ככה זה רבותי:

ככה זה רבותי:

שלא תהיינה שום אשליות, במיוחד לא לאלו שחושבים שלדת היהודית יש תפקיד מהותי בהגדרת הלאום היוהדי, זה מה שהגישה הזו מובילה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4691142,00.html.

אי אפשר להפריד בין פוליטיקה לדת, במיוחד אם מכניסים את הדת כאלמנט להגדרת הזהות היהודית!

עצה ידידותית: תשכחו מ׳הלאום היהודי׳, בואו נתרכז באזרחי ישראל, יש בזה הרבה יותר סיכוי לעתיד טוב למדינת ישראל. הדת היהודית והלאום היהודי יסתדרו לבד.
 

סוהי99

New member
"עצה ידידותית: תשכחו מ׳הלאום היהודי׳"...עוד ידיד כזה ואבדנו!

כל הנאמר לעיל נובע מחוסר הבנת הנושא,הנתונים והעובדות.
הגדרת הלאום היהודי פשוטה ביותר:זהו עם עתיק שכל בניו הם מוצאם הראשוני אחד,עם אשר הוגלה מארצו,פוזר והתפזר על פני ארצות העולם כולו אך שמר על זהותו,ייחודו ומהותו בעזרת הדת,המסורת,המנהגים והשפה אשר נותרה רק במסגרת התפילות.
מי הוא יהודי? - גם כאן ההגדרה פשוטה וברורה - מי שנולד לאם יהודיה.....וכאן באה התוספת הבעייתית - גם מי שגוייר כהלכה הוא יהודי לכל דבר,אך נקודת המחלוקת היא "ההלכה".היום נחשבת עדיין רק ההלכה האורתודוקסית אשר בשליטתתה המוחלטת של הרבנות למוכרת ע"י החוק כשהמאבק הוא להכרה למסגרות מתונות יותר כגון אלו של רבני "צוהר" ו\או הרבנות הרפורמית.
אני ,כמובן בעד מניעה מוחלטת של בלעדיות הרבנות או כלשהי על הדת בכלל והגיור בפרט ומתן אישור חוקי לשתי האפשרויות המקלות,וכך יוכל כל אחד לבחור את המסגרת המתאימה לו אך כולן תהיינה מוכרות ע"י חוקי המדינה.

להגיד "תשכחו מהלאום היהודי" הוא חבירה לכל אנטישמי בהיסטוריה שחשב על מחיקת הלאום הזה ומתאימה לכל אנטי ציוני הרואה ב"אזרחי ישראל" כולם יחידה אחת הומוגנית שנוצרה בפס ייצור המוני חד מימדי.
אם כך,נשכח גם ממדינת היהודים ונהפוך את ארץ ישראל לעוד מדינת גלות לעם ההולך ונעלם ביוזמתו ובכוחות עצמו......למזלנו,אלה דעות ועמדות של מיעוט מבוטל ומנוכר ולכן חסר השפעה ומשמעות.
 

סוהי99

New member
נ.ב.

מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי.........לעם היהודי רק דת אחת - הדת היהודית.דת זו שייכת לאלה המאמינים על כל זרמיהים,לשומרי המסורת ולחילונים כאחד,ולכן - גם למדינה שלהם - ישראל.
היהדות היא יחד עם הדת גם לאום - היהודים הם בני העם היהודי.

במדינה היהודית יש להפריד את הדת מהפוליטיקה בחוק שיחוקק בכנסת.יש לאסור עירוב כל פעילות דתית,בשם הדת או ע"י אנשים המשמשים בתפקידים בתחום הדת מכל עיסוק בפוליטיקה,בעינייני שילטון ממלכתי או מקומי.
הלאום היהודי חייב להישאר חלק מעצם קיומה של המדינה והוא המכתיב את ציביונה - מדינת העם היהודי - דמוקרטית וליברלית.
 

סוהי99

New member
אני לא יכול לכפות את המובן מאליו

כל יהודי הוא בן ללאום היהודי שדת שלו היא היהדות - גם אם או לא מאמין באלוהים.
 
תענה לי גם על זה בבקשה:

נניח שמישהו מתגייר, לשביעות רצנך, ואחר כך חוזר לחיות כאדם חילוני לגמרי - האם בזה הוא איבד את ׳יהדותו׳? אילו מצוות יהיה עליו לקיים דרך קבע כדי להמשיך להיות יהודי?
&nbsp
נגיד שלפני שהוא חזר לחילוניות, הוא הספיק לאבד בן בשירות בצה״ל. נגיד שלפני שהוא חזר לחילוניות הוא עבד בסלילת כבישים לפריפריה.
 

סוהי99

New member
אתה מתעקש להתיחס אלי כאל חרדי או לפחות דתי

מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי עד יום מותו גם אם יחליט להתאסלם.
תהליך הגיור דומה ללימודים בביתספר או באוניברסיטה.......אתה יכול להוצי תואר בהנדסת אוניות אבל לעזוב את המקצוע ולעסוק בבישול..........אבל התואר מהנדס ישאר שלך.
 
אני מתעקש להתייחס אליך כאל חרדי קיצוני בגלל המשפט הבא:

׳מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי עד יום מותו גם אם יחליט להתאסלם׳.
&nbsp
מי אתה שתקבע מהי זהותו של אדם?!
 
׳וכך יוכל כל אחד לבחור את המסגרת המתאימה לו׳

ואם נגיד, גואל רצון, יפתח עכשיו גיור משלו - תקבל את המתגיירים על פי שיטתו ל׳לאום׳ שלך?
 
אתה כנראה לא מבין מהי אנטישמיות

אנטישמיות היא גישה שלפיה - אתה קודם כל יהודי, ומשום כך - נחות, תאב בצע ומזהם סביבתי.
&nbsp
כשאני אומר ׳תשכח מהלאום היהודי׳ אני אומר: תגדיר את עצמך כאדם, כי זה מה שאתה ואל תתעקש להיצמד להגדרות שחביבות על אלה שמנסים להגדיר אותך כפחות מזה.
 
למעלה