פשוט מגוחך.
רוב האפשרויות שהצגת כאן הן משולי פתח תקוה עם קווים שחלק גדול מהם כלל לא נכנסים לפ"ת.
קו 70? קו 56? קו 570 (עתיר הנסיעות..)? קו 231? קו 121 (אתה מתכוון ברצינות - קו 121 מפ"ת לת"א?)? קו 127 (וכיצד בדיוק מגיעים משכונות פ"ת לקו 127 בבית עלמין ירקון?)?

אלה האפשרויות שלך?
את הקווים העיקריים שכן קיימים בין פ"ת לת"א לא הצגת כאן.
אתה פשוט מחרטט ומציג מצג שווא.
אבל בפורום הזה יש אנשים שמכירים את הנתונים טוב ממך.

וכמובן שהתחמקת מבעיית הסטודנט שגר בדרום פ"ת ולומד באוניברסיטת בר אילן.
 

משה12333

New member
אם אתה רוצה לנסוע מדרום פ"ת לבר-אילן, יש את קו 87. יש עוד

הרבה קווים שאתה לא מכיר כי כמות הקווים בפ"ת היא אין-סופית.

פשוט אתה צריך ללכת לתחנה שנמצאת בכיוון הנסיעה שלך ולהסתכל אילו קווים עוברים דרכה.

מאה אחוז שיש 5 קווים שעוברים מהמיקום שלך ליעד שאתה צריך.

אל תשכח גם שמיליון קווים בין עירוניים עוברים דרך פ"ת מכל כיוון ולכל כיוון בדרכם לקצוות הארץ או לערי גוש דן.

הרי המיקום של פתח תקווה בין הכבישים 4,5,6,40,471 הופך אותה לצומת מרכזי במדינה וזהו למעשה סוד כוחה והסיבה למעמדה המרכזי בישראל. הנגישות התחבורתית שלה הפך אותה למעצמה.



 
איך 87 עוזר לי אם אני צריך מצומת סירקין או מרחוב פינס

לבר אילן?
87 נוסע ב"דרום פ"ת" אך ורק בגבול הדרום המערבי של פתח תקוה עם גבעת שמואל בדרך רבין.
גם אם נניח אני צריך מכפר גנים ב' אחרי 9 בבוקר לבר אילן, אז אני עולה על 53 ויורד ממנו בדרך רבין פינת העצמאות, עובר לצד השני של דרך רבין והולך לתחנה של 87 ומחכה לקו "התדיר" הזה עד שיואיל בטובו להגיע...
כבר יותר מהיר יהיה ללכת ברגל משם לבר אילן...

אבל גם 87 ישתפר בנובמבר - המסלול שלו ישתנה, הוא ייכנס לתוך כפר גנים ג' והתדירות שלו תעלה. כפי שכבר כתבתי - בנובמבר הבעיות של דרום פתח תקוה ייפתרו.

אתה חושב שאני לא מכיר. אני מכיר את כל הקווים בפתח תקוה ובסביבתה.
מי שלא מכיר אותם זה אתה שממשיך לחרטט כאן.

אני תוהה מתי בפעם האחרונה נסעת באוטובוס בכלל...

אבל זה ויכוח סרק, אתה כבר הוכחת שאתה חרטטן שלא יודע על מה הוא כותב.
 

משה12333

New member
יש לך גם את קו 78. הוא מקשר אותך מצומת סירקין ומפינס למחלף

שערייה. מהתחנה במחלף שערייה אתה יכול לקחת את כל הקווים הבין-עירוניים שעוצרים שם בדרכם מערבה על דרך 471.

אתה צריך לעבור במעבר החציה מהתחנה שבנתיבים המרכזיים לממשיכים דרומה אל התחנה שמאחוריה בנתיבים הימניים שפונים מערבה כי לשם מגיע גם האוטובוס שאתה צריך מהרמזור המיוחד שלו במחלף.

האוטובוס שבא ממזרח יורד ימינה במחלף לרמזור המיוחד שלו, פונה בו ישר ושמאלה ואז אוסף/מוריד את הנוסעים של פ"ת. לאחר מכן הוא פונה מערבה במחלף להמשך נסיעה בדרך 471.

חשבו על הכל כשהקימו את המחלף ובמיוחד חשבו על נוסעי האוטובוסים בפ"ת.





 
עוד תמונה בשבילך - הנה נסיעות קו 78 ברחוב פינס לכיוון מזרח:

ושים לב מה אתה מציע - לנסוע מזרחה למחלף שעריה על מנת להגיע ליעד שנמצא דרומית מערבית לפתח תקוה בעזרת קו 472/473 שמגיע מראש העין (הקווים מאלעד לא ממש עוצרים בבר אילן).
אתה היית נוסע כך?

אתה ממשיך לחפור לעצמך בור יותר ויותר עמוק...

 

משה12333

New member
אבל אין לך ברירה אחרת אם אתה מנסה בכח להתחמק מציר

ז'בוטינסקי.

גם בנסיעה לציר ז'בוטינסקי ואז לבר-אילן אתה תעשה את אותו עיקוף, רק שהוא יהיה מצפון ולא מדרום.

אלה האפשרויות שיש לך. שני אוטובוסים מדרום או שני אוטובוסים מצפון.

פעם היתה מחשבה להקים את הקו הסגול של הרכבת הקלה במסלול שעובר במרכז רחוב העצמאות וממשיך ישר דרך השדות לבר-אילן. ראש העיר אמר לנת"ע: "לא בבית ספרנו".

מאז, אלה האפשרויות היחידות לתושבי דרום העיר להגיע לבר-אילן.

(בינתיים, ראש העיר של ר"ג אמר לנת"ע: "ראש העיר של פ"ת הוציא לי את המילים מהפה").

 
אתה טועה ומטעה - עובדה שיש ברירה אחרת והיא תצא לפועל החל

מה-18 בנובמבר השנה:
קו 64 - מצומת סירקין, דרך רחובות עין גנים, מחנה יהודה, פינס, י"ד הבנים, העצמאות, דרך רבין, כביש 471, בר אילן, מחלף אלוף שדה, אלוף שדה, דרך השלום, גבעת התחמושת (עזריאלי), דרך בגין, המסגר ולתחנה המרכזית בתל אביב.
וכך גם בכיוון ההפוך.
קו 64 יפעל בכיוון מפ"ת לת"א מ 5:30 בבוקר עד 23:30 בלילה בתדירות של בין 15-30 דקות לאורך כל היום ובכיוון ההפוך מ 6:15 בבוקר עד 23:30 בלילה בתדירות דומה.

מאז שנת 2008, אז נפתח החיבור של דרך רבין לכביש 471, אין שום סיבה לנסוע מדרום פתח תקוה לבר אילן או למרכז תל אביב דרך ז'בוטינסקי הקדוש.
גם את החיבור ההוא לקח זמן לפתוח בגלל מאבק של עיריית קרית אונו נגדו.
את קו 64 לקח עוד 8 שנים עד שהוא נוצר.
אבל מנובמבר הוא יהיה ויוכיח לך שיש גם יש ברירה אחרת ושכל מה שכתבת בשרשור הזה זו שטות מוחלטת.
 

משה12333

New member
האמת היא שהמסלול שלו קצת בעייתי למי שרוצה להגיע איתו לת"א.

מסלול הקו נופל בדיוק על כל הפקקים הכי גדולים בגוש דן.

היציאה שמאלה לכביש 4 היא סיוט, הנסיעה דרומה בכביש 4 היא סיוט, הפניה מערבה במחלף אלוף שדה היא סיוט, הנסיעה בדרך השלום היא סיוט כשהשיא הוא הקטע הקצר שפשוט לא ייאמן לקראת מחלף השלום. עומדים שם בארבעה נתיבים ולא זזים בגלל העולים מאיילון-צפון והבאים מרחוב יגאל אלון.

כבר עדיף לנסוע דרך ציר ז'בוטינסקי, אפילו לתושבי דרום פ"ת (באמצעות העצמאות ודרך רבין) ולפנות בת"א שמאלה לדרך בגין.

צריך לזכור שכל האוטובוסים טסים בציר ז'בוטינסקי בפ"ת, בבני ברק ובר"ג כי יש להם נת"צ ימני פנוי.


גם תסתכל שכתבת שהוא נוסע בדרך 471 אבל אם הוא היה נוסע בה הוא לא היה יכול לעצור בבר-אילן. כנראה שהוא נוסע בדרך בר-אילן שמקבילה מצפון (ומדרום) לדרך 471 וצמודה אליה מלמעלה ואז הוא עוצר בתחנה שלפני הפניה שמאלה לכביש מס' 4 לדרום.



 
למעלה