כלכלה מוניטרית בינלאומית...

גרי רשף

New member
שאלה לא ברורה

כללית- שאלות של שער חליפין נייד הן כאלו שיש לפתור בעזרת עקומות ביקוש והיצע ולהראות כיצד השער עולה או יורד בעקבות כל מיני אירועים (הגיעו תיירים, הריבית עלתה, הוטל מכס..). שאלות על שער חליפין קבוע הן לרוב "משעממות" מכיוון שנקבע שער חליפין ו..זהו! לרוב צריך לדעת להגדיר מה זה, ואולי לציין יתרונות וחסרונות.
 

גרי רשף

New member
בוודאי שכן

מה שקובע זה מי מכר ולא היכן המכירה התבצעה, וכל מה שישראלים מכרו ללא ישראלים זה יצוא. נכון שזה קצת משונה, נכון שקשה למדוד את זה, אבל זה בדיוק הכלל.
 

גרי רשף

New member
שאלות על מאזן התשלומים

בדרך כלל השאלות יהיו על מה לרשום איפה.. כללית אפשר עם קצת אינטואיציה להבין אם מדובר בתקבולים של מט"ח או בתשלומים של מט"ח, ורק צריך לדעת באיזה סעיף לרשום; וכיצד זה ישפיע על יתרות מט"ח של המשק. אם יש שאלות ספציפיות- נשמח לענות.
 
שאלות בקשר לאינפלציה...

איזה פעולה עושים עם האינפלציה? מורידים או מוסיפים אותה לריבית של המדינה הנתונה? ומה קורה כשיש פיחות וייסוף?
 

avshalomat

New member
כדי להתאים בין אינפלציה של שתי מדינ

צריך לראות בכמה גדל שיעור האינפלציה של אחת ביחס לשניה לדוגמה מדינה א 0.1 אחוז מדינה ב 0.2 אחוז הרי 1+ 0.1 /1+0.2 -1 נותן בכמה גדלה האינפלציה במדינה א מעל האינפלציה במדינה ב, מה המשמעות של זה? שאם לדוגמה החזקתי כסף במטבע של מדינה ב צריך לבצע התאמה לכמה כסף הרווחתי ההתאמה הזאת היא בעצם 1+ שיעור הגידול שחישבנו בהתחלה
 
שאלה לדוגמא....../images/Emo4.gif

במדינה X שער הריבית הוא 2.5% ובמדינה Y הוא 4%. צפוי פיחות של 2% בערכו של מטבע X לעומת מטבע Y. במדינה X צפויה יציבות מחירים, ובמדינה Y צפויים המחירים לעלות ב5% שערי החליפין הם ניידים וכול השיעורים לעיל הם במונחים שנתיים, מכאן: 1.ההשקעות יעברו ממדינה X למדינה Y, והלוואות יילקחו ממדינה Y למדינה X. 2.ההשקעות יעברו ממדינה Y למדינה X, והלוואות יילקחו ממדינה X למדינה Y. 3.ההשקעות יעברו ממדינה X למדינה Y, והלוואות יילקחו ממדינה X למדינה Y 4.ההשקעות יעבור ממדינה Y למדינה X, והלוואות ייקלחו ממדינה Y למדינה X
 
למעלה