כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר
גמרא חולין פרק ג דף סו,ב תנן התם כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת יש לו קשקשת ויש לו סנפיר דג טהור יש לו סנפיר ואין לו קשקשת דג טמא. מכדי אקשקשת קא סמכינן ליכתוב רחמנא קשקשת ולא ליכתוב סנפיר אי כתב רחמנא קשקשת ולא כתב סנפיר הוה אמינא מאי קשקשת סנפיר ואפילו דג טמא כתב רחמנא סנפיר וקשקשת. והשתא דכתב רחמנא סנפיר וקשקשת ממאי דקשקשת לבושא הוא דכתיב (שמואל א יז) ושריון קשקשים הוא לבוש וליכתוב רחמנא קשקשת ולא ליכתוב סנפיר אמר רבי אבהו וכן תנא דבי רבי ישמעאל (ישעיהו מב) יגדיל תורה ויאדיר. עד כאן הגמרא. לפי הגמרא רואים שלא היה צריך לכתוב בתורה על הסנפיר, אבל אם בתורה לא היה כתוב על הסנפיר לא היה לנו ראיה שהתורה ניתנה מהשמים. כי לא היינו יכולים לומר שאין צורך לבדוק אם יש סנפירים או לא. למי שלא הבין יינתן הסבר יותר מפורט בלי נדר בעתיד. .
גמרא חולין פרק ג דף סו,ב תנן התם כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת יש לו קשקשת ויש לו סנפיר דג טהור יש לו סנפיר ואין לו קשקשת דג טמא. מכדי אקשקשת קא סמכינן ליכתוב רחמנא קשקשת ולא ליכתוב סנפיר אי כתב רחמנא קשקשת ולא כתב סנפיר הוה אמינא מאי קשקשת סנפיר ואפילו דג טמא כתב רחמנא סנפיר וקשקשת. והשתא דכתב רחמנא סנפיר וקשקשת ממאי דקשקשת לבושא הוא דכתיב (שמואל א יז) ושריון קשקשים הוא לבוש וליכתוב רחמנא קשקשת ולא ליכתוב סנפיר אמר רבי אבהו וכן תנא דבי רבי ישמעאל (ישעיהו מב) יגדיל תורה ויאדיר. עד כאן הגמרא. לפי הגמרא רואים שלא היה צריך לכתוב בתורה על הסנפיר, אבל אם בתורה לא היה כתוב על הסנפיר לא היה לנו ראיה שהתורה ניתנה מהשמים. כי לא היינו יכולים לומר שאין צורך לבדוק אם יש סנפירים או לא. למי שלא הבין יינתן הסבר יותר מפורט בלי נדר בעתיד. .