ככה מודיעים על סגירות במדינה מסודרת - TFL.

Ccyclist

Well-known member
מצורף צילום מסך לטובת נוסעים ללונדון בפסח. הסגירה הכי חשובה בדוגמה היא בקו האליזבת' להית'רו שיסגר מוקדם יותר בערב.

הלינק לאתר שבו ה PDF עם שלל מידע על סגירות קווים חודשים קדימה:


גם באתר הרכבת הארצית יופיעו פרטי עבודות אם תזמינו תאריך נסיעה מדוייק בעתיד. במקביל - אם אתם מכירים את הרשת והמפעילה (זה מופיע למשל על מפות הקווים, אך בימינו הכל מוביל לשיטת מוצא-יעד של אפליקציות) אפשר למצוא את עבודות התשתית של המפעילה הספציפית. הביטוי הבריטי הוא Engeneering Works .

כל זה בהקשר שאני מתכנן נסיעת רכבת ארצית ותחתית בסוף שבוע מסויים באפריל, ובסופי שבוע בדרך כלל יש עבודות תשתית ב 5% עד 10% מהרשת אז חייבים לוודא מה פועל ומה לא כי מתישהו מגיע תורכם לאוטובוס החליפי.

זה כמובן שונה ממצב שבו סגירת אמצעי התחבורה החשוב ביותר בעיר הבירה נעשית מהיום למחר בהתראה אפסית.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250209_205045_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20250209_205045_Adobe Acrobat.jpg
    KB 328.6 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:
ההבדל לא נובע מהחשש הישראלי , שהודעה של מספר שבועות תגרום להפעלת לחץ ע"י פוליטיקאים וטרפוד העבודות. השיטה הפוליטית האנגלית נוטה יותר להמעורבות פוליטיקאים בעניינים מקומיים.
 

Ccyclist

Well-known member
ההבדל לא נובע מהחשש הישראלי , שהודעה של מספר שבועות תגרום להפעלת לחץ ע"י פוליטיקאים וטרפוד העבודות. השיטה הפוליטית האנגלית נוטה יותר להמעורבות פוליטיקאים בעניינים מקומיים.

בבריטניה אין לזה קשר לפוליטיקאים. למעט במקרי חירום נדירים - עבודות התשתית המסילתיות נקבעות חודשים מראש. ברשת הלאומית זה קשור ללוחות הזמנים שמתעדכנים פעמיים בשנה בדצמבר ומאי. ברכבת התחתית של לונדון זה עניין פנימי של העיר וחטיבת הרכבת התחתית של TFL.

חלק מהסיבה לכך היא שצריך לתאם העברת כוח עבודה וציוד מראש. צריך גם לתכנן מערך הסעות חליפיות. בנוסף - אם רוצים לנצל סוף שבוע ארוך לעבודות במקטע כזה או אחר - צריך לקבוע אותו מראש. כל זה דורש תיאום.

הפוליטיקאים לא יחלמו להתערב בעבודות התחבורה של חברת המסילות הלאומית, כל שכן לחבל בהן. בין 1998 ל 2000 היו שורת תאונות רכבת שנבעו מחזקה לקויה בעידן חברת המסילות המופרטת - מה שהוביל לקריסת ערך המניות שלה ולרכישתה על ידי הממשלה של בלייר בפאונד אחד - הלאמה שהצילה את הרשת מהשלכות של פשיטת רגל.

אם פוליטיקאים מתערבים זה יהיה בדרך כלל בעניין גדול יותר כמו הלו"ז בכללותו. היה מקרה שבו מפעילה חדשה חשבה ליצור קו אזורי באמצעות הסטת רכבת אחת שיעדה לונדון ליעד אזורי בהמשך החוף. תושבי הקו התנגדו לכך וחברי הפרלמנט שלהם (בשיטה האזורית ברור מי חבר/ת הפרלמנט שלך - זה שנבחר לייצג את אזור הבחירה שאת מתגוררת בו) לחצו על המפעילה לשמר את הקישוריות של שתי רכבות בשעה ללונדון.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
התכוונתי לשיטה האזורית

כפי שהסברתי - הסיכוי שחבר פרלמנט יחבל בעבודות תחזוקה באזור הבחירה שלו אפסי.

אם כבר - חבר הפרלמנט יקדם עבודות תשתית כדי לתקן מטרדים ולשפר ליקויים שתושבי האזור יוצרים קשר עם חבר הפרלמנט שלהם כדי להתלונן עליהם.

אני בהחלט מבין שבארץ יעדיפו את הנוחות הזמנית של לדחות עבודות תשתית נחוצות, אבל באנגליה לא ינהגו בחוסר אחריות כזו וחבר פרלמנט שינהג כך יתן תחמושת למועמדים האחרים באזור בבחירות הבאות.
 
אבל זה לא קו חדש, ההשוואה לא עובדת.
חפש מדינה מפותחת בה גדלה האוכלוסיה וצריך להשקיע כל הזמן בתשתיות חדשות.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל זה לא קו חדש, ההשוואה לא עובדת.
חפש מדינה מפותחת בה גדלה האוכלוסיה וצריך להשקיע כל הזמן בתשתיות חדשות.

קו האליזבת' אינו קו חדש ? הוא נפתח ב 2022.

הדגשתי אותו משום שהוא משרת את שדה התעופה.

מערכת התח"צ הלונדונית נוטה לגדול בקו או מערכת חדשים כל עשור מאז שנות ה 60. זה אולי נראה קצב איטי למי שרגיל לצמיחה המהירה במזרח הרחוק ב25 השנים האחרונות, אבל זה קצב צמיחה טוב למדינה מפותחת עם דמוקרטיה מערבית ובירוקרטיה בהתאם.

בנוסף יש את אלמנט השידרוג. מערכת האיתות המודרנית בתחתית כיום היא תוצאה של תהליך שידרוג בשנות האלפיים שהחליף מערכות היסטורית. קו הויקטוריה לא נבנה כדי להעביר רכבת כל 100 שניות כפי שהוא עושה כיום, רק שידרוג מערכת האיתות אפשר זאת. ברכבת הארצית היו מספר שידרוגים חשובים לקווים ותחנות צומת (תוספת גשרים, שיפוצי תחנות, תוספת תחנות חדשות) שגם הן דרשו סדרת סגירות.

הציבור הבריטי מודע לכך שהמחיר למערכת מסילתית מתפקדת ומשתדרגת היא שמדי פעם מגיע התור של הקו שלך לסגירת סוף שבוע או שתיים. הנגשת המידע חודשים מראש מאפשרת לתכנן נסיעות לאירועים משפחתיים, לשדות התעופה, לאירועים בהשתתפות המונית.
 
קו האליזבת' אינו קו חדש ? הוא נפתח ב 2022.

הדגשתי אותו משום שהוא משרת את שדה התעופה.
קו חדש= קו שמתחיל לעבוד עכשו לא קו קיים שצריך לתקן אותו.
בנוסף בכל תחנת רקלת ובתחנות האוטובוסים יש מפות וגם נציגים אנושיים.
מקווה שביציאה משדה התעופה ובקו בלונדן יהיו גם נציגים כך נוכל להשוות יותר טוב.
 

Ccyclist

Well-known member
קו חדש= קו שמתחיל לעבוד עכשו לא קו קיים שצריך לתקן אותו.
בנוסף בכל תחנת רקלת ובתחנות האוטובוסים יש מפות וגם נציגים אנושיים.
מקווה שביציאה משדה התעופה ובקו בלונדן יהיו גם נציגים כך נוכל להשוות יותר טוב.

כשקו האליזבת היה חדש לחלוטין, בחצי השנה הראשונה לפעילות - הוא הושבת כל יום את כדי לאפשר עבודות תשתית והתאמה. ההפרעה לנוסעים השתלמה כי זה אפשרי לחבר את הענפים הקרקעיים לקו, שבמקור נפתח כ"מירוץ שליחים" בין ליבת הקו התת קרקעית וענף אבבי וווד, לבין שני מקטעים קרקעיים במזרח ומערב העיר שהיה בהם שירות מקדים לקו. המידע היה ידוע לציבור.

גם פתיחת שלוחת באטרסי לוותה בסגירות נחוצות, עם תיכנון מסודר ודיווח מראש.

לסגור קו כמו הקו האדום בירושלים בלי הודעה מסודרת כמה חודשים מראש כדי לאפשר שינויי תוכניות בהתאם - זו חוסר אחריות והתעמרות בציבור.

עצם הרעיון שאי אפשר לסמוך על התח"צ לארועים של נסיעות מזדמנות פוגע בה. במקרה שהביא אותי לפתוח את השירשור יש לי נסיעה מסויימת ביום מסויים בעוד חודשיים ולכן אני חייב לדעת מה יפעל ומה לא יפעל. אם היו מתנהגים אצלנו כמו אצלכם ומבטלים מהיום למחר - לא היה לי איך לבצע את הנסיעה בצורה סבירה. בגלל המיקום והשעות זה מצב שאינני יכול להחנות את הרכב אלא מצב שמחייב הגעה בתח"צ.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה