Hidden4ever
New member
כל הזמן משווים אותה לילדים האחרים בכיתת התקשורת
(ואני מקווה שזה יישלח).
היה לנו אתמול עניין - הילדה (בת 11) התחילה שילוב חלקי בכיתה רגילה (היא בכיתת תקשורת). שבוע וחצי של שילוב חלקי כולה - ואתמול כשנדרשה לעשות עבודה בקבוצה התחילה לבכות. בשיחה עם המחנכת של הכיתה הקטנה המחנכת הבינה שככל הנראה העבודה בכיתה הייתה נראית לה יותר מידי קשה ולכן לא רצתה לעבוד. בסוף ישבה לעבוד עם הסייעת על העבודה.
באופן כללי המחנכת שלה קלטה שהילדה חכמה וכל המטרה שלה היא להכניס אותה חזרה למסגרת רגילה בשילוב יחידני ואת זאת היא מסבירה בכך שיש פער מאוד גדול בין הבת שלי לבין ילדי כיתת התקשורת. כל הזמן היא בוחנת את הילדה ביחס לילדים האחרים שהגיעו לכיתה מגיל צעיר. היא כמובן באה בכוונה טובה אבל היא מקטינה את הבעיות של הבת שלי או נותנת להם שמות שונים.
לקיבעונות שלה היא קוראת "הילדה שלך עקשנית ונוטה להינעל על דברים כשהיא מחליטה"...
כל פעם שיש לילדה שלי קושי, היא נוטה לבכות (ילדה בת 11) - אז היא אמרה לה שלא צריך לבכות מכל שטות. כששאלה את הילדה למה היא בוכה והילדה ענתה לה שהיא לא יודעת - המורה נתנה הסבר משל עצמה לפי מיטב הבנתה.
הסתבר לי שבאופן עקרוני הילדה מעדיפה בהפסקה את חברת הילדים של הכיתה הקטנה אבל הם די מכריחים את הילדה להצטרף בחלק מההפסקות לכיתה הגדולה. עפ"י המורה של הכיתה הקטנה - לילדה שלי קשה לצאת מאיזור הנוחות שלה ושהיא מעדיפה להיות עם הילדים בכיתה הקטנה ששם היא יכולה לשלוט בהם...
כל מה שהמורה של הכיתה הקטנה מתארת קרה לנו גם במסגרת הגדולה - היא לא רצתה להתמודד עם למידה - למדה רק אם הייתה בשיעור תגבור בקבוצה קטנה, אבל מעולם לא התמודדה לבדה ולא סיגלה למידה עצמאית.
היא ניסתה לשלוט בעניינים עם הילדות של הכיתה הרגילה וזה גרם למריבות ולדחיה. כשלא קיבלה מה שרצתה הייתה בוכה. כשהבנות של הכיתה הרגילה לא רצו לשחק במה שהיא רצתה אז היא התחילה לשחק עם ילדים קטנים ממנה ושם היא... שלטה.
אבל המורה של הכיתה הקטנה רואה לנגד עיניה רק את מטרת השילוב כיעד עיקרי לבת שלי ולתחושתי מפספסת בכלל את העובדה שעד שהגיעה לכיתה הקטנה הזו היא לא למדה ולא מצאה חברים משלה... וגם אם היא לכאורה לתפיסת המורה הזו "נהנית לשלוט" - אולי זה מפני שבשום מקום אחר היא לא יכולה לשחק בדברים שהיא רוצה (תחום העניין שלה)... ולכן היא בוחרת להיות היכן שנוח לה והיא לא צריכה להסתיר את מי שהיא.
והיא זרקה לי שוב שיש מצב שבהמשך הם יעלו אותה שוב לוועדת השמה במטרה להעביר אותה לשילוב מלא... ואני ממש ממש לא רוצה כי סוף סוף טוב לה...
(ואני מקווה שזה יישלח).
היה לנו אתמול עניין - הילדה (בת 11) התחילה שילוב חלקי בכיתה רגילה (היא בכיתת תקשורת). שבוע וחצי של שילוב חלקי כולה - ואתמול כשנדרשה לעשות עבודה בקבוצה התחילה לבכות. בשיחה עם המחנכת של הכיתה הקטנה המחנכת הבינה שככל הנראה העבודה בכיתה הייתה נראית לה יותר מידי קשה ולכן לא רצתה לעבוד. בסוף ישבה לעבוד עם הסייעת על העבודה.
באופן כללי המחנכת שלה קלטה שהילדה חכמה וכל המטרה שלה היא להכניס אותה חזרה למסגרת רגילה בשילוב יחידני ואת זאת היא מסבירה בכך שיש פער מאוד גדול בין הבת שלי לבין ילדי כיתת התקשורת. כל הזמן היא בוחנת את הילדה ביחס לילדים האחרים שהגיעו לכיתה מגיל צעיר. היא כמובן באה בכוונה טובה אבל היא מקטינה את הבעיות של הבת שלי או נותנת להם שמות שונים.
לקיבעונות שלה היא קוראת "הילדה שלך עקשנית ונוטה להינעל על דברים כשהיא מחליטה"...
כל פעם שיש לילדה שלי קושי, היא נוטה לבכות (ילדה בת 11) - אז היא אמרה לה שלא צריך לבכות מכל שטות. כששאלה את הילדה למה היא בוכה והילדה ענתה לה שהיא לא יודעת - המורה נתנה הסבר משל עצמה לפי מיטב הבנתה.
הסתבר לי שבאופן עקרוני הילדה מעדיפה בהפסקה את חברת הילדים של הכיתה הקטנה אבל הם די מכריחים את הילדה להצטרף בחלק מההפסקות לכיתה הגדולה. עפ"י המורה של הכיתה הקטנה - לילדה שלי קשה לצאת מאיזור הנוחות שלה ושהיא מעדיפה להיות עם הילדים בכיתה הקטנה ששם היא יכולה לשלוט בהם...
כל מה שהמורה של הכיתה הקטנה מתארת קרה לנו גם במסגרת הגדולה - היא לא רצתה להתמודד עם למידה - למדה רק אם הייתה בשיעור תגבור בקבוצה קטנה, אבל מעולם לא התמודדה לבדה ולא סיגלה למידה עצמאית.
היא ניסתה לשלוט בעניינים עם הילדות של הכיתה הרגילה וזה גרם למריבות ולדחיה. כשלא קיבלה מה שרצתה הייתה בוכה. כשהבנות של הכיתה הרגילה לא רצו לשחק במה שהיא רצתה אז היא התחילה לשחק עם ילדים קטנים ממנה ושם היא... שלטה.
אבל המורה של הכיתה הקטנה רואה לנגד עיניה רק את מטרת השילוב כיעד עיקרי לבת שלי ולתחושתי מפספסת בכלל את העובדה שעד שהגיעה לכיתה הקטנה הזו היא לא למדה ולא מצאה חברים משלה... וגם אם היא לכאורה לתפיסת המורה הזו "נהנית לשלוט" - אולי זה מפני שבשום מקום אחר היא לא יכולה לשחק בדברים שהיא רוצה (תחום העניין שלה)... ולכן היא בוחרת להיות היכן שנוח לה והיא לא צריכה להסתיר את מי שהיא.
והיא זרקה לי שוב שיש מצב שבהמשך הם יעלו אותה שוב לוועדת השמה במטרה להעביר אותה לשילוב מלא... ואני ממש ממש לא רוצה כי סוף סוף טוב לה...