כיתת תקשורת או שילוב
בקבוצת התמיכה שהתחלתי ללכת, כולם ממליצים מאד על כיתת תקשורת או בית ספר לאוטיסטים.
התחלתי לפקפק בנכונות ההחלטה שלנו על שילוב יחידני. חשוב לציין שיש לנו סייעת מהממת שעושה עבודה מדהימה (יש לה בעצמה ילד אוטיסט בחטיבה). אף אחד לא אמר שתמשיך איתו בשנה הבאה. וגם אם כן - האם אנחנו פועלים נכון?
שיקולים נגד השילוב:
1. הילד אומר שבית הספר רועש לו
2. כמובן שמתקשה בקטע החברתי (יש לו חברים קבועים, אבל לא מצליח / רוצה לקבוע איתם בצהריים)
3. יש לא מעט התפרצויות אז כנראה שהפגישה עם פסיכולוגית לא מספיקה (ולא בטוח שיעזור להחילף פסיכולוגית)
שיקולים בעד:
אין הרבה. אם מחפשים בכוח:
1. כן מצליח בלימודים.
2. הילדים מתייחסים אליו יפה (ראיתי בעצמי), הוא שמח להשתתף במפגשים כיתתיים מחוץ לבית הספר (החליט שמפגת שכבתי כן גדול עליו).
3. רואה דוגמא של ילדים אחרים בתחומים שקשה לו (גמישות, הופעה מול קהל).
4. ילדי הכיתה גרים באותו המקום, כך שיש גם מפגשים ספונטניים בגן משחקים / יכול ללכת ברגל לחבר. (אין כיתות תקשורת באזור. יש כיתת תקשורת אחת בחטיבה, במרחק של חצי שעה נסיעה.)
5 גם אם יהיה בכיתת תקשורת, חשוב לי שימשיך ברמה לימודית גבוהה, מה שיצריך שילוב בכיתה רגילה חלק מהזמן - אז סתם בלגן.
בקבוצת התמיכה שהתחלתי ללכת, כולם ממליצים מאד על כיתת תקשורת או בית ספר לאוטיסטים.
התחלתי לפקפק בנכונות ההחלטה שלנו על שילוב יחידני. חשוב לציין שיש לנו סייעת מהממת שעושה עבודה מדהימה (יש לה בעצמה ילד אוטיסט בחטיבה). אף אחד לא אמר שתמשיך איתו בשנה הבאה. וגם אם כן - האם אנחנו פועלים נכון?
שיקולים נגד השילוב:
1. הילד אומר שבית הספר רועש לו
2. כמובן שמתקשה בקטע החברתי (יש לו חברים קבועים, אבל לא מצליח / רוצה לקבוע איתם בצהריים)
3. יש לא מעט התפרצויות אז כנראה שהפגישה עם פסיכולוגית לא מספיקה (ולא בטוח שיעזור להחילף פסיכולוגית)
שיקולים בעד:
אין הרבה. אם מחפשים בכוח:
1. כן מצליח בלימודים.
2. הילדים מתייחסים אליו יפה (ראיתי בעצמי), הוא שמח להשתתף במפגשים כיתתיים מחוץ לבית הספר (החליט שמפגת שכבתי כן גדול עליו).
3. רואה דוגמא של ילדים אחרים בתחומים שקשה לו (גמישות, הופעה מול קהל).
4. ילדי הכיתה גרים באותו המקום, כך שיש גם מפגשים ספונטניים בגן משחקים / יכול ללכת ברגל לחבר. (אין כיתות תקשורת באזור. יש כיתת תקשורת אחת בחטיבה, במרחק של חצי שעה נסיעה.)
5 גם אם יהיה בכיתת תקשורת, חשוב לי שימשיך ברמה לימודית גבוהה, מה שיצריך שילוב בכיתה רגילה חלק מהזמן - אז סתם בלגן.